Oud 05-09-2016, 22:12
CIDDIABLO
CIDDIABLO is offline
Hoi Jongens,

Ik ben helaas door iemand van marktplaats gescamed, had een hele dikke game pc aan iemand verkocht met Paypal, en had 2500 ervoor gekregen, maar ben door desbetreffende persoon flink genaait en deze persoon heeft een claim gemaakt dat het product nooit geleverd is en nu staat mijn paypal 2500 euro in het rood, mijn vraag is (jullie snappen natuurlijk ook wel dat ze mijn reet kunnen likken bij paypal) of Paypal alleen mijn paypal blokkeert voor verder gebruik indien ik niet betaal of dat het zelfs zover kan komen dat ze een deurwaarder naar mijn huis sturen, heb namelijk hier en daar wat opgezocht maar bij de meeste blijkt Paypal niet gemachtigd te zijn om dit te doen.

Als iemand wat meer weet, enlighten me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2016, 22:31
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Dit al gelezen: www.paypal.com/selfhelp/article/FAQ735?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2016, 23:20
CIDDIABLO
CIDDIABLO is offline
Yes gezien, maar de kans dat ik dit win is vrij nihil, heb liever antwoord op de vraag die ik in dit topic stel, krijg ik hier gezeik mee met deurwaarders?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2016, 23:49
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Yes gezien, maar de kans dat ik dit win is vrij nihil, heb liever antwoord op de vraag die ik in dit topic stel, krijg ik hier gezeik mee met deurwaarders?
Dat kan, kan ook zijn dat je er pas over 3 jaar wat van hoort. Voor zover ik begrepen heb wisselt het nogal of en hoe snel PayPal actie onderneemt bij schulden, maar 2500 euro schuld is geen kattenpis natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2016, 23:55
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Had je je verzendbewijs maar moeten bewaren. En trouwens, een verzending van 2500 euro moet je altijd laten verzenden dat de ontvanger moet tekenen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2016, 06:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heb je de zending niet verzekerd? Of heb je op z'n minst een bonnetje als bewijs dat je het pakket afgeleverd hebt op het postkantoor? Of een volgcode die je verteld dat het pakketje bezorgd is?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-09-2016, 14:53
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik snap het niet helemaal. Jij verkoopt en verstuurt een pc voor 2500, koper zegt niks te hebben ontvangen. Hoe kan jij dan 2500 rood staan bij Paypal?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 06-09-2016, 17:33
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Volgensmij wilt hij zelf gewoon iemand naaien via PayPal en wilt hij nu weten of hij daar gepakt mee kan worden als hij iets niet verstuurd.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2016, 17:43
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik snap het niet helemaal. Jij verkoopt en verstuurt een pc voor 2500, koper zegt niks te hebben ontvangen. Hoe kan jij dan 2500 rood staan bij Paypal?
Citaat:
Volgensmij wilt hij zelf gewoon iemand naaien via PayPal en wilt hij nu weten of hij daar gepakt mee kan worden als hij iets niet verstuurd.
De "kopersbescherming" van PayPal is vrij sterk: als iemand zegt iets niet of niet in goede staat ontvangen te hebben, ben je als verkoper al snel de lul. Geld wordt dan teruggeboekt naar de koper.

Het op deze manier via PayPal oplichten van verkopers komt dus ook veel vaker voor.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2016, 19:20
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Als je met een verzending van 2500 euro geen verzendbewijs of track&trace code bewaard dan maak je het wel makkelijk voor die oplichters.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2016, 19:27
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Dan snap ik het nog niet helemaal:
Koper maakt €2500 over naar PayPal
Koper claimt niks te hebben ontvangen
PayPal stort €2500 terug op rek. koper
PayPal gaat €2500 claimen bij verkoper
???
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 06-09-2016, 19:27
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Volgensmij wilt hij zelf gewoon iemand naaien via PayPal en wilt hij nu weten of hij daar gepakt mee kan worden als hij iets niet verstuurd.
Dat sowieso.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 06-09-2016, 20:41
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dan snap ik het nog niet helemaal:
Koper maakt €2500 over naar PayPal
Koper claimt niks te hebben ontvangen
PayPal stort €2500 terug op rek. koper
PayPal gaat €2500 claimen bij verkoper
???
Hij had die € 2500 zelf al opgenomen van zijn PayPal-account (overgemaakt naar zijn eigen bankrekening dus) voordat PayPal het terugvorderde. Dus topicstarter is, volgens zijn verhaal, zijn "hele dikke game pc" + de daarvoor betaalde € 2500 kwijt.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2016, 15:38
robbie14
robbie14 is offline
TS heeft €2500 ontvangen op zijn PayPal. Die heeft hij waarschijnlijk op zijn bankrekening gezet. Op zijn Paypal had hij toen dus €0. Op dat moment is die claim gekomen: er ging dus €2500 van die €0 af, wat betekent dat hij €-2500 op zijn PayPal heeft. Nu is zijn vraag of PayPal hier wat aan kan doen, deurwaarders bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2016, 15:55
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
TS heeft €2500 ontvangen op zijn PayPal. Die heeft hij waarschijnlijk op zijn bankrekening gezet. Op zijn Paypal had hij toen dus €0. Op dat moment is die claim gekomen: er ging dus €2500 van die €0 af, wat betekent dat hij €-2500 op zijn PayPal heeft. Nu is zijn vraag of PayPal hier wat aan kan doen, deurwaarders bijvoorbeeld.
Volgens mij was dat inmiddels wel duidelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht [Paypal] Totale saldo omgerekend naar EUR:-€20,70 EUR ?
Verwijderd
10 16-08-2009 02:40
Werk, Geld & Recht [Paypal] van EUR naar USD
Verwijderd
18 22-01-2006 12:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.