Oud 04-02-2015, 17:14
fire24
fire24 is offline
Citaat:
Dat is bloedserieus. En daar is onderzoek naar gedaan.
Dan ben ik benieuwd naar dat onderzoek. Waar is dat precies te vinden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2015, 17:19
Verwijderd
En ik gooi er nog even een drogreden tegenaan; in Deventer zijn meerdere Turkse imams die het radicaliseren van jongeren in de gaten houden, in gesprek gaan met de ouders en de jongeren en soms zelfs de school. Dat is persoonlijke ervaring en ik heb er geen bron voor maar c'est ca.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 17:23
fire24
fire24 is offline
Dankje, ik weet hoe ik Google moet gebruiken. In geen enkel onderzoek kom ik het woord 'puber' tegen. Ook worden als 'puberteit' zijn niet te vinden. Graag de link naar het onderzoek waar jij je argument vandaan haalt.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Dankje, ik weet hoe ik Google moet gebruiken. In geen enkel onderzoek kom ik het woord 'puber' tegen. Ook worden als 'puberteit' zijn niet te vinden. Graag de link naar het onderzoek waar jij je argument vandaan haalt.
Je weet wat een puber is en op welke leeftijd zoiets voorkomt toch? Of denk je dat jij al uitgepuberd bent?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 17:27
fire24
fire24 is offline
En dit zou mij moeten overtuigen?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 17:29
Verwijderd
Dat hangt er vanaf hoe goed je op school oplet natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 17:31
fire24
fire24 is offline
Heeft dit onderzoek waar jij je argumenten vandaan haalt nou wat te maken met de puberteit, of hoe goed ik oplet op school? Laat dat onderzoek eens lezen. Geef eens een link of als je geen onderzoek hebt, beroep je er dan ook niet meer op
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 17:33
Verwijderd
Natuurlijk heeft dat onderzoek te maken met pubers. Wat denk je dat jongeren zijn?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 17:33
fire24
fire24 is offline
Waar is dat onderzoek dan?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 17:34
fire24
fire24 is offline
Waar is het te lezen?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 17:37
Verwijderd
Heb je door de links heengeklikt? Staan meerdere onderzoeken in die links.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 17:41
fire24
fire24 is offline
Eerste 4, maar aangezien alleen de tweede link EEN enkele keer het woord 'puberale' opleverde en niet het verband tussen radicaliserende jongeren en de puberteit wist aan te tonen was ik toch benieuwd naar het onderzoek dat jij hebt gelezen. Waarom stuur je de link van dat onderzoek niet? Is er geen onderzoek? Klets je maar wat uit je nek?

Citaat:
Bij organisaties gaat het, anders dan bij fluïde netwerken, om gevestigde extreemrechtse
groeperingen. Ze zijn doorgaans geen initiatief van extreemrechtse jongeren zelf, maar
kennen een volwassen aansturing. Hierdoor staat ideologie meer centraal dan in wat “puberale
rebellie” genoemd zou kunnen worden. We hebben contact gezocht met een rekruteur van de
nationalistische actiegroep Voorpost. Hij heeft ons geholpen om respondenten te werven voor
ons onderzoek. Hierop werden verschillende (besloten) bijeenkomsten bezocht en werd
telefonisch contact onderhouden. Via de Voorpost-actieleider en rekruteur zijn we in contact

152 AIVD, Jaarverslag 2005, p. 50.
153 Zie voor een volledige beschrijving van de vete hoofdstuk 4 van: Wijk, A.Ph. van, Bervoets, E.J.A., & Boers,
R. (2007). Trots op Nederland. Achtergronden, kenmerken en aanpak van het Lonsdaleverschijnsel in Venray,
Zoetermeer en Aalsmeer. Politieacademie -Elsevier Overheid. 83
gekomen met vier jongeren die bij Voorpost betrokken zijn. Deze jongeren zijn allen
geïnterviewd.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 17:48
Verwijderd
Omdat jongeren bijna per definitie pubers zijn joh flapdrol
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 17:48
Verwijderd
Laat me raden; jij bent geen puber
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 17:51
fire24
fire24 is offline
Ik wacht nog steeds op dat geweldige onderzoek van je. Denk je dat ik dat nog krijg? Of zal ik je domme argumenten negeren?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 18:00
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Daarnaast ben ik ook wel benieuwd wat jij voorstelt wat we met deze mensen moeten doen die IS steunen en in Nederland zijn en een dubbel paspoort hebben?
Niks natuurlijk, in Nederland kennen we iets moois genaamd "vrijheid van meningsuiting" die je ook de vrijheid geeft een domme mening te hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 18:03
fire24
fire24 is offline
Dat is ook het moeilijke punt. Maar wat nou als deze mensen zo ver gaan en ook een aanslag willen plegen? Wat wil je dan doen?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 18:08
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat is ook het moeilijke punt. Maar wat nou als deze mensen zo ver gaan en ook een aanslag willen plegen? Wat wil je dan doen?
Hetzelfde wat je doet als banketbakkers een aanslag willen plegen, als er concrete aanwijzingen zijn arresteren en berechten. Wat is het moeilijke punt?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 18:19
fire24
fire24 is offline
Hoever je kunt gaan in het steunen van deze terroristische groep.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 18:55
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Hoever je kunt gaan in het steunen van deze terroristische groep.
Als het bij woorden/gedachten blijft, zo ver je wil. Vrijheid van meningsuiting. Niet zo'n lastig concept, hoor.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 19:38
fire24
fire24 is offline
Uuhm nee, aanzetten tot haat en dat soort dingen mogen niet he de vrijheid van meningsuiting is beperkt anders zou Wilders niet worden aangeklaagd, dus toch wel een lastig concept he
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 19:39
jongen-1999
Avatar van jongen-1999
jongen-1999 is offline
Citaat:
Uuhm nee, aanzetten tot haat en dat soort dingen mogen niet he de vrijheid van meningsuiting is beperkt anders zou Wilders niet worden aangeklaagd, dus toch wel een lastig concept he
Wilders word wel vervolgd.....
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 19:43
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Uuhm nee, aanzetten tot haat en dat soort dingen mogen niet he de vrijheid van meningsuiting is beperkt anders zou Wilders niet worden aangeklaagd, dus toch wel een lastig concept he
"Aanzetten tot haat" moet wat mij betreft wel mogen. Verder betekent dat Wilders is aangeklaagd natuurlijk niet dat de zaak tegen hem enige kans van slagen heeft. Racistische uitspraken doen is nu eenmaal niet verboden.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 19:43
fire24
fire24 is offline
Citaat:
de vrijheid van meningsuiting is beperkt anders zou Wilders niet worden aangeklaagd
Ja en dat is dus precies wat deze zin zegt, lees nog eens
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 19:55
jongen-1999
Avatar van jongen-1999
jongen-1999 is offline
Citaat:
Ja en dat is dus precies wat deze zin zegt, lees nog eens
Misschien is het helemaal geen beperking? Ligt eraan hoe je ertegen aankijkt.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Misschien is het helemaal geen beperking? Ligt eraan hoe je ertegen aankijkt.
Wat?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2015, 22:38
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Overigens zit "de coalitie" of "het westen" gedeeltelijk in dezelfde spagaat: IS aanvallen is indirect Assad helpen. Vervelend hè, conflicten waarbij er niet heel duidelijk een goede of slechte kant/keuze is?
Vind jij het goed of slecht of geen van beide wanneer Assad land wint van IS?
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 05-02-2015, 00:31
Verwijderd
Geen van beide, ik heb absoluut niet genoeg kennis om te oordelen bij wie "de mensen" beter af zijn maar het is sowieso kiezen tussen twee kwaden.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2015, 06:54
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Syrië was ooit een land waar christenen en moslims vredig naast elkaar konden leven. Weliswaar was dit onder een dictator die voor corruptie zorgde waardoor alawieten zoals Assad voor werden getrokken. Het grote deel van de Syrische bevolking is echter soennitisch en ging dus in 2011 tijdens de Arabische Lente de straten op om te demonstreren tegen Assad zijn regering. Assad moet kosten wat het kost zijn familie in de regering houden dus strafte hij deze demonstraties met harde hand af. Er waren zelfs chemische wapens gebruikt maar tot op de dag van vandaag is eigenlijk nog steeds geen bewijs dat Assad's leger die hebben gebruikt (alleen is het wel zo aannemelijk, als iemand toch wel een bron heeft zou ik doe graag zien)
In ieder geval weten we wel sowieso dat het leger van Assad gericht op demonstranten heeft geschoten. Hierdoor zijn er milities ontstaan tegen Assad wat dus nu het Vrije Syrische Leger is.

Aan de andere kant hebben we IS, Al-Nusra en waarschijnlijk nog vele andere kleine terroristische organisaties. IS is de grootste van allemaal met ook het grootste grondgebied.
Inmiddels weten we allemaal waar IS tot in staat is. En we hebben ook nog de Koerden die al heel lang een eigen staat willen.

Ik vraag me af wat er zal gebeuren wanneer Assad valt. Zullen er meer doden vallen in Syrië omdat al deze kleinere groepen nog een tijdje doorvechten onderling? Ik weet het echt niet, maar wat wel aannemelijk is is dat er chaos zal ontstaan. Kijk maar naar Libië en Egypte nadat Khaddafi en Mubarak waren afgezet.

Volgens mij is dit kort uitgelegd wat er aan de hand is in Syrië. Ik hoor graag commentaar/kritiek op wat ik zei.
__________________
Time is Illmatic

Laatst gewijzigd op 05-02-2015 om 16:01.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2015, 11:25
AridersLife
AridersLife is offline
doodmaken! ontkruid gooi je toch ook niet naar je buren toe....
Met citaat reageren
Oud 05-02-2015, 15:23
jongen-1999
Avatar van jongen-1999
jongen-1999 is offline
Citaat:
Wat?
Ik denk niet dat moslims het zien als vrijheid van meningsuiting maar als haatzaaien.
__________________
Je Maintiendrai
Met citaat reageren
Oud 05-02-2015, 15:40
Verwijderd
Citaat:
De VS was nou niet echt bepaald vriendjes met de USSR. Wel in de oorlog maar dat is logisch voor een gezamijk doel. Maar toen ze elkaar niet meer nodig hadden was het ook gelukkig gelijk over.
Ja, en was dat per sé tijdens de oorlog een goed idee? Was het niet beter geweest om de Nazi's en de Sovjets elkaar af te laten slachten? Het fabrieksmatig uitmoorden van Joden is pas echt goed op gang gekomen toen de Nazi's doorhadden dat ze de oorlog niet gingen winnen. Je zou kunnen stellen dat de entree van Amerika op het strijdtoneel de trigger is geweest.

Citaat:
En jij zei dat het moeilijker is goed en kwaad te onderscheiden. Dus ik bedoelde dat het vroeger wat makkelijker was dan nu.
Maar dat is niet zo.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2015, 15:55
jongen-1999
Avatar van jongen-1999
jongen-1999 is offline
Nee? Ik vind het makijker als je bij de ambassade een oorlogsverklaring inlevert dan te zeggen ik verklaar de oorlog aan terrorisme. Het is altijd makkelijker oorlog te verklaren aan een staat dan een organisatie.
__________________
Je Maintiendrai
Met citaat reageren
Oud 05-02-2015, 15:58
jongen-1999
Avatar van jongen-1999
jongen-1999 is offline
Citaat:
Ja, en was dat per sé tijdens de oorlog een goed idee? Was het niet beter geweest om de Nazi's en de Sovjets elkaar af te laten slachten? Het fabrieksmatig uitmoorden van Joden is pas echt goed op gang gekomen toen de Nazi's doorhadden dat ze de oorlog niet gingen winnen. Je zou kunnen stellen dat de entree van Amerika op het strijdtoneel de trigger is geweest.



Maar dat is niet zo.
De burgers mogen niet lijden onder het gedrag van hun leiders. Dus als ze elkaar aan het afslachten zijn is de gene die vooral lijd de burger. Dus miss hadden de sovjets wel gewonnen van de nazi's maar dat zou betekenen:
Burgers lijden langer
Oorlog duurt langer
En Europa zou communistisch worden.
__________________
Je Maintiendrai
Met citaat reageren
Oud 08-05-2015, 13:20
maxyt10
maxyt10 is offline
Beetje laat misschien, maar toch nog wel relevant.
Amerika en de westerse en ook (islamitische) andere landen gooien ook bommen op IS. Daarbij worden soms ook letterlijk mensen onthoofd door de scherven van een bom. Dus wij hebben ook allemaal, zoals jij het zegt, 'bloed op onze handen'.

Daarnaast zeg jij dat we IS sympathisanten het land uit moeten gooien en ze daarna maar (mogelijk) in hun eigen land een aanslag laten plegen en onschuldige burgers te doden. Jij insinueert hiermee eigenlijk dat je dat niet erg vindt en dat wij superieur zijn over Arabische mensen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.