Oud 14-11-2004, 11:47
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik ben sinds drie weken verhuisd en heb ook een nieuw bed gekocht met een nieuw dekbed en hoeslaken etc. Maar iedere keer als ik 's ochtends wakker word heb ik last van (muggen)bultjes op mn benen en knieën. Ik weet absoluut niet waardoor dit kan komen. Het kan misschien een mug zijn, maar dan moet ik hem toch af en toe horen zoemen. En ik neem aan dat een mug niet drie weken lang op je kamer blijft hangen en je constant prikt. Het is ook niet 1 bultje, maar vaak een stuk of vijf achter elkaar (alsof een beestje over je been heeft gelopen en heeft geprikt). Ik heb al zitten denken aan allergie, maar dat kan het niet zijn, want vorige keer bleef een vriendin slapen en die had ook al last van bultjes. Ik verschoon redelijk vaak mijn bed, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Kan het misschien komen door cavia's die op mijn kamer staan? Die beesten hebben geen last van vlooien ofzo, dus het lijkt me stug. We hebben ook twee katten in huis rondlopen, maar die komen echt nooit op mijn kamer.

Ik vraag me echt af wat dit is, want het is behoorlijk irritant die jeuk, weten jullie misschien waardoor het kan komen?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 12:01
Verwijderd
Misschien door dat er stoffig iets (hooi/stro?) vanuit het caviahok in je bed komt oid? Of misschien zit er iets in je matras oid? Je zou iig je caviahok een nachtje ergens anders neer kunnen zetten om te kijken of je er dan ook last van hebt. En een keer goed op muggenjacht gaan ed. En je kamer goed doorkijken of er niet iets anders dan muggen rondvliegt of rondloopt ofzo...wellicht zit er toch iets van vlooien (misschien niet van je cavia's) of mijten oid.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 12:08
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
bloedluizen dat was bij mij t geval. kwam door de duiven die bij ons op t dak broedden (ze zitten nml op vogels)... maar t kan natuurlijk ook iets anders zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 14:27
Copycat
Avatar van Copycat
Copycat is offline


Mischien zitten er bedwantsen in jou matras.
__________________
Hikikomori {T_T}
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 14:29
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
je kunt allergisch zijn v oor bepaald waspoeder oid... ik kreeg er last van toen mn kleding ed waren gewassen ermee.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 14:30
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Citaat:
Copycat schreef op 14-11-2004 @ 15:27 :
[afbeelding]

Mischien zitten er bedwantsen in jou matras.
gatverdamme!!
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 14-11-2004 @ 15:29 :
je kunt allergisch zijn v oor bepaald waspoeder oid... ik kreeg er last van toen mn kleding ed waren gewassen ermee.
Wilde ik eerst ook zeggen, maar zou wel heel toevallig zijn als die vriendin daar daar net ook last van heeft...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 15:44
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-11-2004 @ 15:35 :
Wilde ik eerst ook zeggen, maar zou wel heel toevallig zijn als die vriendin daar daar net ook last van heeft...
En alleen op je benen is dan ook raar..
Dat zet namelijk sowieso aan het denken, is ook een beetje rare plaats voor een allergie om alleen daar uit te breken.
Het zou dan het meest logische zijn als het toch iets in het matras is denk ik..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 17:59
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Toen ik vanochtend het rolgordijn opendeed zag ik een heel klein mugje zitten die misschien wel de dader kan zijn (al drie weken?), want volgens mij overleven die beesten het niet in deze kou. Ik hoop dat het na vannacht over is, anders weet ik het ook niet...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 18:01
Verwijderd
Ik volg het even niet, omdat die beesten volgens jou niet overleven in deze kou zou hij wel eens de dader kunnen zijn? Dat is dan toch juist niet logisch? Of zat hij dood bij dat rolgordijn? Hopelijk is hij dan idd de dader (geweest).
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 14-11-2004 @ 19:01 :
Ik volg het even niet, omdat die beesten volgens jou niet overleven in deze kou zou hij wel eens de dader kunnen zijn? Dat is dan toch juist niet logisch? Of zat hij dood bij dat rolgordijn? Hopelijk is hij dan idd de dader (geweest).
Hij is mísschien de dader, niet zeker weten, aangezien die beesten mogelijk niet zo lang leven in deze kou
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 18:33
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-11-2004 @ 19:01 :
Ik volg het even niet, omdat die beesten volgens jou niet overleven in deze kou zou hij wel eens de dader kunnen zijn? Dat is dan toch juist niet logisch? Of zat hij dood bij dat rolgordijn? Hopelijk is hij dan idd de dader (geweest).
Ik denk dus dat het dat beestje geweest moest zijn als het een mug was, want buiten komen die beesten niet meer voor omdat ze doodgaan in de kou. Dus heeft hij drie weken in mijn kamer mogen overleven en mij mogen prikken, nu heb ik m doodgeslagen
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 20:54
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Ik hoop voor je dat het nu over is

Mocht het niet zo zijn, ik heb een aantal maanden geleden precies zoiets gehad. Iedere keer als ik wakker werd, had ik heel veel bultjes op mijn armen en benen, en die jeukten als een idioot. Ik sliep onder een klamboe, dus muggen konden het niet zijn. Dat er één keertje eentje in de klamboe zit, oke, maar geen twee weken achter elkaar. We dachten eerst ook aan beten van vlooien of andere beestjes, maar na alles uitgewassen te hebben kwamen de bultjes nog steeds. Je zag ook geen gaatjes, dus beten was inderdaad onwaarschijnlijk.

Goed, lang verhaal. Uiteindelijk ben ik naar de dokter geweest en bleek het toch gewoon een vorm van allergie te zijn. Netelroos, noemde hij het, dacht ik. Ik had het ook nog nooit eerder zo gehad, maar het kan blijkbaar in een keer opkomen.

Dus mocht het nog steeds niet over zijn, ga dan even naar de dokter
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 00:39
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 14-11-2004 @ 21:54 :
Ik hoop voor je dat het nu over is

Mocht het niet zo zijn, ik heb een aantal maanden geleden precies zoiets gehad. Iedere keer als ik wakker werd, had ik heel veel bultjes op mijn armen en benen, en die jeukten als een idioot. Ik sliep onder een klamboe, dus muggen konden het niet zijn. Dat er één keertje eentje in de klamboe zit, oke, maar geen twee weken achter elkaar. We dachten eerst ook aan beten van vlooien of andere beestjes, maar na alles uitgewassen te hebben kwamen de bultjes nog steeds. Je zag ook geen gaatjes, dus beten was inderdaad onwaarschijnlijk.

Goed, lang verhaal. Uiteindelijk ben ik naar de dokter geweest en bleek het toch gewoon een vorm van allergie te zijn. Netelroos, noemde hij het, dacht ik. Ik had het ook nog nooit eerder zo gehad, maar het kan blijkbaar in een keer opkomen.

Dus mocht het nog steeds niet over zijn, ga dan even naar de dokter
Ik heb ook een keer netelroos gehad ja. Toen had ik een hele plakaat bultjes Ik hoop niet dat het allergie is ofzo, maar dat het die stomme mug was. Over twee dagen weet ik het zeker
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21.