Oud 04-11-2015, 11:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dan is het denk ik wel een goede oefening. Ik herken het wel een beetje hoor. Wat mij vaak wel helpr is dat ik mijn jeugd nooit zo negatief heb ervaren toen ik er midden zat als zoals ik er nu soms op terug kijk.
Van mijn eerste tot mijn zeventiende levensjaar vond ik mijn moeder over het algemeen ook gewoon een geweldig mens, maar de laatste jaren en alle zooi die achterbleef zit natuurlijk het meest vers in mijn geheugen... De rare keuzes die ze vroeger heeft gemaakt neem ik haar niet eens zozeer kwalijk, omdat ik die toen niet als negatief heb ervaren.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Advertentie
Oud 04-11-2015, 13:49
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
bij de psycholoog de ogen uit mijn hoofd gejankt.
en haar de brief laten lezen.
ze heeft nou een brief met uitroep tekens naar de psychiater gestuurd.
of hij vandaag nog kan kijken naar andere zo nodig medicijnen.
dus ik hoop dat hij vandaag antwoord.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 05-11-2015, 09:50
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
de psychiater heeft gisteren niks meer laten horen.
dus dadelijk naar het spreekuur toe.
en dan mijn brief af geven.
heb de verpleging duidelijk gemaakt dat sporten mij op het moment niks helpt.
dus heb dat bij de bezigheid afgebeld.
van het sporten zeiden ze wel dat ik het voor de 2de keer had afgebeld.
maar ik zei als het niet gaat dan gaat het niet.
en volgende week ga ik het weer proberen.
en de bezigheid geeft mij veel meer afleiding op het moment.
ben benieuwd wat de psychiater dadelijk gaat zeggen.
want ik kom gewoon niet uit die somberheid.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 05-11-2015, 13:39
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
vanochtend een goed gesprek met de psychiater gehad.
ik heb vanaf nou mijn pillen niet meer in eigen beheer.
voor mijn eigen veiligheid,
en de seroquel krijg ik nou 2 of 3 keer per week vast.
en ik krijg een andere zo nodig.
net was het mis gegaan met am.
gelukkig niet zo diep als vorige week.
klote somberheid ik wordt er niet goed van.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 05-11-2015, 13:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik was de hele morgen een beetje lusteloos en mijn hoofd voelde als pudding terwijl ik heel graag dingen voor school wilde doen. Ondanks alles ben ik net wel een half uur gaan hardlopen, en dat was echt heerlijk. Ik voel me gelijk weer een stuk frisser, en ik ben trots omdat mijn conditie echt merkbaar verbeterd is sinds de eerste keer hardlopen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 05-11-2015, 13:54
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Ik was de hele morgen een beetje lusteloos en mijn hoofd voelde als pudding terwijl ik heel graag dingen voor school wilde doen. Ondanks alles ben ik net wel een half uur gaan hardlopen, en dat was echt heerlijk. Ik voel me gelijk weer een stuk frisser, en ik ben trots omdat mijn conditie echt merkbaar verbeterd is sinds de eerste keer hardlopen
dan ben je goed bezig.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 05-11-2015, 13:58
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
wat is muziek toch fijn.
dat helpt me wel eventjes.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 05-11-2015, 14:09
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
wat is muziek toch fijn.
dat helpt me wel eventjes.
Fijn om te horen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 06-11-2015, 08:43
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Fijn om te horen
vind ik ook

ot.
ik hoop dat mijn medicijnen snel gaan werken.
want ik wil van die somberheid af.
vanochtend al gedoucht.
om 9:30 laten zwachtelen en mijn arm laten zien.
en dan nog de rest van de ochtend bezigheid.
vanmiddag heb ik het lekker rustig en voor me eigen.
en vanavond komt gelukkig mijn moeder op bezoek.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 07-11-2015, 09:37
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Algemene vraag:
In hoeverre laten jullie familie/ vrienden/ kennissen/ klasgenoten weten hoe het met jullie gaat (vooral als het minder goed gaat)?
En hoe dan jullie dat concreet?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 07-11-2015, 11:49
Student22
Student22 is offline
Citaat:
Algemene vraag:
In hoeverre laten jullie familie/ vrienden/ kennissen/ klasgenoten weten hoe het met jullie gaat (vooral als het minder goed gaat)?
En hoe dan jullie dat concreet?
Dat ligt er bij mij een beetje aan wat mijn probleem is en wat voor invloed het heeft op m'n omgeving. Als ik me niet goed voel en het heeft invloed op mijn schoolprestatie dan zeg ik het wel tegen mijn groepsgenoten. Meestal vertel ik het volledige verhaal, ook tegen mijn vrienden en/of ouders. Mijn ervaring is dat mensen het meestal wel waarderen als je verteld hoe het met je gaat.

Hoe doe jij dit?
Oud 07-11-2015, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Algemene vraag:
In hoeverre laten jullie familie/ vrienden/ kennissen/ klasgenoten weten hoe het met jullie gaat (vooral als het minder goed gaat)?
En hoe dan jullie dat concreet?
Als het goed gaat laat ik het wel weten en dan merken mensen dat vaak ook wel aan me omdat ik dan vaak heel blij en enthousiast ben.
Als het wat minder gaat vind ik het lastig om dit te vertellen. Meestal hou ik het dan voor me of vertel ik het een beetje, maar zwak ik het heel erg af.
Oud 07-11-2015, 22:43
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Citaat:
Algemene vraag:
In hoeverre laten jullie familie/ vrienden/ kennissen/ klasgenoten weten hoe het met jullie gaat (vooral als het minder goed gaat)?
En hoe dan jullie dat concreet?

Ik ben er momenteel heel erg mee bezig om dit te veranderen. Ik hield altijd alles voor mezelf, deelde behalve af en toe hier op het forum niks met de buitenwereld en speelde één groot spelletje. Echter ben ik er ondertussen achter dat dit niet echt helpt, en probeer ik een aantal belangrijke mensen (vriend, goede vriendinnen en familie) steeds een beetje meer kennis te laten maken met diegene die ik echt ben. Hoe ik dat doe vind ik een lastige.. Doordat ik het momenteel heel erg druk heb spreek ik iedereen met name via WhatsApp. Wanneer ik dan de vraag krijg hoe het gaat, geef ik niet meer het sociaal wenselijke antwoord (goed, gaat zijn gangetje, prima, moe etc etc). Ik vertel dan meer hoe het echt gaat, dus naast dat ik zeg dat ik het druk heb en moe ben, ook wat voor andere gevolgen dat heeft. Of als het even niet lekker gaat, zeg ik wel dingen als kan beter. Het lukt me nog niet om te zeggen dat het niet goed gaat, terwijl dat wel is wat ik soms zou willen zeggen. In real life vind ik het sws lastiger, en ga ik toch al gauw weer over op de sociaal wenselijke antwoorden. Vaak ook omdat ik het idee hebben dat mensen helemaal geen zin aan mijn gezeur hebben..

Als ik me echt heel moe/slecht voel is dat tegenwoordig ook wat beter aan me te zien, als je me kent. Ik doe wat minder hard mijn best om dat te coveren (dus niet meer overdreven vrolijk doen, geen make up meer op doen terwijl ik nooit make up op heb zodat het er ineens anders uit zag en het minder opviel dat ik er niet uit zag), wat dus soms automatisch vragen oproept waardoor ik er niet zelf over hoef te beginnen. Dus als ik moe ben, ben ik niet zo vrolijk en sociaal als normaal waardoor mensen die ik goed ken al gauw vragen wat er aan de hand is.. Ik ben mezelf aan het aanleren dat ik hier niet voor weg hoef te lopen, omdat dit mensen zijn die waarschijnlijk wel het echte antwoord willen horen.

Het verschilt dus een beetje per persoon en situatie hoe ik dat doe maar ik heb de eerste stappen in ieder geval gezet...
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 07-11-2015, 23:12
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Mijn standaard antwoord op "Hoe gaat het met je?" is afwisselend "Druk", "Moe" of "Het gaat (een beetje)", maar opvallend genoeg reageren mensen daar heel passief op, alsof het super normale antwoorden zijn. Soms hoor ik "Ja, iedereen is druk hè?", maar vrijwel nooit een oprecht geïnteresseerde reactie die mij ruimte biedt mijn verhaal kwijt te kunnen.

Mijn vriend zei laatst dat hij het zo lastig vond om in zijn omgeving (familie voornamelijk) de mensen duidelijk te maken dat het niet goed met me gaat. Mensen begrijpen dat niet omdat ik me groot probeer te houden bij sociale activiteiten, men ziet niet dat er meer achter zit. Ik vind het ook wel lastig om zo in de groep, zeker bij zijn familie, open te zijn. Over mijn huisje praten is wel een semi-neutraal onderwerp, waar zij vragen hoe het met de verbouwing staat en ik braaf de planning opsom. Maar echt zeggen dat ik de verbouwing, het verlies van mijn moeder, de verhuizing en omgang met mijn vader en oma lastig trek, dat doe je niet even op een familieverjaardag waar jij zelf slechts aanhang bent...

Wanneer ik mensen één op één spreek of app, probeer ik zo open mogelijk te zijn en dan is daar vaak ook wel ruimte voor. In mijn bijbelstudie groep of bij mijn studentenvereniging ligt dat al weer iets moeilijker, omdat mijn "problemen" compleet buiten de belevingswereld van de mensen daar vallen. Op mijn werk heb ik het wel verteld, en aan mijn studiecoördinator ook, omdat het mijn prestaties beïnvloed ben ik liever direct open.

In groepen vind ik het echt lastig om open te zijn, want mensen mogen best weten dat het niet goed met me gaat, maar ik ben niet iemand om zomaar met anderen erbij te gaan huilen. De zwaarste momenten heb ik ook als ik alleen ben. Het zou makkelijk zijn als er een soort universeel symbool zou zijn voor kwetsbaarheid, zodat je door een polsbandje of ketting je schreeuw om hulp kunt uiten. Natuurlijk hoef ik niet van iedereen concreet die hulp, maar begrip of interesse geven al een hoop verlichting. Juist omdat ik zo vaak het gevoel heb dat niemand ziet hoe het echt met me gaat...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 09-11-2015, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Algemene vraag:
In hoeverre laten jullie familie/ vrienden/ kennissen/ klasgenoten weten hoe het met jullie gaat (vooral als het minder goed gaat)?
En hoe dan jullie dat concreet?
Vrienden vertel ik dat gewoon; heb een aantal vrienden waarmee ik juist heel goed kan sparren en het lucht vaak al op om iets uit te spreken. Als ik echt een rotdag heb en merk dat het mijn gedrag op werk beïnvloedt vertel ik het sommige collega's ook, dan begrijpen ze waar mijn reactie vandaan komt. Gelukkig komt dat niet zo vaak voor. Concreet: ik vond een vrouw leuk, zij mij in eerste instantie ook maar na een paar weken dumpte ze me. De volgende dag op werk reageerde ik zwaar geïrriteerd op alles. Ik heb toen gewoon drie collega's in een kantoortje verteld wat er gebeurd was en dat ik merk dat ik veel te fel reageer op alles, en dat dit de oorzaak is.

Mijn ouders vertel ik, als ik al iets vertel, pas later iets.

Citaat:
Mijn standaard antwoord op "Hoe gaat het met je?" is afwisselend "Druk", "Moe" of "Het gaat (een beetje)", maar opvallend genoeg reageren mensen daar heel passief op, alsof het super normale antwoorden zijn. Soms hoor ik "Ja, iedereen is druk hè?", maar vrijwel nooit een oprecht geïnteresseerde reactie die mij ruimte biedt mijn verhaal kwijt te kunnen.
Ik typ het volgende niet om jou te overtuigen of zo maar om uit te leggen hoe sommige mensen er tegenaan kijken en dat kan de reden van de manier van reageren zijn. Alles in deze alinea na deze zin is dus hoe ik het zelf ervaar, ik weet dat het voor andere mensen anders is. Ik geloof niet in "druk" en gebruik dat woord nooit als mensen me vragen hoe het gaat of hoe het op werk is, ook al zit ik eventueel in die periode 60 uur per week op het werk. Druk zit tussen de oren en is een state of mind. Als je jezelf maar vertelt dat je het druk hebt, dan voelt het ook zo. Nu heb ik wel een tijdje nodig gehad om dit voor mezelf duidelijk te krijgen, de eerste jaren dat ik werkte had ik het gevoel dat er geen eind aan kwam en voelde het echt als druk, ik was er ook buiten werk veel mee bezig. Tegenwoordig zodra ik de lift in stap op kantoor ben ik in mijn gedachten al niet meer met werk bezig. Zelfs al weet ik dat de volgende dag veel werk verzet moet worden of een belangrijke deadline is. Ik betrek het nu volledig op werk maar het geldt uiteraard voor alles in het leven. Studie, relatie met ouders/vrienden/partner, je woning, je lichaam, alles.

Als iemand mij vertelt dat hij druk is, dan denk ik dus ook vooral "ok deze persoon kan op dit moment niet omgaan met deze gevoelens" en afhankelijk van hoeveel zin ik er zelf in heb en hoe aardig ik die ander vind probeer ik dan een antwoord te geven in de hoop dat die ander daar wat mee kan, of reageer ik gelaten. Het is een antwoord waar ik weinig mee kan. Ik ben altijd geneigd om te zeggen "druk zit tussen de oren" maar zelfs, stel dat dat zo is, dan heeft die ander daar natuurlijk geen klap aan om dat te horen. Ik probeer dan nog wel eens tips te geven. Op werkgebied is dat wat gemakkelijker - bijvoorbeeld problemen/hoeveelheid werk één voor één aanpakken en je zult merken dat het uiteindelijk toch allemaal beheersbaar is (of niet, maar dat is dan niet jouw probleem). Op persoonlijk vlak vind ik dat lastiger. Vooral als mensen excuses gaan zoeken waarom ze iets niet "kunnen" doen haak ik vrijwel meteen af.

Ok ik weet niet of bovenstaande tekst ergens op slaat. Ik werd getriggerd door het woordje druk.
Oud 09-11-2015, 10:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Vrienden vertel ik dat gewoon; heb een aantal vrienden waarmee ik juist heel goed kan sparren en het lucht vaak al op om iets uit te spreken. Als ik echt een rotdag heb en merk dat het mijn gedrag op werk beïnvloedt vertel ik het sommige collega's ook, dan begrijpen ze waar mijn reactie vandaan komt. Gelukkig komt dat niet zo vaak voor. Concreet: ik vond een vrouw leuk, zij mij in eerste instantie ook maar na een paar weken dumpte ze me. De volgende dag op werk reageerde ik zwaar geïrriteerd op alles. Ik heb toen gewoon drie collega's in een kantoortje verteld wat er gebeurd was en dat ik merk dat ik veel te fel reageer op alles, en dat dit de oorzaak is.

Mijn ouders vertel ik, als ik al iets vertel, pas later iets.



Ik typ het volgende niet om jou te overtuigen of zo maar om uit te leggen hoe sommige mensen er tegenaan kijken en dat kan de reden van de manier van reageren zijn. Alles in deze alinea na deze zin is dus hoe ik het zelf ervaar, ik weet dat het voor andere mensen anders is. Ik geloof niet in "druk" en gebruik dat woord nooit als mensen me vragen hoe het gaat of hoe het op werk is, ook al zit ik eventueel in die periode 60 uur per week op het werk. Druk zit tussen de oren en is een state of mind. Als je jezelf maar vertelt dat je het druk hebt, dan voelt het ook zo. Nu heb ik wel een tijdje nodig gehad om dit voor mezelf duidelijk te krijgen, de eerste jaren dat ik werkte had ik het gevoel dat er geen eind aan kwam en voelde het echt als druk, ik was er ook buiten werk veel mee bezig. Tegenwoordig zodra ik de lift in stap op kantoor ben ik in mijn gedachten al niet meer met werk bezig. Zelfs al weet ik dat de volgende dag veel werk verzet moet worden of een belangrijke deadline is. Ik betrek het nu volledig op werk maar het geldt uiteraard voor alles in het leven. Studie, relatie met ouders/vrienden/partner, je woning, je lichaam, alles.

Als iemand mij vertelt dat hij druk is, dan denk ik dus ook vooral "ok deze persoon kan op dit moment niet omgaan met deze gevoelens" en afhankelijk van hoeveel zin ik er zelf in heb en hoe aardig ik die ander vind probeer ik dan een antwoord te geven in de hoop dat die ander daar wat mee kan, of reageer ik gelaten. Het is een antwoord waar ik weinig mee kan. Ik ben altijd geneigd om te zeggen "druk zit tussen de oren" maar zelfs, stel dat dat zo is, dan heeft die ander daar natuurlijk geen klap aan om dat te horen. Ik probeer dan nog wel eens tips te geven. Op werkgebied is dat wat gemakkelijker - bijvoorbeeld problemen/hoeveelheid werk één voor één aanpakken en je zult merken dat het uiteindelijk toch allemaal beheersbaar is (of niet, maar dat is dan niet jouw probleem). Op persoonlijk vlak vind ik dat lastiger. Vooral als mensen excuses gaan zoeken waarom ze iets niet "kunnen" doen haak ik vrijwel meteen af.

Ok ik weet niet of bovenstaande tekst ergens op slaat. Ik werd getriggerd door het woordje druk.
Ik waardeer je reactie

Druk is inderdaad vooral hoe je iets ervaart, want dezelfde hoeveelheid verplichtingen zal de een weinig energie kosten terwijl de ander het als zware last ervaart.
Bij de test die ik bij mijn psycholoog moest invullen kwam er wel uit dat ik enorm veel stress ervaar, wat mij weer het gevoel geeft het druk te hebben.
Rond het afwikkelen van de erfenis van mijn moeder, verkoop van het huis, huis leegruimen, etc. heb ik heel veel moeten regelen en was ik voor veel dingen verantwoordelijk of zelfs de enige die er achteraan ging om het rond te krijgen. Dat en mijn wil op door te blijven studeren hebben mij mentaal best wel uitgeput, ik deed te veel en voelde steeds de druk om het allemaal te doen (een ander deed het niet en het was mijn verantwoordelijkheid). Gelijk daarna een verbouwing gaan doen is niet echt een goed plan geweest, want dat werd opnieuw een lang lopend project waarvoor steeds weer veel dingen geregeld moest worden. Bij studie of dat soort verplichtingen laat ik het in mijn vrije tijd veel minder makkelijk los, omdat de to-do lijst nog in mijn hoofd blijft zitten. Mijn "Ik heb het druk" omvat dus eigenlijk "Ik heb meer verplichtingen en verantwoordelijkheid dan ik op dit moment aan kan." De veerkracht is er bij mij een beetje uit (ik ben snel van slag, geïrriteerd of emotioneel) maar dat is best lastig voor te stellen, merk ik in mijn omgeving, waar het leven voor de meeste mensen wel gewoon z'n gangetje gaat en mensen zich ook geen voorstelling kunnen maken van de administratieve en praktische berg rommel die ik weggewerkt heb vorig jaar. Dat maakt het denk ik ook lastiger te begrijpen waarom ik zo labiel kan zijn en minder energie heb dan twee jaar geleden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 09-11-2015, 10:45
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
een fijn weekend gehad.
mijn ouders zijn op bezoek geweest.
nou voel ik me weer behoorlijk somber.
en de neiging tot am is ook weer flink aanwezig.
maar ik probeer afleiding te zoeken.
andere zien wel dat het beter gaat.
maar zelf zie ik het niet.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 09-11-2015, 14:20
Haise
Haise is offline
Gewoon een avond alleen rusten of met je vrienden rusten.
Oud 09-11-2015, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof niet in "druk" en gebruik dat woord nooit als mensen me vragen hoe het gaat of hoe het op werk is, ook al zit ik eventueel in die periode 60 uur per week op het werk. Druk zit tussen de oren en is een state of mind. Als je jezelf maar vertelt dat je het druk hebt, dan voelt het ook zo. Nu heb ik wel een tijdje nodig gehad om dit voor mezelf duidelijk te krijgen, de eerste jaren dat ik werkte had ik het gevoel dat er geen eind aan kwam en voelde het echt als druk, ik was er ook buiten werk veel mee bezig. Tegenwoordig zodra ik de lift in stap op kantoor ben ik in mijn gedachten al niet meer met werk bezig. Zelfs al weet ik dat de volgende dag veel werk verzet moet worden of een belangrijke deadline is. Ik betrek het nu volledig op werk maar het geldt uiteraard voor alles in het leven. Studie, relatie met ouders/vrienden/partner, je woning, je lichaam, alles.

Als iemand mij vertelt dat hij druk is, dan denk ik dus ook vooral "ok deze persoon kan op dit moment niet omgaan met deze gevoelens" en afhankelijk van hoeveel zin ik er zelf in heb en hoe aardig ik die ander vind probeer ik dan een antwoord te geven in de hoop dat die ander daar wat mee kan, of reageer ik gelaten. Het is een antwoord waar ik weinig mee kan. Ik ben altijd geneigd om te zeggen "druk zit tussen de oren" maar zelfs, stel dat dat zo is, dan heeft die ander daar natuurlijk geen klap aan om dat te horen. Ik probeer dan nog wel eens tips te geven. Op werkgebied is dat wat gemakkelijker - bijvoorbeeld problemen/hoeveelheid werk één voor één aanpakken en je zult merken dat het uiteindelijk toch allemaal beheersbaar is (of niet, maar dat is dan niet jouw probleem). Op persoonlijk vlak vind ik dat lastiger. Vooral als mensen excuses gaan zoeken waarom ze iets niet "kunnen" doen haak ik vrijwel meteen af.

Ok ik weet niet of bovenstaande tekst ergens op slaat. Ik werd getriggerd door het woordje druk.
Mooi verwoord!
Oud 09-11-2015, 22:59
Verwijderd
Overigens ben ik zelf op het moment te druk: ik kan het voor mijn gevoel allemaal helemaal niet meer aan. Mijn hoofd zit zo vol en ik ben met zulke andere dingen bezig dan met school. Ook zit ik erover te denken om met mijn opleiding te stoppen omdat ik daar ook heel erg over twijfel, maar tegelijk ben ik daar weer bang voor ofzo. Dan val ik in een gat en is het makkelijker om bergafwaarts te gaan. Ook twijfel ik heel erg, want ik weet ook niet zo goed wat ik dan wel zou moeten studeren en straks kies ik dan weer iets wat ik niet wil afmaken.
Ik zou ook kunnen stoppen met mijn bijbaantje, maar straks stop ik dan toch met mijn opleiding of krijg ik een negatief studieadvies en dan heb ik helemaal niets meer.
Struggles.
Op dit moment houdt iets me zo bezig, maar ik vind het heel naar om het aan mensen om me heen te vertellen, terwijl ik weet dat het voor mezelf houden ook gewoon niet goed is want ik merk dat ik er ontzettend over pieker, ik slaap slecht en ik vind het moeilijk om me met school bezig te houden.
Ook vind ik een jongen leuk, maar ik ken hem helemaal niet zo goed en ik wil hem ook eigenlijk helemaal niet leuk vinden. Ik kan zo weer terug de pubertijd in haha.
Oud 09-11-2015, 23:33
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Overigens ben ik zelf op het moment te druk: ik kan het voor mijn gevoel allemaal helemaal niet meer aan. Mijn hoofd zit zo vol en ik ben met zulke andere dingen bezig dan met school. Ook zit ik erover te denken om met mijn opleiding te stoppen omdat ik daar ook heel erg over twijfel, maar tegelijk ben ik daar weer bang voor ofzo. Dan val ik in een gat en is het makkelijker om bergafwaarts te gaan. Ook twijfel ik heel erg, want ik weet ook niet zo goed wat ik dan wel zou moeten studeren en straks kies ik dan weer iets wat ik niet wil afmaken.
Ik zou ook kunnen stoppen met mijn bijbaantje, maar straks stop ik dan toch met mijn opleiding of krijg ik een negatief studieadvies en dan heb ik helemaal niets meer.
Struggles.
Op dit moment houdt iets me zo bezig, maar ik vind het heel naar om het aan mensen om me heen te vertellen, terwijl ik weet dat het voor mezelf houden ook gewoon niet goed is want ik merk dat ik er ontzettend over pieker, ik slaap slecht en ik vind het moeilijk om me met school bezig te houden.
Ook vind ik een jongen leuk, maar ik ken hem helemaal niet zo goed en ik wil hem ook eigenlijk helemaal niet leuk vinden. Ik kan zo weer terug de pubertijd in haha.
Heel praktisch, maar is het mogelijk om bij je opleiding even een periode minder vakken te volgen? Dat heeft mij heel veel rust gegeven. Ik kan me wel iets voorstellen bij je twijfels, niets doen is best een grote stap en veilige vertrouwde dingen achter je laten zoals een bijbaantje is ook niet altijd prettig.

*knuffel*
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 09-11-2015, 23:53
Verwijderd
Citaat:
Heel praktisch, maar is het mogelijk om bij je opleiding even een periode minder vakken te volgen? Dat heeft mij heel veel rust gegeven. Ik kan me wel iets voorstellen bij je twijfels, niets doen is best een grote stap en veilige vertrouwde dingen achter je laten zoals een bijbaantje is ook niet altijd prettig.

*knuffel*
Ik zit in mijn p-jaar, dus ik denk niet dat dat kan en mag en dat wil ik ook weer niet. Dan moet ik ook iedereen gaan uitleggen waarom. Dankjewel voor je reactie


het is net weer mis gegaan met het krassen en prikken. Niet zo erg deze keer, en het voelt wel heel fijn maar ik weet dat het gewoon niet goed is en dat ik het morgen wel heel erg vind.
Oud 10-11-2015, 00:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik zit in mijn p-jaar, dus ik denk niet dat dat kan en mag en dat wil ik ook weer niet. Dan moet ik ook iedereen gaan uitleggen waarom. Dankjewel voor je reactie


het is net weer mis gegaan met het krassen en prikken. Niet zo erg deze keer, en het voelt wel heel fijn maar ik weet dat het gewoon niet goed is en dat ik het morgen wel heel erg vind.
Ik denk dat wanneer je het uitlegt aan je studiecoördinator, dat het echt geen probleem is. Tegen de mensen waar je niets mee hebt zeg je gewoon dat je het te druk vond, bij andere mensen geeft het misschien juist een ingang om je verhaal kwijt te kunnen (kan ook wel eens heel fijn zijn). Natuurlijk moet je het zelf beslissen, maar als het je allemaal zwaar valt is het in elk geval verstandig dat je dat bespreekt met je studiecoördinator.

Wat als je i.p.v. prikt nu eens gaat tekenen op je huid? Met een marker. Dan kan je figuren maken, of stipjes, strepen, botjes, hartjes... Je beschadigd je lichaam niet, maar zorgt wel even voor een uitlaatklep.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 10-11-2015, 11:06
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
vanochtend weer laten zwachtelen.
en ik heb nou creme voor verschillende plekken.
die ze 2 maal per dag moeten in smeren.
daar baal ik wel van.
want dan ben je weer afhankelijk van de verpleging.
dan maak ik me meteen weer druk om de kleine dingen die er bij komen kijken.
terwijl ze zeggen dat ik me daar helemaal niet druk om hoef te maken.
heb het gehad met al dat creme smeren.
maar het hoeft gelukkig maar 2 weken.
en dadelijk naar de psycholoog toe.
dan kan ik even mijn ei kwijt.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 10-11-2015, 11:18
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Citaat:
Ik zit in mijn p-jaar, dus ik denk niet dat dat kan en mag en dat wil ik ook weer niet. Dan moet ik ook iedereen gaan uitleggen waarom. Dankjewel voor je reactie


het is net weer mis gegaan met het krassen en prikken. Niet zo erg deze keer, en het voelt wel heel fijn maar ik weet dat het gewoon niet goed is en dat ik het morgen wel heel erg vind.

Pm'en hea als je wilt kletsen! Verder een dikke knuffel voor jou en rustig aan! Heb je de elastiekjes om je pols als geprobeerd?
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 10-11-2015, 14:08
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
ik heb weer eens niet goed voor mijn lichaam gezorgd.
maar daar denk ik op dat moment niet aan.
maar veel later pas.
en nou voel ik me in paniek enzo.
maar het komt wel weer goed.
dat zegt de verpleging ook.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 11-11-2015, 14:13
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
gisteren goed nieuws gehoord.
maandag heb ik een rondleiding op de woonafdeling.
en dan ga ik daar over een paar weken wonen.
ik vindt het aan de ene kant heel spannend en eng.
maar aan de andere kant heb ik dan wel een eigen plekje.
en vanochtend ging het redelijk.
maar nou voel ik me zwaar klote en somber.
maar ben wel gewoon naar de bezigheid gegaan.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 11-11-2015, 14:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
gisteren goed nieuws gehoord.
maandag heb ik een rondleiding op de woonafdeling.
en dan ga ik daar over een paar weken wonen.
ik vindt het aan de ene kant heel spannend en eng.
maar aan de andere kant heb ik dan wel een eigen plekje.
en vanochtend ging het redelijk.
maar nou voel ik me zwaar klote en somber.
maar ben wel gewoon naar de bezigheid gegaan.
Een eigen plekje is fijn toch? Dan kan je je daar vast op verhuizen. Misschien kan je daar ook echt eigen dingen neerzetten, waardoor je je nog meer thuis gaat voelen?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 11-11-2015, 23:04
Verwijderd
Ik voel me zo verdrietig en depressief en moe
Oud 12-11-2015, 01:29
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik voel me zo verdrietig en depressief en moe
*knuffels*
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 12-11-2015, 14:06
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Een eigen plekje is fijn toch? Dan kan je je daar vast op verhuizen. Misschien kan je daar ook echt eigen dingen neerzetten, waardoor je je nog meer thuis gaat voelen?
ja een eigen plekje is zeker fijn.
ot.
vanochtend gesport.
ik heb 15 minuten gefietst en 15 minuten gelopen.
en ik ben nou best trots op me eigen.
verder hoop ik dat de paniek aanvallen snel minder worden.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 13-11-2015, 09:18
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
toch maar besloten dat ik dit weekend op de afdeling blijf.
want met dat creme smeren is een heel gedoe.
en mijn paniek aanvallen zijn hevig.
dus hopelijk wordt het op de afdeling wat rustiger.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 14-11-2015, 13:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik ben vanmorgen vol goede moed gaan hardlopen, maar zodra ik thuis was en op de bank neer plofte leek ik wel door mijn energie voor de hele dag heen. Ik moet nog naar de winkel, verf halen, omdat we anders morgen niet de kozijnen kunnen schilderen, en ik moet nog een opdracht inleveren, maar ik kan me er echt niet toe zetten.

Ik krijg mezelf niet eens zo ver om even langs mijn huisje te fietsen om te kijken hoe mooi het nieuwe behang op de muur zit (ik kreeg gisteravond een foto van de aannemer doorgestuurd, maar die was niet zo duidelijk)
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 15-11-2015, 15:52
Verwijderd
Op dit moment voel ik me eigen een beetje dubbel.
Aan de ene kant is het erg onrustig en druk in mijn hoofd en aan de andere kant voel ik me eigen ook wel weer goed.
Psychisch gezien is het best wel rustig in mijn hoofd en gaat het ook best wel goed, wat ik erg fijn vind. Maar op de woongroep ben ik druk bezig met het maken van surprise voor 4 december, dan vieren wij op de woongroep sinterklaas.
Ik vind het nu al best wel spannend en zie er tegen op, tegen de drukke feestmaand december.
Ik koop nu al zoveel mogelijk de cadeautjes voor de surprise, zodat ik niet tegen de tijd dat het zover is, ik nog in de drukke winkels moet, want dan kan ik het, ook mede door mijn autisme niet meer overzien.
Om de rust er in te houden probeer ik ook zoveel mogelijk om afleiding te zoeken en mezelf bezig te houden.
Dat lukt tot nu toe best wel goed.
Oud 16-11-2015, 00:02
Verwijderd
Intensieve dag gehad met veel herinneringen. Helemaal gesloopt nu maar toch kan ik niet slapen. Hopelijk gaat het morgen weer wat beter als de week weer begint en krijg ik de dingen weer wat beter op een rijtje. Deze week waarschijnlijk weer een hulpproject waar ik erg tegenop zie. Heb het idee dat ze er niets van snappen en voel me onveilig. Ik hoop dat ik erg toch mee vooruit kom want anders weet ik het ook niet zo goed meer. Ik voel me machteloos want ik probeer me over dingen heen te zetten en psychosociaal voldoende te presteren maar ik merk dat het lastig is. Ook kan ik er niet om huilen, ik voel me verdrietig maar ik kan het niet uiten.
Oud 16-11-2015, 07:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als je niet kunt huilen, kan je het dan misschien van je af schrijven? En als het echt niet gaat binnen dat project, gewoon eerlijk zijn en je grenzen aangeven. Vind je bepaalde dingen moeilijk, zeg het dan! Als je omgeving dat niet weet kan je omgeving je ook niet steunen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 16-11-2015, 09:13
Verwijderd
Citaat:
Als je niet kunt huilen, kan je het dan misschien van je af schrijven? En als het echt niet gaat binnen dat project, gewoon eerlijk zijn en je grenzen aangeven. Vind je bepaalde dingen moeilijk, zeg het dan! Als je omgeving dat niet weet kan je omgeving je ook niet steunen.
Je hebt (zoals gewoonlijk ) gelijk. Ik houd voor mezelf een soort dagboekje bij waarin ik dingen opschrijf. Soms helpt dat wel om mijn gedachten te ordenen maar toch blijven de gevoelens dan meestal wel. Bij het hulpproject moet ik idd beter mijn grens aangeven, dankjewel!
Oud 16-11-2015, 09:30
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Je hebt (zoals gewoonlijk ) gelijk. Ik houd voor mezelf een soort dagboekje bij waarin ik dingen opschrijf. Soms helpt dat wel om mijn gedachten te ordenen maar toch blijven de gevoelens dan meestal wel. Bij het hulpproject moet ik idd beter mijn grens aangeven, dankjewel!
Knuffels!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 16-11-2015, 10:53
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Citaat:
Knuffels!
En nog meer knuffels! Als ik er vandaag aan toe kom reageer ik op je pm, maar je doet het echt goed. Rustig aan!
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 16-11-2015, 14:04
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
vanavond de rondleiding op de woongroep.
ik vindt het erg spannend.
maar ik heb er ook wel zin in.
en gelukkig gaat mijn moeder en iemand van de verpleging mee.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 16-11-2015, 14:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
vanavond de rondleiding op de woongroep.
ik vindt het erg spannend.
maar ik heb er ook wel zin in.
en gelukkig gaat mijn moeder en iemand van de verpleging mee.
Fijn dat je ouders zo vaak voor je klaar staan! Veel plezier bij de rondleiding, probeer er van te genieten
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 17-11-2015, 10:46
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Fijn dat je ouders zo vaak voor je klaar staan! Veel plezier bij de rondleiding, probeer er van te genieten
daar ben ik zeker heel blij om.

de rondleiding was heel fijn.
het is een mooie afdeling met 24 mensen.
verdeeld in twee woonkamers.
in elke woonkamer 12 mensen.
en er is een tussen ruimte.
er is een a en een b kant.
ik kom op de b kant.
heb nog geen kamer kunnen zien.
want die was nog bezet.
en als ik vragen heb moet ik ze op schrijven.
en morgen krijg ik de datum te horen.
ik vindt het allemaal heel spannend.
maar ik heb er wel zin in.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 17-11-2015, 10:53
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Goed om te lezen dat je ondanks de spanning toch zo enthousiast bent darkfairy!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 17-11-2015, 13:12
Verwijderd
Gisteren paniekaanval gehad, gaat niet zo goed
Oud 17-11-2015, 14:14
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Goed om te lezen dat je ondanks de spanning toch zo enthousiast bent darkfairy!
dankje wel Elin3.
Citaat:
Gisteren paniekaanval gehad, gaat niet zo goed
herkenbaar.

ot.
mijn stemming is vandaag al meer dan 5 keer om geslagen.
er is geen peil op te trekken.
straks maar even aan geven op de afdeling.
en genieten van de goede momenten.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 18-11-2015, 14:16
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
gisteren te horen gekregen dat ik morgen naar de woonafdeling ga.
dus vanochtend heb ik bijna alles al in gepakt 7 tassen.
morgen nog het laatste beetje in pakken.
en dan morgen om 11:00 daar zijn.
gelukkig gaat de verpleging mee.
ik krijg wel 2 andere coordinatoren die blijkbaar ook heel aardig zijn.
en ik krijg een andere psycholoog.
ik vindt het nou wel allemaal eng en ben in paniek.
maar aan de andere kant heb ik er wel zin in.
en krijg ik dan meer een eigen plekje.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 18-11-2015, 15:16
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Goed dat je al zoveel ingepakt hebt.

Het lijkt me wel vervelend dat je nu naar een andere psycholoog moet. Hoe sta je daar zelf tegenover?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 22-11-2015, 14:42
Verwijderd
Op dit moment heb ik veel spanningen.
Ik kan veel dingen even niet meer overzien en veel dingen worden mij te veel.
Ik ben nu heel erg druk bezig met het maken van een surprise.
Op vrijdag 4 december doen wij bij mij op de woongroep surprise en nu is het de bedoeling dat we iets leuks maken voor die gene die je hebt.
Nu ben ik erg perfectionistisch en wil ik graag de dingen zelf zien te doen en zien op te lossen, met als gevolg dat ik wel eens kwaad kan worden en dit zelfs kan uitlopen tot een woede uitbarsting.
Afgesproken met de begeleiding dat ik de surprise even laat voor wat het is en dat ik er van de week weer mee verder ga .
De stress voor sinterklaas en voor de feestdagen, daar kan ik niet tegen.
Maar, ik moet maar zo proberen te denken, ik heb nog iets minder dan 2 weken voor het 4 december is, dus heb ik nog mooi de tijd om wat moois en leuks te maken en cadeautjes te kopen.
Oud 23-11-2015, 10:42
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Goed dat je al zoveel ingepakt hebt.

Het lijkt me wel vervelend dat je nu naar een andere psycholoog moet. Hoe sta je daar zelf tegenover?
ik vindt het wel wennen.
maar deze week kan ik nog naar mijn eigen psycholoog.
en een andere keer hebben we met die nieuwe psycholoog een gesprek.

ot.
het is erg wennen op de afdeling.
ben er het weekend gebleven om te wennen.
ben wel erg geschrokken omdat iemand van de verpleging.
boos op mij werd omdat ik niet zei dat ik ging krabben.
dat ga ik dus ook tegen mijn coordinator van de vorige afdeling zeggen.
want daar werden ze nooit boos.
dat werkt bij mij ook de verkeerde kant op.
verder voelt mijn kamer wel als een eigen plekje.
en ik hoef niet meer gezwachteld te worden want ik heb nou steunkousen.
ze moeten me wel helpen om ze aan en uit te doen.
en vanmiddag ga ik voor het eerst douchen op deze afdeling.
ik vindt het behoorlijk spannend door de herinneringen.
maar ik heb al gevraagd of mijn coordinator voor de deur komt staan.
dus dat gaat vanmiddag wel goed komen.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 23-11-2015, 11:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Goed dat je direct je grenzen aangeeft, darkfairy. Hopelijk kan je goed wennen op je nieuwe afdeling.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic - 174
darkfairy
30 08-09-2018 14:59
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 11:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.