Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2004, 12:33
Verwijderd
Dit heb ik van hun site geplukt.


Bin Ladin urges Iraq election boycott


Tuesday 28 December 2004, 2:50 Makka Time, 23:50 GMT




Usama bin Ladin has called for a boycott of next month's elections in Iraq and endorsed Abu Musab al-Zarqawi as his deputy in the country, according to an audiotape broadcast by Aljazeera.


Airing parts of bin Ladin's speech on Monday, the message condemned the 30 January elections to elect a national assembly that will draft a new constitution.



"In the balance of Islam, this constitution is infidel and therefore everyone who participates in this election will be considered an infidel," he said.



"Beware of henchmen who speak in the name of Islamic parties and groups who urge people to participate" in the election.



He also described al-Zarqawi as the "amir" of al-Qaida in Iraq and called upon Muslims there "to listen to him".



Bin Ladin added his al-Zarqawi announcement was "a great step on the path of unifying all the mujahidin in establishing the state of righteousness and ending the state of injustice".



Previous message



The al-Qaida chief added that al-Zarqawi and those with him are fighting "for Allah's sake. We have been pleased that they responded to God's and his Prophet's order for unity, and we in al-Qaida welcome their unity with us", he said.



Believed to be hiding in the mountains along the Pakistan-Afghanistan border, the Saudi-born bin Ladin last sent a video message to Aljazeera before the US presidential elections.



In that statement, he for the first time clearly took responsibility for the September 11 attacks on the US and said Washington could avoid another such strike if it stopped threatening the security of Muslims.



The latest message was broadcast on the same day that two US soldiers were killed in roadside bombings. Five more were wounded in two separate blasts, according to the military.

The first attack hit a patrol in Samarra, about 100km north of the capital. The second was in Baghdad.

Suspected fighters also killed five Iraqis whose bodies were found on the roadside in the Iraqi city of Ramadi.

The attackers left a handwritten statement on the bodies saying the killed were policemen who had been pursuing mujahidin and were executed according to the sharia (Islamic law).


Aljazeera + Agencies


Hij praat te veel en doet te weinig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2004, 12:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-12-2004 @ 13:33 :
"In the balance of Islam, this constitution is infidel and therefore everyone who participates in this election will be considered an infidel," he said.
HAHAHAHAHA

is ie god ofzo?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 28-12-2004 @ 13:41 :
HAHAHAHAHA

is ie god ofzo?
hij spreekt in ieder geval niet namens mij.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 13:04
Verwijderd
Ach, Al-Zarqawi of Allawi is lood om oud ijzer. Het enige verschil is dat de ene een marionet is van een corrupte club en de ander een marionet van een andere corrupte club.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 13:28
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-12-2004 @ 13:43 :
hij spreekt in ieder geval niet namens mij.
Gelukkig
Maar ik hoop dat veel moslims (en ook niet-moslims) inzien dat ie bs lult
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 28-12-2004 @ 14:28 :
Gelukkig
Maar ik hoop dat veel moslims (en ook niet-moslims) inzien dat ie bs lult
Reken er maar niet op.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 14:05
Verwijderd
Ik denk niet dat je hem moet onderschatten.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 15:12
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
Sylph schreef op 28-12-2004 @ 15:05 :
Ik denk niet dat je hem moet onderschatten.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 16:47
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Ze vinden/krijgen altijd de tape, maar nooit Bin Laden zelf.
Grappig.

Voor de rest:

Tiswah.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 16:52
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-12-2004 @ 14:28 :
Gelukkig
Maar ik hoop dat veel moslims (en ook niet-moslims) inzien dat ie bs lult
Menig moslim hoort zowiezo in te zien dat je je geloof zo moet interpreteren zoals jij het wilt, en niet luisteren naar mensen die zeggen dat je dit of dat bent omdat zij zich als strijders van god oid zien.

Fuck Osama
Fuck Ayatollahs
enz enz.
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 17:17
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-12-2004 @ 15:01 :
Reken er maar niet op.
Weer zo'n opmerking van onwetendheid. Volgens mij weet je het niet, maar de gematigde moslim walgt van Osama. Osama is alleen uit op oorlog en wraak en het heeft niets met geloof te maken. De grootste islamitische geleerden hebben de aanslagen op het WTC veroordeeld, dus veroordelen ze ook Osama.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 17:41
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
appie2003 schreef op 28-12-2004 @ 18:17 :
Weer zo'n opmerking van onwetendheid. Volgens mij weet je het niet, maar de gematigde moslim walgt van Osama. Osama is alleen uit op oorlog en wraak en het heeft niets met geloof te maken. De grootste islamitische geleerden hebben de aanslagen op het WTC veroordeeld, dus veroordelen ze ook Osama.
waarom perse de 'gematigde' moslim?

Er is niet mis met fundamentalisten.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 17:42
Verwijderd
Citaat:
appie2003 schreef op 28-12-2004 @ 18:17 :
Weer zo'n opmerking van onwetendheid. Volgens mij weet je het niet, maar de gematigde moslim walgt van Osama. Osama is alleen uit op oorlog en wraak en het heeft niets met geloof te maken. De grootste islamitische geleerden hebben de aanslagen op het WTC veroordeeld, dus veroordelen ze ook Osama.
Nee, sorry. Ik heb niet gesproken met de meer dan een miljard gematigde moslims op de wereld en jij blijkbaar wel, dus ik sluit me bij jou oordeel aan
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 18:01
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 28-12-2004 @ 18:41 :

Er is niet mis met fundamentalisten.
dat ligt er maar aan

als iemand fundamenteel is en daar geen mensen mee lastig valt met zijn/haar fundamentalisme is er niets mis mee, nee.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 18:12
JackieZ
Avatar van JackieZ
JackieZ is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-12-2004 @ 19:01 :
dat ligt er maar aan

als iemand fundamenteel is en daar geen mensen mee lastig valt met zijn/haar fundamentalisme is er niets mis mee, nee.
`Soms moet je nou eenmaal een diepe, riekende modderpoel leeg maken om er jouw fundamenten in te kunnen heien. Dan kan het huis van Allah erop gebouwd worden.`



Ik zou zo voor Bin Laden kunnen solliciteren als de huidige er niet meer is
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 18:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
JackieZ schreef op 28-12-2004 @ 19:12 :
`Soms moet je nou eenmaal een diepe, riekende modderpoel leeg maken om er jouw fundamenten in te kunnen heien. Dan kan het huis van Allah erop gebouwd worden.`

Ik zou zo voor Bin Laden kunnen solliciteren als de huidige er niet meer is
lol

maar in die modderpoel zitten nuttige mineralen die bewaard moeten blijven, meneer osama
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 18:31
JackieZ
Avatar van JackieZ
JackieZ is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-12-2004 @ 19:18 :
lol

maar in die modderpoel zitten nuttige mineralen die bewaard moeten blijven, meneer osama
`Zie hoe nuttig de mineralen van geld, oorlog en moreel verderf zijn geweest voor de modderpoel van de westerse samenleving. Al het kwaad dat zij over ons, dienaren van Allah - Hij zij groot - de Barmhartige, hebben proberen uit te strooien met de handen van het imperialisme zal via Hem, die wij dienen, bij hen terugkomen als een boomerang en inslaan op de fundamenten van het verderf. Niets dan kwaad zal het hun brengen. Als wij de dienaren van het kwaad, jullie, Amerika, Italië, Spanje, Nederland en Polen, met de dood zullen hebben bevrijd van hun taken, zal het zaad van Allah zich over de mensheid uitstrooien en een alles verzengende vroomheid teweegbrengen.`
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 18:35
JackieZ
Avatar van JackieZ
JackieZ is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-12-2004 @ 19:18 :
meneer osama
Ik voorzie mogelijkerwijs nog wel een heel geil gesprekje trouwens.


Oeh meneer Osama!
-Oeh mevrouw Gatara, wat doet u daar onder mijn ... - O Allah!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-12-2004, 19:18
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-12-2004 @ 19:01 :
dat ligt er maar aan

als iemand fundamenteel is en daar geen mensen mee lastig valt met zijn/haar fundamentalisme is er niets mis mee, nee.
islam kent 5 fundamenten

- getuigen dat allah 1 is en mohammed zijn profeet
- bidden
- armen helpen
- vasten
- op bedevaart

als je je aan deze 5 fundamenten houd, ben je een fundamentalist.

Helemaal niets mis mee
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 19:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
ach ende wee zeg, nu naast de gebruikelijke mafkezen en fanatieke idioten ook ome Bin zich ermee gaat bemoeien zal de wereld wel op z'n eind lopen....
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 19:22
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Een "Religie" is genoeg. Kunnen we hiet aub over de nieuwswaarde en mogelijke gevolgen hebben van de nieuwe tape?

Dat gezeik en gebabbel over de Islam doen we maar op Religie. Capiche?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 19:24
JackieZ
Avatar van JackieZ
JackieZ is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 28-12-2004 @ 20:18 :
islam kent 5 fundamenten

- getuigen dat allah 1 is en mohammed zijn profeet
- bidden
- armen helpen
- vasten
- op bedevaart

als je je aan deze 5 fundamenten houd, ben je een fundamentalist.

Helemaal niets mis mee

Vergeet de zesde zuil van de Jihad niet die de extremisten erkennen
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 19:41
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
RanC schreef op 28-12-2004 @ 20:22 :
Een "Religie" is genoeg. Kunnen we hiet aub over de nieuwswaarde en mogelijke gevolgen hebben van de nieuwe tape?

Dat gezeik en gebabbel over de Islam doen we maar op Religie. Capiche?
oke
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 21:59
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
JackieZ schreef op 28-12-2004 @ 20:24 :

Vergeet de zesde zuil van de Jihad niet die de extremisten erkennen
een moslim is nier perse een extremist en een extremist niet perse een moslim.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 22:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
imène schreef op 28-12-2004 @ 22:59 :
een moslim is nier perse een extremist en een extremist niet perse een moslim.
vandaar dat ook werd geschreven "die extremisten erkennen".
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2004, 23:39
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
JackieZ schreef op 28-12-2004 @ 20:24 :

Vergeet de zesde zuil van de Jihad niet die de extremisten erkennen
Alsof dat bij andere godsdiensten zoveel anders is.
__________________
Yeh dil he.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 11:06
Q8
Q8 is offline
"In the balance of Islam, this constitution is infidel and therefore everyone who participates in this election will be considered an infidel," he said.

Hij is zelf een "infidel" zonder dat ie het weet.

"Beware of henchmen who speak in the name of Islamic parties and groups who urge people to participate" in the election.

Bin Laden is zelf geen haar beter, meneer ex-CIA.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 11:08
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
JackieZ schreef op 28-12-2004 @ 20:24 :

Vergeet de zesde zuil van de Jihad niet die de extremisten erkennen
er is dus niets mis met jihad, en ik ken geen een moslim die dat doet. Ik ken er veel
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 16:27
look-to-me
look-to-me is offline
Ik zou rekening houden met alles wat hij zegt... we hebben allemaal gemerkt wat deze persoon kan aanrichten dus we moeten dit zeer serieus opnemen en bewerken. Onderschat hem niet hij behoorde eens tot de rijkste van de wereld en macht bezit hij nog steeds.........
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 22:20
Gornetsnoaker
Avatar van Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Waarom moet die gast altijd alles verkloten?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 22:24
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 02-01-2005 @ 23:20 :
Waarom moet die gast altijd alles verkloten?
Pim Fortuyn fan
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 22:28
Naïveling
Avatar van Naïveling
Naïveling is offline
Hmm kvind het beetje onzin, mn vader is moslim en tege taliban, osama enz. hij is dus geen extremist en houd zich wel aan de zuile vd islam...en dus....? benk nu een dochter van een extremist ofzo...kvind het maar onzin...want ik het NIET!!!! (hij trouwes ook niet)
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 22:30
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Naïveling schreef op 02-01-2005 @ 23:28 :
Hmm kvind het beetje onzin, mn vader is moslim en tege taliban, osama enz. hij is dus geen extremist en houd zich wel aan de zuile vd islam...en dus....? benk nu een dochter van een extremist ofzo...kvind het maar onzin...want ik het NIET!!!! (hij trouwes ook niet)
Mijn vader had toen tijdens zo'n burgeroorlog gevochten voor liberale moslims tegen extremisten. Mijn moeder is gewoon katholiek...zelfde als jou denk ik?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 22:31
Naïveling
Avatar van Naïveling
Naïveling is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 02-01-2005 @ 23:30 :
Mijn vader had toen tijdens zo'n burgeroorlog gevochten voor liberale moslims tegen extremisten. Mijn moeder is gewoon katholiek...zelfde als jou denk ik?
Hmm kdnekt wel..mn moeder is ook katholiek.. toeval
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 22:33
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Naïveling schreef op 02-01-2005 @ 23:31 :
Hmm kdnekt wel..mn moeder is ook katholiek.. toeval
Ja toch, onze ouders zijn een goed voorbeeld van hoe moslims en katholieken vredig samen zouden moeten leven. Ben jij nog gelovig of niet?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 22:35
Naïveling
Avatar van Naïveling
Naïveling is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 02-01-2005 @ 23:33 :
Ja toch, onze ouders zijn een goed voorbeeld van hoe moslims en katholieken vredig samen zouden moeten leven. Ben jij nog gelovig of niet?
Hmm niet egt, kdoe mee aan vasten, maar ga ook mee naar de kerk met kerst..
Klinkt beetje raar..maar kweet nog niet wat ik wil...moslimm, katholiek, kben der niet egt mee bezig maar doe wel mee aan sommige dingen omdat mn ouders het belangrijk vinden..jij?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-01-2005, 22:39
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Naïveling schreef op 02-01-2005 @ 23:35 :
Hmm niet egt, kdoe mee aan vasten, maar ga ook mee naar de kerk met kerst..
Klinkt beetje raar..maar kweet nog niet wat ik wil...moslimm, katholiek, kben der niet egt mee bezig maar doe wel mee aan sommige dingen omdat mn ouders het belangrijk vinden..jij?
Mjah...ik deed eerst ook mee met vasten en zo. Maar ja dat was eigenlijk gewoon omdat ik zeg maar geboren was als moslim vanwege mijn vader maar eigenlijk geloof ik er helemaal niet in dus ben ermee gestopt want vond het nogal dom om iets te doen waar ik niet in geloof. Maar ja, mijn vader denkt wel dat ik moslim ben. Verder vieren we gewoon kerst en andere feestdagen met mijn moeder's familie. Niet echt iets religieus ofzo.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 22:41
Naïveling
Avatar van Naïveling
Naïveling is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 02-01-2005 @ 23:39 :
Mjah...ik deed eerst ook mee met vasten en zo. Maar ja dat was eigenlijk gewoon omdat ik zeg maar geboren was als moslim vanwege mijn vader maar eigenlijk geloof ik er helemaal niet in dus ben ermee gestopt want vond het nogal dom om iets te doen waar ik niet in geloof. Maar ja, mijn vader denkt wel dat ik moslim ben. Verder vieren we gewoon kerst en andere feestdagen met mijn moeder's familie. Niet echt iets religieus ofzo.
Zo is het bij ons ook wel, ben je trouwes buitelands ofzo?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 22:41
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Naïveling schreef op 02-01-2005 @ 23:41 :
Zo is het bij ons ook wel, ben je trouwes buitelands ofzo?
Ja mixje... half turks half aziatisch&surinaams...jij? Mjah eigenlijk kwart turks majah. Die andere kwart hoorde vroeger ook bij Turkije.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 22:43
Naïveling
Avatar van Naïveling
Naïveling is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 02-01-2005 @ 23:41 :
Ja mixje... half turks half aziatisch&surinaams...jij?
Mn vader is Tunesisch en mn moeder is Nederlands/Duits dus ik bne...Tunesisch/Nederlands en Duits... heb je daar dan ook veel familie zitte of niet?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 22:45
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Naïveling schreef op 02-01-2005 @ 23:43 :
Mn vader is Tunesisch en mn moeder is Nederlands/Duits dus ik bne...Tunesisch/Nederlands en Duits... heb je daar dan ook veel familie zitte of niet?
Waar? Overal heb ik wel familie ja. In Nederland alleen maar van mijn moeders kant.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Naïveling schreef op 02-01-2005 @ 23:43 :
Mn vader is Tunesisch en mn moeder is Nederlands/Duits dus ik bne...Tunesisch/Nederlands en Duits... heb je daar dan ook veel familie zitte of niet?
Chazia Mourali?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Naïveling schreef op 02-01-2005 @ 23:35 :
Hmm niet egt, kdoe mee aan vasten, maar ga ook mee naar de kerk met kerst..
Klinkt beetje raar..maar kweet nog niet wat ik wil...moslimm, katholiek, kben der niet egt mee bezig maar doe wel mee aan sommige dingen omdat mn ouders het belangrijk vinden..jij?
mischien is het handig om te gaan lezen en te verdiepen in de islam en katholicisme. Dan kan je uiteindelijk een keuze maken.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 12:19
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 02-01-2005 @ 23:41 :
Ja mixje... half turks half aziatisch&surinaams...jij? Mjah eigenlijk kwart turks majah. Die andere kwart hoorde vroeger ook bij Turkije.
Wat een mix
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54.