Oud 15-01-2004, 10:36
Verwijderd
Ik weet niet of dit hier past, anders moet je hem maar naar een ander topic verplaatsen.

Ik zit in 6vwo en ik doe nu al 2 jaar M&O, maar het is me echt glashard tegen gevallen, ik vind het heel moeilijk en ook totaal niet leuk. Ik haalde altijd 6's of 7's. maar de laatste 2 toetsen had ik nu dus een laag cijfer (4). Ik zie echt heel erg op tegen dit eindexamen waarbij we het hele boek (29 hoofdstukken) moeten kunnen. Er zitten echt heel veel berekeningen in en daar ben ik totaal niet goed in. Ik ben echt bang dat ik dit jaar niet ga slagen door M&O.
Maar ik doe EM en heb verder niks in de vrije ruimte. Maar nou zit ik er zelfs aan te denken om M&O te laten vallen en een ander vak in te halen, maar ik weet niet of dat kan?? En dan moet ik 2 jaar inhalen das dus wel heel veel. Ik dacht aan biologie1 want hier hoef je ook geen eindexamen in te doen of misschien tekenen??? In de 4e wou ik heel graag tekenen erbij kiezen omdat dat een hobby is en de mentor zei toen tegen mij dat dat wel kon. Maar toen kregen we een briefje van welke vakken je erbij kon kiezen en daar stond geen CKV bij!! Maar nu heb ik gehoord andere meisjes hebben wel CKV gekozen die dat niet in hun pakket hebben. Maarja misschien is tekenen ook wel zwaar, ik heb gehoord dat je heeel erg kunstzinnig moet zijn en dat er streng wordt gerekend.
Iemand tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2004, 10:48
Verwijderd
Ik denk dat het heel erg moeilijk gaat worden. Om een vak nog in te halen waar minimaal een jaar voor staat te doen in 4/5 maanden.
Als ik jou was zou ik vandaag nog naar de decaan gaan en vragen over het hoe of wat.

En als het niet kan zou ik naar je M&O leraar/lerares gaan om bijles te vragen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 10:54
Go
Avatar van Go
Go is offline
Het lijkt me heel veel moeite om twee jaar van een vak in te halen. Ik zou zeggen, hoe moeilijk het ook is, leer al die 29 hoofdstukken gewoon heel goed, leer anders gewoon standaardberekeningen uit je hoofd en zorg ervoor dat je de theorie gewoon vlekkeloos uit je hoofd kent.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 11:13
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Probeer anders voor M&O met alle formules kleine ezelsbruggetjes te maken voor jezelf. Op die manier kan je het ook nog makkelijker onthouden. Vb: Ik zit nu in 5Havo en ik weet nog dingen die ik met een ezelsbruggetje van AK in de brugklas heb moeten leren. Ik doe dan nu CM en heb geen AK meer maar je onthoudt het wel dan makkelijker en hoef je minder te blokken als je sommige dingen op deze manier kunt onthouden. Scheelt toch weer. Succes verder
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 12:12
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
bij mij op school kon dat niet... Goed leren en vooral veel oefenen! succes!
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 12:14
desiree1986
desiree1986 is offline
Je moet in ieder geval één vak in je vrije ruimte hebben waarin je centraal examen doet.
__________________
say what you like I couldn't care, no one needs you. you're stuck in your own private little neverland..
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 12:53
Verwijderd
bedankt voor de lieve reacties
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 13:40
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
ik heb ook 3 jaar economie 1 in driekwart jaar gedaan, maar als je M&O niet leuk en te moeilijk vindt, zal dat waarschijnlijk bij jou ook niet zo makkelijk gaan..
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 14:47
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
tekenen nemen: niet doen. Als ik kijk naar hoeveel tijd ik besteed aan tekenen dan is dat véééél meer dan theoretische vakken. Probleem is dat het in de bovenbouw niet meer simpel om het eindresultaat gaat, maar ook om het proces vooraf gegaan aan het eindresultaat. Dan betekent echt tig schetsen wat heel veel werk is. Niet voor niets zijn we inmiddels al met het eindexamenonderwerp begonnen.

Ik zou voor biologie1 gaan (hoewel ik niet weet of het erg moeilijk is. ik zou ervoor kiezen omdat dit slechts 1 jaar beslaat) of toch nog eens m&o bekijken. Kan je geen bijles zoeken om gewoon alles weer even op te halen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 14:47
Verwijderd
Citaat:
desiree1986 schreef op 15-01-2004 @ 13:14:
Je moet in ieder geval één vak in je vrije ruimte hebben waarin je centraal examen doet.
volgens mij niet. Je moet een vak hebben waar je examen in doet - of dat nou centraal examen is of schoolexamen, maakt volgens mij niet uit. Dat is mij tenminste verteld.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 14:57
Verwijderd
Het lijkt me in iig erg onverstandig om nu M&O te laten vallen. Ik zou maar bijles o.i.d gaan zoeken.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 16:11
Verwijderd
Ja idd nu nog een ander vak inhalen is niet te doen omdat je je ook moet concentreren op je overige vakken. Als ik jou was zou ik vragen om een hoop oude examens en die veel gaan oefenen en dan kun je ze zelf nakijken of door je leraar laten nakijken. Die examens oefenen helpt echt!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 16:22
the tourist
the tourist is offline
Ik denk niet dat je nu nog een vak in kunt halen. Als dat wel zou kunnen, zou ik biologie 1 kiezen. Het is het vak met het minste uur (bij mij op school iig). Tekenen zou ik niet kiezen, dat heeft iets van 480 studielasturen... (en biologie iets van 160)

Ik denk dat het wel erg veel werk zal zijn om biologie in 4 maanden in te halen... Bijles nemen voor M&O kost minder tijd, denk ik. En je hebt toch maar twee keer een 4 gehaald? Je staat dus waarschijnlijk gemiddeld nog wel een 6,5.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 16:51
Veenbes
Avatar van Veenbes
Veenbes is offline
Ik zou M&O niet laten vallen als ik jou was. Sowieso past het goed bij je profiel - beter dan tekenen of biologie, m.i. - en daarbij is het waarschijnlijk véél minder werk en kost het minder tijd als je door middel van bijvoorbeeld bijles extra aandacht aan het vak besteedt en daardoor hogere punten haalt, dan wanneer je nu nog een heel vak gaat inhalen.
Bedenk dat anderen twee jaar erover hebben gedaan om zich die stof eigen te maken en dat jij dat dan in hoogstens vijf maanden kan doen... dat levert minstens evenveel stress op als gewoon doorgaan met M&O.
Verder is het natuurlijk ook zonde om het vak nog te laten vallen als je er toch al zo ver mee bent gekomen... twee vieren betekenen niet meteen een onvoldoende op je eindexamen, dat duurt nog vijf maanden en in die tijd lukt het je echt wel om de stof onder de knie te krijgen!
__________________
Wat eenzaam leeft is levend dood.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2015 Vak laten vallen?
Renskuhh
1 27-05-2015 19:11
Eindexamens 2012 Vak laten vallen
Winstanley
3 22-05-2012 09:38
Havo Vak laten vallen
Abrakadabra
2 19-05-2012 13:18
HAVO Een vak laten vallen als je daardoor niet slaagt?
lennuzz
3 15-06-2006 09:24
Algemene schoolzaken Vak laten vallen halverwge het examenjaar
syneck
20 27-12-2004 16:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:01.