Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2013, 16:25
loveyou123
loveyou123 is offline
hoi ik ben een meisje van 14 en ik zit met een probleem. als ik mijn schaamhaar scheer dan gaat het altijd jeuken en komen er rode vlekjes. hoe doen jullie dat? ik scheer met alleen een scheermesje (mij lijkt het vies als ik het met scheerschuim ga doen) dus vandaar alleen een mesje. enige tips zijn welkom! (graag serieuze)!!!!!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 16:46
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Gebruik de zoekfunctie eens! Dan zul je heel veel topics vinden met dit soort vragen.

Ik wil je overigens wel met klem aanraden om scheerschuim of gel te gebruiken. Het is funest voor je huid om met het mesje droog te scheren, daar krijg je wondjes, bultjes en een irriterende, jeukende huid van. Gewoon met doen dus, zo vies is het niet.

En hier mijn standaardadvies voor scheren (geldt voor het hele lichaam ):

Zorg dat het gebied dat je scheert goed vochtig is, gebruik genoeg scheergel/zeep, en gebruik een scherp mesje. Scheer niet tegen de groeirichting van het haar in, druk het mesje niet op de huid, maar laat het glijden, en zorg er voor dat de huid goed glad is. Probeer niet te vaak over hetzelfde gebied te gaan met scheren (maar als je mesje scherp is hoeft dat ook maar één keer). De huid goed wassen met water en eventueel een balsem gebruiken om de huid te kalmeren/schoon te maken.

Als je schaamhaar lang is is het handig om het eerst met een tondeuse (of schaar, als je geen tondeuse hebt) te millimeteren, en het daarna door te scheren glad te maken.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 16:47
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Scheerschuim is wel handig, dan heb je juist dat probleem niet zo. Wil je het dan toch echt zonder doen; zorg dan dat in ieder geval warm is; dus heet washandje gebruiken of bij een warme douch.

De rode vlekjes zijn ingegroeide haartjes; haartjes die onder de huid groeien, die duwen dan tegen de huis aan en dat maakt het rood en draagt bij aan irritatie. Dit is veel erger als je tegen de haarrichting in scheert: dus van beneden naar boven. Probeer het eens door alleen van boven naar beneden te scheren, dus dezelfde kant op als de haartjes groeien. Dan is het wellicht iets minder glad, maar het scheelt aanzienlijk qua irritatie en rode plekjes.

Gebruik ook altijd een schoon scheermesje.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 17:13
loveyou123
loveyou123 is offline
okee dank julllie wel voor de tips!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 17:45
Verwijderd
Ik gebruik scheerschuim en mesje, en dan gaat het ook over paar dagen jeuken, hoezo lijkt scheerschuim jou vies?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 19:50
loveyou123
loveyou123 is offline
gewoon dan gaat het in je kut ofzo weet ik t
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 20:12
Verwijderd
Citaat:
gewoon dan gaat het in je kut ofzo weet ik t
Nou ik heb dat nog nooit mee gemaakt kan ik je zeggen, je smeert het erop en niet er in neem ik aan
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 20:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik scheer altijd zonder scheerschuim (kreeg ik in het verleden schimmelinfecties en andere ellende van) maar wel onder de douche, pak een nieuw scheermesje en smeer het erna goed dik in met zinkzalf of sudocreme (kan je allebei gewoon bij de apotheek of drogist halen), oude onderbroek aan en gaan slapen zodat het kan intrekken en het niet zo viezig voelt. Heb sindsdien nergens meer last van gehad.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2013, 21:49
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
en dat het gaat jeuken gebeurd als het goed is alleen als je na een lange tijd niet scheren ineens wel weer scheert, als je om de week scheert houd het jeuken heel snel op
Met citaat reageren
Oud 03-02-2013, 10:48
swimmer98
swimmer98 is offline
Zorg dat je na het scheren alles afspoelt, zodat het opnieuw vochtig wordt!
Gebruik hiervoor wel geen ruw washandje of zoiets, dat gaat enkel meer irriteren.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2013, 11:21
wijntjekonijntj
Avatar van wijntjekonijntj
wijntjekonijntj is offline
Citaat:
hoi ik ben een meisje van 14 en ik zit met een probleem. als ik mijn schaamhaar scheer dan gaat het altijd jeuken en komen er rode vlekjes. hoe doen jullie dat? ik scheer met alleen een scheermesje (mij lijkt het vies als ik het met scheerschuim ga doen) dus vandaar alleen een mesje. enige tips zijn welkom! (graag serieuze)!!!!!
ik heb hetzelfde, als ik na een langere tijd mijn schaamhaar scheer dan is alles oké, maar als ik het glad wil houden en na 1 tot 3 dagen ofzo weer ga scheren, gaat het bloeden en dan is het niet mooi glad maar met rooie wondjes/bultjes, dat is best kut als ik zomers mijn bikinilijn dagelijks mooi moet houden aangezien ik elke dag zwem, iemand een goeden tip ?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2013, 11:36
wijntjekonijntj
Avatar van wijntjekonijntj
wijntjekonijntj is offline
ik had dit ook een beetje (minder) op mijn benen maar daar groeit het minder snel volgens mij, en heb het niet onder mijn oksels maar daar groeit het ook veel minder snel dus hoef ook niet vaak achter elkaar te scheren
Met citaat reageren
Oud 08-02-2013, 14:18
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
tijdens het douchen scheren, en met de haar richting mee scheren.

dan zal het wel goed zijn
__________________
http://adf.ly/otNx7
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 15:38
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
ik heb hetzelfde, als ik na een langere tijd mijn schaamhaar scheer dan is alles oké, maar als ik het glad wil houden en na 1 tot 3 dagen ofzo weer ga scheren, gaat het bloeden en dan is het niet mooi glad maar met rooie wondjes/bultjes, dat is best kut als ik zomers mijn bikinilijn dagelijks mooi moet houden aangezien ik elke dag zwem, iemand een goeden tip ?
Koop een bikinibroekje met pijpjes.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 17-02-2013, 20:10
love-in-the-air
Avatar van love-in-the-air
love-in-the-air is offline
Hee, ik heb precies hetzelfde eigenlijk! :-) En ik heb alles al geprobeerd, mesje met schuim, zonder.. Ik snap het niet zo goed. Het jeuken is normaal, maar je kan rode bultjes denk ik wel voorkomen, misschien moet je niet tegen de haartjes in scheren, maar met de haartjes mee? xx
Met citaat reageren
Oud 17-02-2013, 20:29
tomska
Avatar van tomska
tomska is offline
Citaat:
gewoon dan gaat het in je kut ofzo weet ik t
k weet er natuurlijk veel minder over maar dat kan je er toch gewoon met douchekop uitspoelen XD
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 13:25
Naamgebruikers
Naamgebruikers is offline
Als je het vaak genoeg doet houdt het vanzelf op.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid schaamhaar scheren
SD.creatief
3 22-04-2016 16:23
Lichaam & Gezondheid Schaamhaar scheren
Godra
19 02-11-2015 18:19
Seksualiteit hoe schaamhaar scheren?
Rosa-lie
20 23-07-2013 16:01
Lifestyle Schaamhaar Scheren & cultuur
supergirl#1
1 25-09-2009 09:06
Lichaam & Gezondheid jonges schaamhaar scheren?
Verwijderd
22 02-08-2009 11:28
Seksualiteit schaamhaar scheren bij meisjes -voor jongens
Janey
76 14-10-2004 19:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.