Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2016, 18:36
Gerlinee
Gerlinee is offline
Hallo,
Iemand zij dus dat als er problemen thuis waren dat op je zelf wonen het slimste is (niet per direct)

Ik ben een beetje gaan zoeken maar ik kan bepaalde sites niet vinden die ik nodig heb.
Hier een lijstje voor wat ik nodig heb:
- Een site waar ik kan berekenen hoeveel het gemiddeld kost en die dan berekend hoe snel ik dat bedrag heb
- Een site met huizen (naast funda dan)
- Tips voor op je zelf wonen

En sites die daar mee te maken hebben, want ik kan alles wel aan jullie vragen maar daar word je niet zelfstandiger van

Alvast bedankt

ps, misschien heb ik er echt overheen zitten kijken maar het is laat
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2016, 19:13
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Hoe oud ben je? Wat voor school/studie doe je en/of werk je?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2016, 19:40
Gerlinee
Gerlinee is offline
Ik ben nu 16, ik zit op het mbo en ik doe de opleiding OA en ik pas soms op
Met citaat reageren
Oud 09-10-2016, 20:48
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Woon je in een studentenstad waar het makkelijk is om zelf een kamer te huren?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-10-2016, 09:18
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Beste Gerlinee,

Op deze webpagina kun je vinden met wat voor een soort uitgaven je onder andere rekening moet houden: http://scholieren.nibud.nl/18-jaar-e...elf-wonen.html

Op jezelf wonen is niet goedkoop. De uitgaven van een gemiddelde mbo-student die op zichzelf woont en alles zelf moet betalen, is €994 per maand. Dit is dus niet niks.
En hier zitten nog geen kosten voor de inrichting van je huis bij.

Voordat je op jezelf gaat wonen, is het dus goed om je te bedenken of je deze kosten kunt betalen en of je het ervoor over hebt. Wat zijn je inkomsten en wat gaan je uitgaven worden is daarbij een belangrijke vraag. Dit kun je eens op een rij zetten om een beeld te krijgen van hoe je financiële situatie nu is.
__________________
Meer weten over jongeren & geld? Of een persoonlijke geldvraag? Ga naar twitter.com/nibudscholieren
Met citaat reageren
Oud 10-10-2016, 11:36
Gerlinee
Gerlinee is offline
Ik ben van plan om na mijn opleiding pas op me zelf te gaan dus over 2,5 jaar. In die tijd ga ik sparen en hopen dat het genoeg is. Ik woon niet echt in een studentenstad dus ik denk dat het eerder een klein huisje word, ik ga daarna ook meteen werken. Bedankt Anna_Nibud
Met citaat reageren
Oud 10-10-2016, 15:45
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Graag gedaan, Gerlinee. Goed dat je er al zo vroeg mee bezig te bent!
Mocht je nog hulp willen bij sparen, dan kun je hier een spaarplan maken: http://scholieren.nibud.nl/sparen/spaarplan.html
__________________
Meer weten over jongeren & geld? Of een persoonlijke geldvraag? Ga naar twitter.com/nibudscholieren
Met citaat reageren
Oud 11-10-2016, 08:39
Verwijderd
Citaat:
Beste Gerlinee,

Op deze webpagina kun je vinden met wat voor een soort uitgaven je onder andere rekening moet houden: http://scholieren.nibud.nl/18-jaar-e...elf-wonen.html

(...)

En hier zitten nog geen kosten voor de inrichting van je huis bij.
Op zich prima tips, maar zoals wel vaker bij de adviezen van het Nibud, zit er gewoon een feitelijke onjuistheid in. In jullie berekeningen zit wel degelijk een maandelijks bedrag voor onder andere nieuwe meubels en apparatuur en zo.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2016, 11:56
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Op zich prima tips, maar zoals wel vaker bij de adviezen van het Nibud, zit er gewoon een feitelijke onjuistheid in. In jullie berekeningen zit wel degelijk een maandelijks bedrag voor onder andere nieuwe meubels en apparatuur en zo.
Maandelijkse post voor meubels is leuk en aardig, maar niet als je nu verhuist en nu spullen nodig hebt.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2016, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Maandelijkse post voor meubels is leuk en aardig, maar niet als je nu verhuist en nu spullen nodig hebt.
Dat klopt, maar dan moet het genoemde maandelijkse bedrag ook omlaag met die maandelijkse post. Je kunt niet én, ik noem maar wat, 1000 euro éénmalig rekenen voor nieuwe spullen, en iedere maand 50 euro voor vervanging. Dan ben je dubbel aan het boekhouden.

Boekhoudkundig gezien (en ik ben niet eens boekhouder maar ik moet jaarrekeningen en zo kunnen lezen ) zitten de kosten voor de inrichting van je huis wel degelijk in dat bedrag, dat zeggen ze ook letterlijk. Alleen Anna beweert nu wat anders. Vast met jouw gedachte in het achterhoofd: je hebt nú geld nodig om spullen te kunnen kopen.

Ze gooit inkomen/uitgaven en bezit (bankrekening) door elkaar.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2016, 17:45
Gerlinee
Gerlinee is offline
Alvast bedankt allemaal, ik kan hier heel erg mee op weg. Ik heb het berekent met nibud en ik kwam uit op het bedrag van 5000,- wat ik per maand moet sparen. Dat gaat me niet lukken maar daar vind ik wel iets op
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Zelf bepalen waar je mag wonen
Droppiex
7 29-09-2012 10:25
Werk, Geld & Recht Op mezelf wonen
Chimpiieemx
6 29-06-2012 22:55
Beleidszaken W&W: sticky op-je-zelf-gaan-topic?
ganralph
0 02-03-2010 17:06
Werk, Geld & Recht profiteur?
Verwijderd
142 29-08-2006 22:29
Eten & Drinken Wat doe jij op je pannekoek?
BrunetJuh
102 08-04-2006 09:38
Werk, Geld & Recht Op je zelf
Armanda
13 18-09-2005 21:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.