Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2017, 21:16
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Had vorige week een (onterechte) opmerking gekregen van m'n supervisor, die dit deed op vraag van m'n directeur. Ook de manier waarop was niet zo geweldig (eerst mij 'n klant bijgeven, wat veel extra werk betekent) om dan ook nog eens te zeggen "dat 't niet leuk is om mensen te moeten ontslaan", deed me bijna schrik krijgen, moest ik niet weten dat de manager (tussen supervisor en directeur in) zo tevreden van me is. Deze was echter op vakantie.

Vandaag goed gesprek gehad met de manager 's ochtends, alles is verduidelijkt en hij bevestigde z'n vertrouwen in me én dat-ie zelfs aan lobby'en is dat ik opslag moet krijgen.

En ik mag naar 'n seminarie over verkeersrecht volgende week.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Advertentie
Oud 07-03-2017, 21:17
Verwijderd
Verkeersrecht? Doen ze in België aan verkeer en meetbare dingen daarin?
Oud 07-03-2017, 21:17
Verwijderd
Behalve dan het meten van de oneindige files rond Brussel, Antwerpen en Charleroi.
Oud 07-03-2017, 21:19
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Er gebeuren hier ook wel best veel ongevallen hoor, wij op ons werk alleen al beheren er zo'n 40 000 per jaar.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 07-03-2017, 21:20
Verwijderd
Ja dat weten we wel....
Oud 07-03-2017, 21:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat voor werk doe je eigenlijk, Methuselah?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-03-2017, 21:43
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Schadebeheerder Auto voor nu 6 klanten bij 's werelds grootste verzekeringsmakelaar.
En ben ook verantwoordelijk voor de Claims Library, opvolgen van wetgeving en interessant nieuws en het coördineren van de procedures voor de belangrijkste klanten...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 07-03-2017, 21:45
Verwijderd
Belgische Eindbaas is z'n functieomschrijving. Een connaisseur, een muze, een hartenbreker, een levensgenieter
Oud 07-03-2017, 21:48
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Maar dat betaalt weliswaar nog slechter dan m'n echte job.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 08-03-2017, 09:37
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
En ik mag naar 'n seminarie over verkeersrecht volgende week.
In Nederland geldt de regel "de Belg is altijd fout"
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 08-03-2017, 18:07
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Lol, 't wordt gegeven door een Antwerps advocatenkantoor, dus ik betwijfel dat ze die regel van toepassing gaan verklaren.

Ik mag een pool car gebruiken om er naartoe te gaan.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 09-03-2017, 09:13
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Mijn hemel. Moest een remote server door de local IT opnieuw geinstalleerd worden, om redenen die na een paar dagen inquiry nog steeds niet duidelijk zijn (ergo; hardware failure zonder adequate backup of fuckup). Wat installeert men? RHEL 4. Onwaarschijnlijk. Het gaat hier om een semi-productiemachine.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 09-03-2017, 12:17
Verwijderd
Lol Is 7 niet uit?
Oud 09-03-2017, 12:21
Verwijderd
Totale chaos en paniek hier. Kunnen de verkiezingen niet een week uitgesteld worden?
Oud 09-03-2017, 12:25
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Lol Is 7 niet uit?
Al jaren (Wij draaien CentOS 7 op onze machines)
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 09-03-2017, 12:34
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Totale chaos en paniek hier. Kunnen de verkiezingen niet een week uitgesteld worden?
Is toch al heel lang bekend wanneer ze zijn
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 09-03-2017, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Is toch al heel lang bekend wanneer ze zijn
joh Maar de CPB doorrekening is nog niet zo heel lang uit, dus veel eerder konden we niet aan het rekenen slaan en het is niet zo alsof we het hier ooit echt rustig hebben. En voor hetzelfde geld duurt de formatie nog maanden maar onze cijfers moeten wel vanaf dag 1 bekend zijn.
Oud 09-03-2017, 13:03
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
ik werk sinds kort op het allerleukste kantoor van edinburgh bij een welbekende meta vluchtvergelijk-website!
met (gratis) espresso-bar, fruit, hummus, frisdrank, en gekke werkplekken zoals een loopband met laptopstand en oh ja, ook hard werken natuurlijk, maar GRATIS ECHTE KOFFIE
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Oud 09-03-2017, 13:37
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Lol Is 7 niet uit?
Erger nog; RHEL 4 is uitgefaseerd, supportwise, dit jaar.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 09-03-2017, 15:33
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
ik werk sinds kort op het allerleukste kantoor van edinburgh bij een welbekende meta vluchtvergelijk-website!
met (gratis) espresso-bar, fruit, hummus, frisdrank, en gekke werkplekken zoals een loopband met laptopstand en oh ja, ook hard werken natuurlijk, maar GRATIS ECHTE KOFFIE
Omg, ik ben well jell.
Is het naast hard werk ook leuk werk?
__________________
Who's this jabroni?
Oud 09-03-2017, 15:56
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Citaat:
Omg, ik ben well jell.
Is het naast hard werk ook leuk werk?
tot nu toe wel in ieder geval! ik ben met een klein team verantwoordelijk voor de NL site. we hebben veel autonomie, je mag alles testen zolang je het maar kunt valideren. en als het faalt, dan heb je ook wat geleerd. ik vind die instelling echt geweldig.
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Oud 09-03-2017, 16:27
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Klinkt goed
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 10-03-2017, 08:57
Verwijderd
Ik moet straks naar de Nederlandsche Bank. Voor het eerst voor mij; vaak genoeg bij andere beleggers en bij klanten geweest maar op bezoek bij de toezichthouder, dat voelt toch een beetje gek De beveiligingsmaatregelen doen nogal absurd aan; als ik nou daadwerkelijk in een kluis met goud of bij een gelddrukmachine werd gelaten snapte ik het wel, maar ik kom gewoon in een kantooromgeving met vergaderzalen.
Oud 10-03-2017, 09:04
Verwijderd
Een van mijn collega's heeft ontzettend lopen janken bij onze coach (die zich tot nu toe echt helemaal nergens inhoudelijks mee heeft bemoeid) dat ze meer uren wil. Hij lijkt het min of meer met haar eens te zijn. Prima dat ze meer uren wil, maar ze speelt het neit eerlijk,want zoiets moet in het team overlegd worden en daar gaat ze nu helemaal aan voorbij. Daarnaast wil ze alleen maar meer uren binnen onze groep en heeft ze tot nu toe alle mogelijkheden die er zijn om meer uren te werken (weliswaar buiten onze groep, maar wil je meer uren of wil je meer uren?) afgewezen want ze heeft het "druk." Daarnaast loopt ze tegen de coach te zeuren dat de formatie écht heel erg krap zit, maar geeft ze zichzelf wel even zes(!) weken vakantie.
Als ze meer uren krijgt via de coach, zijn ze allebei nog niet klaar met me. Daarnaast ga ik er ook echt niet wel iets van zeggen dat ze zichzelf even zoveel vakantie aan meet, want dat kan natuurlijk niet. Volgens mij moet er sowieso toestemming zijnv an bovenaf/het team als ze zichzelf zoveel vakantie toe eigent. Dat ga ik eens even op zoeken
Oud 10-03-2017, 09:09
Verwijderd
Wat is die coach precies? Is dat je leidinggevende?
Oud 10-03-2017, 09:13
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Citaat:
Ik moet straks naar de Nederlandsche Bank. Voor het eerst voor mij; vaak genoeg bij andere beleggers en bij klanten geweest maar op bezoek bij de toezichthouder, dat voelt toch een beetje gek De beveiligingsmaatregelen doen nogal absurd aan; als ik nou daadwerkelijk in een kluis met goud of bij een gelddrukmachine werd gelaten snapte ik het wel, maar ik kom gewoon in een kantooromgeving met vergaderzalen.
ik stel me echt zo'n dagobert duck gebouw voor met enorme geld-kelder vol muntjes
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Oud 10-03-2017, 09:15
Verwijderd
Nee. Dat is het punt. Die coach is als ondersteuner. Heel strikt hebben we geen leidinggevende meer. Invulling van coach is afhankelijk van waar het team behoefte aan heeft. Dit team bestaat pas sinds oktober, dus iedereen is nog heel erg aan het zoeken. Het vorige team had er een grote puinhoop van gemaakt en hij is vooral bezig (met twee andere collega, waaronder degene die zo loopt te janken) bezig met vooral organisatorische zaken. Zorgen dat de mutaties van contractverlening er door komen, faciliteren dat de financiënten weer op orde komen, kijken welke gaten er nog in de formatie zitten en hoe deze opgelost kunnen worden etc. Hij heeft zich tot nu toe met dit soort zaken niet bemeoit. Hij laat vergaderingen een grote puinhoop worden, laat het team bepalen of iemand contractverlenging krijgt, en bemoeit zich eigenlijk weinig met hoe het binnen het team gaat. Ik ben officieel op de groep als ziektevervanging. Normaal zitten die niet bij vergaderingen. laatste vergadering wel bij gezeten en genotuleerd. Aan hem gevraagd of het nu de bedoeling is dat ik bij de rest van de vergaderingen ook zit. "Ja, daar heb ik weinig over te zeggen, dat moet je met het team overleggen." Hij heeft zich met dat soort dignen gewoon nog nooit bemoeit. Als hij dat nu wel in een keer gaat doen omdat iemand gewoon loopt te zeuren, is dat niet tof.
Oud 10-03-2017, 09:15
Verwijderd
Citaat:
ik stel me echt zo'n dagobert duck gebouw voor met enorme geld-kelder vol muntjes
Omg ja
Oud 10-03-2017, 09:19
Verwijderd
Als mijn neefjes en nichtjes vragen wat ik voor werk doe (geld beleggen of beter gezegd analyses daarover) dan geef ik altijd het geldpakhuis van oom Dagobert als voorbeeld zorgen dat daar nog meer centjes in komen en dat die centjes ook veilig zijn. En uitleggen dat het centjes voor andere mensen zijn en niet voor één persoon. al hebben wij uiteraard geen cent contant geld of goud of zo hier liggen
Oud 10-03-2017, 09:28
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Citaat:
Als mijn neefjes en nichtjes vragen wat ik voor werk doe (geld beleggen of beter gezegd analyses daarover) dan geef ik altijd het geldpakhuis van oom Dagobert als voorbeeld zorgen dat daar nog meer centjes in komen en dat die centjes ook veilig zijn. En uitleggen dat het centjes voor andere mensen zijn en niet voor één persoon. al hebben wij uiteraard geen cent contant geld of goud of zo hier liggen
hehehe zo klinkt het inderdaad een stuk logischer (en leuker)
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Oud 10-03-2017, 09:38
Verwijderd
Citaat:
Nee. Dat is het punt. Die coach is als ondersteuner. Heel strikt hebben we geen leidinggevende meer. Invulling van coach is afhankelijk van waar het team behoefte aan heeft. Dit team bestaat pas sinds oktober, dus iedereen is nog heel erg aan het zoeken. Het vorige team had er een grote puinhoop van gemaakt en hij is vooral bezig (met twee andere collega, waaronder degene die zo loopt te janken) bezig met vooral organisatorische zaken. Zorgen dat de mutaties van contractverlening er door komen, faciliteren dat de financiënten weer op orde komen, kijken welke gaten er nog in de formatie zitten en hoe deze opgelost kunnen worden etc. Hij heeft zich tot nu toe met dit soort zaken niet bemeoit. Hij laat vergaderingen een grote puinhoop worden, laat het team bepalen of iemand contractverlenging krijgt, en bemoeit zich eigenlijk weinig met hoe het binnen het team gaat. Ik ben officieel op de groep als ziektevervanging. Normaal zitten die niet bij vergaderingen. laatste vergadering wel bij gezeten en genotuleerd. Aan hem gevraagd of het nu de bedoeling is dat ik bij de rest van de vergaderingen ook zit. "Ja, daar heb ik weinig over te zeggen, dat moet je met het team overleggen." Hij heeft zich met dat soort dignen gewoon nog nooit bemoeit. Als hij dat nu wel in een keer gaat doen omdat iemand gewoon loopt te zeuren, is dat niet tof.
Ik wil hier zo veel dingen over zeggen
Oud 10-03-2017, 09:45
Verwijderd
Doe maar dan
Oud 10-03-2017, 09:47
Verwijderd
Zit in de metro naar een klant daarna door naar dnb, gaat m niet worden vandaag misschien vanavond.
Oud 10-03-2017, 09:49
Verwijderd

Ik vind het in ieder geval echt heel erg vervelend en vind dat die coach zich wel eens wat actiever op mag stellen. Zelfsturende teams kan prima, maar niet in een team waar iedereen ngo even moet laten zien hoe ver ze kunnen pissen en mensen vooral nog bezig zijn met plaatsbepaling in plaats van met zorginhoudelijke shit.
Oud 10-03-2017, 11:55
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ugh, reboot noodzakelijk om een wijziging van cipher suites in IIS te bewerkstelligen. Awkward Microsoft.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 10-03-2017, 16:10
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:

Ik vind het in ieder geval echt heel erg vervelend en vind dat die coach zich wel eens wat actiever op mag stellen.
No shit. Zo kan ik mezelf ook wel coach noemen.
Lijkt me heerlijk om flappen te verdienen door te zeggen dat een ander het maar moet oplossen.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 10-03-2017, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Ugh, reboot noodzakelijk om een wijziging van cipher suites in IIS te bewerkstelligen. Awkward Microsoft.
IISCrypto recommended settings gelijk gedaan?
Oud 10-03-2017, 16:21
Verwijderd
Dat komt trouwens omdat die cipher suites in het OS in/uitgeschakeld worden, het zijn DLL's die tijdens een vroege fase van het bootproces worden geladen en die kunnen niet herladen worden. Dat is trouwens maar goed ook want DLL's van dat kaliber worden ook gebruikt om password changes af te vangen op domain controllers zodat die wachtwoorden gebruikt kunnen worden in connected systems.
Oud 10-03-2017, 16:25
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
De Navision-omgeving vindt het bepaald niet prettig, zonder TLS 1.0 en TLS 1.1. Dus ik verwacht dat de recommended settings van IISCrypto 'm nog niet gaat worden In ieder geval staat SSLv3 uit en een berg aan zwakke cipher suites wordt niet meer aangeboden. Dat scheelt al wel.

Ik vind het maar slecht design, rebooten hier om
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 10-03-2017, 16:25
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Weekend!!!!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 10-03-2017, 16:25
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
No shit. Zo kan ik mezelf ook wel coach noemen.
Lijkt me heerlijk om flappen te verdienen door te zeggen dat een ander het maar moet oplossen.
Dat is toch gewoon mensen coachen zelfstandig te zijn
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 10-03-2017, 16:30
Verwijderd
Citaat:
De Navision-omgeving vindt het bepaald niet prettig, zonder TLS 1.0 en TLS 1.1. Dus ik verwacht dat de recommended settings van IISCrypto 'm nog niet gaat worden In ieder geval staat SSLv3 uit en een berg aan zwakke cipher suites wordt niet meer aangeboden. Dat scheelt al wel.
Waarom draait dat überhaupt niet achter een haproxy die het SSL-gedeelte voor z'n rekening neemt? Ik schakel bij alle webapps tegenwoordig SSL helemaal uit zelfs. Doet m'n reverse proxy of m'n LB wel.

Citaat:
Ik vind het maar slecht design, rebooten hier om
Ik vind Linux' design slechter. Hele OS recompilen bij een nieuwe OpenSSL versie. Ffs.
Oud 10-03-2017, 16:37
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Waarom draait dat überhaupt niet achter een haproxy die het SSL-gedeelte voor z'n rekening neemt? Ik schakel bij alle webapps tegenwoordig SSL helemaal uit zelfs. Doet m'n reverse proxy of m'n LB wel.
Omdat ik het ook niet bedacht heb en wij eigenlijk een gekke driehoeksverhouding hebben met hosting party en client Gevalletje 'roeien met de riemen die je hebt'.

Citaat:
Ik vind Linux' design slechter. Hele OS recompilen bij een nieuwe OpenSSL versie. Ffs.
Huh? Een klassieke ./config & make install op de download werkt prima? Althans, op Debian/Ubuntu.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 10-03-2017, 17:04
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
hoogstens de demon even herstarten geloof ik
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 10-03-2017, 17:20
Verwijderd
Citaat:
hoogstens de demon even herstarten geloof ik
Nope. Dat is als je de mozilla libs gebruikt, mod_nss maar niet bij openssl.
Op SLE. Want die software draait verder niet op andere distros.
Oud 10-03-2017, 17:35
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
eh, als ik een OpenSSL update installeer op centos dan is dat een kwestie van gewoon een yum update; of anders handmatig even compilen zoals Mega al aangaf. Dat er distros zijn waarbij dit niet werkt geloof ik prima, maar dan moet je niet roepen dat dat aan het design van Linux ligt.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 10-03-2017, 17:47
Verwijderd
Worden jullie ook zo geil van die technische praat?
Oud 10-03-2017, 18:01
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Het is ons werk
Oud 10-03-2017, 20:58
Verwijderd
Citaat:
eh, als ik een OpenSSL update installeer op centos dan is dat een kwestie van gewoon een yum update; of anders handmatig even compilen zoals Mega al aangaf. Dat er distros zijn waarbij dit niet werkt geloof ik prima, maar dan moet je niet roepen dat dat aan het design van Linux ligt.
Ja dat klopt, maar dan gaat of alles mee omhoog naar een andere versie (kernel, sshd) of het is een aparte module die niet gelinkt is.
Oud 11-03-2017, 11:08
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik wil 50% werken, altijd vakantie
__________________
Wie/Wat is ertur?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.