Oud 19-10-2010, 19:49
Verwijderd
Laat ik maar vanaf het begin beginnen:

Een aantal weken geleden liep ik op school (Haagse Hogeschool) richting uitgang toen ik een aantal meisjes zag zitten die mij bekend voorkwamen. Een aantal zaten namelijk op dezelfde middelbare school als ik, hoewel we nooit hadden kennisgemaakt. Daarom dacht ik: ik ga maar even kennismaken voor de gezelligheid. Het ging om 2 van de 3 meisjes, het 3de meisje kende ik niet. Ik stelde me voor en ik vertrok.

Een dag later kwam ik toevallig op haar hyves profiel. Nu ben ik niet iemand die zomaar gluurt in andermans profiel maar bij haar was dat anders. Haar kenmerken trokken mij erg aan: ze hield van Hindoestaanse muziek, Hindoestaanse kleding, was welgemanierd, studeert op dezelfde niveau als ik en had geen fotos op haar profiel in de zin van 'Oh kijk mij nou eens mooi doen' (ook al is ze prachtig). Ik dacht:'Wauw, dat is echt een leuk meisje'.

Vorige week zat ik in de schoolbiblioteek waar zij ook met een aantal vriendinnen bezig was met een opdracht. Toen ze vertrok besloot ik haar aan te spreken, en het gesprek ging zo slecht nog niet. Ik stelde me eerst opnieuw voor ('Volgens mij had ik je eerder ontmoet'). Ze kon het zich gelukkig wel herinneren. We praatten daarna wat over studie enzo waarna ze vertrok.

Ik besefte dat ik wellicht mijn enige kans was en zei:"Wacht". Ze vroeg of ze de groeten moest doen aan haar andere 2 vriendinnen die boven zaten. Ik zei nee en wachtte heel even( ik was ontzettend nerveus) en zei toen: 'Je lijkt me een heel leuk meisje (pauze) en vroeg me af of je misschien een keer met me uit zou willen gaan'. Helaas zei ze:'Nee sorry, ik doe niet aan uitgaan. We kunnen wel praten opschool ofzo maar ik doe niet aan uitgaan'.

Ik was echt teleurgesteld en nam afscheid. Ik had nog een beetje hoop toen ze glimlachte bij de zin 'Je lijkt me een heel leuk meisje' maar helaas.

Sindsdien kan ik haar niet uit mijn hoofd halen. Ik weet niet of dat excuus van 'niet uitgaan' echt waar is of gewoonweg een smoes om niet met mij uit te gaan. En wat moet ik doen als ik haar nog een keer ontmoet, het liefst vraag ik haar nog een keer uit maar ik weet niet of ik dat nog kan opbrengen. Het enige wat ik wil in mijn leven is dat ene meisje aan wie ik al mijn liefde kan geven, en ik heb echt het gevoel dat zij dat is!

Wat zijn jullie gedachten hierover?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2010, 20:01
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik ga ook niet uit en ik zou hetzelfde zeggen bij iedereen die mij dat vroeg, zeker als het pas de tweede ontmoeting was. Volgens mij heeft ze je niet echt afgewezen, dat ze niet uit wilt betekend nog niet meteen dat het aan jou ligt. Het kan ook prima aan het uitgaan zelf liggen. Echt 'afgewezen' zou ik het niet noemen.

Ik zou het in ieder geval (voorlopig) geen tweede keer meer vragen, of het nu een smoesje was of niet. Ik vind het zelf vrij irritant als mensen dingen vaker gaan vragen, omdat je niet het gewenste antwoord geeft. Dan heb ik meer zoiets van 'van mij part luister je niet naar me, maar vráág het dan ook niet'.

Voorlopig zou ik het nog even houden bij aanspreken op school en dergelijke, zoals ze zelf ook al aangaf. Misschien komen jullie dan nader tot elkaar (of niet, en bleek je gewoon te snel verliefd te zijn ), je hoeft niet per se uit te gaan om vriendje en vriendinnetje te worden. Als dat haar ding niet is, nou, dan niet. En als het wel een smoesje was, dan kan ze misschien nog ontdekken hoe leuk je bent.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 12:50
Verwijderd
bedankt voor je reactie! Het heeft me wel geholpenHet zou inderdaad niet verstandig zijn om haar meteen weer uit te vragen, waarom zou ze nu wel ja zeggen!

Denk je dat het handig is als ik haar op hyves toevoeg? Een paar weken geleden namelijk had ik reageerd op een youtube-gadget die het niet meer deed (wegens auteursrechten). Ik kreeg echter geen reactie terug. Sterker nog, na een aantal dagen had ze de gadget verwijderd
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 14:18
Verwijderd
Mag ze misschien niet uitgaan vanwege haar geloof, ik lees dat ze van Hindoestaanse muziek en kleding houd?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 18:41
Verwijderd
het beeld tot zover ik haar ken is dat ze best wel traditoneel is ja. Of dat de reden is om te uit gaan blijft natuurlijk wel gissen voor mij
Met citaat reageren
Oud 24-10-2010, 01:23
douaa
douaa is offline
probeer daar achter te komen, of het uitgaan iets met haar geloof te maken heeft, Dat zal dan een boel verklaren en (na aanleiding hoe jij haar omschrijft) lijkt het me een verstandig en bescheiden persoon. Dus niet van die meiden die zich meteen aanbieden of gelijk instemmen met iemands verzoek. Een meid voor wie moeite gedaan moet worden , daarom is het verstandig als je bij haar alles stapje voor stapje opbouwt. Wees niet te haastig,laat haar merken dat je respect voor haar keus hebt. En op een gegeven moment kent ze je wat beter en voelt ze zich(misschien) wel fijn bij jou en dan kan je weer een gok wagen.....

succes!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2010, 09:14
Verwijderd
Ik vind het sowieso al heel dapper dat je haar überhaupt hebt gevraagd om uit te gaan.
Dat is voor mij al een heel moeilijke stap omdat ik nooit weet hoe ik het moet brengen.

Verder denk ik dat de andere members gelijk hebben, je bent niet echt afgewezen, ze heeft alleen te kennen gegeven dat ze niet aan uitgaan doet (alhoewel ik moet toegeven dat ik dat nogal raar vind, maar misschien speelt een religieuze achtergrond daar een rol in).

Verder moet je ook tijd en aandacht aan andere dingen besteden en haar, als je haar ziet, weer aanspreken. Leer je haar hopelijk ook beter kennen en kom je er misschien achter waarom ze niet aan uitgaan doet.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2010, 09:42
Verwijderd
Ik denk dat je het iets te snel hebt aangepakt en dat ze daar een beetje van geschrokken is. In films vragen mensen wel vaker een meisje uit die ze 1 keer op straat hebben gezien, maar ik denk dat de meeste meisjes iemand toch liever eerst wat beter willen leren kennen. Dus ga een keer samen je lunch met haar opeten of vraag wat over haar hobbies of zo..
Met citaat reageren
Oud 24-10-2010, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat je het iets te snel hebt aangepakt en dat ze daar een beetje van geschrokken is. In films vragen mensen wel vaker een meisje uit die ze 1 keer op straat hebben gezien, maar ik denk dat de meeste meisjes iemand toch liever eerst wat beter willen leren kennen. Dus ga een keer samen je lunch met haar opeten of vraag wat over haar hobbies of zo..
Het is inderdaad erg snel, hij had beter wat nader kennis kunnen maken (kan nu ook nog).
Maar toch dapper dat hij het heeft gevraagd, voor hetzelfde geld had ze enthousiast gereageerd toch?

Laatst gewijzigd op 24-10-2010 om 09:56.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2010, 21:59
Verwijderd
Ontzettend bedankt voor de reacties!

Opzich is het een goede eigenschap als ze niet na 1 of 2 ontmoetingen uit wilt gaan. Ik zal het voortaan gewoon luchtig houden en zie wel waar dit toe leidt
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 01:05
KingKong
KingKong is offline
Het zou bij mij niet zo snel in me opkomen om zo snel iemand mee uit te vragen. Ik ga ook niet daten met een chick die na even mee gepraat te hebben vraagt of we iets samen gaan drinken. (of ze moet echt heel leuk en bloed bloed mooi zijn haha)
Blijf we gewoon met haar opschieten, check of je een klik met haar hebt. En dan verder zien!

O en by the way dat ze niet terug reageerd op een gadget of zo'n reactie is heel normaal. Ik zie het vaker niet gebeuren dan wel namelijk en dat is het laatste waar jij je iets van moet aantrekken. Haar toevoegen op hyves is ook echt niet iets waar ze lang bij stilstaat hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn eigen boeken
Demipet660
6 04-09-2015 06:41
De Kantine Het Weerwolfspel #45
zoemzoem
500 19-02-2008 22:00
Verhalen & Gedichten Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af).
Noor-91
3 26-01-2006 09:55
Verhalen & Gedichten De laatste keer..
PooW
83 02-12-2005 14:36
Verhalen & Gedichten Een treinbrief ( beetje lang weer )
Verwijderd
14 15-09-2004 14:45
Muziek Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!!
OLD DIRTY BASTERD
24 25-07-2002 18:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04.