Oud 08-05-2015, 12:50
AngelLove96
AngelLove96 is offline
Heey,

Ik ben een meisje van 18 en word volgende maand 19.
Heb constant ruzie over van alles thuis met me ouders. Soms lijkt het of ik helemaal niks goed kan doen in hun ogen.
Ik ben het gewoon zat dat geruzie thuis en praten helpt niet echt want ze luisteren niet serieus naar me.
En nu zou ik graag bij me vriend willen slapen. Het is 1x uit geweest omdat we teveel ruzie hadden om niks. Maar nu ben ik weer een tijdje samen met hem en alles gaat prima. En we hadden toen het uit ging bijna 3 jaar. In die tijd mocht ik wel daar slapen van me ouders. Maar nu het uitgeweest is mag het niet en is hij hier niet meer welkom.
En dat vind ik erg moeilijk.
Maar me vriend heeft wel tegen me gezegd dat als het nodig is ik bij zijn vriend (die is 31 die vriend.)mag wonen en ja van me vriend mag ik ook bij zijn ouders wonen tot we samen het geld hebben voor een eigen huisje. Alleen me ouders zijn het er niet mee eens als ik daar zou gaan wonen.
Maar al zou ik het huis uitgaan kunnen me ouders me dan via de politie ofso mij daar ophalen en weer naar mijn huis brengen. Of nu ik 18 ben mogen hun niet bepalen meer waar ik woon?
En mag ik uitwonede stufi aan vragen al woon ik bij me schoonouders?
Doe wel een mbo opleiding.

Hopelijk kan iemand me tips ofso geven
alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2015, 12:55
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Even heel kort:
-Je bent meerderjarig, je mag zelf weten waar je gaat wonen, de politie zal je niet tegen je wil naar je ouders brengen.
-Je hebt recht op uitwonende stufi als je bij je 'schoonouders' woont. Wel eerst inschrijven bij de gemeente op dat adres!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2015, 16:54
AngelLove96
AngelLove96 is offline
Dus als ik het goed begrijp hoeven me ouders me geen toestemming te geven al wil ik het huis uit. Want hun zeggen dat hun tot me 21e wel toestemming ofso moeten geven.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2015, 17:06
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dus als ik het goed begrijp hoeven me ouders me geen toestemming te geven al wil ik het huis uit. Want hun zeggen dat hun tot me 21e wel toestemming ofso moeten geven.
Je ouders zijn -als ik me niet vergis (Axel11 naamzoek! jij weet dat wel)- tot je 21e financieël verantwoordelijk voor je. Volgens mij staat bepalen waar jij woont daar los van.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-05-2015, 17:08
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Hoe zouden je ouders er tegenover staan als je gewoon zelf een kamer zoekt. Dan woon je zelfstandig, hoeven je ouders zich niet druk te maken over het wonen bij welke jongen dan ook en zit je ook niet direct te dicht bij je vriend op z'n lip.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-05-2015, 17:14
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Je ouders zijn alleen verplicht om, als je dat wil, financieel bij te dragen aan je levensonderhoud tot je 21ste. Rechten hebben ze dus (praktisch) niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie muur bouwen
brunettespy
12 23-06-2013 08:31
Werk, Geld & Recht Help!!! Wil uit huis
Duvelke_024
6 28-03-2012 11:15
Werk, Geld & Recht Uit huis
Jeremy_HC
1 25-02-2009 18:37
Werk, Geld & Recht Uit huis? Hoe te betalen..?
Lorelei
86 13-09-2007 00:13
Psychologie Uit huis?
Romie
21 14-10-2005 19:01
Psychologie Ik ben het zat... Ik wil niet meer
~Black~Angel~
15 09-02-2002 15:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.