Oud 02-02-2002, 21:59
MH
Avatar van MH
MH is offline
Toen ik zo oud was als jullie... toch te vaak naar het jongerenlagerhuis gekeken
...keek ik op 2 februari 2002 naar het huwelijk van onze kroonprins met Maxima. Tijdens de kerkelijke inzegening haalde ds. Ter Linden ook de ouders van prinses Maxima aan. Zij moet de afwezigheid van haar ouders als een groot gemis hebben beschouwd.
Daarom denk ik dat we misschien te 'streng' zijn geweest. Waarom zouden ze niet aanwezig mogen zijn bij de belangrijkste gebeurtenis in hun eigen leven en vooral dat van hun dochter?
Ik denk dat we de gehele familie Zorreguieta hadden kunnen uitnodigen, omdat ze uiteindelijk als OUDERS zouden komen, niet als vertegenwoordigers van een militair regime. Toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2002, 22:17
PV
PV is offline
Misschien wel ja, maar daar is het nu een beetje te laat voor.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 22:21
D'tje
D'tje is offline
zo dacht ik er al lang over, maja....Ik vond het zowiezo altijd grote onzin dat ze niet mochten komen. En dan zeggen ze dat nederlanders zo gastvrij zijn....
Greetz
__________________
a laugh is the biggest attraction
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 22:25
Marnin
Marnin is offline
Omdat je nazi's ook niet uitnodigt op een publieke bruiloft
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 22:30
purple
purple is offline
ik vond ook dat ze gewoon hadden kunnen komen. Maar je moet wel bedenken dat die man slachtoffers heeft gemaakt. en ik ben geen slachtoffer dus voor mij is het makkelijk te zeggen.
__________________
En toen kwam de spreekwoordelijke aap uit de al even spreekwoordelijke mouw.......
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 07:45
PBF
PBF is offline
Ik kan me het wel voorstellen dat het voor sommige mensen heel moeilijk is maar wij in Nederland zijn van mening dat we de kinderen niet mogen straffen voor de daden van de ouders en hier straffen wij Maxima best wel mee. Dat doen we sowieso door al die media heisa maar dit terzijde.
__________________
Leve de paperclips!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 11:41
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Voor. Die kerel was minister van landbouw for christ's sake! Vond het gewoon zielig voor d'r. Zo iets moet de mooiste dag van je leven zijn, en dan zijn je ouders d'r niet bij.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 13:51
crazzzy girl
crazzzy girl is offline
Ja, ze waren bij het huwelijk toch meer aanwezig nu. Als ze er gewoon hadden gezeten, was er ook niet zoveel aandacht aan besteed. Ik denk dat het voor máxima dan ook een stuk leuker was geweest...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 14:58
Butterfly7
Butterfly7 is offline
Ze hadden aanwezig moeten zijn. Hoe zou jij het vinden als je ouders er niet zouden zijn? Het is niet aan Nederland om Jorge Zorrequita te veroordelen, dat behoort Argentinie te doen. Als Argentinie dat niet doet, zullen ze daar ook wel een reden voor hebben, namelijk dat hij niet schuldig is!!!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 15:51
purple
purple is offline
Citaat:
Butterfly7 schreef:
Ze hadden aanwezig moeten zijn. Hoe zou jij het vinden als je ouders er niet zouden zijn? Het is niet aan Nederland om Jorge Zorrequita te veroordelen, dat behoort Argentinie te doen. Als Argentinie dat niet doet, zullen ze daar ook wel een reden voor hebben, namelijk dat hij niet schuldig is!!!
ja maar denk eens aan die slachtoffers....

__________________
En toen kwam de spreekwoordelijke aap uit de al even spreekwoordelijke mouw.......
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 16:26
Verwijderd
Voor. De enige die je ermee had dat haar ouders niet mochten komen, was Maxima zelf.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 16:38
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
voor. het is de schoonvader van willem, het makt het er echt niet minder kwetsend op als ie een keer niet komt.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 17:16
scala
scala is offline
Citaat:
purple schreef:
ik vond ook dat ze gewoon hadden kunnen komen.Maar je moet wel bedenken dat die man slachtoffers heeft gemaakt.en ik ben geen slachtoffer dus voor mij is het makkelijk te zeggen.
mee eens
Citaat:
Chimera schreef:
Voor. Die kerel was minister van landbouw for christ's sake!
jah vaag he..op een vragenlijst op internet bleek dat veel mensen d88 dat hij zelf voor die revolutie had gezorgd, ipv Videla..volgens mij vergeet iedereen et een btje(niet dat ie dan onschuldig is maar toch zit er een verschil in)
Citaat:
DutchECK schreef:
Voor. De enige die je ermee had dat haar ouders niet mochten komen, was Maxima zelf.
jah dat bleek gister wel. En uiteindelijk koopt en download half nederland die tango van gister(adios nog wat) terwijl dat dus de favoriete tango was van gorge zorreguieta uitgekozen door maxima...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 17:59
lady of the dark
Avatar van lady of the dark
lady of the dark is offline
yep, van mij hadden ze mogen komen. Eerst was ik er tegen, maar toen ik gisteren die bruiloft zag dacht ik: eigenlijk belachelijk dat 'ie niet mocht komen, arme Maxima...
__________________
Ik Heb Gelijk!!!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 18:49
Verwijderd
Ze hadden moeten komen. Die man is daar namelijk in de hoedanigheid van vader van een meisje wat gaat trouwen, niet in de hoedanigheid van staatshoofd. Dat halen mensen nogal eens door elkaar.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 19:15
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
scala schreef:
jah dat bleek gister wel. En uiteindelijk koopt en download half nederland die tango van gister(adios nog wat) terwijl dat dus de favoriete tango was van gorge zorreguieta uitgekozen door maxima...
Adios Nonino van Astor Piazzolla, gespeeld door Carel Kraayenhof (ff voor de mensen die het, net zoals mij, een mooi stuk vonden ).
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 20:35
Butterfly7
Butterfly7 is offline
Citaat:
purple schreef:
ja maar denk eens aan die slachtoffers....

Wie zegt dat hij verantwoordelijk was? Het was onder het regime van Videla, niet onder het regime van Zorrequieta. Er is een mogelijkheid dat Zorrequieta helemaal van nix wist. Wie weet was hij gewoon op de verkeerde plaats in het verkeerde jaar. Er worden gelijk door iedereen conclusies getrokken, terwijl er nix bewezen is. Natuurlijk is het verschrikkelijk voor de slachtoffers! Alsof we daar niet aan denken...



[Dit bericht is aangepast door Butterfly7 (03-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 21:05
drama
Avatar van drama
drama is offline
Tis nogal hypocriet om hem te weigeren vanwege deelname aan een duister regime maar wel andere fascisten kaviaar te laten vreten op het huwelijk.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-02-2002, 21:09
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Wat is er mis met kaviaar?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 22:30
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
Marnin schreef:
Omdat je nazi's ook niet uitnodigt op een publieke bruiloft
Zo, zo ? Waren haar ouders nazi's dan ?
Maar stel nu even dat Maxima de dochter van Stalin was geweest, had je dan ook zo'n grote problemen gehad ?


Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 22:37
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
purple schreef:
ik vond ook dat ze gewoon hadden kunnen komen. Maar je moet wel bedenken dat die man slachtoffers heeft gemaakt.
Die man heeft helemaal niks. Die was gewoon Minister van Landbouw.
En vergeet niet dat de 30.000 slachtoffers van het bewind in Argentinië volledig in het niet zinken bij de 100.000.000 slachtoffers van een "leer" die vandaag nog steeds wordt aangehangen door sommigen in dit land.
En die sommigen zijn precies dezelfden die onlangs de heer Zorriguita hebben "VERBOTEN" om bij de bruiloft van zijn dochter aanwezig te zijn.
Hypocrisie heet dat .........
En daarvoor heb ik maar één uitdrukking:
Bah !

Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 22:45
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joepie schreef:
Maar stel nu even dat Maxima de dochter van Stalin was geweest, had je dan ook zo'n grote problemen gehad ?

Beslist wel ja.

Citaat:
Die man heeft helemaal niks. Die was gewoon Minister van Landbouw.
Nou en? Dat zegt niets over dat hij niet wist wat er plaatsvond.

Citaat:
En vergeet niet dat de 30.000 slachtoffers van het bewind in Argentinië volledig in het niet zinken bij de 100.000.000 slachtoffers van een "leer" die vandaag nog steeds wordt aangehangen door sommigen in dit land.
En de ca. 50.000.000 slachtoffers van een leer die ook nog wordt aangehangen door mensen in dit land? Horen we daar jou ooit over?

Citaat:
En die sommigen zijn precies dezelfden die onlangs de heer Zorriguita hebben "VERBOTEN" om bij de bruiloft van zijn dochter aanwezig te zijn.
PPOSTFU.

Citaat:
Hypocrisie heet dat .........
En daarvoor heb ik maar één uitdrukking:
Bah !
Voor jou heb ik een sterkere uitdrukking over...
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 23:17
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
uit de van dale

hy·po·cri·´sie (de ~ (v.))

1) Eerst overtuigen dat iemand niet fouit is geweest, maar hem daarna niet uitnodigen
2) Een persoon niet uitnodigen op een bruiloft, maar wel als schoonvader accepteren
3) Landbouwminister zijn onder een fout regime zijn en zeggen dat je niet doorhad dat het fout was
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 07:40
PrackaH
PrackaH is offline
Ah, eindelijk weer een topic over Max. Ik ben het absoluut niet met je stelling eens: ze kunnen wel als ouders komen, maar ze hebben we verkeerde dingetjes gedaan...en dan kun je wel de beste ouder van de wereld zijn, maar dat maakt niets goed. Zoals iemand anders ook al zei: je kunt Hitler ook niet uitnodigen op een vredesconferentie, omdat het misschien wel zo'n aardige kerel was???
__________________
Wees jezelf...er zijn al genoeg anderen...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 07:42
PrackaH
PrackaH is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Voor. Die kerel was minister van landbouw for christ's sake! Vond het gewoon zielig voor d'r. Zo iets moet de mooiste dag van je leven zijn, en dan zijn je ouders d'r niet bij.

Pappie heeft hele stoute dingetjes gedaan, onhoud dat nou eens! Ook ministers van Landbouw kunnen stoute dingetjes doen...
__________________
Wees jezelf...er zijn al genoeg anderen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2002, 07:44
PrackaH
PrackaH is offline
Citaat:
Butterfly7 schreef:
Ze hadden aanwezig moeten zijn. Hoe zou jij het vinden als je ouders er niet zouden zijn? Het is niet aan Nederland om Jorge Zorrequita te veroordelen, dat behoort Argentinie te doen. Als Argentinie dat niet doet, zullen ze daar ook wel een reden voor hebben, namelijk dat hij niet schuldig is!!!
What the fock? Waarom moet Argentinie dat doen? Je kunt Osama Bin Laden toch ook niet door Afghanistan laten veroordelen?
__________________
Wees jezelf...er zijn al genoeg anderen...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 08:38
Verwijderd
Vond het voor Máxima zelf wel zielig idd, ook al heb ik een gruwelijke hekel aan de monarchie. Maar denk je dat Videla en de zijnen medelijden hebben gehad met de familie van de mensen die ze om lieten brengen? En noem het hypocriet, maar ik vind niet dat hij aanwezig had mogen zijn en ik vind het eigenlijk een schande dat zo'n man nu geassocieerd wordt met Nederland.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 08:40
Verwijderd
Citaat:
MH schreef:
Toen ik zo oud was als jullie... toch te vaak naar het jongerenlagerhuis gekeken
...keek ik op 2 februari 2002 naar het huwelijk van onze kroonprins met Maxima.



Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 11:02
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ze hadden moeten komen. Die man is daar namelijk in de hoedanigheid van vader van een meisje wat gaat trouwen, niet in de hoedanigheid van staatshoofd. Dat halen mensen nogal eens door elkaar.
praat geen bullshit. het nmaakt niet uit in wat voor hoedanigheid die man komt, het is gewoon een en dezelfde slechte persoon, die vader van het meisje dat gaat trouwen en die
man die verantwoordelijk is voor een hele hoop doden in Argentinie.

Ik vind het mooi dat ze niet mochten komen.
die man is een misdadiger, hij heeft heel wat onschuldige meiskes van hun vaders beroofd, ik gun hem dus niet dat hij wel aanwezig mag zijn bij een huwelijk van zijn dochter.

Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 15:35
Butterfly7
Butterfly7 is offline
Citaat:
PrackaH schreef:
What the fock? Waarom moet Argentinie dat doen? Je kunt Osama Bin Laden toch ook niet door Afghanistan laten veroordelen?

Ja, hallo! Dat is iets heel anders. Bin Laden is bezig geweest in de VS.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 16:15
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
praat geen bullshit. het nmaakt niet uit in wat voor hoedanigheid die man komt, het is gewoon een en dezelfde slechte persoon, die vader van het meisje dat gaat trouwen en die man die verantwoordelijk is voor een hele hoop doden in Argentinie.
is hij dat?
Het is sterk te betwijfelen of Jorge daar iets aan had kunnen doen, ik kan me moeilijk voorstellen dat hij als minister van landbouw nota bene de opdracht geeft om al die mensen te laten "verdwijnen".

Citaat:
Ik vind het mooi dat ze niet mochten komen.
die man is een misdadiger, hij heeft heel wat onschuldige meiskes van hun vaders beroofd, ik gun hem dus niet dat hij wel aanwezig mag zijn bij een huwelijk van zijn dochter.
en je gunt daardoor dus ook zijn (onschuldige) dochter niet dat haar vader op haar bruiloft mag zijn, de vraag is wie je dan het hardst hebt.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 17:14
purple
purple is offline
hij had er verder mee kunnen stoppen. uit dat ministerie gedoe. om te laten zien dan ie er tegen was ofzo???
__________________
En toen kwam de spreekwoordelijke aap uit de al even spreekwoordelijke mouw.......
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 17:17
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
purple schreef:
hij had er verder mee kunnen stoppen. uit dat ministerie gedoe. om te laten zien dan ie er tegen was ofzo???
ja, en dan zelf ook 'verdwijnen'
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 18:07
Butterfly7
Butterfly7 is offline
Quote:
is hij dat?
Het is sterk te betwijfelen of Jorge daar iets aan had kunnen doen, ik kan me moeilijk voorstellen dat hij als minister van landbouw nota bene de opdracht geeft om al die mensen te laten "verdwijnen".

Hehe, eindelijk iemand die het snapt. HET IS NIET ZEKER DAT ZORREQUIETA VERANTWOORDELIJK WAS!!!!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 18:09
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Butterfly7 schreef:
Ja, hallo! Dat is iets heel anders. Bin Laden is bezig geweest in de VS.
Wij hadden ook niet zoveel directe last van Milosevic....

__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 20:24
MH
Avatar van MH
MH is offline
Op de reactie van Joepie zou VIU/JVS heel positief gereageerd hebben...
Maar om nog even erop terug te komen:
Die ouders zouden gewoon als ouders komen, niet als vertegenwoordigers van een verkeerd regime dat al 18 jaar ter ziele is. Dit was zeker geen fascistisch regime, maar een militaire, goedaardige dictatuur. Hiermee bedoel ik niet dat de dictatuur goed was, maar ik bedoel dat ze ook goede dingen hebben bereikt. De economie was er een warboel en er was een burgeroorlog in dat land. Die problemen heeft het Videla-regime opgelost.
Maar die vent is staatssecretaris van LANDBOUW geweest. Dat is een afdankpost en ze zochten iemand om deze post te bezetten. Dit zal ook niet vriendelijk gevraagd zijn, denk ik, dus daarom moeten we de daad van prinses Maxima's vader niet al te zwaar nemen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-02-2002, 20:44
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Voor. Die kerel was minister van landbouw for christ's sake! Vond het gewoon zielig voor d'r. Zo iets moet de mooiste dag van je leven zijn, en dan zijn je ouders d'r niet bij.

inderdaad
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 08:12
Butterfly7
Butterfly7 is offline
Citaat:
drama schreef:
Wij hadden ook niet zoveel directe last van Milosevic....

Nee, maar die is naar ons toegestuurd. Ze zochten een land die er nix mee te maken had. Dat is met Jorge Zorrequieta toch helemaal niet het geval?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 09:01
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
autodropje schreef:

is hij dat?
Het is sterk te betwijfelen of Jorge daar iets aan had kunnen doen, ik kan me moeilijk voorstellen dat hij als minister van landbouw nota bene de opdracht geeft om al die mensen te laten "verdwijnen".

mede-verantwoordelijk dan.

en je gunt daardoor dus ook zijn (onschuldige) dochter niet dat haar vader op haar bruiloft mag zijn, de vraag is wie je dan het hardst hebt.
ik denk dat die vader het ook erg vind dat hij er niet mag zijn.
er zitten heel wat mensen in de gevangenis overal ter wereld, mensen die zelf ook onschuldige zoons en dochters hebben, en die dochter en zoons moeten hun vader ook missen. alleen zij moeten die vaders soms hun hele jeugd lang missen voor die misdaad.
en dan moet ik het rampzalig vinden als zo'n vader niet op een huwelijksfeest mag komen dat 1 dag duurt???
komop, geen uizonderingen maken. je kunt ook niet zomaar de gevangenis uit om op bezoek te gaan bij een feest van een familielid als je gevangen zit.
en deze man zit niet in de gevangenis, maar daar hoort hij wel.
omdat mevrouw maxima toevallig met de kroonprins trouwt zouden we zulke regels ineens aan onze laars moeten lappen? mooi niet.


Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 09:05
PrackaH
PrackaH is offline
Citaat:
Butterfly7 schreef:
Ja, hallo! Dat is iets heel anders. Bin Laden is bezig geweest in de VS.
Ja, hallo! En ook in Afghanistan!
__________________
Wees jezelf...er zijn al genoeg anderen...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 09:07
PrackaH
PrackaH is offline
Citaat:
autodropje schreef:
ja, en dan zelf ook 'verdwijnen'

Oooowww, wat maakt het uit...liever duizenden mensen (zoveel waren het er toch?) laten verdwijnen, dan jezelf opofferen...kan ik me idd heel goed voorstellen...
__________________
Wees jezelf...er zijn al genoeg anderen...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 09:08
PrackaH
PrackaH is offline
Citaat:
Butterfly7 schreef:
Quote:
is hij dat?
Het is sterk te betwijfelen of Jorge daar iets aan had kunnen doen, ik kan me moeilijk voorstellen dat hij als minister van landbouw nota bene de opdracht geeft om al die mensen te laten "verdwijnen".

Hehe, eindelijk iemand die het snapt. HET IS NIET ZEKER DAT ZORREQUIETA VERANTWOORDELIJK WAS!!!!
Neehee, dat is ook niet zeker, maar hij deed wel lekker mee met die dictator...hij wist er zekers wel vanaf en was helemaal trouw aan die dictator (weet iemand z'n naam, dat forumt wat makkelijker)....
__________________
Wees jezelf...er zijn al genoeg anderen...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 09:11
PrackaH
PrackaH is offline
Owja...Videla...oeps !
__________________
Wees jezelf...er zijn al genoeg anderen...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 14:28
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
PrackaH schreef:
Oooowww, wat maakt het uit...liever duizenden mensen (zoveel waren het er toch?) laten verdwijnen, dan jezelf opofferen...kan ik me idd heel goed voorstellen...
Als hij er wat tegen gedaan had, had dat gewoon geen zak uitgemaakt. Die dictator had het leger achter zich.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 14:31
Brandeis-Bardin
Avatar van Brandeis-Bardin
Brandeis-Bardin is offline
Ach ja, dat is nu een beetje laat he?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 12:16
scala
scala is offline
Citaat:
PrackaH schreef:
Oooowww, wat maakt het uit...liever duizenden mensen (zoveel waren het er toch?) laten verdwijnen, dan jezelf opofferen...kan ik me idd heel goed voorstellen...

ach de mens is van nature egoistisch he wie offert zich tegenwoordig nou nog op voor zoiets?
...en idd, ook al had ie wat gedaan, wat had het uitgemaakt...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 12:44
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
scala schreef:

...en idd, ook al had ie wat gedaan, wat had het uitgemaakt...
ja hallo dat kun je van alles wel zeggen.
moeten we nu ook ex-nazis die in een willekeurig concentratiekamp werkten maar niet straffen omdat ze er zogenaamd toch niks tegen konden doen?
(tegen al die joden die in dergelijke kampen gedood en mishandeld zijn bedoel ik dus)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 12:48
scala
scala is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ja hallo dat kun je van alles wel zeggen.
moeten we nu ook ex-nazis die in een willekeurig concentratiekamp werkten maar niet straffen omdat ze er zogenaamd toch niks tegen konden doen?
(tegen al die joden die in dergelijke kampen gedood en mishandeld zijn bedoel ik dus)
neej zo bedoel ik et niet...tis meer dat hij ook zo gedacht moet hebben(jorge zorreguieta) niet dat dat een geldige reden is om je dan bij het videla regime aan te sluiten....maar hij had denk ik niet zo geweldige zin om dood te gaan en z'n familie achter te laten...of misschien ook wel vermoord te laten worden..In de 2e WO wisten toch ook iedereen van de joden? en deed iemand er wat tegen? ......juist.

Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 12:59
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
scala schreef:
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ja hallo dat kun je van alles wel zeggen.
moeten we nu ook ex-nazis die in een willekeurig concentratiekamp werkten maar niet straffen omdat ze er zogenaamd toch niks tegen konden doen?
(tegen al die joden die in dergelijke kampen gedood en mishandeld zijn bedoel ik dus)
neej zo bedoel ik et niet...tis meer dat hij ook zo gedacht moet hebben(jorge zorreguieta) niet dat dat een geldige reden is om je dan bij het videla regime aan te sluiten....maar hij had denk ik niet zo geweldige zin om dood te gaan en z'n familie achter te laten...of misschien ook wel vermoord te laten worden..In de 2e WO wisten toch ook iedereen van de joden? en deed iemand er wat tegen? ......juist.

nou, als je die duitse propagandafilms uit WOII ziet, over hoe 'goed' de joden het wel niet hebben in de kampen, vraag ik me af of de gewone mensen wel wisten wat er allemaal voor vreselijks gebeurde met de joden in de kampen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 13:26
scala
scala is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
nou, als je die duitse propagandafilms uit WOII ziet, over hoe 'goed' de joden het wel niet hebben in de kampen, vraag ik me af of de gewone mensen wel wisten wat er allemaal voor vreselijks gebeurde met de joden in de kampen.
nou dat lijkt me een btje te simpel gedacht...alsof jij gelijk zo'n filmpje zou geloven als je in zo'n tijd leeft van angst, haat en bepaalde 'verdwijningen'. Natuurlijk waren er mensen die dat misschien geloofden maar je gaat mij niet vertellen dat héél nederland:
1. die films heeft gezien
2.ze het allemaal maar voor de waarheid aannamen, alsof er niemand kritisch was toen
3. dat niemand die duitsers wantrouwden. Toen de duitsers nederland bezetten werden de duitsers, lijkt mij, als vijand beschouwd.

Je moet niet de macht onderschatten in zo'n periode...je weet niks zeker en alles kan grote gevolgen hebben. Je moet op je woorden passen en zelfs met wie je omgaat. Iedereen scheet gewoon 7 kleuren om het zo maar even te zeggen ik denk dat het een hele(in eerste instantie)normale reactie is dat je niks doet omdat je niet durft. Je wordt niks voor niks onderdrukt. Jorge zorreguieta had best uit de regering kunnen stappen, maar de gevolgen besefte hij ook heus wel. Hij is gewoon een van de doorsnee mensen die niet de lef en de moed heeft om voor z'n eigen mening uit te komen, ALS dat zo was. Kijk, als ie werkelijk het met videla eens is geweest(wat ik niet weet en niemand hier op het forum zeker weet) dan is het niet van toepassing, dan is het een hele andere zaak! Dan is het denk ik juist geweest om hem niet op de bruiloft te laten komen..maarja
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De brief(!?!) van Edwin & Margarita aan (ex-)Premier Wim KOK!
Psychopath
12 16-03-2003 18:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.