Oud 31-03-2012, 16:45
SanneBerk
SanneBerk is offline
Ik wil graag wat nummers van Lady Gaga spelen op gitaar. Ik ben binnenkort jarig en wil een gitaar. Is dit wat? http://www.infomusic.nl/ibanez-ga3njp-jampack-amber
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2012, 17:51
Verwijderd
Niet te geloven dat dat kind jongeren inspireert om gitaar te gaan spelen maar gelukkig is ze dus wel ergens goed voor

Die gitaar is wel wat ja. Andere gitaren zijn ook wel wat. Het hangt er natuurlijk vanaf wat voor gitaar je wil spelen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 20:31
Anniek xd
Anniek xd is offline
de gitaar ziet er goed uit, en ibanez is over het algemeen een goed merk, je hoort er veel positieve reacties over.
ik heb zelf een eco, die bevalt ook heel goed, maar dit is weer een heel ander soort gitaar dan van de link, deze kun je aansluiten op een versterker.

Als je een gitaar gaat spelen, vraag dan wel of je ook op les mag, een vriendin kreeg ook een gitaar voor haar verjaardag, maar mocht vervolgens niet op les omdat ze al op turnen zat en dus had ze er niets aan en heeft ze em weer verkocht.

voor leuke gitaartabs, kijk op www.gitaartabs.nl
daar haal ik al mijn gitaartabs en gitaar akkoorden weg.

x
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 12:37
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Als je nog iets meer geld apart zou kunnen zetten voor een gitaar zou een Yamaha een betere keus zijn.
Daarnaast is dit een gitaar met nylon snaren aan de foto te zien en zul je voor het spelen van akkoorden om lekker liedjes zoals die van Gaga te spelen, meer baat hebben bij een steelstring gitaar.

Ik ben het trouwens ook niet helemaal eens met Anniek, want gitaar spelen valt best te leren zonder dat je les gehad hebt. Door alle info die er tegenwoordig te vinden valt op internet, kom je op die manier een heel eind. Dan kan je ook nog filmpjes kijken van online lessen van bijvoorbeeld Justin (http://www.justinguitar.com/) of Marty Schwartz (zoek even die naam op youtube) om verdere uitleg te geven bij bepaalde liedjes.
Zeker simpel akkoorden spelen zoals in liedjes van Gaga kan dat makkelijk. Wel veel oefening noodzakelijk natuurlijk.
__________________
Zo beter?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 16:49
Vinck
Vinck is offline
Kijk op de site van de MusicStore naar een goedkoop starterspakket, punt.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 20:00
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Begin gewoon met een goedkope nylon akoestische, kijk of je er wat van vindt en koop dan pas een echt goede gitaar. Ik heb vaak genoeg gezien dat mensen een gitaar van tweehonderd euro kochten en er dan achter kwamen dat ze gitaarspelen eigenlijk helemaal niet zo leuk vonden.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 20:14
Verwijderd
Begin met een niet te duren akoestische gitaar. Als je het leuk vind kan je altijd nog een goede gitaar kopen. Ik ben er zo ook mee begonnen en het resultaat is goed!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2012, 21:54
Winstonn
Avatar van Winstonn
Winstonn is offline
Als ik jou was zou ik gaan voor waar ik het lekkerst mee kon spelen,
Dus ga een keer naar een muziekzaak bij jou in de buurt en kijk wat je lekker vindt spelen,
Maar ik zak sowieso wel eerst eens kijken of gitaar spelen wel echt, echt wat voor je is,
Zo ja, (Lees de bovenstaande 2 regels nog eens)
Zo nee, of weet je het niet , Ga dan 3 à 4 proeflessen volgen om te kijken of het wel ècht wat voor je is ;]
Succes!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2012, 19:22
haiik
haiik is offline
Ik zou hier niet voor gaan. Je wil pop liedjes gaan spelen. Koop dan geen klassieke nylon gitaar. Hier zitten de snaren erg ver uit elkaar, wat het spelen van akkoorden (meerdere tonen tegelijk) erg moeilijk wordt. Je kunt dan beter voor een staalsnarige gitaar gaan. Hierbij zitten de snaren meestal dichter op elkaar.

Wil je echt alleen top-40 stijl pop gaan spelen? Of ook rock, blues, country, jazz, of metal? Dan kun je beter een elektrische gitaar kopen, kun je over het algemeen veel meer mee. Kunt ook gwn als akoestische gitaar laten klinken.

Ook als je het meest top-40 gaat spelen, of speciaal lady gaga gezeik, kun je beter piano of wat voor ander keyboard dan ook gaan spelen. Omdat het merendeel top-40 elektronische muziek hiermee gemaakt is. Je kunt bas, melodie en akkoorden tegelijk spelen.

Als je echt gitaar wil gaan spelen, heb je geen les nodig. De basis kun je leren door trial en error, of youtube tut's. Het jezelf leren maakt je creatiever en geeft je meer voldoening als je het uiteindelijk lukt om een nummer te kunnen spelen.

Het belangrijkste is om bij jezelf na te gaan of je echt gitaar wilt gaan spelen. Zonder genoeg motivatie ligt ie na 2 week ergens in een hoek en zit je je te vervelen tijdens het oefenen van nummers die je niet leuk vindt, en het op en neer spelen van toonladders. Hierdoor leer je ook erg weinig.


Als je uiteindelijk genoeg motivatie hebt om toch nog gitaar te gaan spelen, en gaat er 1 kopen, probeer zoveel mogelijk uit in de muziekwinkel. Koop niet op internet, want er zijn veel verschillen in de afwerking van verschillende gitaren, ook als deze van hetzelfde model en merk zijn.

Het beste is een ervaren gitarist mee te nemen naar de muziekwinkel om een miskoop te voorkomen.

Het merk maakt niet veel uit. Als het maar goed speelt (hier is de ervaren gitarist voor), geen mankementen heeft, en er garantie op zit.


Succes!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 11:38
SanneBerk
SanneBerk is offline
Thnx voor alle info. Ik ben inderdaad even naar http://www.infomusic.nl/ geweest en heb daar allerlei fantastische gitaren gezien en vastgehouden. De mensen daar waren erg behulpzaam en vriendelijk en geduldig. Uiteinelijk is het deze geworden http://www.infomusic.nl/fender-cd100-western-gitaren
Met citaat reageren
Oud 14-04-2012, 12:49
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Mooie gitaar, succes ermee.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Semi-akoestische gitaar
~> Eilidh <~
12 09-08-2007 20:36
Muziek [klussen met kijkers] Zelfbouw Gitaar
Verwijderd
28 29-11-2005 17:41
Muziek Tips voor aanschaf basgitaar
Nijpjes
18 09-12-2003 22:50
Muziek Tips voor aankoop elektrische gitaar
BiteMe
46 10-06-2003 18:26
Muziek Tips aankoop elektrische gitaar?
ElectricGuitar
30 01-05-2003 23:33
Muziek Gitaar
ScarletWithin
17 11-09-2002 14:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.