Oud 06-12-2019, 18:56
miptrs
miptrs is offline
mijn moeder heeft nu twee jaar een vriend , mijn stiefvader, we wonen nu met zn allen al 2 jaar onder een dak. De frustraties tussen mij stiefvader en ik zijn de afgelopen maanden steeds meer toegenomen. Hij laat heel graag voelen dat hij meer macht heeft als ik en dat hij veel hoger staat dan ik ook neemt heel erg de opvoeding over en mijn moeder heeft amper meer iets te zeggen. Hij bepaalt welke straffen ik krijg (huisarrest geen telefoon etcetc) en wanneer ik die straffen krijg (kamer niet opgeruimd brutaal etc). Hij bepaalt wat ik wel en niet mag (ben van mijn hobby afgehaald) etcetcetcetcccc. Ik kan erg snel met hem ruzie krijgen er ontstaat al een ruzie bij iets heel kleins. Hij gooit dan met woorden als je bent een nul je bent een loser je bent vies je bent een liegbeest je bent niks waard of hij praat over mijn biologische vader (waarmee ik al 3 jaar geen contact meer mee heb) ook noemt hij me ""dit"" (waarom wil je dit in je huis hebben). Morgen word ik 18 en hij dreigt ermee dat hij me uit huis gaat zetten (dit is al eens eerder gebeurd en heb toen 2 weekjes bij familieleden geslapen) (hij zei: ""ik kan niet wachten totdat je uit huis bent voor mij kan het niet snel genoeg gaan"", dit zei hij met mijn moeder erbij. Hij vind me onrespectloos maar op de manier hoe hij durft te praten tegen de dochter van zijn vriendin vraag ik me af of hij wel weet wat respect is. Ik heb hem nooit echt gemogen en ik heb altijd gehoopt dat het uit gaat tussen hem en mijn moeder. Ik voel me niet welkom thuis en pff het maakt me gewoon onzeker. Ik durf hier niet over te praten met mn ma ik wil namelijk niet haar relatie verpesten of haar het gevoel geven dat ik me niet prettig voel bij haar vriend dan word t ook weer zo geforceerd thuis. Met familieleden of vrienden vind ik het ook lastig om hierover te praten aangezien ik de vriend van mijn moeder niet zwart maken wil. Mijn vragen zijn aan jullie.
Kan je iemand van 18 die nog op de middelbare school zit uit huis zetten?
Hebben jullie een stiefpa/ma zo ja hoe is jullie band met hun
Hebben jullie ouders ooit gedreigd om je uit huis te zetten
Vinden jullie het normaal dat een ouder van een 18jarige de telefoon 1 maand afpakt, huisarrest voor het hele jaar geeft, van een hobby afgooien.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2019, 22:15
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat een nare situatie! Ik denk dat je dit wel met je moeder moet bespreken. Wat vindt zij ervan dat haar partner haar kind op straat wil zetten? Je moeder mag best weten hoe je je hier onder voelt en wat meer voor je opkomen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2019, 13:03
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Hoi! Wat vervelend voor je. Waardoor komt het dat de frustraties deze maanden zo hoog oploopt? Misschien moet je eens met hem om de tafel gaan zitten en uitspreken wat jullie beiden dwarszit. Klinkt heel oudbollig en is niet het meest gemakkelijke om te doen, maar helpt meestal wel.
Daarnaast is het inderdaad handig om het er eens met je moeder over te hebben, door eens te vragen wat zij ervan vindt en hoe zij denkt dat het probleem verholpen kan worden.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 08-12-2019, 13:03
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Op internet staat, m.b.t. je vraag over het uit huis zetten:
Je hebt als ouder gezag over je kind totdat hij of zij de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt. Vanaf dat moment is je kind meerderjarig. Dit betekent echter niet dat je onderhoudsplicht naar je kind toe vervalt. De wet verplicht ouders hun kind te voorzien in de kosten van het levensonderhoud en hun studie. Deze zorgplicht om je kind te onderhouden, vervalt pas als je kind 21 jaar wordt. Er wordt namelijk vanuit gegaan dat een kind van 21 jaar of ouder in zijn eigen levensonderhoud kan voorzien.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht 15 en bij mijn stiefvader wonen
LoveYourLife
7 28-02-2016 10:47
Liefde & Relatie Ik zal mijn stiefvader nooit meer terug zien :(
JustinBurhenne
6 03-11-2013 17:44
Werk, Geld & Recht Bespioneerd door stiefvader
Verwijderd
15 08-05-2012 16:26
Liefde & Relatie overleden stiefvader
gentlemen
2 03-10-2011 09:14
Psychologie Probleem: Stiefvader wil mij naar een gesloten inrichting sturen.
๏̯͡๏?
2 24-03-2009 12:56
Drugs & Alcohol Stiefvader en sigaretten
my iron lung
10 27-02-2003 18:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.