Oud 17-06-2005, 22:39
Syzygy
Avatar van Syzygy
Syzygy is offline
Citaat:
Skilly schreef op 17-06-2005 @ 22:24 :

Dus wat kunnen oplossingen zijn: [list=1][*]Minder vlees eten.[*]Bereid zijn meer te betalen voor vlees.[*]Niet klagen als je toch niet goedkoop wil betalen.[*]Vegetarisch worden[/list=1]

Aldus mijn mening.
Lees again: een MENING
omdat ik zoveel duscussie zie en het allemaal meningen zijn.

Maar reacties zijn welkom

Gegroet
Vegetariër worden? No fuckin' way. Ik denk niet dat je de meeste vleeseters zo ver krijgt...gewoon omdat vlees zo lekker is! (Minder vlees eten is dus ook geen optie, ik vind dat echt lekker een stukje vlees als avondeten, op brood, tussendoor noem het maar op)
__________________
Ha ! I laugh at danger and drop ice cubes down the vest of fear.
Advertentie
Oud 17-06-2005, 22:56
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Ben ik volledig met je eens. Maar dan vindt ik dat sommige mensen (zeg niet dat jij het bent ) niet moeten klagen over bio-industrie.

****
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 17-06-2005, 23:21
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik ben best bereid iets meer te betalen voor scharrelvlees
Oud 17-06-2005, 23:24
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Citaat:
MTpower schreef op 17-06-2005 @ 23:21 :
Ik ben best bereid iets meer te betalen voor scharrelvlees
Koop je nu scharrelvlees?
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 17-06-2005, 23:49
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 17-06-2005 @ 21:58 :
jezus wat praat jij vreselijk laatdunkend over mensen met een boerenbedrijf. en dat jij toevallig familie hebt met zo'n bedrijf en weleens hebt rondgehangen op een open dag wil echt nog niet zeggen dat jij die wereld goed kent en er een oordeel over kan geven. dat mijn oom bonbonontwerper is wil toch nog niet zeggen dat ik daar dan ook meteen alles over weet? en mijn grootvader had ook een boerenbedrijf en daar hing ik heel vaak rond, maar dat wil toch ook niet per definitie zeggen dat ik wist hoe die wereld eraan toe ging? jij denkt dat je de wijsheid in pacht hebt heb ik gemerkt, maar helaas is jouw kortzichtigheid hier erg ongepast.
Sorry, maar ik heb duidelijk uitgelegd wat ik er van weet. En hoe ik die mensen vind. Dat is mijn mening. En ik weet zeker door al die kennis die ik heb opgedaan hoe het er aan toe gaat en wat de boeren ook zelf vertellen wat er zo ongeveer speelt.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 17-06-2005, 23:51
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 17-06-2005 @ 22:14 :
trouwens, nu ik jouw (techxp) laatste berichten doorlees, jij kent boeren die niet van hun dieren houden? ik vraag me af hoe ver jouw houden van wel niet moet gaan als jij kan beweren dat zij niet van hun dieren houden.
Zoals ik daar zei kan ik het niet zien als houden van zoals je van een individu houdt, maar dat het houden van vooral komt uit het feit dat een boer met zijn bedrijf bezig is en met zijn werk.
Het houden van is dus net als van een schilder en zijn schilderijen. Daar houd die van.

Je kan moeilijk houden van een individu of individuen als je ze daarna gaat afmaken om geld enzo mee te verdienen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 17-06-2005, 23:52
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Citaat:
TechXP schreef op 17-06-2005 @ 23:51 :
Zoals ik daar zei kan ik het niet zien als houden van zoals je van een individu houdt, maar dat het houden van vooral komt uit het feit dat een boer met zijn bedrijf bezig is en met zijn werk.
Het houden van is dus net als van een schilder en zijn schilderijen. Daar houd die van.

Je kan moeilijk houden van een individu of individuen als je ze daarna gaat afmaken om geld enzo mee te verdienen.
Je bent zeker vegetariër?
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 17-06-2005, 23:54
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Skilly schreef op 17-06-2005 @ 22:24 :

Het is allemaal de schuld van de consument. Klein beetje de regering en ik vindt dat de boer er helemaal niks mee te maken heeft.
Het is de schuld van de consument, supermarkten(e.d.), de regering en van de boeren.
Je moet niet 1 van die groepen gaan uitsluiten. Elke boer kan kiezen.
De regering kan ook kiezen en de consument ook. Als je een keuze kan maken tussen goed en slecht, waarom dan slecht? Iedereen is het er wel zo ongeveer over eens dat bioindustrie moet verdwijnen.

Overigens zitten daar in de regering ook een stel boeren.

De regering heeft overigens ook veel macht, maar benut het niet. Ik heb gemerkt dat de goede ideeen toch echt niet gedaan worden en da economie boven alles is. Het is allemaal belangenbeharteging die politiek.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 17-06-2005, 23:55
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Skilly schreef op 17-06-2005 @ 23:52 :
Je bent zeker vegetariër?
veganist
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 17-06-2005, 23:56
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Citaat:
TechXP schreef op 17-06-2005 @ 23:55 :
veganist
Ok en dat houdt in
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 17-06-2005, 23:57
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Sleeves schreef op 17-06-2005 @ 22:39 :
Vegetariër worden? No fuckin' way. Ik denk niet dat je de meeste vleeseters zo ver krijgt...gewoon omdat vlees zo lekker is! (Minder vlees eten is dus ook geen optie, ik vind dat echt lekker een stukje vlees als avondeten, op brood, tussendoor noem het maar op)
Nou... 20% meer vleesvervangers verkocht dit jaar al. Komt ook wel door Valess... de vleesvervanger van zuivel. Wat eigenlijk voor gezondheid vele malen slechter is... maar goed.
Het is wel goed dat mensen dat proberen. De stap naar andere vleesvervangers is daardoor kleiner. Echter moet daarvoor denk het aanbod in de supermarkt wel wat groter worden.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 17-06-2005, 23:59
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Skilly schreef op 17-06-2005 @ 23:56 :
Ok en dat houdt in
Kortgezegt is dat een streven naar het stoppen van exploitatie van dieren. Dat houdt in dat een veganist geen vlees eet, geen melk drinkt, geen eieren eet, en ook niet producten met dat alles erin, geen producten met dierlijke ingredieneten dus, geen honing, geen wol gebruikt, geen zijde, geen leer, etc.
Kortom alleen gaat voor 'plantaardige' dingen, dus niet iets van dieren.

Voor mij gaat het nog wat verder door ook proberen aan de mens zelf te denken. Fair trade en biologisch te kopen voor zover mogelijk qua kleding en voeding. Kijken naar wie het produceert. Kijken naar de milieuvriendelijkheid van producten etc.

'vegetarier' zijn vond ik maar het halve werk
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 18-06-2005, 00:00
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Skilly schreef op 17-06-2005 @ 23:56 :
Ok en dat houdt in
Dat hij niets eet wat van dieren afkomstig is..
zoals:
yoghurt
vlees
ei
wine-gums
enz.

edit:
Die gozer was me al voor
Oud 18-06-2005, 00:01
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Ok dan heb jij alle recht om te zeggen dat dieren opeten niet normaal is. Alleen veganisten hebben het recht om te spreken want die doen niks met dieren
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 18-06-2005, 00:02
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Skilly schreef op 17-06-2005 @ 23:24 :
Koop je nu scharrelvlees?
Als ik vlees koop: ja.
Maarja.. waar het vlees op een pizza enzo vandaan komt weet ik niet, naja, jammer dan... Ben ook bereid om daar meer voor te betalen als ze er scharrelvlees op doen.
Oud 18-06-2005, 00:03
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Citaat:
TechXP schreef op 17-06-2005 @ 23:54 :
Het is de schuld van de consument, supermarkten(e.d.), de regering en van de boeren.
Je moet niet 1 van die groepen gaan uitsluiten. Elke boer kan kiezen.
De regering kan ook kiezen en de consument ook. Als je een keuze kan maken tussen goed en slecht, waarom dan slecht? Iedereen is het er wel zo ongeveer over eens dat bioindustrie moet verdwijnen.

Overigens zitten daar in de regering ook een stel boeren.

De regering heeft overigens ook veel macht, maar benut het niet. Ik heb gemerkt dat de goede ideeen toch echt niet gedaan worden en da economie boven alles is. Het is allemaal belangenbeharteging die politiek.
JAJA

maar de boer zal toch kiezen wat het meeste winst geeft toch?
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 18-06-2005, 00:05
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MTpower schreef op 18-06-2005 @ 00:00 :
Dat hij niets eet wat van dieren afkomstig is..
zoals:
yoghurt
vlees
ei
wine-gums
enz.

edit:
Die gozer was me al voor


Ik eet echter wel:
- vegan yogurt/vla
- vegan vleesvervangers
- vegan ei nog nergens gezien, maar gebruik wel no-egg (eivervanger)
- vegan snoepgoed
- vegan drinken
- vegan taart
- etc

Iedereen die zegt dat veganisten niks kunnen eten meer hebben het erg fout
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 18-06-2005, 00:06
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
TechXP schreef op 18-06-2005 @ 00:05 :


Ik eet echter wel:
- vegan yogurt/vla
- vegan vleesvervangers
- vegan ei nog nergens gezien, maar gebruik wel no-egg (eivervanger)
- vegan snoepgoed
- vegan drinken
- vegan taart
- etc

Iedereen die zegt dat veganisten niks kunnen eten meer hebben het erg fout
Je eet veel noten zeker?
Oud 18-06-2005, 00:09
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Skilly schreef op 18-06-2005 @ 00:03 :
maar de boer zal toch kiezen wat het meeste winst geeft toch?
Boeren hebben ook niet overal de vrijehand in qua bepalingen van prijzen. Dat is weer bij supermarkten die dwingen dat ze goedkoop leveren. Regels van EU en overheid zorgen ook weer dat ze goedkoop moeten zijn.
De weg is nl. ook vrij voor goedkoop vlees uit het buitenland, waardoor ze in europa ook goedkoper moeten produceren en men krijgt overal subsidies voor waardoor ze het goedkoop houden kunstmatig.

Ik vind dat de regering biologisch vlees dan moet stimuleren en dan niet het ene moet subsidieren. Maar juist geld geven voor overgang naar iets betere manier. En zorgen dat er niet zomaar goedkoop vlees de EU binnenkomt. Daar kan een heffing over.

Vlees is in principe veel duurder dan een vleesvervanger. Maar de prijzen zijn anders vreemd he...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 18-06-2005, 00:10
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MTpower schreef op 18-06-2005 @ 00:06 :
Je eet veel noten zeker?
nee, eigenlijk amper. Wat gezoute pinda's soms.

edit: oh...pindakaas telt natuurlijk ook..en daar zit geen kaas in Maar dat moest ik eigenlijk minder eten. Teveel vet. En ik ben al niet zo dun...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 18-06-2005, 00:12
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
TechXP schreef op 18-06-2005 @ 00:10 :
nee, eigenlijk amper. Wat gezoute pinda's soms.

edit: oh...pindakaas telt natuurlijk ook..en daar zit geen kaas in
Wel uitkijken dan dat er geen dierlijke vetten inzitten
Damn.. ben blij dat ik niet veganistisch ben... zou er para van worden om bij elk product te moeten kijken of ik het wel kan kopen
Oud 18-06-2005, 00:13
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Citaat:
TechXP schreef op 18-06-2005 @ 00:09 :
Boeren hebben ook niet overal de vrijehand in qua bepalingen van prijzen. Dat is weer bij supermarkten die dwingen dat ze goedkoop leveren. Regels van EU en overheid zorgen ook weer dat ze goedkoop moeten zijn.
De weg is nl. ook vrij voor goedkoop vlees uit het buitenland, waardoor ze in europa ook goedkoper moeten produceren en men krijgt overal subsidies voor waardoor ze het goedkoop houden kunstmatig.

Ik vind dat de regering biologisch vlees dan moet stimuleren en dan niet het ene moet subsidieren. Maar juist geld geven voor overgang naar iets betere manier. En zorgen dat er niet zomaar goedkoop vlees de EU binnenkomt. Daar kan een heffing over.

Vlees is in principe veel duurder dan een vleesvervanger. Maar de prijzen zijn anders vreemd he...
Biologischevlees neemt veel plek in beslag als wij allemaal vlees willen. Ik neem aan dat jullie onder mensen willen wonen en niet bijv onder varkens, koeien en kippen?
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 18-06-2005, 01:02
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MTpower schreef op 18-06-2005 @ 00:12 :
Wel uitkijken dan dat er geen dierlijke vetten inzitten
Damn.. ben blij dat ik niet veganistisch ben... zou er para van worden om bij elk product te moeten kijken of ik het wel kan kopen
Lijkt me sterk dat er dierlijke vetten in zitten maar volgens mij is niet elke pindakaas geschikt...dus je weet maar nooit

Ach het valt allemaal mee. De mensen om me heen maken zich er meer druk over dan mij blijkbaar.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 18-06-2005, 01:08
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Skilly schreef op 18-06-2005 @ 00:13 :
Biologischevlees neemt veel plek in beslag als wij allemaal vlees willen.

Nou ja... al die ruimte door de ontbossingen om eerst veevoer op te verbouwen en de grond uit te putten moet dan toch benut worden
Er is genoeg plek in NL om biologisch vee te hebben en mensen te voeden. Denk maar aan de koeien die grotendeels nog wel buitenlopen op een stuk grond (nou ok..de ruimte is wel gereserveerd, maar ze worden steeds meer binnen gehouden). Schapen lopen ook nog buiten. Kippen veelal binnen en varkens ook.

Persoonlijk denk ik dat het ook beter is dat mensen ook gaan minderen. Ik hoop dat dat nog wel gebeurd. Afgelopen jaren is jammer genoeg het vleesverbruik gegroeid. Misschien dat het dit jaar minder word. Nu is het 93kg per persoon aan vlees. 3 keer zoveel als word aanbevolen door dietisten en artsen.

Citaat:
Ik neem aan dat jullie onder mensen willen wonen en niet bijv onder varkens, koeien en kippen?
Ik zie liever de gefokte dieren wel verdwijnen, maar ik vind het niet erg als er andere dieren mijn tuin zouden gebruiken ofzo. Ik ben niet alleen op deze wereld en voel ook niet dat waar ik woon 'alleen' van mij is.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 18-06-2005, 01:15
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
TechXP schreef op 18-06-2005 @ 01:08 :
voel ook niet dat waar ik woon 'alleen' van mij is.
Ik dus wel, want ik betaal ervoor
Oud 18-06-2005, 06:49
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Skilly schreef op 17-06-2005 @ 22:24 :


Dus wat kunnen oplossingen zijn: [list=1][*]Vegetarisch worden[/list=1]
Ik was niet van plan een plantje te worden
(Het woord 'vegetarisch' is een bijvoeglijk naamwoord. Je gebruikt het nu als zelfstandig naamwoord, dan hoor je 'vegetariër' of 'vegetarisme' te gebruiken )
__________________
<):o)
Oud 18-06-2005, 11:10
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 18-06-2005 @ 06:49 :
Ik was niet van plan een plantje te worden
(Het woord 'vegetarisch' is een bijvoeglijk naamwoord. Je gebruikt het nu als zelfstandig naamwoord, dan hoor je 'vegetariër' of 'vegetarisme' te gebruiken )
dat grapje klopt niet echt.Als je vandale bekijkt is de betekenis 'vegetarisch': als of voor vegetariërs

Als je zegt 'ik ben vegetarisch' dan zeg je dat je als 'vegetarier' bent. Dus niet geheel fout. En ook in de zin hier word het bedoeld als verwijzend woord naar een dieet bijvoorbeeld. Net zoals 'arts worden' etc. verwijst naar een beroep.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 18-06-2005, 14:33
Verwijderd
waarom ga je dit nu uitleggen?
je kan niet eens normaal spellen
Oud 18-06-2005, 17:17
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 18-06-2005 @ 14:33 :
waarom ga je dit nu uitleggen?
je kan niet eens normaal spellen
Waar heb ik een fout gemaakt in mijn spelling?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 18-06-2005, 18:07
Verwijderd
eh, lees het topic eens door
Oud 18-06-2005, 18:30
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
per piacere schreef op 18-06-2005 @ 18:07 :
eh, lees het topic eens door
Ik d8 dat dit over Bio-industrie ging niet over hoe goed of slecht TechXP kan spellen, on-topic blijven dus.
Je reply slaat ook nergens op, laat die jongen dat gewoon uitleggen als hij vindt dat dat nodig is
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Oud 18-06-2005, 18:56
TechXP
TechXP is offline
ach... ik ga niet mijn berichten controleren op spelling ofzo. En sommige berichten schrijf ik in de nacht...als ik dan teruglees is het soms inderdaad niet erg logisch opgebouwd

Maar het gaat om de boodschap en niet om de vorm van de boodschap
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 19-06-2005, 01:04
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Citaat:
TechXP schreef op 18-06-2005 @ 01:08 :
Nou ja... al die ruimte door de ontbossingen om eerst veevoer op te verbouwen en de grond uit te putten moet dan toch benut worden
Er is genoeg plek in NL om biologisch vee te hebben en mensen te voeden. Denk maar aan de koeien die grotendeels nog wel buitenlopen op een stuk grond (nou ok..de ruimte is wel gereserveerd, maar ze worden steeds meer binnen gehouden). Schapen lopen ook nog buiten. Kippen veelal binnen en varkens ook.

Persoonlijk denk ik dat het ook beter is dat mensen ook gaan minderen. Ik hoop dat dat nog wel gebeurd. Afgelopen jaren is jammer genoeg het vleesverbruik gegroeid. Misschien dat het dit jaar minder word. Nu is het 93kg per persoon aan vlees. 3 keer zoveel als word aanbevolen door dietisten en artsen.


Ik zie liever de gefokte dieren wel verdwijnen, maar ik vind het niet erg als er andere dieren mijn tuin zouden gebruiken ofzo. Ik ben niet alleen op deze wereld en voel ook niet dat waar ik woon 'alleen' van mij is.
DUs jij vindt het niet erg als er 2 koeien in je tuintje lopen en alles vertrappen en ook koeienvlaaien zetten. En dus helemboel beesten aanlokken?
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 19-06-2005, 01:06
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Maar wat wil de TS met deze topic bereiken? We kunnen er eenmaal niks aan doen...
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 19-06-2005, 10:06
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 18-06-2005 @ 18:30 :
Ik d8 dat dit over Bio-industrie ging niet over hoe goed of slecht TechXP kan spellen, on-topic blijven dus.
Je reply slaat ook nergens op, laat die jongen dat gewoon uitleggen als hij vindt dat dat nodig is
ik denk dat we alles zo ongeveer al wel besproken hebben in dit topic nu
nu mag ik techxp aanvallen
Oud 19-06-2005, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Skilly schreef op 19-06-2005 @ 01:04 :
DUs jij vindt het niet erg als er 2 koeien in je tuintje lopen en alles vertrappen en ook koeienvlaaien zetten. En dus helemboel beesten aanlokken?
wat is daar erg aan? aan koeien kan je veel plezier beleven hoor
Oud 19-06-2005, 10:54
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Skilly schreef op 17-06-2005 @ 22:24 :

Dus wat kunnen oplossingen zijn: [list=1][*]Minder vlees eten.[*]Bereid zijn meer te betalen voor vlees.[*]Niet klagen als je toch niet goedkoop wil betalen.[*]Vegetarisch worden[/list=1]
Zoals jezelf al aangeeft (en ik al vele malen eerder heb gedaan) ligt het "probleem" bij de consument. Als de consument bereid is om meer voor het vlees te betalen, dan kan de biologische veehouderij gered worden. Anders niet.

Verder over dat hele liefde-geen liefde debat hier.

Je moet liefde voor een dier niet gelijk stellen met liefde voor een mens. Ik heb vroeger een konijn gehad. Ik verzorgde het dier goed, gaf het veel ruimte om te rennen, goed te eten, etc. Maar ik voelde mij ook niet schuldig als ik een soortgenoot van Flappie opvrat. Waarom? Omdat ik niet dezelfde soort "liefde" voel voor een dier als voor een mens.
Oud 19-06-2005, 11:06
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
per piacere schreef op 19-06-2005 @ 10:06 :
ik denk dat we alles zo ongeveer al wel besproken hebben in dit topic nu nu mag ik techxp aanvallen
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 19-06-2005, 11:08
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Skilly schreef op 19-06-2005 @ 01:04 :
DUs jij vindt het niet erg als er 2 koeien in je tuintje lopen en alles vertrappen en ook koeienvlaaien zetten. En dus helemboel beesten aanlokken?
Zonder de mens zouden hier niet eens die koeien lopen

Maar goed even ter principe.. ik vind het niet erg dat er dieren in de buurt van me zijn en door de tuin lopen enzo. Ik besef dat ik niet de enige ben op de wereld en dat dieren net zo veel recht hebben om er te zijn. Ik zou het juist prachtig vinden als dieren in mijn tuin komen. Prachtig juist.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 19-06-2005, 11:30
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Citaat:
per piacere schreef op 19-06-2005 @ 10:06 :
wat is daar erg aan? aan koeien kan je veel plezier beleven hoor
Nee dankje ik wil geen koeien in mijn tuin. Straks moet ikze nog voeren.

Ok 1 mag in me tuin. Maar dan heb ik het ook over die kleine tuintjes 5 bij 3 meter.
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 19-06-2005, 11:32
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Citaat:
RanC schreef op 19-06-2005 @ 10:54 :


Je moet liefde voor een dier niet gelijk stellen met liefde voor een mens. Ik heb vroeger een konijn gehad. Ik verzorgde het dier goed, gaf het veel ruimte om te rennen, goed te eten, etc. Maar ik voelde mij ook niet schuldig als ik een soortgenoot van Flappie opvrat. Waarom? Omdat ik niet dezelfde soort "liefde" voel voor een dier als voor een mens.
Ben ik mee-eens. Veels te veel mensen hier beschouwen dieren als een mens. Maar beschouwen de dieren je wel als een dier?

Pff vage theorie.

Anyway...
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Oud 19-06-2005, 11:52
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Skilly schreef op 19-06-2005 @ 11:32 :
Ben ik mee-eens. Veels te veel mensen hier beschouwen dieren als een mens. Maar beschouwen de dieren je wel als een dier?

Pff vage theorie.

Anyway...
Sommige mensen gaan te ver als ze de mens boven een dier beschouwen, ik vind dat mensen ook dieren zijn en dat we dan in principe gelijk zijn, wij zijn gewoon een of andere gemuteerde aap.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Oud 19-06-2005, 11:55
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Skilly schreef op 19-06-2005 @ 01:04 :
DUs jij vindt het niet erg als er 2 koeien in je tuintje lopen en alles vertrappen en ook koeienvlaaien zetten. En dus helemboel beesten aanlokken?
Hmmm...in een wei zou ik het wel leuk vinden om ze te hebben, maar in een tuintje? Dan vind ik het eerder zielig voor de koeien (omdat ze zo weinig plaats hebben) dan voor mij
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Oud 19-06-2005, 12:10
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
wizkid schreef op 19-06-2005 @ 11:55 :
Hmmm...in een wei zou ik het wel leuk vinden om ze te hebben, maar in een tuintje? Dan vind ik het eerder zielig voor de koeien (omdat ze zo weinig plaats hebben) dan voor mij
Volgens mij ging het niet om afgezette tuinen!!!!!

Het gaat erom dat als er dieren vrij lopen dat ze dan het volste recht hebben om door je tuin heen te lopen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 19-06-2005, 12:13
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
TechXP schreef op 19-06-2005 @ 12:10 :
Volgens mij ging het niet om afgezette tuinen!!!!!

Het gaat erom dat als er dieren vrij lopen dat ze dan het volste recht hebben om door je tuin heen te lopen.
Ah zo ik dacht al...

Lijkt me eigenlijk wel leuk als er eens wat verschillende dieren langskomen maar k kan t me hier niet helemaal voorstellen.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Oud 19-06-2005, 12:20
Summerlover
Avatar van Summerlover
Summerlover is offline
Denk dat ieder weldenkend mens daar tegen is hoor, ben zelf ook niet voor niks vegetarisch geworden, en eet bijvoorbeeld ook alleen eieren van scharrelkippen en yoghurt van huppelkoeien.

Maar dat is meer voor mezelf het idee dat ik er nog wat aan doe dan dat ik het idee heb dat het ook maar íets uitmaakt..
__________________
life is what you make it
Oud 19-06-2005, 12:47
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
wizkid schreef op 19-06-2005 @ 11:52 :
Sommige mensen gaan te ver als ze de mens boven een dier beschouwen, ik vind dat mensen ook dieren zijn en dat we dan in principe gelijk zijn, wij zijn gewoon een of andere gemuteerde aap.
Mensen hebben zelfreflectie. Alleen daarom is de mens boven een dier.
Oud 19-06-2005, 13:01
professor2
professor2 is offline
Citaat:
wizkid schreef op 19-06-2005 @ 11:52 :
Sommige mensen gaan te ver als ze de mens boven een dier beschouwen, ik vind dat mensen ook dieren zijn en dat we dan in principe gelijk zijn, wij zijn gewoon een of andere gemuteerde aap.
eigen soort eerst !
Oud 19-06-2005, 13:02
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
RanC schreef op 19-06-2005 @ 12:47 :
Mensen hebben zelfreflectie. Alleen daarom is de mens boven een dier.
Hoe weet je dat dieren geen zelfreflectie hebben? En waarom betekent zelfreflectie meteen dat de mens boven andere dieren staat?
Met hetzelfde gedrag kan je ook niveaus brengen in menselijke rassen. Bij rassen heb je ook een verschil in kunnen. Het zou zo zijn dat afrikanten minder 'slim' zijn (even educatie enzo erbuiten gelaten), maar lichamelijk vele malen sterker dan europeanen (zie alleen al atletiek). Als je in zulke dingen verschil gaat maken dan is er voor jou ook niet echt een stop in niveaus aanbrengen tussen menselijke rassen. En wat van geestelijk gehandicapten? Dan zouden die ook minder zijn. Mag je ze dan misbruiken?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 19-06-2005, 13:04
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
BMF schreef op 19-06-2005 @ 12:20 :
[B]Denk dat ieder weldenkend mens daar tegen is hoor, ben zelf ook niet voor niks vegetarisch geworden, en eet bijvoorbeeld ook alleen eieren van scharrelkippen en yoghurt van huppelkoeien.
Scharreleieren zijn de legbatterij zonder de kooien. En in meeste producten zit legbatterij-ei verwerkt.

huppelkoeien? scharrelkoeien bedoel je? Dat is gewoon onderdeel van de bioindustrie.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dierenseks
liquidRain
43 27-07-2010 05:22
Flora & Fauna Stop de bio-industrie deel 2
Syzygy
77 30-06-2005 13:12
Flora & Fauna Ga DOOR met de bio-industrie!
RanC
27 23-06-2005 11:18
Flora & Fauna Stelling: Als je van dieren houdt eet je geen bio-industrie vlees
watervlo
132 04-06-2005 22:08
Flora & Fauna Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer.
extinction
6 08-08-2002 22:42
Lichaam & Gezondheid Vegetarisch eten.......
Lady Ann White
62 14-10-2001 20:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.