Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2013, 11:52
Verwijderd
Serieus, de wet bijzondere opnemingen in psychiatrische ziekenhuizen is geschreven door mensen die zelf een ernstig psychiatrisch gebrek hebben Wat een onnavolgbare kutwet
Advertentie
Oud 04-03-2013, 11:55
Verwijderd


Zal ik als animatiemedewerker gaan werken ?
Oud 04-03-2013, 11:59
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ga naar huis inderdaad, Miek.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 04-03-2013, 12:00
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ga lekker naar huis joh
Jamaar de andere kant wordt buikpijn minder door beweging. Alleen ben ik altijd zo vleselijk slap dat ik amper kan bewegen Ik ben nog even aan het afwegen.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-03-2013, 12:00
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:


Zal ik als animatiemedewerker gaan werken ?
Als je kinderen (nog) niet de ganse tijd iets aan wil doen, is dat best leuk
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 04-03-2013, 12:04
Verwijderd
Ik vind kinderen altijd superleuk en schattig.

Tenzij ze echt alleen maar aandachtvragen. Tot in het extreme.
Oud 04-03-2013, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Jamaar de andere kant wordt buikpijn minder door beweging. Alleen ben ik altijd zo vleselijk slap dat ik amper kan bewegen Ik ben nog even aan het afwegen.
Lekker thuis gaan bewegen in het mooie weer
Oud 04-03-2013, 12:13
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik vind kinderen altijd superleuk en schattig.

Tenzij ze echt alleen maar aandachtvragen. Tot in het extreme.
Waarom denk je dat er entertainers bestaan
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 04-03-2013, 12:20
Verwijderd
Ik bedoel met kinderen die zeg maar, aan een stuk door alleen maar krijsen om aandacht . Normale kinderen zijn altijd even bezig, komen dan om aandacht vragen en gaan dan weer verder en komen weer om aandacht vragen! Ten minste, zo ging het in mijn omgeving en bij turnlessen geven enzo altijd.
Oud 04-03-2013, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Vijftien maart krijgen we de sleutel!
De iden van maart!

Citaat:
Het is echt megalekker weer en ik zit tot kwart voor 5 op school Ja hoor.

En ik ben net opeens ongesteld geworden. Wat twee maanden geleden was, dus het was ook best wel opeens. En nu ben ik een beetje doorgelekt en heb ik echt MEGAbuikpijn, maar ik heb een stevige spijkerbroek aan en een hoge pijngrens, dus misschien blijf ik wel op school. Maar dan heb ik om half 2 een praktijkles. Buiten. 3 uur achter elkaar honden trainen. Lees: door het park rennen, want we gaan speuren. En ik weet dus niet of ik dat ga trekken, en ik voel me zo smerig maar ik ben niet zo'n miep die bij elk steekje naar huis gaat. Wat moet ik nououou
Gewoon naar huis!

Citaat:
Ik bedoel met kinderen die zeg maar, aan een stuk door alleen maar krijsen om aandacht . Normale kinderen zijn altijd even bezig, komen dan om aandacht vragen en gaan dan weer verder en komen weer om aandacht vragen! Ten minste, zo ging het in mijn omgeving en bij turnlessen geven enzo altijd.
Blegh, kinderen
Oud 04-03-2013, 12:41
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik ga naar huis, ja. Misschien ga ik nog wel even een stukje door het park wandelen, straks
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-03-2013, 12:42
Verwijderd
Kinderen
Oud 04-03-2013, 12:45
Verwijderd
Je mag ze allemaal hebben
Oud 04-03-2013, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Ik vind kinderen altijd superleuk en schattig.

Tenzij ze echt alleen maar aandachtvragen. Tot in het extreme.
Dan zijn ze nog leuker, want dan mag je ze slaan.
Oud 04-03-2013, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Dan zijn ze nog leuker, want dan mag je ze slaan.
Oud 04-03-2013, 13:15
Verwijderd
Oud 04-03-2013, 13:19
Verwijderd
/spam want ik ben heel trots

Oud 04-03-2013, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Nohh, laat je vooral niet weerhouden door dat ervaring gevraagd wordt. Gewoon solliciteren
of een rijbewijs halen, het speelt me wel vaker parten dat ik dat niet heb

Citaat:
Hoi, welkom in mijn wereld.
het is toch kut dat wat ik nu heb de beste optie lijkt? met nachttarief verdien ik gewoon evenveel per dag als een vriend van anne die als gezinscoach werkt bij BJZ...dus wil ik niet eens weten wat ik ga verdienen bij een random dom baantje in een winkel ofzo. Nog een half jaar hopelijk, beter slaag ik voor die 21+ toets.
Citaat:
/spam want ik ben heel trots

[afbeelding]
gaaf! wat gaat het worden? Ik bedoel: ga je het in een lijst doen of als tafelkleed of iets anders? En hoeveel procent is dit van wat het gaat worden? Ongelooflijk priegelwerkje, zou ik niet kunnen.
Oud 04-03-2013, 13:52
Verwijderd
Ja, het is gewoon een borduurwerk, dus ik denk dat ik het in een lijstje ga doen !

Het bovenste gedeelte is helemaal klaar en daar zitten ook de meeste witte stukken in zoals je kunt zien maar het is wel al 2/3 denk ik ofzo/
Oud 04-03-2013, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Hoi, welkom in mijn wereld.
Ja, ik weet dus ook hoe het is. Voelde me gisteren extreem kut, en nu eigenlijk weer. Heb wel een dingetje gevonden dat me wat leek, hoop maar dat dat iets wordt.
Oud 04-03-2013, 14:05
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
het is toch kut dat wat ik nu heb de beste optie lijkt? met nachttarief verdien ik gewoon evenveel per dag als een vriend van anne die als gezinscoach werkt bij BJZ...dus wil ik niet eens weten wat ik ga verdienen bij een random dom baantje in een winkel ofzo. Nog een half jaar hopelijk, beter slaag ik voor die 21+ toets.
Ik ben blij dat je nu eindelijk zelf ziet dat het allemaal niet zo makkelijk is. Je zegt namelijk altijd tegen mij dat ik gewoon werk moet zoeken en uit huis moet gaan als het me niet bevalt, maar het is nu vooral 10 jaar ervaring, managers of 12 uur diensten. Ik zit niet al 4 maanden voor de lol thuis, dat is een ding dat zeker is.
Citaat:
Ja, ik weet dus ook hoe het is. Voelde me gisteren extreem kut, en nu eigenlijk weer. Heb wel een dingetje gevonden dat me wat leek, hoop maar dat dat iets wordt.
Mja, je wordt er ook moedeloos van. Erger is nog als je op heel veel reageert en niks hoort. Dat haat ik.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 04-03-2013, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Ik ben blij dat je nu eindelijk zelf ziet dat het allemaal niet zo makkelijk is. Je zegt namelijk altijd tegen mij dat ik gewoon werk moet zoeken en uit huis moet gaan als het me niet bevalt, maar het is nu vooral 10 jaar ervaring, managers of 12 uur diensten. Ik zit niet al 4 maanden voor de lol thuis, dat is een ding dat zeker is.

Dat is ook erg he, mensen die zelf niet zo in het werkzoeken zitten (of gewoon meer opties hebben dan wij), die beseffen echt niet dat er geen fluit is, helemaal niet anno nu.
Oud 04-03-2013, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Ik ben blij dat je nu eindelijk zelf ziet dat het allemaal niet zo makkelijk is. Je zegt namelijk altijd tegen mij dat ik gewoon werk moet zoeken en uit huis moet gaan als het me niet bevalt, maar het is nu vooral 10 jaar ervaring, managers of 12 uur diensten. Ik zit niet al 4 maanden voor de lol thuis, dat is een ding dat zeker is.


Mja, je wordt er ook moedeloos van. Erger is nog als je op heel veel reageert en niks hoort. Dat haat ik.
Dat zeg ik helemaal niet, dit is relevant voor mijn situatie waarin ik al best een chill salaris heb en bovendien niet op de schopstoel zit. En ik heb al een eigen huis wat nu ook stukken goedkoper is door anne. Ik heb mijn situatie verbeterd.
Ik heb bovendien totaal geen moeite gedaan, alleen maar een beetje gesurft op internet. Ik heb geen brieven geschreven en ik ben ook nergens in persoon heengegaan.
Ik ga niet meer voor 9 euro per uur kutwerk doen, die tijd is voorbij. Ik heb echter genoeg baantjes gezien die jij wel zou kunnen, bij het kruidvat, bij de v&d, bij de bijenkorf, in een lunchroom, bij het station (de broodzaak, kiosk).
Ik weet niet of ik je eraan moet helpen herinneren, maar ik heb ook allemaal teringbaantjes gehad he...schoonmaakwerk bij mensen thuis enzo. Dat ga ik nu gewoon niet meer doen.
Daar heb ik dus allemaal geen zin meer in, vandaar dat het van groot belang is dat ik een opleiding ga doen en zo mijn situatie nog meer kan verbeteren.
Oud 04-03-2013, 14:20
Verwijderd
Ik heb dus ervaring in één sector, die sector wil ik uitkomen en dát gaat niet zonder relevante diploma's en/of ervaring.
Oud 04-03-2013, 14:23
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dat is ook erg he, mensen die zelf niet zo in het werkzoeken zitten (of gewoon meer opties hebben dan wij), die beseffen echt niet dat er geen fluit is, helemaal niet anno nu.
Ja, vooral mijn vader roept dat ze OVERAL mensen zoeken. Ik weet ook zeker dat hij gaat zeuren dat ik op het strand moet gaan werken, want dat doet hij elk jaar en elk jaar zeg ik hem dat ik nu al weet dat ik dat niet ga trekken.
Citaat:
Dat zeg ik helemaal niet, dit is relevant voor mijn situatie waarin ik al best een chill salaris heb en bovendien niet op de schopstoel zit. En ik heb al een eigen huis wat nu ook stukken goedkoper is door anne. Ik heb mijn situatie verbeterd.
Ik heb bovendien totaal geen moeite gedaan, alleen maar een beetje gesurft op internet. Ik heb geen brieven geschreven en ik ben ook nergens in persoon heengegaan.
Ik ga niet meer voor 9 euro per uur kutwerk doen, die tijd is voorbij. Ik heb echter genoeg baantjes gezien die jij wel zou kunnen, bij het kruidvat, bij de v&d, bij de bijenkorf, in een lunchroom, bij het station (de broodzaak, kiosk).
Ik weet niet of ik je eraan moet helpen herinneren, maar ik heb ook allemaal teringbaantjes gehad he...schoonmaakwerk bij mensen thuis enzo. Dat ga ik nu gewoon niet meer doen.
Daar heb ik dus allemaal geen zin meer in, vandaar dat het van groot belang is dat ik een opleiding ga doen en zo mijn situatie nog meer kan verbeteren.
Beter stuur je die shit allemaal door want ik vind 9 euro wel veel (nou ja, veel, veel). En ik snap het wel, maar er is nu sowieso ook niks. Ik weet namelijk zeker dat ze bij Kruidvat en V&D liever 2 van 17 aannemen dan 1 van 23. En ik denk ook niet dat ik ergens nog voor meer dan 25 uur aan de slag kan. Dat zijn de dingen waar ik tegenaan loop, en dan laat ik mijn mavodiploma er nog buiten (maar dat probleem heb jij ook, dus he).
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 04-03-2013, 14:25
Verwijderd
Pheebs, je kunt toch best tijdelijk part-time werken? Part-time lijkt me beter dan helemaal niet.
Oud 04-03-2013, 14:25
Verwijderd
Ik zou het niet eens erg vinden om aanvullend bij de Jumbo te werken. Niet superveel uren, en ook niet meer dan een jaar, maar ja, alsof ze zitten te wachten op iemand van mijn leeftijd.
Oud 04-03-2013, 14:25
Verwijderd
En sowieso op Leiden centraal zoeken ze best wel vaak medewerkers voor meer dan 20 uur echt superchronisch mensentekort daar.
Oud 04-03-2013, 14:28
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Pheebs, je kunt toch best tijdelijk part-time werken? Part-time lijkt me beter dan helemaal niet.
Dat kan, als ze me aannemen, wil ik best 20 uur werken. Het is niet zo dat ik er niet op reageer
Citaat:
Ik zou het niet eens erg vinden om aanvullend bij de Jumbo te werken. Niet superveel uren, en ook niet meer dan een jaar, maar ja, alsof ze zitten te wachten op iemand van mijn leeftijd.
Eens. En nee, heb ik laatst nog geprobeerd.
Citaat:
En sowieso op Leiden centraal zoeken ze best wel vaak medewerkers voor meer dan 20 uur echt superchronisch mensentekort daar.
Daar vragen ze ook heel vaak mensen die in Leiden wonen vanwege te openingstijden
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 04-03-2013, 14:33
Verwijderd
Ik snap niet wat er zo erg aan is om iets van 12 uur aan te nemen. Dat is nog altijd beter dan 0 uur, en je kan ook 2 dingen van 12 uur nemen. Je kan inderdaad niet verwachten dat men je direct een fulltime contract in de schoot werpt, duh.
En ik heb geeneens een mavo diploma en een 0 uren contract. Het ligt ook een beetje aan je eigen houding natuurlijk. Ik ga geen eisen lopen stellen op m'n werk, ik ga gewoon waar ik gestuurd word, zet mijn beste beentje voor en ik klaag nooit ergens over bij m'n werkgever. En ik ben daar begonnen als schoonmaakster. Doordat ik daar zo hard mijn best heb gedaan hebben ze me gevraagd of ik ook andere diensten wilde draaien. En vanuit daar hebben ze mij die cursus aangeboden waardoor ik nu dit werk kan doen, en vanuit daar heb ik zoveel vertrouwen opgewekt dat ze nu iemand die niet eens officieel gediplomeerd is dit werk laten doen en zelfs in de nacht waar ik het meest gunstige tarief heb.

Kijk nu met het voorbeeld van het strand: meteen wijs je dat al af omdat je DENKT dat je dat niet vol gaat houden. Hoezo niet, waar haal je dat vandaan...wat is er erger aan dat doen dan niks doen?
Ik had die baantjes trouwens op indeed.nl gezien, van de NS enzo.
Oud 04-03-2013, 14:34
Verwijderd
Citaat:

Daar vragen ze ook heel vaak mensen die in Leiden wonen vanwege te openingstijden
dit is ook weer denken in onmogelijkheden, je hebt toch een brommer? Dan maar een uur reizen. Ken je niet iemand in Leiden? Ga daar een nachtje slapen voor je werk. Soms moet je gewoon dat soort moeite willen doen als je graag zo'n baan wil.
Oud 04-03-2013, 14:37
Verwijderd
of ga desnoods een of andere domme mbo opleiding doen van 2 jaar. Dat is te overzien, waarschijnlijk heel makkelijk en daarmee zijn meteen je kansen vergroot, zelfs als student al.
Oud 04-03-2013, 14:37
Verwijderd
maar als je niks wil, alles te ver vindt, alle contracten te kort en alles teveel moeite, dan weet ik het ook niet.
Oud 04-03-2013, 14:41
Verwijderd
oh ja, die vriend van anne waar ik het net over had, die moet ongeveer 5 kwartier per dag reizen. Het is dat of geen werk hebben dus dat is makkelijk kiezen dan...

edit: 5 kwartier heen en 5 kwartier terug dus.

Laatst gewijzigd op 04-03-2013 om 15:27.
Oud 04-03-2013, 14:41
Verwijderd
Citaat:
De iden van maart!
De wat van maart? De vijftiende is mijn verjaardag, dus dat wordt het beste verjaardagscadeautje tot nu toe (en mijn schoonouders zeiden: "Oh. Viert ze dan wel een verjaardag?" "Eh nee, want we gaan klussen." "Oh. Nou. Jammer hoor. Maar wel logisch. Maar ook wel jammer. Ja. Jammer. Weet je zeker dat je geen verjaardag viert? Zo jammer, geen verjaardag." )

Miek, ben je al naar huis gegaan?

Pip, ik wist helemaal neit dat je daar als schoonmaakster bent begonnen en door bent gegroeid. Wat stoer dat je nu dan nachtdiensten draait

Ik heb net weer getraind en we hebben vet veel rekoefeningen gedaan en omg dat was zo fijn <3 nu maar hopen dat ik morgen nog kan lopen, ik heb een teamvergadering morgen! Misschien ga ik wel te voet. Hmmm, da's nog best een idee.
Oud 04-03-2013, 14:56
Verwijderd
Iden, de 13e of 15e van een maand, tijdsaanduiding uit het oude Rome. Julius Caesar is vermoord op de Iden van maart! (Ik geloof in 44 voor Christus, kan iemand dat confirmeren? Ja, Google vast wel. En inderdaad.)

'Beware the Ides of March!'
Oud 04-03-2013, 15:13
Verwijderd
Ik heb zo'n zin in de zomervakantie. Ik ga 3 dagen toeren met vrienden door Nederland. Een dag wordt Zandvoort, want Scheveningen is te druk en daar zijn we al 10000 keer geweest. Dan kamp in April met mijn beste vriendin. De laaste schoolnacht op een chille locatie met alleen examenklassen en die dag phantasialand ( hoorde ik). En nog eens op vakantie met vrienden en mijn ouders.

ik ga geld te kort komen.
Oud 04-03-2013, 15:14
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
'Iden', 'confirmeren'... wat?
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 04-03-2013, 15:17
Verwijderd
Mijn bijnaam was niet voor niets 'Wandelende woordenboek' ^^

Maar als je ooit Latijn-Grieks hebt gedaan en je kent de Iden niet, dan heb je alle lessen zitten slapen.
Oud 04-03-2013, 15:20
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Dat bedoelde ik niet, Muut. Het lijkt alleen of je 't letterlijk van 't engels hebt overgenomen en dat vond ik grappig. Volgens mij is 'bevestigen' namelijk ook een prima woord voor 'confirmeren'.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 04-03-2013, 15:20
Verwijderd
Ik ben geheel met pip! Probeer het toch gewoon. Een uur is niet eens ultiem extreem lang, zeker niet om uberhaupt iets te hebben.
Oud 04-03-2013, 15:26
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik ben vergeten waar ik dat goede maïssoeprecept vandaan had Ik wilde een variant maken met andere groente, maar dat moet dus nu maar uit m'n hoofd.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 04-03-2013, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Dat bedoelde ik niet, Muut. Het lijkt alleen of je 't letterlijk van 't engels hebt overgenomen en dat vond ik grappig. Volgens mij is 'bevestigen' namelijk ook een prima woord voor 'confirmeren'.
Ohhhh.... Nee, Iden is gewoon het Nederlandse woord komt van Idus.

Confirmeren, hmmm, ik zat niet echt in het Engels te denken, maar zat wel in mijn hoofd met de Engelse zin, dus misschien daarom dat ik eerder op confirmeren dan bevestigen kwam.


En bah! Ik heb iets gaafs gekregen van mijn moeder (dat is keitof natuurlijk), maar nu ik op de site ga kijken voor een gebruiksaanwijzing (het smash it on. seal with spray. wash it out. vind ik nogal summier) kom ik featherlocks voor honden tegen. Bahbahbah! Dieren laten kweken en ombrengen om je huisdier op te leuken? BAH!
Oud 04-03-2013, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Ik ben geheel met pip! Probeer het toch gewoon. Een uur is niet eens ultiem extreem lang, zeker niet om uberhaupt iets te hebben.
Oud 04-03-2013, 15:30
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nou, rustig maar hoor. Ik wilde alleen maar zeggen dat werk niet voor het oprapen ligt en dat ik blij ben dat je dat eindelijk zelf kunt zien, maar dat ligt aan mij en mijn houding, dus whatever, ik kan er niet met jou over praten.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 04-03-2013, 15:31
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ben met Pip in dat je 't iig overal moet proberen, maar ik snap ook heel goed dat het heel moeilijk is om iets te vinden. Ik heb de mazzel dat ik een vast contract heb, maar veel van mijn collega's werden er zonder pardon uitgeflikkerd omdat ze te oud waren. Als je boven de 20 bent ben je gewoon voor veel baantjes al te oud en dat is belachelijk, maar waar. Een vriendin/ex-collega van me is nu ook al bijna een jaar op zoek naar een ander baantje, en dat terwijl ze heeft gestudeerd en overal solliciteert waar ze maar kan.
Ik heb zelf ook mazzel gehad, want toen ik stopte met school heb ik 8 maanden thuis gezeten totdat mijn moeder aan een oud-collega vroeg of ze mss wat voor me had. Zo ben ik op 't station beland. Verder wilden ze me ook nergens hebben.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 04-03-2013, 15:32
Verwijderd
En ik heb wel echt een handleiding nodig want 'smash it on' is niet erg effectief.
Oud 04-03-2013, 15:32
Verwijderd
Ik ga pizza maken. Wat is daar lekker op? Worst, geraspte kaas, paprika, uien ....?
Oud 04-03-2013, 15:33
Verwijderd
ham, mozzarella, cherrytomaatjes, rucola, pesto, champignons?
Oud 04-03-2013, 15:34
Verwijderd
Wat lekker is op pizza is een andere pizza.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28.