Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2012, 17:30
mit15
mit15 is offline
Leraar wiskunde heeft mij een 2.8 gegeven voor mijn laatste repetitie, dat was net voldoende om een 4.52 te staan, nu heeft hij dat verandert in een 2.4 en nu sta ik dus 2 minpunten en nog 1 voor Frans, vandaag is het besproken en ik mag niet door naar 4vwo, of naar 4 havo of doubleren, wie weet heeft de leraar van wiskunde wel een fout gemaakt, hij mag mij toch al niet zo, ik wil dus de repetitie inzien, heb hem gemaild en dat kan vrijdag maar hij heeft weinig tijd en ik mag hem niet meenemen, mag dat zomaar??
Ik wil de repetitie laten nakijken door iemand die heel goed in wiskunde is, wie weet betrap ik hem op een fout en sta ik toch 2 minpunten!

Laatst gewijzigd op 03-07-2012 om 17:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2012, 17:42
Verwijderd
De toets mag je gewoon inzien ja, en daar moet hij je genoeg tijd voor geven. Neem dan dus iemand mee die er heel goed in is . Voor zover ik weet heb je niet het recht om de toets mee te nemen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 17:50
Verwijderd
Ik mocht de toetsen wel meenemen. Maar sowieso mag het cijfer, eenmaal gezegd/op magister gezet, niet meer worden verlaagd, maar wel verhoogd.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 18:51
Verwijderd
Ik weet niet of het echt een recht is wat je hebt, maar ik kan me niet voorstellen dat een leraar dat verbied. Anders gewoon even een mailtje naar je teamleider/deelschoolleider dat je graag je toets wil inzien.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 18:59
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Hij schrijft al dat hij de toets aanstaande vrijdag mag inzien. Recht op inzage is waarschijnlijk vastgelegd in het leerlingenstatuut.

Citaat:
sowieso mag het cijfer, eenmaal gezegd/op magister gezet, niet meer worden verlaagd, maar wel verhoogd.
Waar staat dat?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 22:00
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik mocht de toetsen wel meenemen. Maar sowieso mag het cijfer, eenmaal gezegd/op magister gezet, niet meer worden verlaagd, maar wel verhoogd.
Dat is niet waar. Leerlingen denken dit vaak, maar het mag gewoon wel.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 22:02
Verwijderd
Dat zeggen leraren altijd. Maar waarom wel verlaagd? Dat is gewoon flauw.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 22:19
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Dat zeggen leraren altijd. Maar waarom wel verlaagd? Dat is gewoon flauw.
Nee. Dat is niet flauw. Je cijfer is je cijfer. Je hoort niet hogere cijfers te hebben, omdat er een foutje is gemaakt.

Denk er zo over: Als Magister zich per ongeluk mist, dan telt je cijfer van je toets. Dat is namelijk je echte cijfer.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 22:21
Calense
Calense is offline
Bij ons op school is een 4.52 ook gewoon een minpunt. Is een 5 bij jullie voldoende?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Nee. Dat is niet flauw. Je cijfer is je cijfer. Je hoort niet hogere cijfers te hebben, omdat er een foutje is gemaakt.

Denk er zo over: Als Magister zich per ongeluk mist, dan telt je cijfer van je toets. Dat is namelijk je echte cijfer.
En als de toetsen worden uitgedeeld en je ontdekt een foutje, dan mogen ze die niet foutrekenen. Dat zeggen mijn leraren, die doen dat in ieder geval niet.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 07:45
Verwijderd
Uh, dat is echt totaal wat anders dan wat Kitten zegt he ?

Hij heeft het nergens over dat cijfers niet verhoogd mogen worden, hij zegt alleen dat het cijfer wat in Magister staat niet altijd het juiste cijfer is, en dat dat cijfer dus alsnog verhoogd of verlaagd mag worden. Het is dus niet flauw om je alsnog een lager cijfer te geven als er een fout is gemaakt in magister. Want het cijfer in magister is dus niet het correcte cijfer.

Citaat:
Bij ons op school is een 4.52 ook gewoon een minpunt. Is een 5 bij jullie voldoende?
TS vertelt al dat als het wordt verhoogd hij een 5 heeft en daardoor 1 minpunt minder waardoor hij 2 minpunten in totaal heeft.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 08:08
Calense
Calense is offline
Citaat:
TS vertelt al dat als het wordt verhoogd hij een 5 heeft en daardoor 1 minpunt minder waardoor hij 2 minpunten in totaal heeft.
Haha oh, mijn fout.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:14.