Oud 30-12-2007, 16:05
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Je moet je te verwachten inkomen van 2008 invullen, maar ik heb een bijbaantje en mijn loon verschilt vaak €40,- per maand. De ene maand werk ik ook meer dan de ander. Hierdoor heb ik dus ook geen vast inkomen en kan ik nooit een goede schattig maken van wat ik ga verdienen. Is het belangrijk dat je dit zo nauwkeurig mogelijk invult? Of maken die paar tientjes in dit geval niet uit? En checken zij al mijn inkomen na?
Wat als ik veel meer ga verdienen dan ik op heb gegeven? Of juist veel minder?

Alvast bedankt
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2007, 16:36
Ivo
Ivo is offline
Altijd zo nauwkeurig mogelijk invullen. Uiteindelijk maakt het niets uit wat je als schatting invult, maar als je schatting (veel) te laag is, krijg je een heel laag voorschot. Alles wat je eerst te weinig krijgt aan toeslag krijg je uiteindelijk wel achteraf. Omgekeerd geld dat als je een veel te laag inkomen invult, je te veel maandelijkse zorgtoeslag zal krijgen. Dit moet je dan weer achteraf terugbetalen.
Overigens, je bent 17 en je hebt een bijbaantje. Ik weet niet precies bij welk bedrag de grens ligt dat je minder zorgtoeslag krijgt, maar met het gemiddelde bijbaantje van een 17 jarige zul je niet eens bij die grens in de buurt komen. Dus of je nu 2000, 3000 of 4000 euro opgeeft als jaarinkomen zal niets uitmaken. Je krijgt toch wel de maximale toeslag.

Maar in principe geldt voor alles wat je van de belastingdienst krijgt of moet betalen: Vul je gegevens zo nauwkeurig mogelijk in, de voorschotten worden namelijk op die gegevens gebaseerd. Als achteraf blijkt dat de werkelijkheid afwijkt van de vooraf opgegeven gegevens, dan wordt dat altijd verrekend. En dan moet je dus ofwel zelf bijbetalen/terugbetalen, of je krijgt geld.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 20:51
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Je krijgt tot 18.000 euro bruto op jaarbasis de maximale zorgtoeslag.
Het maakt dus niet veel uit wat je opgeeft.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 21:41
Die Happy
Avatar van Die Happy
Die Happy is offline
Krijg je niet pas op je 18e zorgtoeslag?
__________________
Hold you own, Know your name and go your own way
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 22:18
Ivo
Ivo is offline
TS is nu 17. Misschien wordt TS begin volgend jaar wel 18 jaar en heeft ze daarom al een brief van de belastingdienst ontvangen waarin gevraagd wordt naar het geschatte jaarinkomen om de voorlopige zorgtoeslag te berekenen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2007, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Je moet je te verwachten inkomen van 2008 invullen, maar ik heb een bijbaantje en mijn loon verschilt vaak €40,- per maand. De ene maand werk ik ook meer dan de ander. Hierdoor heb ik dus ook geen vast inkomen en kan ik nooit een goede schattig maken van wat ik ga verdienen. Is het belangrijk dat je dit zo nauwkeurig mogelijk invult? Of maken die paar tientjes in dit geval niet uit? En checken zij al mijn inkomen na?
Wat als ik veel meer ga verdienen dan ik op heb gegeven? Of juist veel minder?

Alvast bedankt
Het maakt niet zoveel uit wat je invult. Aan het eind van het jaar berekend de belastingdienst hoeveel je echt had moeten krijgen aan de hand van je daadwerkelijk verdiende loon. Maar voor jou maakt het niet uit, aangezien je waarschijnlijk niet meer verdiend dan 18.000 euro en dat is de ondergrens, daaronder krijg je sowieso maximaal.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2007, 10:49
Die Happy
Avatar van Die Happy
Die Happy is offline
Bij mij zijn ze ook niet helemaal goed bezig. Ze hadden vorig jaar mijn loon op rond de 400 euro geschat (ik studeerde toen nog) Maar heb veel meer verdiend omdat ik stage heb gelopen en daarna nog een half jaar gewerkt heb. Maar voor volgend jaar hebben ze dezelfde berekening gemaakt. Het lijkt wel of ze helemaal niet door hebben dat ik dit jaar meer verdiend heb
__________________
Hold you own, Know your name and go your own way
Met citaat reageren
Oud 31-12-2007, 10:57
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
@Ivo, fractal-illusio en Lucky Luciano: Oke, bedankt

Citaat:
Krijg je niet pas op je 18e zorgtoeslag?
Ik word in januari 18 en ben dus eigenlijk al te laat met aanvragen.
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 31-12-2007, 11:07
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Het lijkt wel of ze helemaal niet door hebben dat ik dit jaar meer verdiend heb
Dat komt omdat ze kijken naar je laatst ingevulde belastingaangifte als je dat hebt gedaan. Op dit moment is dat nog de aangifte van 2006.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2007, 13:26
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Dat komt omdat ze kijken naar je laatst ingevulde belastingaangifte als je dat hebt gedaan. Op dit moment is dat nog de aangifte van 2006.
Nee.

Toeslagen worden berekend aan de hand van de gegevens die jij zelf invult op de aanvraag/wijzigingsformulieren.
Als je alleen in oktober 2005 een aanvaag hebt gedaan en daar hebt aangegeven dat je een inkomen hebt van 400 euro, blijft de belastingdienst daar net zo lang mee rekenen totdat jij ZELF een wijziging van het inkomen door geeft.
Er wordt alleen automatisch een klein percentage (van 2007->2008 was 3%) bij het inkomen opgeteld, omdat de lonen eigenlijk voor iedereen ieder jaar omhoog gaan.

Gegevens van de Inkomstenbelasting/belastingaangifte worden alleen gebruikt voor het achteraf vaststellen van het daadwerkelijke inkomen, voor de rest wordt daar dus helemaal niet naar gekeken.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2008, 22:22
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Bij mij zijn ze ook niet helemaal goed bezig. Ze hadden vorig jaar mijn loon op rond de 400 euro geschat (ik studeerde toen nog) Maar heb veel meer verdiend omdat ik stage heb gelopen en daarna nog een half jaar gewerkt heb. Maar voor volgend jaar hebben ze dezelfde berekening gemaakt. Het lijkt wel of ze helemaal niet door hebben dat ik dit jaar meer verdiend heb
Dat hebben ze inderdaad ook niet.
De belastingdienst heeft wel controlemiddelen, maar er is absoluut niet het geval dat zij achter jouw rug om uitvinden wat jij in een jaar hebt verdiend.

fractal-illusio zegt het ook al heel duidelijk: de inkomstenbelasting staat ook los van de toeslagen. Dus zolang jij zelf geen wijziging doorgeeft, nemen zij aan dat jij nog steeds €400,- per maand verdient en rekenen ze daar op door.

Als de belastingdienst zelf een schatting maakt, is dat op basis van gegevens die over jou bekend zijn. Zoals al is gezegd: gegevens die jij zelf eens hebt opgegeven. Dus als die niet up-to-date zijn.. Zelf wijzigen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Zorgtoeslag.nl dienst als minderjarige
Momongama
6 25-01-2017 14:18
Werk, Geld & Recht (Belastbaar) inkomen - zorgtoeslag
TheWhiteOwl
4 09-12-2013 17:38
Werk, Geld & Recht zorgtoeslag
patricia15
10 24-11-2011 16:19
Werk, Geld & Recht Ex krijgt nog steeds MIJN zorgtoeslag.
stoepkrijtje
36 24-07-2007 09:39
Werk, Geld & Recht Zorgtoeslag (& basisverzekering)?
Verwijderd
500 25-01-2006 09:35
Werk, Geld & Recht Wat is de maximale zorgtoeslag
Dionysus
8 05-01-2006 13:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.