Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2003, 17:17
Duifje
Duifje is offline
Hi!
5havo, een spannendjaar... profielwerkstuk, eindexamen maar ook een studie keuze. Lastig, eigenlijk wou ik altijd geneeskunde doen, maar met havo gaat dat niet echt. En heb niet echt zin om alsnog mn vwo te halen.
Een ander grote intresse van mij is mode,kleding en alles wat daar bij komt kijken, vooruitzichten, kleur, merken. En heb volgens mij ook wel een goed gevoel voor kleur, stof en style Het lijkt me dus ook erg leuk om een studie te doen die hierbij aansluit.
Mijn vraag is dus eigenlijk of mensen ervaring hebben met zo'n soort opleiding? Of er een toelatings test ofzo is? En wat dit precies inhoud?
Zijn het echt allemaal van die 'ONLY-mode'-meisjes die op die scholen zitten? Want zo ben ik helemaal niet namelijk, doe wel vaak de styling van mensen. Maar zie er best gewoon normaal uit, niet zo met puntschoenen en de laatste mode uit de winkels volgend. Is dit een probleem?

Mwa beetje vaag verhaal wel geworden, maar om ff de vragen op een rijtje te zetten:
Wie ken een goede mode opleiding?
Is er een toelatings test/gesprek?
Hoe gaat deze in zn werk?
Wat voorn soort mensen nemen ze aan? Moet je een 'ONLY-mode'-meisje zijn?

dankjewel, voor je tijd en moeite!

Groetjes, Duifje
__________________
Roekoe!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2003, 20:33
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
moet je ff op de site van de studie mode management ofzo kijken
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 02-10-2003, 14:21
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Modevakopleiding.. MBO geloof ik.

Hogeschool van Amsterdam heeft Fashion Managment&Design.. Kben er geweest op de open dag en naar mijn mening te veel van die zogenaamde onlymeisjes.

Verder; Kunstacedemie.

Hogeschool van kunsten in Arnhem, en in Amsterdam hebben beide een modeopleiding. Die in Arnhem staat internationaal gezien hoog aan geschreven.. Maar let wel tis keihard werken, idealiseer het niet, maar afgezien van de wereld waarje in terecht zou komen: De kans dat je in Arnhem wordt aangenomen is... klein. echt klein..


Maar probeer het.

Schets veel, van alles, hoeden schoenen jurken.

Leg een map aan met dingen die jij mooi vind, en dingen die je niet mooi vindt.

Maak kleding, het hoeft niet perfect te zijn, maar laat zien dat jij een eigen idee hebt iets nieuws, verfrissend, bewaar al je werk van losse schets tot en met eindproduct.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 20:14
Duifje
Duifje is offline
Hey!
Bedankt voor jullie reacties!!

Kunst academie zal inderdaad moeilijk worden, vooral omdat ik geen tekenen in mn pakket heb. Keuze van tussen Ec1 en Tek.... tjah was wel moeilijk, maar Ec1 heb je toch het gevoel dat je wat zekerder kiest.

Ik ga het zeker wel proberen. En ook bij die in A'dam. Opzich vind ik het ook niet zo erg om er tussen te lopen. Wat die meisjes doen moeten ze zelf weten. Maar als daar op geselecteerd word dan... tjah zo ben ik gewoon niet echt. Gelukkig

Maare goed eigenlijk wou ik dus gewoon ff zeggen: Dankjewel!

Groetjes, Duifje
__________________
Roekoe!!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 20:19
efasab
efasab is offline
Citaat:
Duifje schreef op 01-10-2003 @ 18:17:
Hi!
5havo, een spannendjaar... profielwerkstuk, eindexamen maar ook een studie keuze. Lastig, eigenlijk wou ik altijd geneeskunde doen, maar met havo gaat dat niet echt. En heb niet echt zin om alsnog mn vwo te halen.
Een ander grote intresse van mij is mode,kleding en alles wat daar bij komt kijken, vooruitzichten, kleur, merken. En heb volgens mij ook wel een goed gevoel voor kleur, stof en style Het lijkt me dus ook erg leuk om een studie te doen die hierbij aansluit.
Mijn vraag is dus eigenlijk of mensen ervaring hebben met zo'n soort opleiding? Of er een toelatings test ofzo is? En wat dit precies inhoud?
Zijn het echt allemaal van die 'ONLY-mode'-meisjes die op die scholen zitten? Want zo ben ik helemaal niet namelijk, doe wel vaak de styling van mensen. Maar zie er best gewoon normaal uit, niet zo met puntschoenen en de laatste mode uit de winkels volgend. Is dit een probleem?

Mwa beetje vaag verhaal wel geworden, maar om ff de vragen op een rijtje te zetten:
Wie ken een goede mode opleiding?
Is er een toelatings test/gesprek?
Hoe gaat deze in zn werk?
Wat voorn soort mensen nemen ze aan? Moet je een 'ONLY-mode'-meisje zijn?

dankjewel, voor je tijd en moeite!

Groetjes, Duifje
Met citaat reageren
Oud 05-10-2003, 20:22
efasab
efasab is offline
Sorry, dat ging even mis!!

Mijn broer zit op de Hogeschool van Amsterdam, afdeling AMFI!! Echt een te gekke school. Helemaal niet van die ONLY-meisjes. Heel veel verschillende mensen, allemaal hun eigen stijl. Aanmeldingen zijn zwaar. Ongeveer 300 uit de 800 worden er gekozen! Je hebt 2 gesprekken. 1 met een leerling en 1 met een docent. Ook moet je al werk meenemen wat je hebt gedaan, 4 stuks.

Maar als je je goed voorbereid, kom je er wel!!

Succes!!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 19:56
kakelkip
Avatar van kakelkip
kakelkip is offline
Een vriendin van mij zit dus op de mode-academie in Arnhem, tis keihard werken en je moet echt veel talent hebben....

Volgens mij moest ze 2 keer op gesprek komen, dan zat ze voor een soort van jury die haar werkstukken beoordelen

En er zitten echt niet alleen maar mensen die precies met de laatste mode mee lopen enzo hoor (doet zij ook niet)

Ik zou me eerst maar eens goed verdiepen in wat je wil....
want als je eco al boven tekenen verkiest (zekerheid) kun je misschien meer iets richting de mode-management?
www.tmo.nl
__________________
tokkerdetoktok
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren mbo opleiding mode
scholiertje2212
1 18-12-2016 07:43
Algemene schoolzaken Gezocht: HBO mode opleiding
summer1986
19 19-03-2004 21:36
Algemene schoolzaken iemand ervaring met een MODE-opleiding????
me_ingexx
2 13-11-2003 16:46
Algemene schoolzaken mode opleiding
tanerly
8 13-11-2003 16:41
Lifestyle iemand ervaring met een MODE-opleiding????
me_ingexx
1 12-11-2003 20:59
Algemene schoolzaken Welke opleiding kan ik het beste doen?
Spirit
2 24-09-2002 09:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.