Oud 22-10-2019, 01:55
Verwijderd
Beste lezers en lezeressen,

Momenteel zit ik in het tweede leerjaar van mijn MBO niveau 4 opleiding, deze opleiding duurt in totaal drie jaar. Ik vond het eerste leerjaar erg leuk, maar sinds dit schooljaar ben ik er toch achter gekomen dat een andere studie mij meer aanspreekt. Ik heb inmiddels contact gezocht voor een eventuele instroming bij die opleiding, maar hier moet ik niet al mijn kansen op gaan inzetten.
Ik ben 21 jaar en heb door mijn persoonlijke omstandigheden mijn havo helaas niet kunnen afmaken, waardoor ik een overgangsbewijs van havo 3 naar havo 4 heb (dit staat gelijk aan een VMBO-t diploma) en enkele certificaten op havo niveau.
Nu heb ik door een combinatie van eenzaamheid, verkeerde studiekeuze en mentale problemen een erg grote behoefte aan een break, waarbij ik het liefst ga werken, naar een psycholoog ga en aan mezelf ga werken. Ik zou het liefst deze studie tijdelijk stopzetten of meteen switchen naar die nieuwe studie, waarbij ik mijn passie wel vind.
Als ik nog een paar jaar jonger was en een diploma had, zou ik dit zonder twijfel hebben gedaan. Aangezien het feit dat ik al 21 jaar ben en nog geen echt officieel diploma in bezit heb, lijkt mij dit geen verstandige keuze. Ik loop op dit moment dus erg vast.
Doordat ik al eerder ben vastgelopen, weet ik goed wat ik zou moeten doen om mij gelukkiger te voelen. Alleen, ik wil en zal gewoon een diploma halen. Ik wil niet weer opgeven, maar de motivatie is ver te zoeken. Vandaag heb ik mij ziekgemeld, al enkele keren eerder dit schooljaar (ongeveer 5 dagen in totaal, verspreid over meerdere weken), maar hierdoor loop ik natuurlijk wel een achterstand op. Dit kan ook gevolgen hebben voor mijn stage. Het lukt mij momenteel gewoon niet om de motivatie en energie te krijgen om te gaan en huiswerk te maken. Het enige wat ik momenteel doe is slapen, wandelen en emotioneel zijn.

Ik hoop niet dat jullie de impressie krijgen dat dit een kort, tijdelijk probleem is. Mijn klachten zijn wel degelijk serieus, er is een diagnose bij mij gesteld. Ik vraag mij alleen af of ik een schop onder mijn kont nodig heb, of dat ik het wel degelijk rustig aan moet doen voordat ik straks echt niet meer verder kan.

Heeft iemand wellicht advies voor mij? Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?

Groetjes Susan
Advertentie
Oud 22-10-2019, 06:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Eén topic is genoeg.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken advies vrijstelling leerplicht
Quinten203
8 05-01-2016 22:55
Studeren Misluke opleidingen MBO. Iemand Advies of tips??
MightyMouse125
2 23-01-2015 16:15
Studeren Stoppen met een HBO opleiding
Atak
4 25-12-2014 13:36
Studeren Welke HBO opleiding Officemanagement? Schoevers/LOI
chantalbs
0 07-04-2014 15:51
Psychologie vol hoofd, aanstellerij? of niet? advies gevraagd!
zeep007
8 12-04-2005 18:45
Algemene schoolzaken Studie advies gevraagd
Johnny_S
4 16-12-2002 12:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.