Oud 26-01-2006, 16:04
Verwijderd
Zodat we hier centraal over de beurs kunnen discussieren.


Ik heb vandaag Hagemeyer en Logicacmg verkocht, twee van mijn parade paardjes in mijn portofeuille.
toch even een winstneming om straks veel lager weer in te stappen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2006, 16:09
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Waar beleg jij?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 16:25
Verwijderd
Rabobank direct beleggen en jij?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 16:55
vliegtuig
vliegtuig is offline
hmmm rabo direct? id dat niet ontzettend duur waneer je in individuele aandelen belegd? Zelf gebruik ik ook rabo direct maar dan voor fondsen, op dat giebied is rabo direct zeker de goedkoopste.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 16:59
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 26-01-2006 @ 16:25 :
Rabobank direct beleggen en jij?
Momenteel niet, maar ik zit bij de Postbank en ik wil weten of ik ergens anders heen moet om te gaan beleggen in verband met kosten en gebruiksgemak. Ik deed het "vroeger" wel via de Postbank, maar daar is nogal wat veranderd.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 17:04
vliegtuig
vliegtuig is offline
voor individuele aandelen gebruik ik binck. zeer goede informatie voorziening. relatief lage prijs. en altijd berijkbaar.

waneer je extreem lage kosten wilt moet je eens kijken op http://www.interactivebrokers.com
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 17:11
Verwijderd
Ja, ik moet 8 euro per transactie betalen. Maar ik doe het ook meer voor mijn plezier.

Maar het verschil met binck is heel klein. Volgens mij is binck zelfs nog iets duurder met zo weinig transacties scheelde een euro in totaal ofzo.

Maar Binck heeft wel een betere site nieuws ectera er allemaal al bij.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 17:17
vliegtuig
vliegtuig is offline
ik beleef pas plezier aan beleggen waneer ik geld maak. dat gaat het best bij lage transactie kosten.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 17:34
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Mjah, Postbank rekent 11,95 per order, dus dat vind ik ook erg veel.

Rabo direct is dan trouwens goedkoper dan Binck per transactie.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 17:38
vliegtuig
vliegtuig is offline
waneer je met klijne bedragen werkt wel

binck rekent
8+0,001x=k kmin 10
rabo dicret 7+0,003=k

uiteindelijk is bick goedkoper zeker waneer je in het lager tarief valt van 5+0,0009=k kmin 10
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 17:50
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik heb dus alleen te weinig kapitaal, ben ik bang

Een kennis van m'n vader belegt met opties, maakt daar nog best wel flinke winst mee. Vooral als het gaat om puts, volgens mij. Hij koopt een put op een set van, zeg, 1000 aandelen en als deze inderdaad de grond in schieten, gebruikt hij z'n optie en koopt hij calls in. Tenminste, zo heb ik het begrepen.

Maar volgens mij heb ik het niet helemaal goed begrepen, want ik snap het nut van het inkopen van puts niet helemaal. Dan kun je toch beter op dat moment je aandelen van de hand doen? Of speculeer je dan op zoveel volatiliteit dat je het in je achterhoofd houdt dat de waarde van je aandelen wel eens boven de aandelenwaarde + aankoopprijs van je put-optie uit kan komen?

Ik ben in de war, iemand?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 17:54
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Eigenlijk wil ik het wel proberen, ik heb een relatief klein bedrag, waar ik nu een heel karige rente over ontvang. Dat moet dus sowieso anders. Het probleem is dat het wel een gift is, met enige emotionele waarde, dus ik zit niet te wachten op te grote risico's.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 17:59
vliegtuig
vliegtuig is offline
met puts kan je je koerswinst beschermen. stel je koopt 100 aandelen tegen een koers van €1. Waneer deze stijgen en na verloop van tijd €1,50 noteren dan kan je puts uitschrijven voor €1,50. Waneer de koers dan weg zakt ben jij nog zeker van een prijs van €1,50. Waneer de koers stijgt maak je koers winst maar ben je wel geld kwijt aan de optie kosten.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 18:03
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 26-01-2006 @ 17:54 :
Eigenlijk wil ik het wel proberen, ik heb een relatief klein bedrag, waar ik nu een heel karige rente over ontvang. Dat moet dus sowieso anders. Het probleem is dat het wel een gift is, met enige emotionele waarde, dus ik zit niet te wachten op te grote risico's.
Fondsbeleggen kan natuurlijk ook, je hoeft niet meteen te gaan speculeren
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 18:03
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
vliegtuig schreef op 26-01-2006 @ 17:59 :
met puts kan je je koerswinst beschermen. stel je koopt 100 aandelen tegen een koers van €1. Waneer deze stijgen en na verloop van tijd €1,50 noteren dan kan je puts uitschrijven voor €1,50. Waneer de koers dan weg zakt ben jij nog zeker van een prijs van €1,50. Waneer de koers stijgt maak je koers winst maar ben je wel geld kwijt aan de optie kosten.
Hmhm, maar wat zijn de relatieve kosten van een put over het algemeen?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 18:06
vliegtuig
vliegtuig is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 26-01-2006 @ 17:54 :
Eigenlijk wil ik het wel proberen, ik heb een relatief klein bedrag, waar ik nu een heel karige rente over ontvang. Dat moet dus sowieso anders. Het probleem is dat het wel een gift is, met enige emotionele waarde, dus ik zit niet te wachten op te grote risico's.
Waneer je niet al te veel kan missen en niet een al te groot risico wilt lopen zou je eens de mogelijkheden van fondsbelgen moeten bekijken.
Zelf doe ik dit ook omdat je hier mee gewoon een enorme sprijding hebt die je niet kan halen waneer je belegd in individuele aandlen.
Het aanbod van fondsen loopt erg uit een. Zo heb je fondsen met een hoog risico maar daar staat dan weer wel een hoge rendements verwachting tegen over. Maar er zijn ook fondsen met een laag risico en ook wat lager rendement.
Waneer je een rekening bij binck opent kan je gebruik maken van de door binck verstrekte informatie om het in jou oge beste fonds te kopen.
Kopen moet je dan wel via rabo direct belggen doen want dit kost slechts 0,3% van de transatie waarde.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 18:10
vliegtuig
vliegtuig is offline
0 - 100 € 0,- € 3,75 € 11,-
101 - 250* € 0,25 € 3,50 € 11,-
251 - 500* € 0,50 € 3,25 € 11,-
501 - 1.000* € 0,75 € 3,- € 11,-
1.001 - 2.500* € 1,00 € 2,75 € 11,-
2.501 - 5.000* € 1,25 € 2,50 € 11,-
> 5.000* € 1,50 € 2,25 € 11,-


dit zijn de tarieven bij binck
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 18:13
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
vliegtuig schreef op 26-01-2006 @ 18:10 :
0 - 100 € 0,- € 3,75 € 11,-
101 - 250* € 0,25 € 3,50 € 11,-
251 - 500* € 0,50 € 3,25 € 11,-
501 - 1.000* € 0,75 € 3,- € 11,-
1.001 - 2.500* € 1,00 € 2,75 € 11,-
2.501 - 5.000* € 1,25 € 2,50 € 11,-
> 5.000* € 1,50 € 2,25 € 11,-


dit zijn de tarieven bij binck
Dat kan ik zelf ook uitzoeken

Nee, wat ik bedoel is: wat is de prijs van een put over het algemeen?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-01-2006, 18:18
vliegtuig
vliegtuig is offline
De prijs van een optie is net als dat van een aandeel deels op een toekomst verwachting gebaseerd. Waneer de koers van het onderliggende aandeel enorm stijgt terwijl jij net puts hebt gekocht, dan kan je ze wel weg gooien want de kans dat de uitoefenprijs hoger licht dan de koers is dan enorm klijn.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 18:28
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
vliegtuig schreef op 26-01-2006 @ 18:18 :
De prijs van een optie is net als dat van een aandeel deels op een toekomst verwachting gebaseerd. Waneer de koers van het onderliggende aandeel enorm stijgt terwijl jij net puts hebt gekocht, dan kan je ze wel weg gooien want de kans dat de uitoefenprijs hoger licht dan de koers is dan enorm klijn.
Spelfouten

Maar als ik het goed begrijp wordt een put duurder naarmate de toekomstige verwachtingswaarde van het aandeel lager wordt?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 18:45
Verwijderd
Bij de rabo kan ik helaas geen opties kopen.

Maar ik heb genoeg rendement gehaald de afgelopen maanden dat de transactiekosten eruit konden
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 18:59
vliegtuig
vliegtuig is offline
dat heb je inderdaad goed begrepen. spel fouten? tja dyslectisch en lui zal ik maar zeggen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 20:30
Verwijderd
Een put wordt niet duurder maar meer waard.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 21:08
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 26-01-2006 @ 20:30 :
Een put wordt niet duurder maar meer waard.
Err... Nee, een put is een optie en een optie opzich heeft geen waarde, hooguit een verbonden inkoop-/verkoopwaardegarantie.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 21:36
dathomaz
dathomaz is offline
Leuk idee zo'n beleggerstopic.

Wat hebben jullie in jullie portefeuille zitten?
In mijn portefeuille zit:
- 9 aandelen Arcelor (gaat lekker, winnaar in de strijd om overname Dofasco)
- 13 aandelen Getronics (niet zo goed, flinke koersdaling door winstwaarschuwing Italië)
- 23 aandelen Philips (prima aandelen, zeer flink gestegen deze week)

Groeten,

DaThomaz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2006, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-01-2006 @ 21:08 :
Err... Nee, een put is een optie en een optie opzich heeft geen waarde, hooguit een verbonden inkoop-/verkoopwaardegarantie.
Jawel, als de koers harder daalt verdien je meer en is je optie dus meer waard.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 10:48
Verwijderd
Mijn Portofueille nu is:

200 stuks: Rood Testhouse
950 stuks: Sopheon

Gister heb ik veel verkocht en 2 weken terug ook, o.a. in bezit

100 stuks Corus (helaas nu flink gestegen had het niet meer verwacht )
30 stuks Ahold verkocht op 6,84
155 Hagemeyer gisteren verkocht op 2,87
150 Logicacmg gisteren verkocht op 2,75

Logicacmg ga ik wel weer terug kopen, maar daar verwacht ik een koersdaling binnenkort weer.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 11:03
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 27-01-2006 @ 10:48 :
Mijn Portofueille nu is:

200 stuks: Rood Testhouse
950 stuks: Sopheon

Gister heb ik veel verkocht en 2 weken terug ook, o.a. in bezit

100 stuks Corus (helaas nu flink gestegen had het niet meer verwacht )
30 stuks Ahold verkocht op 6,84
155 Hagemeyer gisteren verkocht op 2,87
150 Logicacmg gisteren verkocht op 2,75

Logicacmg ga ik wel weer terug kopen, maar daar verwacht ik een koersdaling binnenkort weer.
Wat zijn dat voor bedrijven: Rood Testhouse en Sopheon.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 11:34
Verwijderd
Rood Testhouse is een chiptester: En in Q1 stijgen die altijd enorm dus maar even ingekocht voor de gok.

Sopheon is een software producent van Accolade nog niet winst gevend maar is wel gold member bij microsoft en microsoft werkt met hun mee.
Tot nu toe alleen nog maar verlies gedraaid, maar ik neem het gokje maar stel je voor dat ze gelijk hebben. Dan heb ik de boot niet gemist
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Pibbo schreef op 27-01-2006 @ 10:45 :
Jawel, als de koers harder daalt verdien je meer en is je optie dus meer waard.
Wat hij bedoelt is dat een optie geen 'volledig eigen' waarde heeft. Een optie is een derivaat, omdat de waarde is afgeleid van een andere, onderliggende waarde, bijvoorbeeld een effect, een index of een commodity.

Als je met prijs de optieprijs bedoelt die de koper moet betalen, dan ligt die vast, terwijl de waarde, het bedrag in geld dat je ontvangt als je de optie uitoefent als koper, natuurlijk wel tijdens de uitoefeningsperiode kan fluctueren. Maarja, beetje flauwe woordkwesties vind ik altijd
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 12:26
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 27-01-2006 @ 10:45 :
Jawel, als de koers harder daalt verdien je meer en is je optie dus meer waard.
Ik snap wat je bedoelt, maar de redenatie klopt niet helemaal.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 13:22
Verwijderd
dat heeft denk ik met dialect te maken
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 21:46
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
dathomaz schreef op 26-01-2006 @ 21:36 :
Leuk idee zo'n beleggerstopic.

Wat hebben jullie in jullie portefeuille zitten?
In mijn portefeuille zit:
- 9 aandelen Arcelor (gaat lekker, winnaar in de strijd om overname Dofasco)
- 13 aandelen Getronics (niet zo goed, flinke koersdaling door winstwaarschuwing Italië)
- 23 aandelen Philips (prima aandelen, zeer flink gestegen deze week)

Groeten,

DaThomaz

Wat zullen wij nu krijgen.
Arcelor met maar liefst ruim 28% gestegen vanwege mogelijke overname en een volume van maar liefst 71 miljoen!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 14:51
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik ga een rekening openen bij Binck, zitten daar nog vaste tarieven aan? Want dat kan ik op de website niet vinden.

En voor beleggingsadviezen, waar kan ik het beste terecht?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 08:19
Verwijderd
Beleggingsadviezen kan je het best bij de goeroe's terecht. Op debeurs.nl worden namelijk op de fora's de aandelen de hemel ingeprezen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 08:20
Verwijderd
Citaat:
dathomaz schreef op 27-01-2006 @ 21:46 :
Wat zullen wij nu krijgen.
Arcelor met maar liefst ruim 28% gestegen vanwege mogelijke overname en een volume van maar liefst 71 miljoen!!!!!!!!!!!!!!
Ik vind het zonde dat ik corus heb verkocht
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-01-2006, 16:07
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 31-01-2006 @ 08:20 :
Ik vind het zonde dat ik corus heb verkocht
Tja, niks wees erop dat zo Corus zo flink zal gaan stijgen. Lastig om zulke dingen te voorspellen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 18:45
keeszor
keeszor is offline
ik heb 300 euro vrij te besteden. Is het verstandig om dit te beleggen of is de winst dan echt nihil?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 18:52
Go
Avatar van Go
Go is offline
Niet doen. Eventuele winst verdampt door de transactiekosten. Of je moet heel veel geluk hebben plus heel veel risico's nemen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 20:27
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
keeszor schreef op 31-01-2006 @ 18:45 :
ik heb 300 euro vrij te besteden. Is het verstandig om dit te beleggen of is de winst dan echt nihil?
In fondsen stoppen is dan interessanter.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 20:31
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
keeszor schreef op 31-01-2006 @ 18:45 :
ik heb 300 euro vrij te besteden. Is het verstandig om dit te beleggen of is de winst dan echt nihil?
Eenmalig neem ik aan, of per maand?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 10:57
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
gerwin schreef op 31-01-2006 @ 18:52 :
Niet doen. Eventuele winst verdampt door de transactiekosten. Of je moet heel veel geluk hebben plus heel veel risico's nemen.
Waarom zou je met 300euro niet kunnen beleggen. Omdat eventuele winst verdampt door transactiekosten?

Hoe hoog of laag je transactiekosten zijn, hangt af van de bank/organisatie waar je belegt, hoe je belegt (internet, medewerker etc) soort aandelen dat je koopt ( aankoop van buitenlandse aandelen is veler malen hoger dan aankoop van Nederlandse aandelen) .


Doe eerst research en beslis dan als je wel of niet wilt gaan beleggen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 13:53
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
dathomaz schreef op 01-02-2006 @ 10:57 :
Waarom zou je met 300euro niet kunnen beleggen. Omdat eventuele winst verdampt door transactiekosten?

Hoe hoog of laag je transactiekosten zijn, hangt af van de bank/organisatie waar je belegt, hoe je belegt (internet, medewerker etc) soort aandelen dat je koopt ( aankoop van buitenlandse aandelen is veler malen hoger dan aankoop van Nederlandse aandelen) .


Doe eerst research en beslis dan als je wel of niet wilt gaan beleggen.
Natuurlijk kan het. Het is maar net wat hij wil. De eventuele winst zal naar alle waarschijnlijkheid inderdaad verdampen door de transactiekosten. Deze zijn 7 euro per transactie, plus een bepaald percentage van de hoogte van de transactie. Dat laatste zal in dit geval minim zijn, maar pak beet 7 euro voor een transactie ter waarde van 300 euro slaat er behoorlijk in. Als hij het gewoon leuk vindt om te beleggen of hij het doet om er wat van te kunnen leren, is het een ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 16:57
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Waar betaal jij 7 euro per transactie?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 17:36
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-02-2006 @ 16:57 :
Waar betaal jij 7 euro per transactie?
Ik denk dat hij Rabobank bedoelt. Ik betaal namelijk ook 7euro aan transactiekosten voor binnenlandse aandelen + 0,35% van het aankoopbedrag.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 17:39
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
dathomaz schreef op 01-02-2006 @ 17:36 :
Ik denk dat hij Rabobank bedoelt. Ik betaal namelijk ook 7euro aan transactiekosten voor binnenlandse aandelen + 0,35% van het aankoopbedrag.
Ah okee, 0,35% is wel veel.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 19:28
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-02-2006 @ 17:39 :
Ah okee, 0,35% is wel veel.
0,35% veel. Dat is 1/3 van 1 procent!!!!!!!!!!!!
Stel je koopt aandelen voor 500euro, betaal je:
- 7 euro vaste transactiekosten
- 1,75euro variabele transactiekosten
Totaal 8,75euro


Valt mee toch????
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 20:25
vliegtuig
vliegtuig is offline
dit is nog een aardig bedrag. de volgende berekening toont aan dat €500 niet echt een geschikt bedrag is om te investeren bij degelijke tarieven.
Er van uitgaand dat je je aandelen ook nog moet verkopen worden de transactie kosten dus verdubeld, eigelijk nog meer maar daar weet ik geen formule voor.

stel je koopt €500. 8,72*2=17,5
je gaat dan pas winst maken waneer je aandeel meer dan 517,5 waard is.
De eerste 3,5% "rendement" zijn dus nog maar je transactie kosten.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 20:44
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
dathomaz schreef op 01-02-2006 @ 19:28 :
0,35% veel. Dat is 1/3 van 1 procent!!!!!!!!!!!!
Stel je koopt aandelen voor 500euro, betaal je:
- 7 euro vaste transactiekosten
- 1,75euro variabele transactiekosten
Totaal 8,75euro


Valt mee toch????
Oh ja, maar ik kijk naar de toekomst. In juni heb ik ongeveer 9000 euro te beleggen en in september het driedubbele

Het is alleen dat ik nu al een beetje wil beginnen en lage transactiekosten zijn wel fijn als je weinig kapitaal hebt.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 23:20
Verwijderd
Waarom dendert Hagemeyer door als ik eruit ben gestapt om later weer in te stappen
En waarom dendert de beurs zo hard door, ik verwacht op korte termijn echt een dag van -10.
Als we op dit tempo door blijven gaan zijn we binnenkort in de hemel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Hoe werkt beleggen?
G.T.C.
6 03-02-2006 18:11
Werk, Geld & Recht Schulden? Waarom niet? Waarom wel?
Chaucus
50 20-02-2004 21:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.