Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2008, 10:36
Verwijderd
Ik zal het even kort uitleggen.
Ik ben al jaren lang psychisch ziek. Op mijn 17de ben ik een keer gekeurd zodat mijn ouders toch nog kinderbijslag kregen terwijl ik niet (voldoende) naar school ging (wegens opnames en deeltijdbehandeling). Ik heb toen echter geen WA-Jong aangevraagd aangezien het toen de goede kant op ging. Ik ging weer voltijd naar school en kreeg scholierentoelage (vanaf mijn 18de). September 2007 ben ik gaan studeren, maar na 2 maanden ben ik weer ingestort. Weer een opname van een maand. Ik hoopte dat het snel weer beter zou gaan en ik weer mijn studie zou kunnen oppakken, maar gaandeweg werd me duidelijk dat dat, in ieder geval dit jaar, niet meer lukt. Een paar dagen geleden heb ik daarom mijn studie stopgezet en inmiddels zijn mijn aanvraagformulieren voor de WA-Jong uitkering de deur uit. Nou begreep ik dat het best een paar maanden kan duren voordat die WA-Jong uitkering rond is (als ie al wordt toegekend natuurlijk), maar ik krijg vanaf deze maand geen stufi meer. Waar moet ik de komende maanden van rondkomen?

Ik kan altijd mijn ouders om financiële steun vragen, dus ik zal niet in de goot belanden, maar er zou toch een andere oplossing moeten zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2008, 11:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Verhaalbijstand van de gemeente, dat is bedoeld om bij te springen in dergelijke gevallen. Maar goed, als je ouders dat kunnen betalen hoef je het daar niet te gaan zoeken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-02-2008, 17:14
Verwijderd
Ik heb even gegoogled, ik werd er niet heel veel wijzer van, maar als ik het goed begrijp is verhaalsbijstand meer een soort schadevergoeding, maar mij is niks gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2008, 18:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan je niet een bijstandsuitkering aanvragen of eventueel aangevuld met bijzondere bijstand? Dat is er juist voor mensen die nergens anders voor in aanmerking komen. Als je nog geen 21 bent is het niet veel en gaan ze waarschijnlijk eerst je ouders vragen of zij niet financieel voor je kunnen zorgen maar je kunt het proberen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2008, 20:19
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Kan je niet een bijstandsuitkering aanvragen of eventueel aangevuld met bijzondere bijstand? Dat is er juist voor mensen die nergens anders voor in aanmerking komen. Als je nog geen 21 bent is het niet veel en gaan ze waarschijnlijk eerst je ouders vragen of zij niet financieel voor je kunnen zorgen maar je kunt het proberen.
Uit ervaring weet ik dat het erg lang kan duren voordat je eindelijk de uitkering ook daadwerkelijk ontvangt. Soms tot twee maanden, tegen die tijd zou ook de Wajong rond kunnen zijn.
Het verschilt wel per gemeente, maar het is niet bepaald de ene dag aanvragen en de week erop ontvangen.
Zeker als financiële steun van de ouders mogelijk is, wordt het al lastiger. Daarnaast is die bijstand vaak op leenbasis, meende ik.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2008, 20:28
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Maar die Wajong uitkering zou met terugwerkende kracht kunnen zijn, dus dan kan die "bijstandslening" weer terugbetaald worden. Ik zou inderdaad morgen de gemeente bellen en je verhaal uitleggen, als het goed is moeten dat soort dingen wel geregeld kunnen worden op korte termijn, maar dan moet je wel een beetje geluk hebben met je gemeente.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2008, 20:29
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Hmm, als je inderdaad jonger bent dan 21 zijn je ouders nog financieel verantwoordelijk voor je, dan zul je toch daar moeten aankloppen denk ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het is alsof ik niet leef!
Dreamer1234
21 15-11-2016 08:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap VVD, CDA Gedoogsteun PVV
Verwijderd
56 25-10-2010 13:39
Liefde & Relatie waar moet ik beginnen
appelflap95
11 18-09-2009 21:07
Liefde & Relatie Jeetje waar moet ik beginnen..
coecie
18 24-06-2009 16:55
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: De droom waar ik van leef.
Ieke
0 04-04-2004 12:18
Verhalen & Gedichten mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje
Verwijderd
15 17-05-2003 22:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.