Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2003, 14:41
brandje
Avatar van brandje
brandje is offline
Ook al verknal je de examens, ik bedoel tis eigenlijk onzin zoveel jaren afsluiten met zo'n stress. 'T zou veel beter zijn als ze ons een mooi opstel laten schrijven over wat jij belangrijk vond en wat je geleerd hebt en wat je daar aan hebt gehad en dergelijke. We hebben al genoeg examens gehad en als je die gehaald hebt dan ben je toch gewoon van 't niveau wat je behoort te halen


Niet, dan?
__________________
NEE!
Advertentie
Oud 15-05-2003, 14:44
~Chyca~
Avatar van ~Chyca~
~Chyca~ is offline
Helemaal mee eens....ik heb echt geen zin meer in die f*cking examens
Oud 15-05-2003, 14:44
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Hm... Waarom niet eigenlijk! Het is niet voor niets dat je het zo lang op die school hebt uitgehouden! En zo'n examen is wel veel te groot. Eigenlijk zou het gewoon op je gemiddelde gebaseerd moeten worden...
__________________
I like my new bunny suit
Oud 15-05-2003, 14:46
SQUARE
Avatar van SQUARE
SQUARE is offline
ben ik niet mee eens. het examen is tnminste iets van het landelijk niveau.

je weet dan dat als je slaagd, je echt op die niveau zit waar je hoort te zitten
Oud 15-05-2003, 14:58
Tovenaar
Tovenaar is offline
Citaat:
SQUARE schreef op 15-05-2003 @ 15:46:
ben ik niet mee eens. het examen is tnminste iets van het landelijk niveau.

je weet dan dat als je slaagd, je echt op die niveau zit waar je hoort te zitten
Hehe jij zit in ieder geval voor Nederlands niet op DAT niveau zo te zien ( klein grapje om de stemming voor de examens er in te houden )
__________________
L'art pour L'art. Gaat heen en schrijf!
Oud 15-05-2003, 15:07
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
jah dan kan je mij ook wel dat paapiertje geven omdat ik ook al 4VWO heb gehaald
Oud 15-05-2003, 15:11
Verwijderd
Vind ik zelf ook, baseren op gemiddeldes.. En dan natuurlijk SE's landelijk gelijk laten zijn, zodat je aan het einde van elk trimester (of kwartiel) in heel Nederland allemaat toesten hebt, het gemiddelde telt. Veel beter, lijkt me
Oud 15-05-2003, 15:38
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Jah want nu heb je superlang op school gezeten en vanaf t begin allemaal dingen geleerd, en dat kun je dus in een keer verknallen door die rotexamens...
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 15-05-2003, 15:45
Verwijderd
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 15-05-2003 @ 16:38:
Jah want nu heb je superlang op school gezeten en vanaf t begin allemaal dingen geleerd, en dat kun je dus in een keer verknallen door die rotexamens...
Precies, niet goed dus Lekker elk kwartiel (ben erg voor kwartielen zoals je al merkt) een landelijke toetsweek, op de Havo begin je daar in de 4de t/m 5de, op het Vwo 4de t/m 6de. Iedereen even veel herkansingen etc.. en dan het gemiddelde. In het laatste jaar een profielwerkstuk en klaar
Oud 15-05-2003, 16:29
Sirenie
Avatar van Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 15-05-2003 @ 16:45:
Iedereen even veel herkansingen
Als dat zo zou zijn. Wij mogen elk jaar maar 3 herkansingen, per vak maar 1. Op een school hier in de buurt mogen ze zoveel herkansen als ze maar willen. Fijn dan, als je geneeskunde oid wilt doen, gewoon doorgaan tot je een 8 hebt.

Nee, daar ben ik het niet mee eens (zo veel herkansingen), wat een laksheid creër je dan zeg.
Oud 15-05-2003, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Sirenie schreef op 15-05-2003 @ 17:29:
Als dat zo zou zijn. Wij mogen elk jaar maar 3 herkansingen, per vak maar 1. Op een school hier in de buurt mogen ze zoveel herkansen als ze maar willen. Fijn dan, als je geneeskunde oid wilt doen, gewoon doorgaan tot je een 8 hebt.

Nee, daar ben ik het niet mee eens (zo veel herkansingen), wat een laksheid creër je dan zeg.
Daarom, iedereen elk jaar 3 (of 4) herkansingen maximaal. Niet oneindig dus. En je mag ze niet allemaal voor 1 vak gebruiken, max 1 per vak, voor max 3 of 4 vakken dus.
Oud 15-05-2003, 19:53
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 15-05-2003 @ 16:11:
Vind ik zelf ook, baseren op gemiddeldes.. En dan natuurlijk SE's landelijk gelijk laten zijn, zodat je aan het einde van elk trimester (of kwartiel) in heel Nederland allemaat toesten hebt, het gemiddelde telt. Veel beter, lijkt me
Lijkt me een goed plan. Helaas heb ik daar niets meer aan.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 15-05-2003, 20:53
Krez
Avatar van Krez
Krez is offline
ik amerika gaat het ook zo, geen eindexamens, dus waarom hier ook niet..

laten we met zn allen een brief aan J.P. schrijven en vragen oftie het ff vòòr maandag kan invoeren
__________________
*BURP* wat zei je?
Oud 15-05-2003, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Krez schreef op 15-05-2003 @ 21:53:
ik amerika gaat het ook zo, geen eindexamens, dus waarom hier ook niet..

laten we met zn allen een brief aan J.P. schrijven en vragen oftie het ff vòòr maandag kan invoeren
Haha

Mja, in de VS heb je wel weer een soort niveau-test op het laatst, welke laat zien naar welke scholen je kan en mag... Dus toch een soort van eindexamen, toch?
Oud 15-05-2003, 20:55
Nuck
Nuck is offline
Het lukt zo ook wel
__________________
As if!
Oud 15-05-2003, 22:15
PV
PV is offline
Onzin, je moet je gewoon niet zo druk maken over dat examen en t gewoon maken. Stress is nergens voor nodig
Oud 16-05-2003, 11:59
jan_jansen_13
jan_jansen_13 is offline
Dan heeft het nog meer invloed hoeveel mensen de school graag wil laten slagen. Nu zijn er al scholen die consequent makkelijke danwel moelijke examens geven.
Als er dan geen CE meer is dan is een VWO diploma niet meer uniform, dan wil een bedrijf bijvoorbeeld alleen mensen hebben die van bepaalde scholen komen. Daar zitten we niet op te wachten.

Om jou plan goed door te voeren moet je het hele onderwijsstelsel omgooien. Dan moet je gedurende je hele schoolcarriere centrale toetsen doen die dan ook net als bij het CE 2 keer nagekeken worden.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik misbruik het forum even als persoonlijke Klaagmuur
Verwijderd
8 21-06-2012 17:20
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 18:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Welke coalities zie jij op het toneel graag verschijnen & bepaalt dit je stemgedrag?
Gatara
230 21-11-2006 00:05
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 11:00
Verhalen & Gedichten Een gedeelte uit mijn leven..
U*NiQ
3 28-09-2005 18:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04.