Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2009 / VWO
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2009, 19:30
bezoekster91
bezoekster91 is offline
Hee!

Ik begin hem echt te knijpen nu Heb nu 5 examens gehad en er al 4 ontzettend verkloot... dus wat ik nu wilde vragen (bij mij op school was er niet veel duidelijkheid over)..

Wat gebeurt er als je zakt? Ik bedoel: dat hele gedoe met de oude tweede fase enzo.. Zou je gewoon op je oude school terecht kunnen na de zomervakantie, het jaar daar overdoen en alsnog eindexamen (in 2010 dus) kunnen doen in de oúde tweede fase (aangezien nieuwe fase niet meer in te halen is)? Of moet je echt naar een grote stad en volwassenonderwijs-klas volgen?

Ik ben radeloos momenteel

x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2009, 20:28
Kimx
Kimx is offline
Het ligt er een beetje aan welk profiel je doet.. Ik heb zelf N&G en ik weet dat als ik zak dat ik dan niet hier op school kan blijven omdat je in de nieuwe tweede fase alleen héél scheikunde, of héél natuurkunde of allebei moet doen. Maar als N&T'er kan je volgens mij wel volgend jaar weer overdoen..

Een andere optie is om deelcertificaten te gaan halen voor de vakken waarvoor je zakt, mijn persoonlijke voorkeur. Want dan heb je geloof ik maar een paar dagen in de week school, en dan kan je de rest bijvoorbeeld gaan werken. Heb je niet weer een jaar weggegooid haha.
Maar welk profiel doe je? Ik weet eigenlijk niks over de alfaprofielen

EDIT: Oowhja, voor zover ik weet maken ze volgend jaar geen bezemklassen meer. Maar dat verschilt voor elke school denk ik.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 21:52
Alyssia
Alyssia is offline
De edit van Kim klopt, mijn school doet namelijk nog wel aan bezemklassen. Ik denk dat het beste is om je mentor/decaan er naar te informeren. Hopelijk slaag je toch en heb je je zorgen voor niets gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Ouders van de examenleerlingen VWO 6 willen wij ook nog op het volgende attent maken. Vanzelfsprekend gaan wij ervan uit dat uw zoon of dochter met goed gevolg de VWO opleiding voltooit. Mocht dit echter, ook na herkansing, niet lukken zullen wij uw zoon of dochter dringend adviseren komend jaar het VWO onderwijs te vervolgen op de zogenaamde VAVO afdeling van het ROC Zeeland. Dit, omdat de huidige lichting VWO 6 leerlingen de laatste groep leerlingen is die examen aflegt onder de regeling van de Tweede Fase oude stijl. De komende groep leerlingen volgt de Tweede Fase nieuwe stijl en het examenprogramma is bij veel vakken gewijzigd. Wij bieden volgende jaar niet meer de mogelijkheid om examen oude stijl af te leggen. Het ROC verzorgt voor diverse scholen volgend jaar nog wel een examen oude stijl. Aanvullende informatie wordt bij de bekendmaking van de uitslag verstrekt.

Bovenstaande geldt uitdrukkelijk alleen voor VWO 6 leerlingen en niet voor HAVO 5 leerlingen. Die kunnen zonder problemen ook volgend jaar hier aan het examen deelnemen.
Aldus mijn school.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 23:04
J2
Avatar van J2
J2 is offline
De regeling bij ons is, dat je niet nog een jaar kan blijven. je zult een staatsexamen moeten volgen of naar het ROC moeten gaan voor je deelcertificaten.

Wat ik mij afvraag is het volgende. People love stats, so...
96% slaagt. Hoe groot is de kans dat je daar niet bij zit?
wat sta je op je rapport. als je gemiddeld eindigt met een 5,6 slaag je ook. (resp. 1 x 4 1 x 5 7 x 6 of beter)
Hoe groot is de kans op een vier gemiddeld als eindcijfer? --> stel je hebt een 6, pas als je een 1 haalt sta je een 4 afgerond op je rapport. er vanuitgaande dat je geen 1 haalt, want dat is in intellectueel opzicht onnmogelijk en toch gebeurt het. er is nog een factor.. sta je voor die vakken hoger dan een 6, dan is de kans dat je zakt nog kleiner..
Mijn vraag aan jou is... Hoe ver ben je gezakt en hoe ver mag je zakken? Dan kan je wel een inschatting maken van je situatie.
__________________
Take a peek at bash.org
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 23:06
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Datzelfde als Mrboot geldt ook bij ons. Officieel zijn ze wel verplicht je volgend jaar weer onderwijs aan te kunnen bieden, geloof ik. Alleen kan het je heel veel werk kosten. O.a. als je, zoals Kimx ook zegt, NG doet en allemaal deelvakken hebt (scheikunde 1, natuurkunde 1 etc.) dan moet je het jaar daarna dat allemaal inhalen.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 23:11
J2
Avatar van J2
J2 is offline
Citaat:
Nederlands: 7,1
Engels: 6,1
Letterkunde: 8,2
Frans1,2: 6,5
Geschiedenis1,2: 7,2
Duits1,2: 6,8
WiskundeA1: 7,0
BV3: 9 (keuzevak)
Mu2,3: 7,8

CKV1: G
LO1: V
GS1:6,0
ANW: 6,8
Maatschappijleer1: 6,5
Misschien werkt het ontnuchterend, misschien niet. Maar volgens mij hoef jij je niet heel veel zorgen te maken.

edit: voor de mensen die het nog niet weten. ze doet C&M
__________________
Take a peek at bash.org
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 10:00
Verwijderd
Ja dat is een lijstje mooie cijfers, maar als ze, zoals ze zegt, haar examens hard verneukt heeft, blijft er van die mooie cijfers niet veel over. Bovendien, bij veel mensen wordt die 5.6 of hoger gemiddeld wel gehaald, maar zit het probleem hem in het feit dat je slechts twee onvoldoendes mag hebben waarvan één in je profieldeel. Met drie vijven en een hoop zevens en achten is je gemiddelde ruim hoger, maar slaag je niet meer, en als je pech hebt met twee vijven in je profieldeel zak je ook.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 10:34
J2
Avatar van J2
J2 is offline
Citaat:
Ja dat is een lijstje mooie cijfers, maar als ze, zoals ze zegt, haar examens hard verneukt heeft, blijft er van die mooie cijfers niet veel over. Bovendien, bij veel mensen wordt die 5.6 of hoger gemiddeld wel gehaald, maar zit het probleem hem in het feit dat je slechts twee onvoldoendes mag hebben waarvan één in je profieldeel. Met drie vijven en een hoop zevens en achten is je gemiddelde ruim hoger, maar slaag je niet meer, en als je pech hebt met twee vijven in je profieldeel zak je ook.
Word. Maar als je kijkt naar de lijst is het gemeenschappelijk deel wel oke, als je het mij vraagt. Het profieldeel moet dus ook niet erg moeilijk zijn. Er vanuitgaande dat als je het verneukt je nog steeds een 3 een 4 of een 5 met gemak kunt halen, zit je niet zo diep in de problemen als je het mij vraagt.
__________________
Take a peek at bash.org
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 13:55
bezoekster91
bezoekster91 is offline
eh ja, het is niet meer nodig om mijn cijfers te noemen zie ik ;-) Doe inderdaad CM ja.
Hoe erg ik het verkloot heb... . Nederlands maar 10 punten totaal, engels 9. Wiskunde heb ik voor meer dan de helft niet ingevuld, en na het correctiemodel te hebben bekeken, schijn ik ook nog ong de helft van wat ik wél ingevuld heb fout te hebben .
En dan heb ik nog Duits gehad: Ging wel goed dácht ik, maar bij het nakijken viel het enorm tegen. Daarbij had ik ongeveer 14 punten.. (Enige pluspunt is dat Geschiedenis wél goed ging )
Nu wordt de norm bij Nederlands geen 0 neem ik aan, maar dan alsnog wordt het geen 3 ben ik bang. De andere normen worden een verrassing, maar ik denk niet dat die van Engels en Duits hoog gaan uitvallen...

edit: Ik ga er toch nog maar eens naar informeren inderdaad...

Laatst gewijzigd op 29-05-2009 om 15:59.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Word.

Citaat:
Maar als je kijkt naar de lijst is het gemeenschappelijk deel wel oke, als je het mij vraagt. Het profieldeel moet dus ook niet erg moeilijk zijn.
Hoezo moet dat dus Het kan toch goed zijn dat de vakken uit je gemeenschappelijke deel je goed liggen, maar dat je er bij je profielvakken niets van bakt? Bij mij precies hetzelfde, de algemene vakken zijn niet zo'n probleem maar de kans is redelijk aanwezig dat ik zak omdat ik voor schei- en wiskunde een onvoldoende sta. Ik vind het niet logisch dat je profielvakken ook automatisch goed gaan als je je gemeenschappelijke deel goed kan.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2009, 13:33
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:

Hoezo moet dat dus Het kan toch goed zijn dat de vakken uit je gemeenschappelijke deel je goed liggen, maar dat je er bij je profielvakken niets van bakt? Bij mij precies hetzelfde, de algemene vakken zijn niet zo'n probleem maar de kans is redelijk aanwezig dat ik zak omdat ik voor schei- en wiskunde een onvoldoende sta. Ik vind het niet logisch dat je profielvakken ook automatisch goed gaan als je je gemeenschappelijke deel goed kan.
Word = Engels woord, zeg maar zelfde als 'qft'.
Maar als C&M'er ben je over het algemeen een talenmens. Engels en Nederlands liggen de meesten dan ook wel, vandaar.

En weet je zeker dat je zo weinig punten hebt, bezoekster? Want dat is wel héél erg kut voor je ja.. Hoe komt dat zo? Blackout?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 08:19
J2
Avatar van J2
J2 is offline
Citaat:
Word = Engels woord, zeg maar zelfde als 'qft'.
Serieus, wat maakt het uit?!

Verder, ik heb je bericht gelezen, en ik zal je nog maar een laatste tip geven. Wacht tot 18 juni voordat je je oordeel over je eigen toetsen velt. Dan hoef je je daar geen zorgen meer over te maken en dan kan je gewoon meedoen met iedereen. Daarnaast heb je woensdag nog frans en hoe optimistischer je bent hoe beter je de toets ingaat.
__________________
Take a peek at bash.org
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 08:55
bezoekster91
bezoekster91 is offline
Citaat:
Word = Engels woord, zeg maar zelfde als 'qft'.
Maar als C&M'er ben je over het algemeen een talenmens. Engels en Nederlands liggen de meesten dan ook wel, vandaar.

En weet je zeker dat je zo weinig punten hebt, bezoekster? Want dat is wel héél erg kut voor je ja.. Hoe komt dat zo? Blackout?
Eh ja, tamelijk zeker ja. Naja, Nederlands misschien een paar puntjes meer (ligt aan samenvatting) maar dat zal ook niet veel zijn
Blackouts inderdaad, was ook telkens heeel erg zenuwachtig (*belachelijk eigenlijk, want waarvoor moet je nou zenuwachtig zijn...*), en engels snapte ik gewoon écht niet..

Brr ik vind dit echt heel vreemd. Engels heeft me nooit gelegen, maar wiskunde ging al een lange tijd goed (ookal ben ik er niet zo`n ster in), dus ik had daarvoor eigenlijk wel minimaal een 5 kunnen halen (*dit dacht mijn leraar ook). Ik baal echt ontzettend, vooral van Duits, want voor mijn oefenexamens had ik altijd 7ens en 8en

Maargoed, nog maar even afwachten dan maar.. Er is zeker niemand anders die ook met dit probleem zit?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Er is zeker niemand anders die ook met dit probleem zit?
Mja ik weet ook nog helemaal niet zeker of ik ga slagen, mijn examens gingn ook niet bijzonder goed en het zal me niet veel verbazen als ik geen een voldoende heb gehaald. Maar het verschil is dat ik momenteel niet zo radeloos ben omdat ik het al lang had zien aankomen. Ik houd er al lang rekening mee dat mijn examens zo zouden gaan en dat ik dus misschien niet zal slagen dus het valt voor mij ook niet hard tegen. Dusja sorry

Maar ik kan me goed voorstellen dat het nu flink klote is, helemaal omdat je verwacht had dat het beter zou gaan. Vervelend Je kunt nu inderdaad even niet veel meer doen dan wachten tot de 18e en hopen dat je heel veel geluk hebt...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 13:27
Sannah_x
Avatar van Sannah_x
Sannah_x is offline
Ja ik weet wat je bedoeld =/
ik weet zeker dat ik nu een 4 voor wiskunde sta, maar dit heb ik als extra vak.. en dan nog de mogelijkheid dat ik een 5 voor ak en ges sta.. dus moet ws herkansen..

Maar ik zit al op t vavo.. bleef zitten in 5 gym, en kon hier makkelijk 6 vwo doen..
Dus als ik zak, ga ik deelcertificaten halen..

Maar is het vavo voor jou zo ver weg dan? Want het is zeker een betere optie dan naar een school gaan met een bezemklas.. Ik vind het vavo veel lekkerder werken dan een gewone middelbare school.. En al heb je geen vol rooster, heb je nog meer tijd om je meer te concentreren op waar je slecht in bent, of lekker veel werken =O

Maarja, eerst nog maar nerveus afwachten tot 18 juni denk
__________________
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2009, 22:18
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Serieus, wat maakt het uit?!
Hij snapte het niet, ik legde het alleen even uit
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 21:57
J2
Avatar van J2
J2 is offline
Citaat:
Hij snapte het niet, ik legde het alleen even uit
__________________
Take a peek at bash.org
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Gezakt vwo, nu vavo!
Sjef19
3 19-06-2011 18:06
VWO slaag/zak-voorwaarden?!
simone87
17 31-05-2005 09:03
Algemene schoolzaken Gymnasiast ten onrechte gezakt
Gatara
46 02-02-2004 17:51
De Kantine gezakt voor theorie
Verwijderd
24 29-06-2003 00:23
Eindexamens 2003 omgaan gezakt
very drunk driver
10 23-06-2003 00:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap pimmetje zakt
maantje_2
2 23-03-2002 13:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.