Oud 26-09-2005, 11:05
Ruud84
-

Laatst gewijzigd op 08-01-2010 om 11:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2005, 11:32
Verwijderd
Op basis van de site van LOI zou ik denken dat dat wel zo is, omdat ze immers continu schermen met het woord 'erkende' (HBO-opleidingen). Of het aan de betreffende universiteit kan, kun je gewoon kortsluiten door even een belletje te doen. Als ej dat nu doet dan weet je dat je het antwoord veel sneller hebt.

Los daarvan overigens is het maar de vraag of het verstandig is om een HBO-propedeuse te halen bij LOI. HBO-doorstromers hebben het sowieso vele malen moeilijker op de universiteit, en een LOI-propedeuse is nog eens bijzonder ook (namelijk, afwezigheid van normaal contactonderwijs).

Verder kun je je afvragen of je niet überhaupt beter kunt wachten tot je een colloquium doctum kunt doen (toelatingstest voor 21 en ouder).
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 12:06
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 26-09-2005 @ 12:32 :
Verder kun je je afvragen of je niet überhaupt beter kunt wachten tot je een colloquium doctum kunt doen (toelatingstest voor 21 en ouder).
De eisen voor een colloquium doctum zijn meestal zo laag, dat je met een HBO-propedeuse waarschijnlijk een beter bewijs van je niveau hebt.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 12:10
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 26-09-2005 @ 13:06 :
De eisen voor een colloquium doctum zijn meestal zo laag, dat je met een HBO-propedeuse waarschijnlijk een beter bewijs van je niveau hebt.
Met een normale HBO-propedeuse is dat zeker zo, maar mijn vertrouwen in LOI is gewoon nihil.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 13:09
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik volg dit met veel interesse, aangezien ik zelf in een soortgelijke situatie zit. vandaar dat ik ook al contact heb opgenomen met de RUG (uni van grunningen), maar heb nog geen sluitend antwoord kunnen krijgen.

een colloquium doctum verschilt nogal per opleiding. zo moet je voor een studie rechten aan de RUG ongeveer een heel jaar uittrekken voor het c.d., omdat je diverse propedeuse-vakken moet volgen en daar gedeeltes van moet halen. tijdens dat jaar heb je geen recht op stufi en wel vrij veel kosten, dus dat is vrij onhandig. daarnaast kun je daar nu niet meer aan beginnen, maar moet je wachten tot september 2006. (daar kon ik wel antwoord op krijgen ).

voor een studie wijsbegeerte (filosofie that is) moet je van een aantal vakken (nederlands, engels, duits, frans, wiskunde, geschiedenis en nog een paar dacht ik) 4 uitkiezen en daar een toets in afleggen, waarbij ik inderdaad zo mn vraagtekens heb bij het niveau dat je nodig hebt om dat te halen. (in het geval van duits en engels bijvoorbeeld, gaat het om het goed en vlot kunnen vertalen van teksten op een redelijk niveau; iets dat je ook wel kan als je duits (2) en engels op havo-niveau hebt gehaald).

als je eenmaal op de uni zit, maakt het eigenlijk niet zoveel uit hoe je er gekomen bent. misschien dat je wat kennis mist die anderen wel hebben (en andersom), maar dr staat niet op je voorhoofd geschreven dat je een hbo-P hebt gehaald bij het LOI.

@Nare : waarom heb je zo weinig vertrouwen in het LOI ? voor sommige mensen is het een uitkomst, en het niveau van HBO-onderwijs stelt meestal toch ook geen ruk voor, dus dat verschil merk je toch niet.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 13:44
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
om even antwoord te geven, in elk geval het antwoord dat ik mijn situatie van toepassing is, nog ff een post.

op de website van t nti (dat lijkt op het loi, en is de instantie die ik gekozen heb om wat meer 'basis' te creeeren op zakelijk gebied; en toen ik bezig was kwam ik op het idee 'misschien is een universitaire studie wel erg leuk/nuttig/goed om te doen' - kan ik in elk geval mijn klasgenootjes van de vbo/mavo brugklas eens goed uitlachen ) staat het volgende :

Citaat:
Hogeschool NTI is sinds 2000 een door de Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen aangewezen hogeschool in het kader van de Wet op het Hoger onderwijs en Wetenschappelijk onderzoek (WHW). Hogeschool NTI biedt op dit moment 17 volledig erkende HBO-opleidingen aan en heeft ruim 5.000 actieve studenten.
.

van de studie-adviseur aan de RUG (faculteit kunstgeschiedenis) kreeg ik het volgende mailtje (overigens valt mij op dat veel mensen van de RUG erg korte mailtjes sturen...)

Citaat:
Dag Marcel,
Als deze propedeuse inderdaad door het ministerie van onderwijs is erkend als een volwaardige hbo-propedeuse, kun je daarmee naar willekeurig welke universitaire studie. Dus ook die van ons.
(naam en e-mailadres van haar maar even weggelaten).

oftewel, lijkt me duidelijk, het kan dus wel.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 14:20
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 26-09-2005 @ 14:09 :
@Nare : waarom heb je zo weinig vertrouwen in het LOI ? voor sommige mensen is het een uitkomst, en het niveau van HBO-onderwijs stelt meestal toch ook geen ruk voor, dus dat verschil merk je toch niet.
Ik heb weinig vertrouwen in LOI omdat ik denk dat mensen die geheel zelfstandig, of met heel weinig (voornamelijk telefonische) begeleiding van een professionele docent de kennis op een andere (mindere) manier onder de knie hebben aan het eind van de rit dan iemand die wél volwaardig dagonderwijs heeft gevolgd.

Boeken lezen en leren is één, maar ermee werken, erover praten, ermee aan de slag gaan samen met anderen, dat is iets anders. Nu zij natuurlijk wel toegegeven dat het bij geschiedenis niets uitmaakt of je die boeken thuis leest of op een HBO/uni.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 16:41
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
in mijn situatie is t gewoon erg handig. ik doe momenteel een opleiding (betaald door de zaak), maar die biedt geen toegang tot universitair onderwijs. ondertussen haal ik bij t NTI een propedeuse, omdat ik sowieso die mogelijkheid wil hebben. een voltijd-hbo-opleiding is voor mij momenteel gewoon geen optie, en dit wel.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Hbo gekozen terwijl VWO de beste keus was...
PimP88z
21 01-07-2010 18:57
Studeren Overstap universiteit
Stefanie
32 04-07-2007 17:01
Algemene schoolzaken Thuis studie vraag.
Ilsch
16 29-07-2004 15:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02.