Oud 22-06-2002, 17:15
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Ik zit met mezelf in de knoop.
Afgelopen woensdag had ik besloten dat ik wilde stoppen met eten. Ik heb al een anorexia verleden van drie jaar, maar het gaat de laatste tijd al een periode niet goed met me. Ik had mijn automutileren weer opgepakt. Maar nu had ik voor mezelf een ultimatum gesteld. Of ik zou verder gaan met automutileren, OF ik zou stoppen met eten.

Het gevoel om te stoppen met eten was zo intens en heftig, dat ik er die donderdag erop aan toe heb gegeven. Ik had de hele dag niets gegeten en slechts water gedronken. het voelde goed, een gevoel van controle en van macht. Mijn ouders zaten helemaal in de rats, waren kwaad, boos, en ontzettend verdrietig. Mijn moeder ging niet naar haar werk toe, zo ondersteboven was ze van mijn beslissing om te stoppen met eten. Ik had de twee weken al elke dag geautomutileerd maar daar was ik mee gestopt. Mijn vader belde me in school op mijn mobieltje op om een ernstig gesprek met me te hebben, maar het leek me niet te kunnen schelen. Ook niet da tik mijn toekomst helemaal weggooide. Ik heb in de vakantie een geweldig baantje als animatiewerker, voor drie weken lang achtereen op een camping in overijssel, maar als ik niet zo eten, zou dat natuurlijk niet doorgaan. Ook zou ik mijn school op het spel zetten. Uit het verleden is gebleken dat ik niet kan functioneren op school als ik niet eet (ik doe dit jaar voor de derde keer havo 4 overnieuw) Ik zou ook mijn vakantie met mijn vader en mijn broertje op het spel zetten. We gaan de bergen in, en een verzwakt kind zonder eten kan het niet maken om in de bergen te gaan wandelen.

Die donderdag heb ik voor het avondeten een crisisgesprek met mijn psycholoog gehad. Hij heeft me weten te stimuleren en we hadden een afspraak gemaakt. Hij vertelde hele mooie metaforen en dingen waar ik echt iets aan had en wat me weer positief gestemd maakte. Die avond heb ik alsnog gegeten en mijn laxeerpillen aan mijn moeder gegeven (voor de zekerheid had ik er toch nog 6 zelf achtergehouden)
Vrijdag begon ik mijn dag goed en at ik goed mijn ontbijt en middageten. Maar s'avonds (gisteravond dus) heb ik weer niets gegeten. Mijn moeder was naar een feest en ik was alleen thuis met mijn broertje. Ik wist hem wijs te maken dat ik al gegeten had.
die avond sloot ik mezelf weer helemaal af van het positieve. Ik wilde weer deze zaterdag stoppen met eten. Toen is mijn vader langsgeweest en weer de bekende peptalk gegeven. Ik zou mijn toekomst weggooien, het zou alleen maar ellende veroorzaken, en het zou me niets verder brengen. ik weet dit allemaal zo goed in mijn hoofd, maar het lijkt wel of ik er toch aan toe moet geven.
Die nacht had ik goed en lang geslapen en bij het opstaan vandaag, ben ik toch weer gaan eten en heb ik dit gedurende de dag volgehouden. Nu nadert het avondeten (broodjes) en ik heb weer die afschuwelijke drang om te stoppen. Ik heb net al drie laxeerpilletjes genomen, na het avondeten wil ik of het eruit gooien, of laxeren. Ik weet niet meer wat ik moet doen.

er is gedreigd door mijn ouders dat als ik het komende week volhoud om niets te eten, ik opnieuw opgenomen moet worden in een andere kliniek (ik heb al in een kliniek gezeten voor 9 maanden) Dit wil ik niet, maar ik wil het liefst ook niet eten. ik word heen en weer geslingerd en weet niet waarom..

Elke keer als ik een beslissing maak, lijk ik hem weer om te willen gooien en te willen veranderen. Iets in mij is zo negatief dat ik mezelf de goede dingen van het leven niet gun (zoals de vakantie en het vakantiewerk)
Ik kan mijn ouders ook niet verdriet blijven doen en mijn broertje door te stoppen met eten. Maar alles is zo sterk en maakt me gewoon doodmoe en strijdloos van binnen..

ik ben bang dat ik het niet meer aankan.
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2002, 17:37
CodeName Egg
Avatar van CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Owwwwww.... Nouhou! Ik vinnet zo oneerlijk hoe jij jezelf behandelt. Aan de ene kant wil je (volgens mij) helemaal totaal happy zijn en aan de andere kant juist helemaal totaal niet (correct me if I'm wrong).
Verdorie.. Ik weet niet echt goed wat ik moet zeggen om ervoor te zorgen dat je jezelf "normaal" gaat behandelen, want ik ken je helemaal niet, maar toch maar sterkte enzo..

Jenneke
__________________
"ég gaf ykkur von sem varđ ađ vonbrigđum.. ţetta er ágćtis byrjun"
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 17:39
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
jees meis......
klinkt niet best...het is allemaal zo kl*ten

ik hoop dat je eruit komt.....

CU sunday
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 17:55
Verwijderd
Hmmz, ik heb hier niks zinnigs op te melden vrees ik :/

Het ging echter toch een tijd lang beter? Wat is nu anders? *denkt terug aan andere topic* Nog steeds opkomende fantasieen waar je niet mee om kunt gaan?

Na ja, ook al is dat het geval weet ik nog niets zinnigs te schrijven. Toen was het devies: "praat erover!" .. maar ja, dat werkt ook maar tijdelijk blijkbaar :/

Ik hoop dat je er zelf nog een beetje uitkomt en niet weer opgenomen hoeft te worden; zou zonde zijn.

Sterkte .. en als je morgen nog naar de DoP meeting gaat: tot morgen
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 18:21
Verwijderd
Ik wil alleen maar dit zeggen: stop in ieder geval met die laxeerpillen. Die zijn ontzettend slecht voor je lichaam en zeker als je er drie achter elkaar in neemt!
Verder: Sterkte...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 19:11
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef:
Owwwwww.... Nouhou! Ik vinnet zo oneerlijk hoe jij jezelf behandelt. Aan de ene kant wil je (volgens mij) helemaal totaal happy zijn en aan de andere kant juist helemaal totaal niet (correct me if I'm wrong).
Verdorie.. Ik weet niet echt goed wat ik moet zeggen om ervoor te zorgen dat je jezelf "normaal" gaat behandelen, want ik ken je helemaal niet, maar toch maar sterkte enzo..

Jenneke
Ja, je hebt wel gelijk, aan de ene kant wil ik graag happy zijn, aan de andere kant wil ik het ook niet. dat voelt voor mij veilig.
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 19:14
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
******** schreef:
Hmmz, ik heb hier niks zinnigs op te melden vrees ik :/

Het ging echter toch een tijd lang beter? Wat is nu anders? *denkt terug aan andere topic* Nog steeds opkomende fantasieen waar je niet mee om kunt gaan?

Na ja, ook al is dat het geval weet ik nog niets zinnigs te schrijven. Toen was het devies: "praat erover!" .. maar ja, dat werkt ook maar tijdelijk blijkbaar :/

Ik hoop dat je er zelf nog een beetje uitkomt en niet weer opgenomen hoeft te worden; zou zonde zijn.

Sterkte .. en als je morgen nog naar de DoP meeting gaat: tot morgen
Ik weet niet wat er nu anders is. Dat is juist mijn probleem.
Erover praten maakt het voor mijn gevoel alleen maar erger, ik zwelg dan juist erger in mijn problemen. Ik krijg wel allerlei positieve adviezen maaar ik kan er niet zoveel mee.

ik weet niet zeker meer of ik op de meeting kom, als het zo doorgaat.
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 19:17
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Mijn moeder was net woest op mijn broertje en werd ook heel kwaad op mij. toen sloegen de stoppen bij mij door. Ik had een gevoel dat heel erg sterk was. Ik kon niet eten, het mocht niet. Ik heb mezelf opgesloten in mijn kamer en net niet gegeten en weer laxeerpillen genomen.
Het maakt me allemaal niets meer uit, zo voelt het.
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 20:01
Verwijderd
Lief meisje,

Wat doe je jezelf aan? Je bent al zooo ver gekomen!! Ga nou alsjeblieft niet alles weer voor jezelf verpesten. Je kunt het echt volhouden! Voor mij was het ook niet makkelijk, en die dip die jij nu hebt, heb ik in een hele kleinere vorm (wel eten, maar toch weer dat angstige gevoel enzow..) maar ik weet dat ik het kan volhouden, en ik geloof ook in jou!! Geef vooral niet op lieve schat, want je bent zoveel meer waard. Je vergooit jaren van je leven die je zo gelukkig kan doorbrengen. Denk aan je baantje, waar je je zo op verheugd. Wil je die dan ook al weggegooid zien??? Geef niet op, maar vecht door! Verlies je doorzettingsvermogen en je moed niet, die je op de been heeft gehouden al die tijd. Je kunt het, geloof nou in jezelf..

Liefs, leentje
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 20:09
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Meissiej tog

Je was net zo ver Ik ben blij dat je t tenminste nog probeerd!
Maar blijf het ook proberen huh! Geef niet op!
Kweet t, weer zown domme peptalk
ALs je maar weet dat t goed bedoeld is

*dikke knuffol*

Liefs

Eendje
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 20:11
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Eend schreef:
Meissiej tog

Je was net zo ver Ik ben blij dat je t tenminste nog probeerd!
Maar blijf het ook proberen huh! Geef niet op!
Kweet t, weer zown domme peptalk
ALs je maar weet dat t goed bedoeld is

*dikke knuffol*

Liefs

Eendje
Ik weet dat het goed bedoeld is en ik vind dat ook wel lief. Ik blijf het proberen, ookal is het moeilijk.
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Snow White schreef:
Het maakt me allemaal niets meer uit, zo voelt het.
Omdat het teveel wordt?

Kun je het niet van je afzetten? Als ik problemen met anderen heb en het wordt me teveel, dan blok ik meestal tijdelijk af. Gun ik mezelf een tijdje zonder ze. F*ck them all; en wanneer ik het weer aankan, ga ik op confrontatie.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 20:38
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
******** schreef:
Omdat het teveel wordt?

Kun je het niet van je afzetten? Als ik problemen met anderen heb en het wordt me teveel, dan blok ik meestal tijdelijk af. Gun ik mezelf een tijdje zonder ze. F*ck them all; en wanneer ik het weer aankan, ga ik op confrontatie.
nee, dat is het niet.
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 21:18
Morphia
Avatar van Morphia
Morphia is offline
Er zijn vast dingen die je wil bereiken in je leven. Schrijf ze op. Zet eronder hoe je dat eventueel zou kunnen bereiken. Zie jij ERGENS stoppen met eten of automutileren staan? Wat denk je ermee te bereiken? Denk daar eens goed over na:

Wat wil je bereiken met niets eten?

Ik weet dat het (waarschijnlijk?) is om jezelf te straffen en om een verschrikkelijk gevoel dat vanbinnen zit weg te duwen. Is er een andere manier om dat te doen? Ik probeer op dit moment van anorexia af te komen, dus het is niet zo dat ik je niet begrijp. Maar meisje, alsjeblieft.. Denk aan je toekomst. Nu lijkt het misschien een oplossing (stel jezelf de vraag: de oplossing waarvoor?) Stel dat je weer zo veel afvalt. Je weet dat je alles wat je af gaat vallen ooit weer aan moet komen en je weet zelf wat voor een hel dat is. Je weet het.

Voel je je beter als je weer zo verzwakt? Als je weer niet wint? Het is een kutziekte, je weet het. Is er iets anders wat je kunt doen om je af te leiden van je verdriet?

Ik kan je wat tips geven, de dingen die ik zelf doe, maar ik kan je natuurlijk niet garanderen dat ze jou ook helpen.

- Maak (eventueel samen met je moeder of iemand anders die niet met een anorexia-blik naar eten kijkt) een rooster met wat je per dag eet. Ik heb het met mijn psychotherapeute gedaan. Omdat je een rooster hebt, een soort van controle-mechanisme, is je hoofd nog steeds bezig met eten, het voelt hetzelfde als niets eten, omdat je het precies regelt. Dat is nog steeds verkeerd, maar het is absoluut beter dan niet eten. Ik heb er ook tijden bijgezet en als ik me eraan weet te houden (dat wil dus zeggen: als het me lukt om alles op te eten) ben ik trots op mezelf, een gevoel dat ik lang gemist heb.

- Ga weer doen wat je als kind deed. Ik heb bijvoorbeeld een kleurboek. Kleuren is heerlijk, ik kan het uren volhouden en de plaatjes worden zo mooi, precies zoals je zelf wil en mooi vindt (weer het controle-aspect, vrees ik..) en als ze af zijn, of onder het kleuren kun je er verhaaltjes bij verzinnen. Je kunt ook een mandala-kleurboek kopen en je emoties eruit kleuren. Als je dat een tijdje volhoudt, zie je hoe je je de afgelopen tijd gevoeld hebt, of er verandering is. Ik kies de laatste tijd bijvoorbeeld ineens veel blauw en dat heeft dan weer een bepaalde betekenis. Misschien kun je gedichten maken bij je kleurplaten, of misschien bij je tekeningen. Maak er een boekje van, plak ze in, probeer bezig te blijven.

Als je weer kinderlijke dingen doet ga je simpeler denken, het is echt zo. Ik kon bijvoorbeeld eerst heel slecht slapen, steeds calorieen tellen, mezelf gek maken door steeds te zeggen dat ik zo dik was en bedenken wat ik morgen allemaal niet ging eten. Eindeloos duurde het. Maar nu overstem ik mijn gedachten en de stem die me zegt dat ik dik ben met sprookjes, er zijn zo veel mooie bandjes met verhalen. Er zijn ook gesproken boeken te leen bij de bibliotheek. Het is echt fijn om in bed te liggen met je ogen dicht en dan luisteren. Je valt veel sneller in slaap, met een kindergeest die zo fijn voelt.

Zoek iets waar je langer aan kunt werken. Ik ga het liefst knutselen, mooie dingen maken, ik weet niet of dat bij jou ook zo is, maar ik heb in ieder geval wat dingen voor mezelf bedacht, misschien dat jij er ook iets aan hebt:

- Een kalender maken. Je kunt de kleuren, plaatjes, letters, etc. zelf kiezen. Het is echt heel erg leuk om te doen.

- Een poppenhuis/poppenkamer maken. Het is niet zo moeilijk, als je maar stevig karton vindt. Bij de supermarkt liggen meestal dozen. Daar kun je trouwens ook veel andere dingen mee maken.

- Later kun je dan bijvoorbeeld meubeltjes gaan maken, of poppetjes, die je er dan in kunt zetten.

- Iets voor op je kamer. Je kunt bijvoorbeeld een prikbord versieren, de rand mooi maken, het kurkgedeelte schilderen, etc. Of een fotolijst, of bijvoorbeeld iets voor aan de muur. Laatst dacht ik aan nylondraad met veertjes eraan, of druppels, of andere gekleurde steentjes. Die kun je langs de muur draperen, of aan je plafond.

- Als je een mooie kleurplaat of mandala vindt, kun je daar ook een soort glas-in-loodraam van maken, door de witte stukken uit te knippen en een randje van ongveer een halve centimeter dik te laten zitten bij de zwarte lijnen. Dan kun je het 'karkas' overtrekken op twee vellen zwart papier (of een andere kleur, als je dat mooier vindt) en als je die uitknipt kun je de lege stukken weer opvullen met doorzichtig, gekleurd papier. Als je alle vlakken gevuld hebt, plak je de twee zwarte papieren netjes op elkaar. Je kunt zo ook iets groters maken, bijvoorbeeld een lampion.

Zo zijn er nog heel veel dingen die je kunt doen, kijk bijvoorbeeld ook eens in de bibliotheek bij de hobby-afdeling.

Goed, het lijkt wel knutselclub Morphia, maar het is goed bedoeld en ik denk echt dat het zou kunnen helpen.

En als laatste: neem tijd voor jezelf. Als je s ochtends niet wil eten kun je even rustig gaan zitten, diep ademhalen en voelen dat je lichaam eten nodig heeft. Je kunt je zo lang voorbereiden als je wil en je kunt het stemmetje dat zegt dat je niet moet eten tegenspreken, je erop concentreren dat eten goed voor je is. Dat is ook een manier van lief zijn voor jezelf, jezelf belonen. Je hebt eten nodig, nodig om alles te bereiken wat je wil. Kijk nog eens naar je lijstjes van doelstellingen. Je zult ze niet bereiken als je niet eet. Eten heb je nodig, om uberhaupt iets te kunnen doen.

Probeer lief voor jezelf te zijn. Ik weet dat het moeilijk is, omdat je jezelf waarschijnlijk niet lief vindt, je denkt dat je het niet waard bent. Maar probeer het toch. Je ouders willen vast ook lief voor je zijn, je steunen waar ze kunnen. Misschien wil je moeder je wel voorlezen voordat je gaat slapen? Probeer zo veel mogelijk te genieten, bijvoorbeeld van warm water, een warme kruik in bed, een kopje thee..

Je kunt het, doe alsjeblieft je best, voor jezelf, voor alles wat je bent of nog kunt worden..

Als je me wil mailen of wat dan ook mag dat. Mijn adres is Morphia_S@hotmail.com. Het hoeft niet, maar misschien kunnen we elkaar steunen.

Succes.
__________________
I hide my soiled hands behind my back.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 21:20
Morphia
Avatar van Morphia
Morphia is offline
Shit, ik zit er echt mee zeg..

Take Care
__________________
I hide my soiled hands behind my back.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 22:58
Hildelief
Hildelief is offline
Citaat:
Morphia schreef:
Shit, ik zit er echt mee zeg..
Je hebt er ook wel ervaring mee zo te zien

Succes (f)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 09:04
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Wil je ajb op de dop meeting komen vandaag? Wou het niet zeggen, maar de kans is groot dat ik ook kom... En wees voorzichtig met je zelf. Ajb...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Snow White schreef:
nee, dat is het niet.
na ja, zoals ik al zei: heb niks zinnigs te melden erover

Sterkte iig .. en als je kan: kom naar de meeting, misschien helpt het als je er met Juliah e.a. over praat.

Ik denk niet dat er iemand iets op tegen heeft
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-06-2002, 11:14
halve gare
halve gare is offline
het is een moelijk gevecht maar je bent al zo ver gekomen..... please geef niet op, je kunt het je bent ontzettend sterk.

sterkte
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 12:00
Verwijderd
DIE VERDOMDE KLOTEZIEKTE!!
ik vind het echt erg voor je... ik weet niet zo veel te zeggen.
morphia heeft hele goede ideeen volgens mij...
hou vol meis! keep fighting!
hele dikke knuf!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 15:52
Morphia
Avatar van Morphia
Morphia is offline
Citaat:
Hildelief schreef:
Je hebt er ook wel ervaring mee zo te zien

Succes (f)
Ja, en het is flink kut ook. (Even voor de zekerheid: je kent me toch niet in het echt he?)

Tnx. (F)
__________________
I hide my soiled hands behind my back.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 17:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
WAAROM doe je dit eigenlijk?

Wat is de reden daarvoor?
Waar komt dit gevoel vandaan? Waar kent het zijn oorsprong?

Volgens mij moet je bij de fundamenten zijn; want als de fundamenten broos zijn, stort zo het hele huis als een kaartenhuis in elkaar.

Ga dus na wat er eigenlijk precies aan de hand is. Is het een gevoel? Waarom is dat gevoel er? Wordt het je aangepraat? Creeer je het zelf?

Enneh: misschien kun je inderdaad wat tekeningetjes maken. Maakt niet uit wat je tekentalenten zijn maar het zegt vaak toch ook wat. Scan ze en zet ze hierop

Kop op! Positief blijven!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 18:10
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Morphia schreef:
Er zijn vast dingen die je wil bereiken in je leven. Schrijf ze op. Zet eronder hoe je dat eventueel zou kunnen bereiken. Zie jij ERGENS stoppen met eten of automutileren staan? Wat denk je ermee te bereiken? Denk daar eens goed over na:

Wat wil je bereiken met niets eten?

Ik weet dat het (waarschijnlijk?) is om jezelf te straffen en om een verschrikkelijk gevoel dat vanbinnen zit weg te duwen. Is er een andere manier om dat te doen? Ik probeer op dit moment van anorexia af te komen, dus het is niet zo dat ik je niet begrijp. Maar meisje, alsjeblieft.. Denk aan je toekomst. Nu lijkt het misschien een oplossing (stel jezelf de vraag: de oplossing waarvoor?) Stel dat je weer zo veel afvalt. Je weet dat je alles wat je af gaat vallen ooit weer aan moet komen en je weet zelf wat voor een hel dat is. Je weet het.

Voel je je beter als je weer zo verzwakt? Als je weer niet wint? Het is een kutziekte, je weet het. Is er iets anders wat je kunt doen om je af te leiden van je verdriet?

Ik kan je wat tips geven, de dingen die ik zelf doe, maar ik kan je natuurlijk niet garanderen dat ze jou ook helpen.

- Maak (eventueel samen met je moeder of iemand anders die niet met een anorexia-blik naar eten kijkt) een rooster met wat je per dag eet. Ik heb het met mijn psychotherapeute gedaan. Omdat je een rooster hebt, een soort van controle-mechanisme, is je hoofd nog steeds bezig met eten, het voelt hetzelfde als niets eten, omdat je het precies regelt. Dat is nog steeds verkeerd, maar het is absoluut beter dan niet eten. Ik heb er ook tijden bijgezet en als ik me eraan weet te houden (dat wil dus zeggen: als het me lukt om alles op te eten) ben ik trots op mezelf, een gevoel dat ik lang gemist heb.

- Ga weer doen wat je als kind deed. Ik heb bijvoorbeeld een kleurboek. Kleuren is heerlijk, ik kan het uren volhouden en de plaatjes worden zo mooi, precies zoals je zelf wil en mooi vindt (weer het controle-aspect, vrees ik..) en als ze af zijn, of onder het kleuren kun je er verhaaltjes bij verzinnen. Je kunt ook een mandala-kleurboek kopen en je emoties eruit kleuren. Als je dat een tijdje volhoudt, zie je hoe je je de afgelopen tijd gevoeld hebt, of er verandering is. Ik kies de laatste tijd bijvoorbeeld ineens veel blauw en dat heeft dan weer een bepaalde betekenis. Misschien kun je gedichten maken bij je kleurplaten, of misschien bij je tekeningen. Maak er een boekje van, plak ze in, probeer bezig te blijven.

Als je weer kinderlijke dingen doet ga je simpeler denken, het is echt zo. Ik kon bijvoorbeeld eerst heel slecht slapen, steeds calorieen tellen, mezelf gek maken door steeds te zeggen dat ik zo dik was en bedenken wat ik morgen allemaal niet ging eten. Eindeloos duurde het. Maar nu overstem ik mijn gedachten en de stem die me zegt dat ik dik ben met sprookjes, er zijn zo veel mooie bandjes met verhalen. Er zijn ook gesproken boeken te leen bij de bibliotheek. Het is echt fijn om in bed te liggen met je ogen dicht en dan luisteren. Je valt veel sneller in slaap, met een kindergeest die zo fijn voelt.

Zoek iets waar je langer aan kunt werken. Ik ga het liefst knutselen, mooie dingen maken, ik weet niet of dat bij jou ook zo is, maar ik heb in ieder geval wat dingen voor mezelf bedacht, misschien dat jij er ook iets aan hebt:

- Een kalender maken. Je kunt de kleuren, plaatjes, letters, etc. zelf kiezen. Het is echt heel erg leuk om te doen.

- Een poppenhuis/poppenkamer maken. Het is niet zo moeilijk, als je maar stevig karton vindt. Bij de supermarkt liggen meestal dozen. Daar kun je trouwens ook veel andere dingen mee maken.

- Later kun je dan bijvoorbeeld meubeltjes gaan maken, of poppetjes, die je er dan in kunt zetten.

- Iets voor op je kamer. Je kunt bijvoorbeeld een prikbord versieren, de rand mooi maken, het kurkgedeelte schilderen, etc. Of een fotolijst, of bijvoorbeeld iets voor aan de muur. Laatst dacht ik aan nylondraad met veertjes eraan, of druppels, of andere gekleurde steentjes. Die kun je langs de muur draperen, of aan je plafond.

- Als je een mooie kleurplaat of mandala vindt, kun je daar ook een soort glas-in-loodraam van maken, door de witte stukken uit te knippen en een randje van ongveer een halve centimeter dik te laten zitten bij de zwarte lijnen. Dan kun je het 'karkas' overtrekken op twee vellen zwart papier (of een andere kleur, als je dat mooier vindt) en als je die uitknipt kun je de lege stukken weer opvullen met doorzichtig, gekleurd papier. Als je alle vlakken gevuld hebt, plak je de twee zwarte papieren netjes op elkaar. Je kunt zo ook iets groters maken, bijvoorbeeld een lampion.

Zo zijn er nog heel veel dingen die je kunt doen, kijk bijvoorbeeld ook eens in de bibliotheek bij de hobby-afdeling.

Goed, het lijkt wel knutselclub Morphia, maar het is goed bedoeld en ik denk echt dat het zou kunnen helpen.

En als laatste: neem tijd voor jezelf. Als je s ochtends niet wil eten kun je even rustig gaan zitten, diep ademhalen en voelen dat je lichaam eten nodig heeft. Je kunt je zo lang voorbereiden als je wil en je kunt het stemmetje dat zegt dat je niet moet eten tegenspreken, je erop concentreren dat eten goed voor je is. Dat is ook een manier van lief zijn voor jezelf, jezelf belonen. Je hebt eten nodig, nodig om alles te bereiken wat je wil. Kijk nog eens naar je lijstjes van doelstellingen. Je zult ze niet bereiken als je niet eet. Eten heb je nodig, om uberhaupt iets te kunnen doen.

Probeer lief voor jezelf te zijn. Ik weet dat het moeilijk is, omdat je jezelf waarschijnlijk niet lief vindt, je denkt dat je het niet waard bent. Maar probeer het toch. Je ouders willen vast ook lief voor je zijn, je steunen waar ze kunnen. Misschien wil je moeder je wel voorlezen voordat je gaat slapen? Probeer zo veel mogelijk te genieten, bijvoorbeeld van warm water, een warme kruik in bed, een kopje thee..

Je kunt het, doe alsjeblieft je best, voor jezelf, voor alles wat je bent of nog kunt worden..

Als je me wil mailen of wat dan ook mag dat. Mijn adres is Morphia_S@hotmail.com. Het hoeft niet, maar misschien kunnen we elkaar steunen.

Succes.
Ik heb het gevoel dat jij me volledig begrijpt. En ik word helemaal warm van deze post, omdat er zoveel waarheid in zit, maar ook zoveel goede en fijne dingen die me misschien op weg kunnen helpen.
Ik vind het heel lief dat je me probeert te helpen, echt fijn.
Aan de tips heb ik misschien wel heel veel.

Ik denk de hele dag na over wat ik met mijn leven wil bereiken, over wat mijn doelen zijn, en daar hoort eten gewoon bij. Mijn broertje zei laatst nog: eten is normaal. En dat raakte me, want ik wil ook normaal blijven, en gewoon eten, maar ik heb het gevoel dat het op dit moment gewoon eventjes echt niet lukt.
Vandaag is het weer slecht gegaan met eten. ik heb 1 appel op. Vanavond moet ik nog eten, maar ik eet waarschijnlijk alleen maar wortels. (heb ik met mijn stemmetje in mijn hoofd afgesproken)
Ik voel geen honger op dit moment. Ookal heb ik al een hele tijd (meer dan een dag) niets gegeten.
Het niet-eten van mij heeft ermee te maken dat ik dan minder bezig hoef te zijn met andere heftige emoties waar ik van slag van raak. Het geeft een beschermd gevoel. En nee, ik vind mezelf niet lief en aardig of mooi en aantrekkelijk. Het verschrikelijke gevoel van binnen, daar vlucht ik voor weg. En ik kan weer helemaal afhankelijk zijn van anderen. Anderen stoppen mij wel weer in een kliniek, anderen hebben de verantwoordelijkheid over mij, anderen, en ik niet zelf. Ik wil dat kleine meisje blijven, die niets hoeft te ondernemen. Ik ben bang voor de wereld. Ik denk elke dag aan mijn toekomst, maar soms lijkt het eten daar geen brug mee te willen slaan., zoals de laatste tijd. Als ik nu slecht eet vanavond, gaat mijn moeder met mijn psycholoog bellen om een afspraak te maken voor de kliniek. Ik vind het vreselijk, maar ergens ook fijn. Ik heb dus al in een kliniek gezeten en ik kreeg daar aandacht, het was vertrouwd, ik was niet de enige die bang was voor alles.
Ik weet nog steeds niet wat ik nu moet doen, ik zal proberen je tips op te volgen. Maar ik denk niet dat ik een lijstje ga maken metmijn moeder. Ik heb dat in het verleden al gedaan (met een eetlijst op de kliniek) en dat heeft me wel tot goede inzichten gebracht. Ik weeeet het allemaal wel, maar moet het toepassen en dat is op dit moment een verhaal apart.

liefs

(ik heb je toegevoegd op msn)
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 18:19
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Gatara schreef:
WAAROM doe je dit eigenlijk?

Wat is de reden daarvoor?
Waar komt dit gevoel vandaan? Waar kent het zijn oorsprong?

Volgens mij moet je bij de fundamenten zijn; want als de fundamenten broos zijn, stort zo het hele huis als een kaartenhuis in elkaar.

Ga dus na wat er eigenlijk precies aan de hand is. Is het een gevoel? Waarom is dat gevoel er? Wordt het je aangepraat? Creeer je het zelf?

Waarom ik dit doe, zit mezelf ook in de weg. ik heb therapie gekregen voor mijn achterliggende problemen van mijn anorexia. Die problemen kwamen wee rnaar boven en waren zo heftig dat ik me niet weet er een houding aan te geven. Ik wil weer vluchten, ik wil het niet aaangaan. Ik leidt anderen en mezelf van de achterliggende problemen af.
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 19:57
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Hee meis...
Eerst wil ik even zeggen dat ik je echt heel leuk en lief (als het stom klinkt, sorry) vond op de meeting vandaag en dat ik het jammer vind dat we niet veel (ofwel: bijna niet) gepraat hebben.
Verder... Wil je alsjeblieft niet opgeven? Ik ken maar een paar mensen die ik echt zo sterk en bijzonder vind en jij bent er één van!
Ik weet dat het allemaal zo moeilijk en gecompliceerd is... 'zal ik wel eten, zal ik niet eten?' 'niet eten is slecht, wel eten is nog slechter.' Ik denk dat dat, net als bij mij, vaak door je hoofd sluipt (en als het niet zo is, excuses voor te snel oordelen, ik ben bang om iets verkeerds te zeggen). Laxeren, overgeven... het is allemaal zo makkelijk, maar ook zo ontzettend slecht! Stop alsjeblieft, maak je leven niet kapot en zoals je broertje zei: eten is normaal!
Je wilt niet weer opgenomen worden, maar je wilt ook niet eten. Wat wil, én belangrijker, kan je er aan doen? Niet dat ik dat weet, maar ik weet wel dat je moet vechten en ik weet ook wel dat jij daar sterk genoeg voor bent! Weet je hoe vaak je mij hebt geholpen door alleen maar naar me te luisteren en af en toe zinnig commentaar te geven? Dat heeft zo veel voor me betekent, en dat doet het nog steeds! Ik wil dat ook voor jou betekenen, dus begin maar tegen me aan te praten, mailen, bellen desnoods, als je dat wilt tenminste.
Mij helpt het om te gaan schrijven, omdat mijn hoofd dan iets minder leeg is dan wanneer ik alles opprop, maar de dingen die Morphia schreef, werken ook erg goed, vooral dat mandela kleuren. (je mag mijn schildersezel overnemen als je wilt! )
Volgens mij ben ik nu een heel stom verhaaltje aan het schrijven, ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen, omdat het me allemaal zo bekend voor komt enzo...
Take care, ik heb vertrouwen in je!
Knuf, Anne xxx
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2002, 14:31
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Eerst wil ik even zeggen dat ik je echt heel leuk en lief (als het stom klinkt, sorry) vond op de meeting vandaag en dat ik het jammer vind dat we niet veel (ofwel: bijna niet) gepraat hebben.
Ja, vind ik ook!. Je lijkt me een hele lieve meid. Ik vind het ook erg jammer dat ik je verder niet gesproken heb. Maar dit even ter zijde. Ik schrok wel even van je verhaal. 'T wil nog steeds niet beter lopen he?. Zow vervelend en zo frustrerend!. *en ik kan verder niet veel voor je doen*, behalve je heel veel sterkte te wensen bij deze moeilijke, maar wél te overwinnen strijd...(al lijkt de hoop ontzettend ver weg te liggen).

Sterkte meis,

Liefs
Mariamne
__________________
~Tigerlily Deepdelver~,~Tári Calaelem~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Een treinbrief ( beetje lang weer )
Verwijderd
14 15-09-2004 15:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.