Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2009, 19:35
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Hallo,

Ik heb even jullie hulp nodig.
Ik ben een meisje van 13 jaar en ik ben midden in het jaar van school veranderd.
En op mijn nieuwe school vinden ze me wel aardig maar ik word soms ook een beetje
gepest omdat ik eerst op een gymnasium zat en ik voor hen dus een nerd ben.
En nu ga ik de 25ste op schoolkamp, maar ik zie er een beetje tegenop omdat ik me
gewoon niet zo thuisvoel in mijn nieuwe klas en dan 5 dagen weg van andere vriendinnen
en thuis... (Misschien vinden jullie dit heel triest, maar post dan a.u.b. niet.)
De mensen in die klas zijn massaal vanaf de basisschool allemaal naar mijn school gegaan dus ze kennen elkaar al 7 jaar, en ze zien mij denk ik een beetje als indringer.
Hebben jullie tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2009, 23:30
PV
PV is offline
zo'n kamp kan in je voordeel werken, het is een andere omgeving dan school en je leert je klasgenoten op een andere manier kennen. als je meedoet met alles en je een beetje sociaal opstelt accepteren ze je misschien sneller. naja, als ik jou was zou ik wel gaan. wat heb je te verliezen? vijf dagen zonder bekenden lijkt misschien veel, maar als je daar eenmaal bent vliegt de tijd vast voor je het weet. en je kunt altijd naar huis bellen als je daar behoefte aan hebt?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 00:00
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
Gewoon berenburg meenemen in een cola-fles, en je hebt een top-week...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 10:56
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
In elk geval wél gaan, want zo'n kamp kan inderdaad in je voordeel werken en anders heeft straks iedereen het over dat kamp en dan is dat weer een nieuw onderwerp waar jij niet over mee kan praten Ik heb verder niet echt tips, ik snap dat het lastig is, maar misschien gaan jullie ook wel gewoon leuke dingen doen en word je dan vanzelf met mensen bevriend? In elk geval vinden ze je wel aardig, dat lijkt me een goed startpunt Succes!
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 11:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik vind het niet triest, ik snap heel goed dat je er tegenop ziet.
Ik zou, net als wat de anderen zeggen, juist mee gaan omdat het ook in je voordeel kan werken. Een kamp kan een club mensen nog hechter maken, mogelijk word je wel opgenomen in hun groep. Ook kunnen ze meer van jou zien dan het gedeelte wat ze normaal op school zien. Dan zien ze wellicht dat je helemaal niet zo'n nerdje bent.

Je zou ook kunnen overwegen je mentor hier over in te lichten. Hij/zij kan tijdens het kamp dan een oogje in het zeil houden. Op het moment dat je ergens misschien niet aan mee kan doen, kan hij/zij de rest aansporen jou te betrekken in een spel. Maar ga vooral van het positieve uit, het wordt vast juist erg leuk.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2009, 21:03
Verwijderd
Je mentor inlichten vind ik een goed idee! Ik was vroeger ook vaak wel een nerdje maar ik deed altijd wel gewoon mee en na zo'n kamp accepteren mensen elkaar toch meer! Maar ik zou er even met je mentor over praten als je er tegen op ziet! Of een andere docent die als begeleiding meegaat
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 12:06
LW
Avatar van LW
LW is offline
Vaak zijn die meiden op een kamp anders.
De situatie is natuurlijk heel anders, geen zeurden leraren allemaal gezellige dingen doen etc.
Ik denk persoonlijk dat het ook voor jou wel een heel leuk kamp gaat worden.
En als je er echt bang voor bent even vragen of een docent even een oogje in het zeil wil houden.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 21:09
Verwijderd
Zelfde verhaal hier, al heb ik dan geen schoolkamp gehad.
Je bij een groepje aansluiten is best moeilijk, maar je komt vanzelf wel iemand tegen die je er bij probeert te laten horen net op het moment dat je het niet verwacht. Buitenschoolse activiteiten van school helpen je hier vooral mee.

Hah, kamp, buitenschoolse activiteit, wat toevallig zeg.

Kort samengevat, maak je niet druk
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 13:36
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Was het nog leuk?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken SchoolKamp
blackwolfie
4 11-06-2012 07:36
Verhalen & Gedichten [verhaal] Zomerkamp
Roosje
172 05-05-2005 11:24
Verhalen & Gedichten Spel
Ikkuh1
500 15-03-2005 20:25
Lichaam & Gezondheid Wanneer voor het eerst ongesteld?
monkey86
97 16-01-2004 18:52
De Kantine hey hebben jullie wat ervaring met schoolkampen? vertel er wat over.
*~SuPaHgIrL~*
37 01-10-2003 17:36
Liefde & Relatie Gekwetst door de kleine dingen die hij vergeet of niet doet....
Wit Pareltje
22 17-10-2002 16:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08.