Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2007, 14:29
sanne7
sanne7 is offline
He hallo,

ik moet samen met 2 studiegenootjes een marketingplan opzetten om een dienst te gaan verlenen. Nu hebben wij voor de volgende irritatie gekozen:
Jongeren zijn onbekend met hun rechten.

Maar klopt dat? Ik ken namelijk echt niet al mijn rechten, jullie wel?

We zijn ontzettend benieuwd wat jullie ervan vinden! Denk je dat bijvoorbeeld een werkweek op school jou zal beinvloeden om achter je eigen rechten aan te gaan? En dat je er later ook iets aan kan hebben?

Laat het me weten, en je zou ons ontzettend helpen!

xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2007, 15:09
Mara
Mara is offline
Ik vind het een beetje vaag, eerlijk gezegd.

Sowieso weet je toch niet of je al je rechten kent? Je weet toch niet wat je niet weet?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2007, 15:42
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik denk dat jongeren pas ergens achteraan willen gaan als ze denken dat ze benadeeld zijn. Eerst uitzoeken wat je rechten zijn, dan kijken wat je eraan kunt doen. Zomaar voorlichten zonder dat er iets aan de hand is heeft denk ik weinig zin.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 16-12-2007, 15:56
Verwijderd
Ik weet genoeg rechten die ik heb, vandaar dat ik zoveel klaag
Met citaat reageren
Oud 16-12-2007, 21:38
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Wat Kruimel zegt.

Het onderwerp is ontzettend breed, want sowieso is het woord 'recht' heel erg breed. Hoe zou je leerlingen of studenten willen motiveren 'achter hun recht' aan te gaan? Waar moeten ze zich bewust van worden? Ik heb er teveel vraagtekens bij.

Ook is het grote 'ik sta in m'n recht!' zo groot nog niet, want zoiets moet je negen van de tien keer aantonen.

En of ik m'n eigen rechten ken? Ik ben aardig bekend met het Nederlands recht, ja, maar dat zegt niet bepaald alles. Wil ik achter m'n eigen rechten aan? Nee, want ik heb momenteel niet te klagen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 23:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Je weet toch niet wat je niet weet?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 16:20
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Uiteraard kennen jongeren niet al hun rechten (en hun plichten ftm). Is ook absoluut niet nodig. Ik zou niet weten wat er bij het afsluiten van een hypotheek komt kijken, maar dat zoek ik wel uit als ik daar aan toe ben.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2007, 20:32
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Wat bedoel je met 'je rechten'? Want je hebt zoveel rechten, maar die kan niemand allemaal onthouden (daarom zijn ze ook opgeschreven zodat je ze kunt opzoeken). Ik denk ook niet dat het nodig is dat je alles weet, als je er maar voor zorgt dat je niet genaaid wordt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wetenschappelijke humor
Swlabr
56 14-08-2007 19:28
Eten & Drinken Welk gerecht krijg jij maar niet in de vingers?
Verwijderd
58 10-01-2006 20:42
Eten & Drinken een pans gerecht
Donald Duck
26 28-11-2005 22:06
Muziek Jouw EMO naam...
Teun
160 21-08-2004 14:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederlandse moslims: Theo van Gogh moet stoppen met columns in Metro
naam onbekend
218 09-04-2004 14:50
Seksualiteit Vervolg op het topic : Wat niet te zeggen voor/tijden/na het sex !!
Just Eak
7 15-09-2002 13:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.