Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2006, 16:37
Verwijderd
Bij mijn ouders stil op schoot, want zij zijn mijn laatste hoop
Los van de oorlog gaat het goed, hier in Baabda, Beirut

Zo zijn we al een maand alleen, bommen vallen om ons heen
Kogels vliegen in het rond, dus blijven we onder de grond

Overal oorlog, haat en woede, waarom kan het hier niet rustig zijn?
Waarom moeten wij daar toch voor boeten, waarom kan het hier niet rustig zijn?

Laat ons toch slapen
Laat ons toch gaan
Neem alles wat je wilt
Maar we hebben niets misdaan

Laat ons toch leven
Laat ons toch zijn
We zullen alles geven
Maar doe ons toch geen pijn

Mijn vader maakt zich constant woest, ons hele huisje is verwoest
Toch hebben we het niet zo zwaar, want we altijd hebben nog elkaar

De helft van onze wijk is dood, de ravage was nog nooit zo groot
Waarom strijden om zwart goud, als je iemand hebt die van je houdt

Overal oorlog, haat en woede, waarom kan het hier niet rustig zijn?
Moeten mijn vrienden daar voor boeten, waarom kan het hier niet rustig zijn?


Kom toch bij me
Kruip tegen me aan
Jij bent mijn liefste
Ik laat je nooit meer gaan.

Kom toch bij me
Toon me je lach
Geen bom en geen raket
Pakt jou ooit van mij af

Maar het noodlot
sloeg alsnog toe,
met een grote klap
en het verscheurde mijn hart

Mijn poppen zijn kapot
Mijn benen zijn gewond
Mijn handen zijn verlamd
Maar het weegt niet op
tegen de pijn
dat zij niet meer bij me zijn

Ik wil mijn moeder terug
Ik wil mijn vader terug
Geef me mijn ouders terug



Alsjeblieft

Laatst gewijzigd op 22-08-2006 om 23:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2006, 00:29
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Het zou leuk zijn als je een keer iets anders probeert. Dit heb ik wel gezien.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 01:18
Verwijderd
Citaat:
Reynaert schreef op 23-08-2006 @ 01:29 :
Het zou leuk zijn als je een keer iets anders probeert. Dit heb ik wel gezien.
Wat dacht je ervan als ik voor volgende keer een Shakespeare Sonnet maak over 'Reynaersch, het sterrenbleekmiddel'?
Met alle respect, natuurlijk.

Je zou trouwens ook inhoudelijk op het gedicht kunnen ingaan, of überhaupt op het gedicht ingaan .
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 08:41
Verwijderd
Bij mijn weten doet hij dat. En ik geloof dat je voor dit soort opmerkingen pas nog 2 maanden gebanned bent geweest, dus ik zou me maar gedeisd houden als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 09:23
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Livjatan schreef op 23-08-2006 @ 02:18 :
Wat dacht je ervan als ik voor volgende keer een Shakespeare Sonnet maak over 'Reynaersch, het sterrenbleekmiddel'?
Met alle respect, natuurlijk.

Je zou trouwens ook inhoudelijk op het gedicht kunnen ingaan, of überhaupt op het gedicht ingaan .
Haha lijkt me leuk: Reynaersch, shake die gebleekte kringspier! Maar het zou me nog leuker lijken als je een keer iets anders schrijft, het is net alsof je elke keer dezelfde tekst schrijft. Verder over het gedicht dan maar, omdat je erom vroeg: ik vind de boodschap die je uitdraagt wel mooi, maar de manier waarop je dat doet niet. Je vertelt alles op een heel eenzijdige manier en je vertelt niets nieuws. Ja, wij weten dat de oorlog erg is. Het verscheurt iemand van binnen, het vormt de rest van je leven. Ik vind niet dat je erin slaagt om die emotionele impact over te brengen, omdat je tekst lijkt op zovéél andere teksten en je geen gebruik maakt van bijzondere ingrepen om je tekst interessanter maken. Oh en tot slot wil ik nog even zeggen dat ik het jammer vind dat ik je nooit zie reageren op andermans gedichten, voor zover ik het gezien heb plaats je alleen maar.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 23-08-2006 @ 09:41 :
Bij mijn weten doet hij dat. En ik geloof dat je voor dit soort opmerkingen pas nog 2 maanden gebanned bent geweest, dus ik zou me maar gedeisd houden als ik jou was.
Beste Mutant

Ik snap niet waar jij je mee bemoeit. Als je jezelf van een afstand zou kunnen bekijken zou je zien dat je er volledig naast ziet, ook getuige de reactie van Reynaert. Dat jij bepaalde reacties op jouw eigen wijze interpreteert betekent niet dat de rest van de wereld dat ook doet.
Aangezien je dit offtopic bespreekt - iets wat je mij vaak verwijt ('stuur dan een PM') -, zal ik zo vrij zijn om dat ook te doen.
Je ban van twee maanden had niets te maken met orde, professionaliteit, met recht of met het doel van dit forum, maar slechts met jou, met jouw frustraties, jouw onvermogen om kritiek te kunnen ontvangen die buiten jouw kader gaat en jouw drang naar despotisch autoritair gedrag. In jouw denkbeelden probeer je alles te plaatsen in gedrag dat of vóór jou is, of tégen jou, en dat wat niet vóór jou is veracht je zodoende en probeert het te termineren.
Feit is dat mijn manier niet die is van de achterbakse en van het uitoefenen van macht, maar die van de taal. Als je iets met mij wilt bespreken doe je dat door middel van discussie, door middel van feedback, door middel van aangeven wat je graag wilt en hoe je dat samen met mij zou willen bereiken. Denk erom dat zonder de forummers jij ook geen forumbaas bent en dat het daarom voordelig is om zoveel mogelijk forummers te laten gedragen zoals jij wilt. Dat is ook niet erg, maar hoe meer je er bant hoe minder er over blijven, terwijl je ook zou kunnen proberen er samen uit te komen. Dat doe je bijvoorbeeld door open te staan voor discussie.
Je hebt nooit meer gereageerd op mijn tweede e-mail die ik je anderhalve maand geleden stuurde. Dat is respectloos en toont het gedrag dat ik je zojuist hebt 'toegedicht'.

Jij hebt om egoïstische redenen mij meer dan twee maanden geband(want je hebt me ook niet geunbanned toen dat eindelijk mocht). Die ban was veel en veel zwaarder dan de begane overtreding, als er al sprake van was. Ieder ander zou daar hooguit een dag of twee voor krijgen. Dus kom voorlopig niet bij me aan met waarschuwingen, maar slechts met discussie, want jij bent op dit moment degene die op moet passen, om het zo maar te zeggen. Je bent bijna een grens gepasseerd.

Met vriendelijke groet,


Livjatan


P.S. waarschijnlijk haal je deze post zo snel als je kan weg, maar het zou je sieren om dat voor eens niet te doen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Reynaert schreef op 23-08-2006 @ 10:23 :
Haha lijkt me leuk: Reynaersch, shake die gebleekte kringspier! Maar het zou me nog leuker lijken als je een keer iets anders schrijft, het is net alsof je elke keer dezelfde tekst schrijft. Verder over het gedicht dan maar, omdat je erom vroeg: ik vind de boodschap die je uitdraagt wel mooi, maar de manier waarop je dat doet niet. Je vertelt alles op een heel eenzijdige manier en je vertelt niets nieuws. Ja, wij weten dat de oorlog erg is. Het verscheurt iemand van binnen, het vormt de rest van je leven. Ik vind niet dat je erin slaagt om die emotionele impact over te brengen, omdat je tekst lijkt op zovéél andere teksten en je geen gebruik maakt van bijzondere ingrepen om je tekst interessanter maken. Oh en tot slot wil ik nog even zeggen dat ik het jammer vind dat ik je nooit zie reageren op andermans gedichten, voor zover ik het gezien heb plaats je alleen maar.
Ik zal eens kijken of ik een paar goede ideeën kan opdoen. Het schijnt dat anusbleken tegenwoordig in de mode is.
Het gedicht zelf is helemaal niet bijzonder, dat weet ik ook wel. Het ging ook niet om de woorden, en ook niet over dat het oorlog is, en al helemaal niet om het van de Libanese kant te belichten.
Ik zat op de fiets en had een melodie bedacht en vervolgens heb ik er even woorden onder gezet om het uit te proberen. Het liedje heb ik ingezongen op mp3 en dat wilde ik op het forum zetten, maar ik mag blijkbaar geen mp3's uploaden.


Over je laatste opmerking: ik snap wel wat je bedoelt. Ik heb ooit geteld en ik heb in principe net zoveel gedichten gepost als reacties op anderen, maar dat wel een stuk meer zijn, dat klopt. Feit is dat ik meestal al door de titels niet wordt aangesproken of dat het gedicht me oersaai en droog voorkomt. In het verleden reageerde ik daar dan nogal cynisch op, maar daar heeft ook niemand wat aan. Ik zal eens kijken of ik wat meer kan reageren.

Ciao
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 12:25
Verwijderd
Je hoort te mailen voor een unban, dat staat ook in je mail, daarnaast hebben plussen ook wel eens vakantie. Ik ga heus niet controleren wie ik wanneer moet unbannen. Jij gaat in de fout, je zorgt er zelf maar voor dat je unbanned wordt.

De rest heb ik niet eens gelezen, want het interesseert me niet wat je over me denkt. Als jij persé wil denken dat al je bans uit mijn mouw geschud zijn, dan leef je maar fijn verder in die veronderstelling en dan mag je binnenkort permanent ophoepelen.

Je bent gewaarschuwd.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 12:34
Verwijderd
Ik zou het toch maar even lezen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 12:43
Verwijderd
Er staat niets nieuws in. Net als die email. Ik heb interessantere zaken om mijn tijd aan te verspillen. Ik heb je al eerder gezegd dat je je beklag kunt doen bij de bemiddelaar.

Overigens staat je post er nog steeds, was ook niet van plan hem weg te halen, maar als je doorgaat met offtopic reageren, krijg je wel een heel mooi slotje van me.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 12:45
Verwijderd
Jij reageert net zo offtopic als ik. Maar goed, dan is dit mijn laatste offtopic post. Zou je mij dan kunnen vertellen wie de bemiddelaar is?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 12:46
Verwijderd
Manuzhai.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 13:16
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ontopic :

Ik vind je gedicht niet echt geweldig. Dat komt omdat ik je rijm heel simpel vind (lijken). En dat je ook niet veel met woordspelingen ed. werkt, dat maakt m.i. een gedicht juist spannend en leuk om te lezen. Net als je vorige gedicht vind ik het allemaal nogal 'moraalridder'.

Technisch vind ik het niet super maar de inhoud boeit me helaas ook niet echt.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 14:43
*nerwen elensar
Avatar van *nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Citaat:
Reynaert schreef op 23-08-2006 @ 10:23 :
het is net alsof je elke keer dezelfde tekst schrijft. Verder over het gedicht dan maar, omdat je erom vroeg: ik vind de boodschap die je uitdraagt wel mooi, maar de manier waarop je dat doet niet. Je vertelt alles op een heel eenzijdige manier en je vertelt niets nieuws. Ja, wij weten dat de oorlog erg is. Het verscheurt iemand van binnen, het vormt de rest van je leven. Ik vind niet dat je erin slaagt om die emotionele impact over te brengen, omdat je tekst lijkt op zovéél andere teksten en je geen gebruik maakt van bijzondere ingrepen om je tekst interessanter maken.
Dit dus...
__________________
Je moet de kat niet bij de melk zetten. Ik ben de kat, wil jij dan de melk zijn?!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 15:18
Lavender
Avatar van Lavender
Lavender is offline
Met de onderliggende gedachte valt er met creativiteit veel te maken. Nu moet ik me dwingen om na twee strofes verder te lezen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 08:23
Anoniem
Citaat:
Lavender schreef op 23-08-2006 @ 16:18 :
Met de onderliggende gedachte valt er met creativiteit veel te maken. Nu moet ik me dwingen om na twee strofes verder te lezen.
Exactement. Ik vind het idee indrukwekkend, maar het is gewoon uitgewerkt met brugklassersniveau. Ik neem aan dat je veel meer kan dan dit. Of is dit een van de nieuwe modegrillen in dichtersland en ben jij de trendsetter? Ik mis de diepgang.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 12:41
Verwijderd
Het idee is helemaal niet indrukwekkend. Hooguit in de enge zin.
Dit stond een paar centimeter boven jouw post:

'Het gedicht zelf is helemaal niet bijzonder, dat weet ik ook wel. Het ging ook niet om de woorden, en ook niet over dat het oorlog is, en al helemaal niet om het van de Libanese kant te belichten.
Ik zat op de fiets en had een melodie bedacht en vervolgens heb ik er even woorden onder gezet om het uit te proberen. Het liedje heb ik ingezongen op mp3 en dat wilde ik op het forum zetten, maar ik mag blijkbaar geen mp3's uploaden.'

Sterker nog, het was zelfs de bedoeling om een standaardtekst van rtl4-niveau op te schrijven. Dus vandaar. Volgens mij is dat goed gelukt, trouwens .
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 12:52
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Livjatan schreef op 23-08-2006 @ 12:53 :
Ik zal eens kijken of ik een paar goede ideeën kan opdoen. Het schijnt dat anusbleken tegenwoordig in de mode is.
Het gedicht zelf is helemaal niet bijzonder, dat weet ik ook wel. Het ging ook niet om de woorden, en ook niet over dat het oorlog is, en al helemaal niet om het van de Libanese kant te belichten.
Ik zat op de fiets en had een melodie bedacht en vervolgens heb ik er even woorden onder gezet om het uit te proberen. Het liedje heb ik ingezongen op mp3 en dat wilde ik op het forum zetten, maar ik mag blijkbaar geen mp3's uploaden.


Over je laatste opmerking: ik snap wel wat je bedoelt. Ik heb ooit geteld en ik heb in principe net zoveel gedichten gepost als reacties op anderen, maar dat wel een stuk meer zijn, dat klopt. Feit is dat ik meestal al door de titels niet wordt aangesproken of dat het gedicht me oersaai en droog voorkomt. In het verleden reageerde ik daar dan nogal cynisch op, maar daar heeft ook niemand wat aan. Ik zal eens kijken of ik wat meer kan reageren.

Ciao
Waarom zou je een tekst hier plaatsen als je al weet dat het crap is? Als ik hier een gedicht lees verwacht ik van degene die hem plaatst dat hij/zij er zijn stinkende best op heeft gedaan. Daarnaast is er een subfora op Muziek voor eigengemaakte mp3tjes.

Verder zijn er DoP genoeg schitterende teksten te lezen, alleen op de eerste pagina staan op de bovenste helft al zeker vijf heel erg mooie gedichten. En al zou alles wat je hier leest saai en/of oerdroog zijn, dan nog zou je die schrijvers kunnen helpen door hen uit te leggen waar dat volgens jou aan ligt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-08-2006, 13:05
Verwijderd
Ik heb het gedicht niet geplaatst met het oog op een beoordeling voor de muziek, maar op het gedicht, met daarbij in acht genomen dat het een andere functie heeft dan anderen de ogen uitsteken met een prachtig op zichzelf staand gedicht.

Je feed-back was de eerste keer al duidelijk. Ik heb je ook al gezegd dat ik daar iets mee zou doen. Ik heb dat zelfs al eenmaal uitgeprobeerd en dat zal ik zeker vaker doen.
Ben je overigens nog geïnteresseerd in het eerder besproken Shakespeare-Sonnet?



edit: ik houd er sowieso niet van om mijn stinkende best te doen op gedichten.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 18:03
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Livjatan schreef op 24-08-2006 @ 14:05 :
edit: ik houd er sowieso niet van om mijn stinkende best te doen op gedichten.
Dan kun je misschien ook wel verwachten dat je nogal wat kritiek op je gedichten krijgt?

Ontopic: ik hoop dat je wat gaat doen met de dingen die iedereen heeft geopperd en gezegd, ik denk dat je er dan best nog iets van kan maken.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 19:02
Anoniem
Als je je gedicht hier plaats, kun je er de donder op zeggen dat mensen er iets van denken. IK vind het idee indrukwekkend, dus dan hoef jij daar niet moeilijk over te doen.

Ik ben helemaal niet vies van een modern staaltje taalgebruik (ook al heeft het helemaal niet de functie om er mensen de ogen mee uit te steken of whatever. Als jij er liever geen reacties op wilt hebben, moet je dat misschien steeds boven aan je post zetten, dan kunnen wij ons daarnaar schikken.
Of je legt gelijk even precies uit wat de functie van je nieuwe uitspatting is / de achterliggende gedachte / of natuurlijk dat het slechts een uitprobeersel op een melodietje was (o wee jullie domme doppers); zodat je je niet uit hoeft te putten met ons steeds (normaal) te woord te staan

offtopic: want dat kan je blijkbaar niet.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 12:02
AskMeAnything
Avatar van AskMeAnything
AskMeAnything is offline
Ik vind het niet echt goed, je bent teveel bezig met het rijmen en het is allemaal nogal cliché. Verder is het erg langdraderig.
__________________
It's the agony of you chewing gum.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 23:10
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Livjatan schreef op 23-08-2006 @ 12:53 :
Het schijnt dat anusbleken tegenwoordig in de mode is.
Ach, het is maar net in welke kringen je je begeeft.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 21:51
Verwijderd
Citaat:
REIE schreef op 26-08-2006 @ 00:10 :
Ach, het is maar net in welke kringen je je begeeft.


Ken ik jou niet van de kringloopwinkel?

Trouwens, wie geïnteresseerd is kan me zijn/haar e-mailadres mailen, dan stuur ik de mp3 wel op.

En Zepp, ik heb je post gelezen. Dankjewel voor je reactie.


Een kus voor allen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 23:06
botervleug
Avatar van botervleug
botervleug is offline
Citaat:
REIE schreef op 26-08-2006 @ 00:10 :
Ach, het is maar net in welke kringen je je begeeft.
In welke kringspieren je je begeeft ja...


Ahum, nu even ontopic. Zoals gewoonlijk is de technische kant jammerlijk... weet je wat, daar gaan we eens lekker niet op in. De achterliggende boodschap is zeer interessant. Die hele oorlog met Libanon is op een fantastische manier in elkaar gezet qua mediapresentatie. Het begint met een kleine ontvoering meende ik, dan een dode, onee! vervolgens nog wat kleine grensakkefietjes en zodra het hele mediacircus heeft besloten dat Libanon oud nieuws is volgt een complete aanval waardoor er, de laatste keer dat ik las, 700.000 mensen op de vlucht zijn. ongelooflijk, alsof heel Amsterdam, van het groene hart tot noordelijk Amsterdam-Noord, compleet leegstroomt.
Verdomd jammer dat alleen een kind een fatsoenlijk tranentrekkend kindergedicht kan maken, en dat je nog geen -tig bent betekent niet dat je zo'n truc tot een goed einde kan brengen.

Kortom, je intenties zijn leuk, je excuses van lucht en je gedicht slaat als een *** op een drumstel, maar je achterafverhandelingen maken alles goed.

'Reynaersch, het sterrenbleekmiddel'

Geniale vondst.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.