Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2002, 20:10
Johnny_S
Johnny_S is offline
Beste mensen,

Momenteel volg ik een ITC opleiding bij de ITC lyceum Amelander. Het is een 4 jarige MBO opleiding niveau 4. Ik zit in tweede jaar en wil hierna doorstromen naar het HBO.

Maar ik ben niet tevreden, de opleiding is veelste simpel, de klassen zijn te vergelijken met de gemiddelde brugklas en de leraren zijn ook niet veel beter.

De opleiding gaat voornamelijk over netwerk beheer en software engineering (VB). Geen van beide spreekt mij aan.

Mijn grootste fout was dat ik niet HBO of zelfs VWO heb gedaan, terwijl ik daar absoluut geen probleem zou hebben gehad.

Ik heb het gevoel dat ik beetje tijd aan het verspillen ben terwijl ik juist nu mijn toekomst moet plennen, ik kan je zeggen dat het geen prettig gevoel is.

Ik heb de optie om een niveau terug te zakken en ipv netwerk en software engineering, multimedia te doen. Dus HTML, FLASH, fotoshop etc. maar die opleiding zal hoogstwaarschijnlijk ook even basis zijn als nu, of zelfs minder.

Wat ik erg leuk vind is 3d ontwerpen, het werken met studio-max5, maya, rhino3d etc. Helaas biedt onze school dat niet.

Een opleiding geheel buiten de IT sector zie ook wel zitten.

Daarom wil ik jullie graag om advies vragen. Wat kan ik het beste doen? Is het wel slim om nu te stoppen met mijn huidige opleiding zonder een diploma, want dan heb ik zeker weten 2 jaar van mijn leven verspilt.

bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2002, 20:49
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
als je hbo wil doen dan zou ik niet een niveau lager gaan zitten dan nu maar gewoon net zo lang blijven zitten totdat je aan de eisen voldoet. Dan heb je zeker geen 2 jaar verneukt. Maar je moet je misschien ook afvragen waarom je dan nooit hbo of vwo hebt gedaan.

Je moet die opleiding doen die je leuk vind
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 22:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
je wilt doorstromen naar het hbo, dus ik neem aan dat je dan mavo hebt? (en dat je hbo per ongeluk opschreef ipv havo, bij waar je spijt van hebt dat je het niet gedaan hebt?)

Nou, dan kan je mijns inziens kiezen:
- 2 jaar afmaken, ook al vind je de opleiding niet leuk
- havo gaan doen.

In beide gevallen kost het je 2 jaar, maar als ik jou was zou ik dan eigenlijk toch wel havo gaan doen. Een nieuwe opleiding lijkt me omslachtig als het alleen maar is om door te kunnen stromen naar het hbo, aangezien je dan 4 jaar kwijt bent en je het niet voor die opleiding doet.
En je zegt zelf toch ook dat je havo best kan (als het dus idd een schrijffout is).

Als het geen schrijffout is, dan slaat dit geheel nergens op, alleen vraag ik me dan af waarom je dan niet direct naar het hbo gaat.
Veel succes d'r verder mee!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 11:30
Studentje
Studentje is offline
Ten eerste: het feit dat het MBO je makkelijk afgaat, wil absoluut nog niet zeggen dat je het VWO aankan.
Ten tweede: als je alleen MAVO hebt dan zul je toch eerst het MBO af moeten maken voor je eventueel een HBO opleiding kunt gaan doen.

Een niveau terugzakken zou ik niet doen als daar geen noodzaak toe is.

En wat is je plan als je nu met school zou stoppen? Werken?
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 11:57
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Nou 2 jaar weggegooid zal toch wel meevallen? Als je deze studie afmaakt is het dan niet zo dat je je hbo verkort kan doen? dat zou ik ff uitzoeken als ik jou was
__________________
"Een doel is slechts belangrijk als idee. Het gaat om het werk dat tot het doel leidt. Dat vervult het leven met zin."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Uitdagende studie
Reversistence
25 17-04-2015 16:47
Software & Hardware Advies gevraagd: nieuwe notebook
coopergirl
7 08-03-2009 15:06
Studeren advies gevraagd doorstroom MBO HBO detailhandel
Wammus
1 13-04-2007 18:20
Algemene schoolzaken Advies gevraagd
Shadina
33 24-12-2004 19:54
Psychologie [Advies gevraagd] Hoe breng je zoiets?
Karel Schrijver
15 26-11-2004 17:39
Liefde & Relatie Whelp :), advies gevraagd enzo :) *in de war*
Mindfields
47 22-02-2004 13:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.