Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2015, 22:45
Receive
Receive is offline
MediaMarkt komt dit weekend weer met de actie 21% weg ermee!

Is dit wel ''echt''?

Het antwoord is NEE!

Argumenten:

1. De wettelijke btw blijft gehandhaafd, dus ook op de aankopen gekocht tijdens deze actie. Het op de kassabon vermelde btw-bedrag is inbegrepen in de actieverkoopprijs. Het voordeel is 17,36% op de reguliere verkoopprijs inclusief btw.

Niet 21% maar 17,36%

2. Alle producten zijn niet online beschikbaar met de korting
3. Alle producten zijn 1 week van tevoren met de prijs verhoogt met ongeveer 19%.
je krijgt dus ongeveer 2% procent korting
4. Natuurlijk doen apple producten niet mee aan de actie
5. Reserveren? Nee, op=op
6. Is mediamarkt de enige? Nee, een voorbeeld zoals BCC doet ook een korting waarmee zij toevallig precies dezelfde prijzen krijgen als MediaMarkt

Hij komt er aan, de btw actie bij de Media markt. Het ziet er naar uit dat de Mediamarkt denkt dat we "gek" zijn. De Shure SRH 840 hoofdtelefoon die tot voorkort ook bij de Mediamarkt 149,- euro koste, gaat nu over de toonbank voor 229,- euro. Een simpele rekensom laat zien dat deze hoofdtelefoon in de actie periode zeker 40,- euro duurder is dan voor heen. Wie is hier nu "GEK"?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2015, 07:07
Verwijderd
Hoi jij bent nieuw in de wereld?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2015, 08:18
Verwijderd
Citaat:
MediaMarkt komt dit weekend weer met de actie 21% weg ermee!

Is dit wel ''echt''?

Het antwoord is NEE!

Argumenten:

1. De wettelijke btw blijft gehandhaafd, dus ook op de aankopen gekocht tijdens deze actie. Het op de kassabon vermelde btw-bedrag is inbegrepen in de actieverkoopprijs. Het voordeel is 17,36% op de reguliere verkoopprijs inclusief btw.

Niet 21% maar 17,36%

2. Alle producten zijn niet online beschikbaar met de korting
3. Alle producten zijn 1 week van tevoren met de prijs verhoogt met ongeveer 19%.
je krijgt dus ongeveer 2% procent korting
4. Natuurlijk doen apple producten niet mee aan de actie
5. Reserveren? Nee, op=op
6. Is mediamarkt de enige? Nee, een voorbeeld zoals BCC doet ook een korting waarmee zij toevallig precies dezelfde prijzen krijgen als MediaMarkt

Hij komt er aan, de btw actie bij de Media markt. Het ziet er naar uit dat de Mediamarkt denkt dat we "gek" zijn. De Shure SRH 840 hoofdtelefoon die tot voorkort ook bij de Mediamarkt 149,- euro koste, gaat nu over de toonbank voor 229,- euro. Een simpele rekensom laat zien dat deze hoofdtelefoon in de actie periode zeker 40,- euro duurder is dan voor heen. Wie is hier nu "GEK"?
1. Natuurlijk blijft de wettelijke BTW gehandhaafd. Waarom zou Mediamarkt op magische wijze vanwege een actie niet meer onder de belastingwetten vallen? Dat je denkt dat het serieus zou gaan om het vermijden van de wettelijke BTW, geeft aan dat je een randdebiel bent. Mijn geduld met je is nu al op.
2. Dat is niet relevant.
3. heb je hier een bron voor? Ik ben lid van een organisatie die naar dit soort zaken onderzoek doet, en de claim dat dit gebeurt, bleek de vorige actie van mediamarkt niet te kloppen. Dit is een terugkerend fabeltje. Je liegt dus.
4. Daar kan Mediamarkt niets aan doen, Apple hanteert een strikt prijsbeleid en staat distributeurs niet toe op eigen houtje kortingen te verlenen.
5. Dat is niet relevant.
6. Wat is je punt? Mediamarkt is niet verantwoordelijk voor de kortingsacties van andere bedrijven. Wat absurd dat je dit aanhaalt.

Kortom, om je laatste vraag te beantwoorden: jij bent hier nu gek. Ik vind je heel erg dom.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2015, 09:55
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Ik weet niet wat hier allemaal van klopt, maar bij de winkelketens waar ik gewerkt heb werden ook wel eens smerige trucs uitgehaald. Bijvoorbeeld het 1 week van tevoren verhogen van de prijs om vervolgens een korting te geven die gelijk is aan de verhoging. Ik geloof dus wel dat dit waar zou kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2015, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet wat hier allemaal van klopt, maar bij de winkelketens waar ik gewerkt heb werden ook wel eens smerige trucs uitgehaald. Bijvoorbeeld het 1 week van tevoren verhogen van de prijs om vervolgens een korting te geven die gelijk is aan de verhoging. Ik geloof dus wel dat dit waar zou kunnen zijn.
Dat jij voor een oplichter hebt gewerkt, wil nog niet zeggen dat je anekdotische bewijslast kunt aanvoeren.

Ik heb het even opgezocht: Cosumentenbond gids Januari 2015. Zij laten peilers de prijzen voor, tijdens en na de actie peilen. Één van de conclusies:

Citaat:
Ook positief: klachten dat de prijzen vlak voor de actie omhoog zouden zijn gegaan, blijken ongegrond, zo ontdekten onze prijspeilers.
Nou doei he
Met citaat reageren
Oud 30-01-2015, 10:49
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Meer klachten over agressieve keukenverkopers

DEN HAAG -
Het aantal klachten over agressieve keukenverkopers is vorig jaar flink gestegen. Het aantal meldingen hierover groeide tot 750, een toename van 210 ten opzichte van 2013. Dat maakte de Autoriteit Consument & Markt (ACM) donderdag bekend.
Volgens de toezichthouder worden mensen vaak onder druk gezet om meteen 'ja' te zeggen in de keukenzaak. Daarbij heeft de verkoper de hele keuken uitgetekend en een mooie korting aangeboden die alleen geldt als de klant meteen beslist. „Maar consumenten weten soms niet dat als je in een winkel een offerte tekent, dit betekent dat je het aanbod accepteert. Dat is niet vrijblijvend”, waarschuwt een woordvoerster van de ACM.
Consumenten die er later toch van af willen worden vaak geconfronteerd met hoge annuleringskosten, tot wel 30 procent van het aankoopbedrag. Bij keukens gaat dat vaak om grote bedragen. De toezichthouder adviseert om die reden om niet te snel te beslissen.
De ACM ontving ook veel klachten over keukenverkopers die consumenten van het kastje naar de muur stuurden als zij zich beriepen op hun recht op garantie.
De groei in het aantal klachten vorig jaar komt volgens de woordvoerster mogelijk ook doordat er meer keukens zijn verkocht.
De ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM, ontving vorig jaar in totaal 64.000 meldingen van consumenten, 6000 minder dan het voorgaande jaar. De meeste gingen over recht op garantie bij ondeugdelijk producten of diensten. Ook werd er vaak geklaagd over de wervingsmethodes van bedrijven. Daarnaast ontving ConsuWijzer veel vragen over facturen en betalingen.
Consumenten klaagden vorig jaar het vaakst over telecombedrijven, gevolgd door energiebedrijven en elektronicazaken.
O man wat een land, en wat een mensen
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2015, 11:51
Verwijderd
Ach joh de consumentengids is iedere maand weer een pareltje bij de ingezonden brieven. Wat een droeftoeters wonen er in het land (en overigens ook in andere landen, maar die schrijven niet naar de consumentengids). Deze maand iemand alle slimme energieoplossingen afschoot, want hij hield al 35 jaar iedere week zelf zijn energieverbruik bij, vergeleek met dezelfde week voorgaande jaren, corrigeerde voor specifieke weersinvloeden et cetera. NOU DAT WILDE HIJ TOCH WEL EENS EERST DE SLIMME METER ZIEN DOEN VOOR HIJ ZO'N DING IN ZIJN HUIS TOESTOND
Met citaat reageren
Oud 30-01-2015, 13:54
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Godver zal je collega ook zijn. Als ik per ongeluk radar of kassa of iets dergelijks aan heb staan dan sta ik na en paar minuten schuimbekkend naar de tv te schreeuwen (of ik zet 'm snel uit).
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2015, 15:54
Verwijderd
Radar kan ik nog wel waarderen.vooral ook de dingen over zorgkosten bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2015, 17:09
Verwijderd
Vandaag toevallig langs mediamarkt geweest met een defecte ereader. Ben zelden zo slecht geholpen maar na wat ophef toch alle centjes teruggekregen.

Laatst gewijzigd op 30-01-2015 om 21:40.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2015, 20:17
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Dat jij voor een oplichter hebt gewerkt, wil nog niet zeggen dat je anekdotische bewijslast kunt aanvoeren.

Ik heb het even opgezocht: Cosumentenbond gids Januari 2015. Zij laten peilers de prijzen voor, tijdens en na de actie peilen. Één van de conclusies:



Nou doei he
Ik weet alleen uit ervaring dat sommige dingen die de TS zegt in de praktijk wel degelijk voorkomen (bij bepaalde winkelketens).

Maar ik weet niet hoe het er bij de Mediamarkt aan toe gaat, dus ik heb geen idee of dat stukje waar is
Met citaat reageren
Oud 30-01-2015, 21:14
Verwijderd
Ja joh. Okay dan. Goed hoor, Mark52. Nou. Wat een spectaculair bewijs.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2015, 07:51
Verwijderd
Citaat:
Ik weet alleen uit ervaring dat sommige dingen die de TS zegt in de praktijk wel degelijk voorkomen (bij bepaalde winkelketens).

Maar ik weet niet hoe het er bij de Mediamarkt aan toe gaat, dus ik heb geen idee of dat stukje waar is
De TS heeft het specifiek over de Mediamarkt. Je post is totaal irrelevant. Dat je er nog op terug blijft komen geeft aan dat je nog dom bent ook.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2015, 11:28
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Jongens, hou het wel een beetje leuk.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2015, 10:48
df
Avatar van df
df is offline
Het is wel zo dat die 21% korting effectief 'maar' 16 of 17% korting ofzo is toch?

(topic verder niet gelezen dus sorry als het hier niet over ging)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2015, 15:51
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Het is wel zo dat die 21% korting effectief 'maar' 16 of 17% korting ofzo is toch?

(topic verder niet gelezen dus sorry als het hier niet over ging)
Als je in de brugklas wiskunde hebt gehad kun je het zelfs uitrekenen! Stel dat het BTW-tarief 21% bedraagt en dit bovenop de prijs excl. BTW komt. Dan geldt:

nieuwe prijs = oude prijs * (1 + BTW-tarief)

Dan is dus de oude prijs gelijk aan de nieuwe prijs gedeeld door (1 + BTW-tarief). Dus:

oude prijs/nieuwe prijs = 1/(1 + BTW-tarief)

Dit is ongeveer gelijk aan een korting van 17,4%.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2015, 21:10
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Ja joh. Okay dan. Goed hoor, Mark52. Nou. Wat een spectaculair bewijs.
Hahaha! Sodemieter toch op met je gelul over bewijs
Bepaal zelf of je het gelooft en doe niet net alsof dit een wetenschappelijk bureau is
Met citaat reageren
Oud 09-02-2015, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Hahaha! Sodemieter toch op met je gelul over bewijs
Bepaal zelf of je het gelooft en doe niet net alsof dit een wetenschappelijk bureau is
Het probleem met jouw redenering is alleen dat het hier gewoon onderzocht is en dat de brondata gemakkelijker op te vragen is dan bij het gemiddelde wetenschappelijke onderzoek.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-02-2015, 23:13
HistoryMan
Avatar van HistoryMan
HistoryMan is offline
Ik heb wel €70 bespaard hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine DK-meet #2
Tink*
500 04-05-2007 14:05
Games Nintendo revolution
Captain N
500 08-12-2006 18:14
Drugs & Alcohol stoned of high
bong
64 13-05-2005 23:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.