Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2011, 14:49
Justagirl_95
Justagirl_95 is offline
Waarschijnlijk is dit het zoveelste topic van een meisje dat haar vriend niet mag zien van haar ouders, maar wilde toch mijn verhaal even apart uitleggen en hoop dat jullie advies voor me hebben.

2,5 maanden terug kwam ik bij een bezoek aan een universiteit een jongen tegen. Niet in de universiteit zelf, maar in de mac donalds ernaast. Een vriendin van me stond op zijn teen, waarna we aan de praat raakten en samen, zijn vrienden en de mijn vrienden, hebben we de maaltijd genuttigd.
Eenmaal thuis zag ik dat hij mij op facebook had toegevoegd en opnieuw raakte we aan de praat. Na 2 weken via msn en skype te hebben gepraat hebben we opnieuw een keer afgesproken. Dit zonder dat mijn ouders ervan af wisten. We zoenden en het was leuk en gezellig. Na deze keer besloot ik mijn moeder het verhaal te vertellen, alleen gelijk reageerde ze heel negatief en zei dat ze geen zin had in een jongen van ver weg, na mijn ex die ook niet uit mijn eigen woonplaats komt. (zijn woonplaats is 40 minuten met de trein voor mij ). Ik besloot nog een keer met hem af te spreken, zonder dat mijn ouders het wisten, en daarna nog een keer en nog een keer. Alleen de laatste keer ging t fout. Ik had gezegd dat ik met een vriendin naar de stad was om te gaan shoppen, maar in werkelijkheid was ik bij hem. Toen ik thuis kwam voelde ik de bui al hangen, want mijn ouders deden anders dan normaal. En ja hoor, na een tijdje vertelden ze me dat ze zwaar teleurgesteld waren dat ik naar die jongen toe was.
Sindsdien mag ik hem niet meer zien, met de reden we hebben geen zin dat je elk weekend heen en weer reist, de ruzie als je er niet heen mag en je vind elke week een ander leuk. Dit laatste is echter niet waar. Zelf denk ik dat ze bang zijn dat ik binnen no time met hem het bed in duik.. Maar dit is niet mijn bedoeling, en de zijne naar mijn idee ook niet.
Verder is het ook zo dat hij op begeleid kamer wonen woont. En dat schrikt mijn ouders denk ik ook een beetje af.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, praten heeft niet heel veel zin. Dat heb ik al geprobeerd, maar uiteindelijk loopt dat alleen op ruzie uit.

Misschien wel fijn om te weten: Ik ben bijna 17, hij bijna 18.

Groetjes,

Laatst gewijzigd op 26-12-2011 om 15:48. Reden: plaatsnamen weggehaald
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2011, 15:04
Merible
Avatar van Merible
Merible is offline
dit is toch te zot voor woorden je mag wel met vriendinnetjes van ver spelen maar niet met een jongen?

misschien moet je ook met je vriend hierover praten of je facebook ofzo dan weet hij er ook van
maar verder kan ik je niet helpen
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 15:23
Verwijderd
Kan hij weleens naar jou op bezoek komen? Heb je geduld om nog een jaartje te wachten, tot je 18 wordt? Kun je wellicht hem bezoeken 'verdienen'? Goede cijfers, die week braaf je huiswerk maken?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 15:47
Justagirl_95
Justagirl_95 is offline
Hij mag ook niet hierheen komen van mijn ouders, ze willen hem niet zien. En een jaar, dat is wel lang om op iemand te wachten en diegene dan niet meer te zien.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 16:02
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Blijkbaar willen je ouders dat je alles stiekem doet.

En waarom willen je ouders dat je iemand zoekt uit je eigen woonplaats?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 16:25
Justagirl_95
Justagirl_95 is offline
Omdat dat makkelijker is, ik dan niet hoef te reizen en blijkbaar geen ruzie ga maken als ik er dan heen wil en het mag niet.. En stiekem word em ook niet helemaal meer, smoesjes zijn op
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 17:03
Omar207
Omar207 is offline
Citaat:
Omdat dat makkelijker is, ik dan niet hoef te reizen en blijkbaar geen ruzie ga maken als ik er dan heen wil en het mag niet.. En stiekem word em ook niet helemaal meer, smoesjes zijn op
Dan doe je toch alsof je iets met je vriendinnen gaat doen? Weten zij dit al? Zo ja, dan kun je ze vragen of ze het met je mee willen spelen. Bijv. dan komt je groep vriendinnen je thuis ophalen, dat zien je ouders dan. Samen gaan jullie naar het station en ga jij naar die jongen. Jullie moeten wel samen afspreken 'wat jullie hebben gedaan' voor het geval je vader je vriendinnen gaat navragen, dat jullie wel allemaal hetzelfde zeggen, anders weet hij dat het een leugen was.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 17:23
twinkebel
Avatar van twinkebel
twinkebel is offline
Wauw slim plan Omar .
En dan komen haar ouders daar achter en mag ze ook haar vriendinnen niet meer zien.

Top plan..
__________________
The Lord Will Once Return...
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 17:25
Omar207
Omar207 is offline
Citaat:
Wauw slim plan Omar .
En dan komen haar ouders daar achter en mag ze ook haar vriendinnen niet meer zien.

Top plan..
Haha, ik vraag me alleen af hoe haar ouders daar achter komen?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 17:31
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Omdat dat makkelijker is, ik dan niet hoef te reizen en blijkbaar geen ruzie ga maken als ik er dan heen wil en het mag niet.. En stiekem word em ook niet helemaal meer, smoesjes zijn op
Dus hij moet dichtbij wonen, want anders maken ze er een probleem van dat hij niet dichtbij woont. Mooie cirkelredenering.

Je ouders hebben aangegeven dat ze willen dat je stiekem doet, dus dan moet je maar gewoon betere smoesjes verzinnen. En z.s.m. op jezelf gaan wonen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 18:06
Justagirl_95
Justagirl_95 is offline
Met vriendinnen ja, als smoes.. Zou kunnen maar echt waterdicht is het niet. De vorige keer zei ik dat ik naar de stad ging met een vriendin en kwamen ze er ook achter.

Over 3 jaartjes kan ik pas op mn zelf
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 18:08
Justinjayce
Avatar van Justinjayce
Justinjayce is offline
Far distant relatie's zijn nu eenmaal lastig...ikzelf heb t ook gedaan hoor...maar voor je ouders is t vrij duur denk ik (tenzij je t zelf betaald)
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 18:13
Justagirl_95
Justagirl_95 is offline
Khad al een vriend in ver weg, en ik betaal alles netjes zelf hoor ! En 40 min is wel te doen hoor! , moest eerst 2 uur en 5 min.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 18:13
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Met vriendinnen ja, als smoes.. Zou kunnen maar echt waterdicht is het niet. De vorige keer zei ik dat ik naar de stad ging met een vriendin en kwamen ze er ook achter.

Over 3 jaartjes kan ik pas op mn zelf
Hoezo "kan" het dan pas? Mijn moeder ging het huis uit toen ze 16 was.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 18:15
Justinjayce
Avatar van Justinjayce
Justinjayce is offline
Citaat:
Hoezo "kan" het dan pas? Mijn moeder ging het huis uit toen ze 16 was.
haha ik heb oook zon mama die van mij ging met dr 14
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 18:19
Justagirl_95
Justagirl_95 is offline
Omdat ik geen kamer kan betalen
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 18:38
Zeepje
Zeepje is offline
Praat nog een keer met je ouders, zeg dat het stom van je was dat je toch stiekem naar hem toe ging. Eventueel wijs je ze erop dat je nu min of meer 'gedwongen' wordt om stiekem te gaan.

Je ouders komen er toch wel achter als je stiekem gaat.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 18:54
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Omdat ik geen kamer kan betalen
Bijbaantje.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-12-2011, 19:15
Justagirl_95
Justagirl_95 is offline
Ik heb al een bijbaantje . Maar geloof me datbrengt niet genoeg geld op!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 19:49
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Extra bijbaatje/meer uren.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 20:30
Verwijderd
Het gaat hier niet over of ze wel/niet op haarzelf kan wonen en wat ze daar wel/niet voor moet doen. Het is niet zo simpel voor iedereen.

Ik zou nog eens een goed gesprek met je ouders aangaan. Als je alles zelf betaalt, kan het toch geen probleem zijn dat jijzelf tijd wil spenderen aan reizen, dat is jouw zaak. Daarentegen ben je 17 en hebben ze natuurlijk nog wel wat over je te zeggen. Maar ik zou proberen of je er met goede afspraken ook komt.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 21:20
Justagirl_95
Justagirl_95 is offline
Misschien zo even praten, goed idee? Heel de avond is het al gezellig dus dalijk als mn ma alleen op bed lig dan even bij haar op bed komen zitten en praten. Iemand een idee hoe ik dat het beste aan kan pakken? Argumenten die ik aan kan voeren?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 23:42
Meesterlijk
Meesterlijk is offline
Vraag ze of ze liever hebben dat je het stiekem doet of dat ze weten wat je doet?
Sommige ouders vergeten dat ze meer controlle hebben als je wat toelaat dan dat het achter hun rug gebeurt.
__________________
Pain makes you eager to grow stronger.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2011, 09:02
Justagirl_95
Justagirl_95 is offline
zal ik wel vragen ja, maar moet proberen geen verwijten te maken. Gesprek gisteravond ging niet door..
Met citaat reageren
Oud 27-12-2011, 09:15
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Afgezien van het "lange afstand" argument zou ook de status van de jongen (en die van je ex) een rol kunnen spelen. Dit geeft je ouders een idee in welk soort relaties jij steeds in rolt.
Weten je ouders om welke reden deze jongen op begeleid kamer wonen zit? Weet jij dat (echt)? Daar kom je namelijk zonder duidelijke problemen niet zomaar in. Zou je daar eerlijk met je ouders over kunnen praten?

Oh, en over dat bedgebeuren; ja hij heeft wèl interesse in sex, liefst zo snel mogelijk, het zou niet gezond zijn als dat niet zo was. Het kan zo zijn dat hij het verzoek uitstelt om je niet af te schrikken. Zelfs ik vraag me af of je er hier over liegt (en nee, ik ben niet één van je ouders)

Volgende vraag; waarom moet jij steeds naar hem toe? Omdat hij een kamertje heeft?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2011, 09:51
Justagirl_95
Justagirl_95 is offline
Hij heeft interesse in sex, ik heb interesse in sex.. Dat weet ik ook wel. Maar het is niet onze bedoeling dat we gelijk met elkaar het bed in duiken omdat we wat op willen bouwen. En ik naar hem toe omdat hij hier thuis dus niet welkom was/is..

ik heb met ze gesproken, ze gaan het er nog samen over hebben en dan krijg ik t antwoord of hij een keer hier heen mag komen.. Ik heb er best een goed gevoel over, maar mn ma zei wel dat ik me niet op een ja moet verheugen omdat het altijd nog een nee kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2011, 11:00
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Weten je ouders om welke reden deze jongen op begeleid kamer wonen zit? Weet jij dat (echt)? Daar kom je namelijk zonder duidelijke problemen niet zomaar in. Zou je daar eerlijk met je ouders over kunnen praten?
Dat is onzin, er zijn ook begeleid wonen projecten voor jongeren die bijvoorbeeld een vorm van autisme hebben en op die manier leren zelfstandig te worden.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 27-12-2011, 11:12
Justagirl_95
Justagirl_95 is offline
Citaat:
Weten je ouders om welke reden deze jongen op begeleid kamer wonen zit? Weet jij dat (echt)? Daar kom je namelijk zonder duidelijke problemen niet zomaar in. Zou je daar eerlijk met je ouders over kunnen praten?
Mijn ouders weten waarom hij daar zit, dat heb ik gewoon verteld, ook weet ik dus waarom hij daar zit. Ben zelfs bij een gesprek geweest van de groep jongeren die daar woont etc. Heb ook met de Leiding daar gepraat..
Met citaat reageren
Oud 27-12-2011, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Dat is onzin, er zijn ook begeleid wonen projecten voor jongeren die bijvoorbeeld een vorm van autisme hebben en op die manier leren zelfstandig te worden.
En je mag als ouder geen aarzeling kennen wanneer je stuitertienerdochter haar leven wil aanpassen aan iemand met wat voor reden voor begeleid wonen dan ook?
Citaat:
Mijn ouders weten waarom hij daar zit, dat heb ik gewoon verteld, ook weet ik dus waarom hij daar zit. Ben zelfs bij een gesprek geweest van de groep jongeren die daar woont etc. Heb ook met de Leiding daar gepraat..
Waarom zit hij er dan?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2011, 20:29
Justagirl_95
Justagirl_95 is offline
Hij mag komen, donderdag komt hij =). Tnx voor jullie hulp.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2011, 20:34
Verwijderd
Das mooi, ik had t zelf ook met mn huidige vriend ze waren er ook eerst op tegen maar ik zei van nou dan bel je toch met zijn ouders en toen mocht het wel.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 10:18
Meesterlijk
Meesterlijk is offline
Als het een begeleid wonen is voor mensen die daar via jeugdzorg geplaatst worden ivm met drugsverslaving, slechte thuissituatie enzo vind ik het knap dat je daar überhaupt heen mag, ik ken iemand die bij zo'n project zit en die moet vragen of er iemand mee mag komen. Natuurlijk zit je daar niet voor niets en gebeurt het toch wel stiekem.
__________________
Pain makes you eager to grow stronger.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 18:45
Justagirl_95
Justagirl_95 is offline
Die mensen die daar zitten zijn daar geplaatst omdat er geen veilige thuissituatie was voor het kind. Hij is daar best vrij, en niet drugsverslaafd ofzo. Hele beschaafde jongen. Natuurlijk heeft hij zijn bagage, maar dat heb ik ook en dat hebben ook heel veel mensen die gewoon thuis wonen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 19:02
CuwleMandarijn
Avatar van CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
Citaat:
Dat is onzin, er zijn ook begeleid wonen projecten voor jongeren die bijvoorbeeld een vorm van autisme hebben en op die manier leren zelfstandig te worden.
...SERI-FUCKING-EUS??!! dat is mij godver nooit verteld, het is mij verteld dat dat alleen maar is voor mensen die zwaarlijk gehandicapt zijn zoals kluster 1 en 2, ik ga het eens na vragen
__________________
Dat is nou het punt, je bent wel aardig, en lief, en 3 jaar, maar toch wordt je gezocht in 42 staten...
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 19:06
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Begeleid wonen is echt niet alleen voor probleemjongeren of zwaar gehandicapten. Mijn beste vriendin heeft ook begeleid gewoond toen ze jonger was, omdat ze toen nogal veel problemen had in haar gezin toen haar ouders gingen scheiden. Zij en haar broertje werden midden in de rotzooi gegooid tijdens die scheiding en zij heeft er veel baat bij gehad. Ik heb er verder geen verstand van, maar volgens mij zijn er legio redenen voor jongeren om begeleid te wonen. Die jongeren die daar ook woonden waren allemaal heel aardig en leuk om mee om te gaan, zonder drugsgebruik of agressiviteit. Ik denk dat het vooral vooroordelen zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 19:18
Verwijderd
Citaat:
...SERI-FUCKING-EUS??!! dat is mij godver nooit verteld, het is mij verteld dat dat alleen maar is voor mensen die zwaarlijk gehandicapt zijn zoals kluster 1 en 2, ik ga het eens na vragen
Stel je niet aan. Mijn ex woont ook in een woongroepachtig iets en die heeft een vorm van autisme.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-12-2011, 22:02
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
je hebt het erg moeilijk ermee he, forum nummer drie waar je hetzelfde verhaal neerzet..
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 22:09
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
je hebt het erg moeilijk ermee he, forum nummer drie waar je hetzelfde verhaal neerzet..
Lolwut.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 06:28
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Natuurlijk heeft hij zijn bagage, maar dat heb ik ook en dat hebben ook heel veel mensen die gewoon thuis wonen.
Langzaamaan krijgen we een wat breder plaatje. Je ouders hebben niet voor niets hun bedenkingen, dat hebben ze meestal om hun kinderen te beschermen of omdat ze denken dat je betere keuzes kan maken.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 10:43
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Lolwut.
Ja op viva en yes kwam ik het ook al tegen
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 23:28
Justagirl_95
Justagirl_95 is offline
ja sorry, ik had verwacht dat er niet veel werd gereageerd..
Met citaat reageren
Oud 01-01-2012, 21:51
TeDaz
TeDaz is offline
Citaat:
haha ik heb oook zon mama die van mij ging met dr 14
Dat is wel erg jong
Met citaat reageren
Oud 12-02-2012, 10:17
UnlimitedUAV
Avatar van UnlimitedUAV
UnlimitedUAV is offline
Doet me denken aan Romeo en Julia....
__________________
Get Hyper.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2012, 00:24
Verwijderd
Laat je ouderrs niks bepalen. JIj bent te baas;-)
Met citaat reageren
Oud 19-02-2012, 07:59
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Laat je ouderrs niks bepalen. JIj bent te baas;-)
Gooi ze desnoods, als ze niet naar je luisteren, het huis uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Heb je het recht om een repetitie in de repetitieweek in te zien 3VWO
mit15
11 04-07-2012 08:08
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Liefde & Relatie Ik wil hem en drie anderennnn...
Gothic
8 29-12-2005 11:10
Liefde & Relatie Wel of niet?
-Melody-
23 27-07-2004 09:52
Verhalen & Gedichten slavernij verhaal
Twijg
36 22-06-2003 15:27
Verhalen & Gedichten Zin en onzin. Het merendeel is serieus en eenpaar zijn er dat dus niet.
Juliah
5 03-12-2001 20:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.