Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2013, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Ik vind de heks ook vrij lastig te bepalen als functie ja. Maar de wolven moeten ook niet te sterk worden.
Dat snap ik, maar laat die hele heks dan weg ofzo. Ik vond het in ieder geval onmogelijk om te spelen omdat ik de wolven niet wou verraden maar omdat ik niet wist wie ze waren, kon ik echt helemaal niemand verdacht maken. En dan kun je dus niks.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2013, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Dat snap ik, maar laat die hele heks dan weg ofzo. Ik vond het in ieder geval onmogelijk om te spelen omdat ik de wolven niet wou verraden maar omdat ik niet wist wie ze waren, kon ik echt helemaal niemand verdacht maken. En dan kun je dus niks.
Klopt! Het is ook vrij lastig.. Misschien moet je spelen met een goede en slechte jager? Of iets dergelijks? Dat het in evenwicht blijft.

Want de heks vind ik ook een onmogelijke functie.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 21:28
Verwijderd
De heks werd door doelloosheid van de heks overgezet naar een evilziener, en een paar spellen geleden is de heks teruggekeerd. Ik heb niet meegekregen waarom.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 21:33
Verwijderd
Oh een evilziener is dan inderdaad handiger, misschien deze keer onthouden voor een volgend spel.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 21:35
Verwijderd
Of de regels van de heks veranderen. Dat ze op zijn minst weet of de beheksing effect heeft gehad, welk effect hoeft dan niet eens geweten te zijn. Nog vrij doelloos, maar dan kun je íets.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 21:38
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
En wat als er ruzie ontstaat en beide wolven weigeren toe te geven? Niemand gehapt dan

Ja, want ik bedacht me dat als de cupido namen geeft tijdens de eerste hangronde, dat iemand er nog plots kan uitliggen, maar dat was dus voorzien.
Dan hebben de wolven een nachtje honger

Tenzij Maaike erg laat was geweest en niet had gereageerd, dan hadden we wat moeten bedenken.Maar ze was snel.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 21:39
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Wist niet dat dat cc'en tegenwoordig een regel was.
weet ook niet of dat zo is, maar leek me wel handig om die in te voeren.
En nee, toen wisten we nog niet dat er een wolfgeliefde zou zijn, want volgens mij had ik dat er in de functie post aan de wolven bijgeschreven.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 21:44
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
weet ook niet of dat zo is, maar leek me wel handig om die in te voeren.
En nee, toen wisten we nog niet dat er een wolfgeliefde zou zijn, want volgens mij had ik dat er in de functie post aan de wolven bijgeschreven.
Citaat:
In overleg kiezen de weerwolven hun menselijke maaltijd en dit melden zij in een gezamenlijk bericht aan de Spelleider. Deze maakt vervolgens weer bekend wat voor tragedie er s nachts heeft plaatsgevonden
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 21:45
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
En mijn grootste frustratie: Heks

Waarom ik de heks een nutteloze functie vind:
- ze weet niet wie de wolven zijn. Ze kan dus op geen enkele manier inspelen op verdachtmakingen, maar ze moet ze wel helpen. Mijn grootste probleem: ik durf niemand te wijzen op verdachte dingen, want wat als het een wolf is. Ik kan niet meegaan in verdachtmakingen, want wat als het een wolf is. Het moment dat het duidelijk is dat iemand een wolf is, zal hij gehangen worden, dus daar schiet ik niks mee op.
- ze weet niet of haar beheksing effect heeft. De ziener weet waar hij mee verder kan. De heks kan alleen maar wat in het wilde weg gokken en zelfs als ze een keer per toeval goed gokt, zal ze het niet weten. Als het duidelijk wordt door posts wie de tovenaar of ziener zou zijn, zal die gevreten worden, dus dan valt er ook niet meer veel te beheksen.

Ik vond dit vooraf al een onbegrijpelijke functie, maar nu ik hem zelf moest gaan spelen, wist ik totaal niet wat ik er mee moest. Alles wat je doet is gokken en hopen dat de wolven het overleven, want zodra je genoeg over iemand weet om er iets mee te doen, weet de rest het hoogstwaarschijnlijk ook. Dus als iemand mij kan verlichten over hoe deze functie nuttig kan zijn voor de wolven (waar ze voor bedoeld is), graag!
Toen ik heks was probeerde ik vooral wolven te helpen door met de stemlijstjes te fucken zodat de dorpelingen daaruit verkeerde conlusies trokken. De functie kan wel op het einde nuttig zijn. Ik herinner me een spel dat er nog maar weinig spelers over waren, maar nog wel de tovenaar. Volgens mij waren er toen 2 wolven, een dorpeling, een heks en tovenaar over. De wolven mochten eten. De tovenaar beschermde de dorpeling en ik kon de tovenaar beheksen, waardoor de bescherming op de dorpeling verviel en de wolven toch konden eten, waarna de wolven hadden gewonnen.
En als heks behekste ik vaak gewoon spelers als Buerp, voor het geval dat

Maar, misschien volgende keer leuker de heks te vervangen voor de evilziener. Nu bewust niet gedaan omdat er al weinig spelers waren met veel kans voor de wolven in onze ogen.
Een andere optie is om de heks wél informatie te geven of haar beheksing effect heeft gehad (maar niet welk effect). Dan weet ze iig dat degene die ze behekst heeft aan de kant van de dorpelingen staat en ze die er dus veilig uit kan stemmen.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 21:47
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Moet nogmaals even inbreken in het topic om te zeggen hoe ontzettend gaaf ik de verhalen vond dit keer.
En dan vraag ik om een klein gastrolletje en wordt ik pardoes gebombardeerd tot main villain

Ik moet de volgende keer gewoon meedoen, fuck dat ik eigenlijk geen tijd heb met werk en zo
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 21:48
Verwijderd
Ja, maar dan moet je wel ver raken. En hoe ver kun je raken als je geen idee hebt naar wie je moet wijzen. Als je continu nietszeggende posts moet maken omdat je niet weet wie je wel of niet verdacht moet maken, gaat dat op een gegeven moment ook opvallen. En met winden meewaaien ook. Zeker met zo weinig spelers.
En die beheksing van de tovenaar, wist je dan wie het was, of was het een goeie gok?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 21:51
Verwijderd
Hihi
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 21:52
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb trouwens Ssuerp beschermd de eerste ronde, omdat hij me een logische eerste keus leek om te eten. En Martino, volgens mij ook. Hoewel ik de volgende op de lijst was, ook op mijn wie-zou-ik-eten-als-ik-wolf-was-lijst. Maar ik kon mezelf helaas niet beschermen!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 21:52
Verwijderd
Oh ja, statistiekjes.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 22:02
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik heb trouwens Ssuerp beschermd de eerste ronde, omdat hij me een logische eerste keus leek om te eten. En Martino, volgens mij ook. Hoewel ik de volgende op de lijst was, ook op mijn wie-zou-ik-eten-als-ik-wolf-was-lijst. Maar ik kon mezelf helaas niet beschermen!
Ja, vowel en jou wilde ik er al snel uithebben omdat ik jullie te fanatiek vond. Dus helaas pindakaas voor jullie, moeten jullie ook maar niet zo goed zijn
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 22:06
Verwijderd
Vowel had dit absoluut doorgehad, dat een weerwolf er zo uitgewerkt werd dus weerwolfgeliefde erbij en dat ik daarbij moest horen
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 22:15
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Ik doe het even zo:

Hangronde 1
Spoiler


Eetronde 1
Spoiler


Hangronde 2
Spoiler


Eetronde 2
Spoiler


Hier tussendoor ergens kregen we ook de pm van Eye of Sauron of hij alsjeblieft een rolletje mocht zo gezegd zo gedaan natuurlijk!

Hangronde 3
Spoiler


Eetronde 3
Spoiler


Hangronde 4:
Spoiler


Nutteloze opmerkingen van mij:
Spoiler
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 22:20
Maaike.
Avatar van Maaike.
Maaike. is offline
Citaat:
Oh ja, jij ook Maaike! je hebt een goed team bij elkaar gebracht.
Haha thanks, dat blijkt, jullie ook vooral gefeliciteerd natuurlijk

Veel te snel potje wel, ik vind het echt heel erg jammer dat ik van de eerste helft zo weinig heb meegekregen/mee heb kunnen spelen

Jij en Lusi hebben wel echt goed gespeeld, ik hoefde weinig te doen om jullie buiten schot te houden eigenlijk
Toen het even leek alsof ik gehangen ging worden één van jullie evt wel ergens van te verdenken, voor het geval iedereen dus een ronde later zou weten dat ik cupido was, maar zelfs dat is niet nodig geweest
__________________
kak
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 22:23
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ja, vowel en jou wilde ik er al snel uithebben omdat ik jullie te fanatiek vond. Dus helaas pindakaas voor jullie, moeten jullie ook maar niet zo goed zijn
Ik vat het ook zeker op als compliment ja Vowel leek me ook wel logisch, maar ßuerp is toch altijd een beetje de Archont, je wil hem er eigenlijk altijd uithebben als je wolf bent dus vandaar.
En ja, ik wist dat ik de volgende op het lijstje zou zijn (ik was toen al niet meer zo zeker van Soija, en ik had ook zoiets van, dikke vinger, don't tell me what to do), maar omdat ik mezelf niet kan beschermen, keek ik naar de eerstvolgende die ik niet verdacht vond en ervaren was, en dat was jij
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 22:59
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
ßuerp gaat dit niet leuk vinden, maar ik wilde hem al snel lozen, maar Lusi heeft me daarvan weerhouden. Ze wees me er op dat ßuerp er met zijn verdenkingen vaak naast zit, maar daardoor niet minder fanatiek is, en daar had ze gelijk in, want hij was de perfecte afleidingsmanoeuvre.

Dat heeft ons uiteindelijk enorm geholpen, hij heeft ons niet echt in de gaten gehad en wel heel fanatiek gespeeld en in de laatste ronde zelfs voor tut gepleit, die wij natuurlijk weg wilden hebben om te kunnen winnen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 27-03-2013, 22:59
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Valt me op dat tuttebel en Röps nog niet gereageerd hebben sorry jongens niet boos zijn
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 00:05
Verwijderd
Goed gedaan, hoor, Martiño en Lusi, volgens mij zou het heel lang geduurd hebben voordat ik jullie doorhad. En dankjewel voor het spelleiden, Frayne en Fantôme!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 05:36
MMollie
MMollie is offline
Zie je wel dat ik actief meespeel
Ik heb volgens mij 1x mijn sten vlak voor de deadline ingreleverd, maar toen had ik een excursie.
__________________
Too hot to be true
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 06:43
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Ik ga t straks doorlezen en uitgebreid reageren. Voor nu, goed gespeeld martino pas op t laatst had ik je door, maar toen was de vete op tuttebel al in volle gang. Bedankt spelleiders!
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 07:38
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:
citaat over stemmen door wolven
Er staat niks in over een cc'tje


Citaat:
Ik vat het ook zeker op als compliment ja Vowel leek me ook wel logisch, maar ßuerp is toch altijd een beetje de Archont, je wil hem er eigenlijk altijd uithebben als je wolf bent dus vandaar.
En ja, ik wist dat ik de volgende op het lijstje zou zijn (ik was toen al niet meer zo zeker van Soija, en ik had ook zoiets van, dikke vinger, don't tell me what to do), maar omdat ik mezelf niet kan beschermen, keek ik naar de eerstvolgende die ik niet verdacht vond en ervaren was, en dat was jij
Ik ging er echt niet van uit datik beschermd zou worden hoor. Het was enkel een tactische uitroep (roep ik volgens mij ook elk spel) zodat de wolven mij niet opeten. Wie de tovenaar daadwerkelijk beschermd, kan me aan het rectum oxideren.

Citaat:
ßuerp gaat dit niet leuk vinden, maar ik wilde hem al snel lozen, maar Lusi heeft me daarvan weerhouden. Ze wees me er op dat ßuerp er met zijn verdenkingen vaak naast zit, maar daardoor niet minder fanatiek is, en daar had ze gelijk in, want hij was de perfecte afleidingsmanoeuvre.

Dat heeft ons uiteindelijk enorm geholpen, hij heeft ons niet echt in de gaten gehad en wel heel fanatiek gespeeld en in de laatste ronde zelfs voor tut gepleit, die wij natuurlijk weg wilden hebben om te kunnen winnen.
Waarom zou ik dat niet leuk vinden?
Ik zou niet zeggen dat ik er vaak naast zit, maar eerder dat ik van alles roep en iedereen verdacht vind. Maar dat staat niet gelijk aan concrete verdenkingen.
Zoals dit spel, heb ik enkel mutant en .sann concreet verdacht. De rest niet. Dat was gewoonweg tactisch stemmen/lijfsbehoud/puik gespeeld. Dat is meer de schuld van .sann die mij er constant uit wilde hebben.

Maar desalniettemin een goede zet om mij erin te houden vanwege mijn alles en iedereen verdacht vinden en van alles schreeuwen. Van de andere wolven, echter, een domme zet! Die hadden mij moeten hangen toen duidelijk had moeten zijn dat ik ziener en mutant heks was!!!! Een verdachte erin houden is een beetje weerwolven 101, maar ziener erin houden is altijd stom. Reverse is voor de wolven ook altijd dom.

Maar Martiño, ik vroeg mij nog af. Stond er altijd al "hangronde" in je post, toen je zei dat je voor hangrondes een alarm had gezet? Ik weet niet of het een hallucinatie was namelijk, dat ik dacht eerst gezien te hebben dat er eerst gewoon "ronde" ofzo stond. ;x;x;x
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 07:42
ßuerp
Avatar van ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:
Ik had graag meegespeeld. Je speelde goed! Helaas verloren maar ach, volgende keer doe ik gewoon weer mee.
Tnx.

Want hoe je het ook wendt of keert, ik heb mijzelf al die hang- én eetrondes in leven weten te houden. *geeft mezelf schouderklopje*
In de verste verte niet gelukt de geliefden eruit te knikkeren, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 08:45
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
pff wat een spel. ik voel me echt genaaid door martino

We (wolven) vonden suerp wel verdacht, maar de dorpelingen vonden dit ook. Toen suerp vervolgens andere spelers verdacht ging maken vonden we het wel prima dat de dorpelingen heb lieten ophangen.dat dit vervolgens niet gebeurde was een beetje jammer.

ik dacht eerst dat rops geliefdewolf was, door zijn gekke spel als wolf. maar daarna viel het kwartje pas heel laat dat het martino kon zijn. lusi vond ik telkens wel verdacht, maar t was meer een onderbuikgevoel want het was niet ergens op gebaseerd.

ik ben nog nooit wolf geweest in een online spel dus vandaar dat ik heel erg bouwde op mijn medewolven, dat was dus een slecht idee

Dat sann verrader was had ik echt totaal niet door

volgende keer beter wanneer weer?
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 08:46
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
en ik heb nog een vraag: wisten de geliefden elkaars functie (wolf/dorpeling)??
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 08:47
Verwijderd
Geliefden vertellen elkaar elke info die ze hebben, over zichzelf en over anderen als ze ziener/verrader zijn. Alles om te winnen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 08:53
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
hmm dat vind ik wel lastig dan weer, dan hebben ze wel echt een voordeel op de rest
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 09:20
Verwijderd
Wat wil je dan? het zou raar zijn om het niet te delen. Wolven kennen elkaar en verrader hen, geliefden kennen elkaar en cupido hen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 09:31
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
ik wil helemaal niets? ik constateer alleen maar iets met cupido die ook root voor het verliefde stelletje en die kennis die ze dan hebben, vind ik dat de geliefden wel veel macht hebben.
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 09:33
Verwijderd
Dat ligt echt maar aan bij die de functies terechtkomen Nu was er één wolf geliefde en nog maar twee andere wolven, wat wel wat opties creeerde. Zo groot zijn de winkansen van de geliefden juist niet, doorgaans. En ook nu niet absurd groot.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 09:36
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
jullie hebben t wel echt heel goed gespeeld!
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 10:11
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Late reactie, want ik heb mobiel meegelezen en posten is dan nooit zo handig. Maar supergoed gespeeld Lusi en Martino! Gefeliciteerd
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 11:30
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Er staat niks in over een cc'tje
Nee klopt, maar de pm-functie heeft ook geen cc alleen bcc. Maar zo lang ik al regelmatig spelleider ben (en ik heb er door de jaren heen toch wel een aantal geleid) heb ik dat gedaan.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Nee klopt, maar de pm-functie heeft ook geen cc alleen bcc. Maar zo lang ik al regelmatig spelleider ben (en ik heb er door de jaren heen toch wel een aantal geleid) heb ik dat gedaan.
Jawel, maar je hoeft er niet voor op een knopje te drukken:

Je kunt je bericht aan maximaal 10 mensen per keer versturen.
Als je meerdere ontvangers hebt, scheid dan hun gebruikersnamen met ';'
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 15:00
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Citaat:
Valt me op dat tuttebel en Röps nog niet gereageerd hebben sorry jongens niet boos zijn
Ik ben nog niet online geweest

En ik zei het al tegen tuttebel vlak voor m'n dood dus ik ben niet heel verbaasd ofzo Goed gespeeld though Tuttebel heeft iedereen nog duidelijk gewaarschuwd overigens door bekant te zeggen dat ze wolf is xD en toen bleef nog iedereen onder haar staan

Gefeliciteerd geliefden!

En .sann verrader had ik wel door op dag 1 maar Martino wilde er niet aan Je sprak me gewoon letterlijk in het topic aan met " Imo nog steeds het wijste wat je kunt doen overigens." Was dat ook zo als hint bedoeld Sann?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 15:02
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Jawel, maar je hoeft er niet voor op een knopje te drukken:

Je kunt je bericht aan maximaal 10 mensen per keer versturen.
Als je meerdere ontvangers hebt, scheid dan hun gebruikersnamen met ';'
Ja, maar strikt genomen is dat dus geen cc-functie

maar goed, allemaal kommaneukerij natuurlijk hoe het precies heet
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 15:10
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Citaat:
Ik vond het een heerlijk spel, het ging veel makkelijker dan we verwachten eigenlijk! Röps speelde zo onhandig in de eerste rondes, hij hing heel erg de einzelganger uit en het was dus enorm makkelijk om hem er uit te werken, zeker na die maffe opmerking in ronde 2. Daarna hoefden we ons alleen nog maar druk te maken om tuttebel, het werd even spannend op het laatst, maar gelukkig gingen jullie allemaal braaf achter ons aan.

En mijn excuses voor tuttebel die heeft vandaag peentjes gezweet volgens mij en ook nog in haar eerste pm vermelden dat ze graag naar onze strategieën en tactieken wilde luisteren! <3 awww
Lol ja ik zat ook écht niet in het spel. Ik vond het wel heel irritant dat wolven stemtactieken voor de dag bespraken, daar ben ik echt helemaal niet van sorry xD Sowieso ben ik slecht als wolf omdat ik dan niet echt m'n spel kan spelen maar al dat overleg maakt het alleen maar erger voor mij

En bedankt voor het spel spelleiders!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 15:18
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Tja, ik vond het niet zo heel irritant hoor, dat je niks besprak, want een wolf die in zijn eentje speelt is makkelijk er uit te wippen. Eendracht is macht, ook bij de wolven
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.