Oud 17-02-2008, 15:01
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Hallo allemaal!

Vorig jaar rond mei heb ik 10 weken stage gelopen bij een bedrijf dat websites maakt. Er is afgesproken voordat ik daar aan de slag ging dat ik 300 euro per maand zou verdienen als zijnde stagevergoeding. Helaas weigeren ze al tijden te betalen en ik raak een beetje uit m'n opties. De stage had ik via school, en toen die hoorden dat ze niet betaalden hebben ze gebeld en gemaild. Ze zouden het betalen, maar uiteindelijk is dat gewoon niet gebeurd. Ik heb ze daarna een aangetekende brief gestuurd met daarin het verzoek om betaling maar dat mocht ook niet baten.

Nu is mijn vraag: wat zijn mijn verdere opties? Je kunt natuurlijk een rechtzaak aanspannen maar daar zijn ook kosten aan verbonden. En zelfs al moet dat bedrijf dat betalen, als ze simpelweg niet betalen draai ik er voor op denk ik.

Het gaat om 2,5 maand en met 300 euro per maand is dat 750 euro bruto. Ik heb de belastingtelefoon gebeld en de situatie uitgelegd, ze zeiden dat ik in de belastingvrije voet zit en bruto voor mij netto is.
Nu is 750 euro een leuk bedrag voor mij als student en ik vroeg me af of het het nog waard was om te proberen en of ik iets over het hoofd zie.

Alvast bedankt!
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2008, 16:03
PV
PV is offline
contact opnemen met het Juridisch loket? http://www.hetjl.nl/hetjl/
Met citaat reageren
Oud 17-02-2008, 22:06
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Je hebt toch zoiets getekend als een stage contract? Daar staat, tenminste bij mij dan, als het goed is in hoeveel of dat je verdient.
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 17-02-2008, 22:37
Go
Avatar van Go
Go is offline
Dat is de vraag ook niet. Hij wil weten hoe die z'n geld krijgt. Loop naar de hoogste directeur toe en zeg hem op de man af dat jij al 2,5 maand geen geld hebt gehad en dat je het nu wilt hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 09:59
Urs
Urs is offline
Stage vergoeding
Vergis je niet, bedrijven zijn niet verplicht je een stagevergoeding te betalen. Je bent er namelijk om te leren en de tijd die het bedrijf in je steekt kost vaak voor hen al genoeg. Maak je geen zorgen, veel bedrijven betalen wel. Hoe hoog de vergoeding wordt, hangt van een aantal factoren af.

Bron: http://www.stagehulp.nl/pagina/AllesOverStages

Maar het feit dat je hebt afgesproken spreekt uiteraard in jouw voordeel. Is dit ook vastgelegd??
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 15:45
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Stage vergoeding
Vergis je niet, bedrijven zijn niet verplicht je een stagevergoeding te betalen. Je bent er namelijk om te leren en de tijd die het bedrijf in je steekt kost vaak voor hen al genoeg. Maak je geen zorgen, veel bedrijven betalen wel. Hoe hoog de vergoeding wordt, hangt van een aantal factoren af.

Bron: http://www.stagehulp.nl/pagina/AllesOverStages

Maar het feit dat je hebt afgesproken spreekt uiteraard in jouw voordeel. Is dit ook vastgelegd??
Dit is vastgelegd. In een contract zelfs, 3-voudig. 1 voor mij, 1 voor school en 1 voor het bedrijf. Ik heb mijne nog, school ook. Hoe het met het bedrijf zit weet ik niet.
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 17:55
Ivo
Ivo is offline
Of het bedrijf jouw contract nog ergens heeft is hun zorg. Als ze het niet meer hebben, moeten ze nog steeds betalen (indien de vergoeding in het contract vermeld staat).
Even langs het juridisch loket dus om te vragen welke stappen je het beste kunt ondernemen.
En loop inderdaad voor de grap eens samen met een vriend bij het bedrijf binnen met de mededeling dat je toch wel binnen enkele dagen je geld wilt hebben en als dat niet gebeurt je stappen zult ondernemen (en daarbij ook de wettelijk verschuldigde rente zult vorderen).
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 21:48
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Je hebt een overeenkomst met dat bedrijf over jouw stage, zeker als je deze afspraak ook in je contract hebt staan. Verstandig is naar Sociaal Raadslieden of het Juridisch Loket te gaan. Wil je erheen gaan met het idee dat je tenminste alles hebt geprobeerd: stuur ze een brief met daarin een ingebrekestelling. Oftewel: vertel ze daarin dat ze nog €750,- verschuldigd zijn dat jou contractueel beloofd is en dat je dit bedrag wil vorderen. Verder geen eisen, puur het in gebreke stellen en een termijn waarbinnen ze dit ongedaan kunnen maken (ik meende 6 weken als redelijke tijd?).

Reageren ze dan niet, of wijzen ze het nog af (grote kans): dan SR of JL van hierboven.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 08:01
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
of rechtsbijstand als je daar lid van bent....krijg je een gratis advocaat
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken stagevergoeding
jesperbekkers
7 23-05-2012 21:04
Werk, Geld & Recht Stagevergoeding
Student2009
12 13-07-2010 23:29
Werk, Geld & Recht stagevergoeding terugvragen
amiie
1 10-10-2009 14:35
Werk, Geld & Recht Wanneer is een stagevergoeding niet belastbaar?
<*)_><
1 10-12-2007 20:30
Werk, Geld & Recht stagevergoeding
michelle_flo
2 05-08-2003 17:25
Algemene schoolzaken Stagevergoeding....
Druk ALT+F4
39 23-06-2003 22:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.