Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2013, 16:00
Jay1
Jay1 is offline
Beste mensen,

Ik heb vandaag de schokkende mededeling ten horen gekregen dat ik waarschijnlijk niet bevorderbaar ben naar havo 4. Mijn mentrix had mij verteld dat ik mij dus consequent moest aanmelden bij VMBO 4, wat ik echt niet wil. Ik wil namelijk doubleren als het mogelijk is, haar antwoorden zijn nogal vaag, maar ik wou vragen of ik het recht heb om te doubleren of niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2013, 21:33
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Volgens mij moet dat wel mogelijk zijn met de juiste inzet, dus ik zou het gewoon vragen en wachten tot ze een duidelijk antwoord geeft.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2013, 01:00
the economist
the economist is offline
als je uiteindelijk toch havo wilt doen, bijv voor vervolgstudie, is vmbo4 en dan havo 4 echt een enorme omweg. in vmbo4 is veel stof, mn wiskunde, economie bijv, veel anders dan havo 4, dus dat jaar helpt je niet echt op weg.
je mentrix is ook niet degene die hier veel van af weet, en zeker is ze niet beslissingsbevoegd.
Waarschijnlijk is ze door de onderwijscoordinator (of hoe die dan ook heet bij jullie op school) voor het karretje gespannen om jou dit nieuws mede te delen.
Als je dus 'in beroep' wilt gaan, moet je bij anderen, een decaan, die coordinator etc.

Waarschijnlijk,(of: mogelijk) wordt een keuze hieromtrent, als er eventueel toch over gesproken gaat worden, in een leraenvergadering genomen. In dat geval zal ook aan andere leraren gevraagd worden of dit handig is in jouw geval. een beetje bij hen polsen kan dus ook geen kwaad. Dan kun je beginnen met een leraar die je mag, natuurlijk niet die van gym of tekenen, die hebben toch net wat te weinig invloed (sorry heren dames)
Met citaat reageren
Oud 27-04-2013, 17:23
Jay1
Jay1 is offline
Ik heb mijn docente Nederlands een mailtje gestuurd over mijn plan van aanpak deze periode, is dit goed of klinkt het juist opdringerig?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2013, 21:38
the economist
the economist is offline
nee. het is al bijna mei, 't is straks zo voorbij. Daarnaast schrijf je ook 'waaschijnlijk niet bevorderbaar'.
Je cijfers en houding van de laatste periode zijn erg belangrijk daarin, die tellen zwaarder dan de eerste drie perioden (afzonderlijk dan, niet bij elkaar).
Als die cijfers trouwens zwaar zwaar onder de maat zijn, kan ik me voorstellen dat de school dan zegt: doe maar vmbo. Maar als havo op de langere termijn er wel inzit, is een keer doubleren m/i nou ook weer niet zo'n verkeerd idee.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2013, 22:23
Jay1
Jay1 is offline
Het zijn 5'en, ik denk dat het wel hersteld kan worden maar wat ik nu te horen heb gehoord is dat de keuze voor vmbo unaniem was door mijn leraren... Ik heb een paar dagen geleden met mijn Engels docente gesproken (waar ik overigens een 7.6 voor sta) en volgens haar zou het zonde zijn als ik mavo deed aangezien ik een echte "havo-jongen" ben. Ik ben van plan om gewoon lange uren op school te maken door helpdesk te volgen en gewoon intensief bezig te zijn in de lessen om mijn ware aard te laten tonen..
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 00:00
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Ik zou ze maar eens goed laten zien dat je havo 'waard bent'. Wanneer je laat zien dat je het kunt, hebben zij opeens niet zo heel veel meer te zeggen, denk ik...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Heb je het recht om een repetitie in de repetitieweek in te zien 3VWO
mit15
11 04-07-2012 08:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:56.