Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2005, 19:20
Verwijderd
Die agenten moeten toch werken, krijgen toch een maand-salaris dus wat is het nou voor onzin dat ze er alleen maar geld op verliezen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2005, 19:22
juno
Avatar van juno
juno is offline
Gaat het ooit ergens anders om dan? Als het echt om verkeersveiligheid was gegaan hadden ze wel dat plannetje van mij uitgedacht waarbij overtreders ter plekke een verlichtingssetje verplicht moesten aanschaffen. Kost een tientje. Resultaat: nog steeds evenveel dienders bezig met iets anders dan boeven vangen, maar wel heel fietsend nederland verlicht op de wieltjes.

Maar nee, ze schrijven een administratieve sanctie uit van 26 euro. Weet je wat dat kost, al die boetse die verwerkt moeten worden door het CJIB? Al dat betalingsverkeer? die herinneringen? Deurwaarders? Uiteindelijk toch een rechterlijk vonnis, gijzeling? Meer dan 26 euro hoor!

Daar zit meer aan vast dan het salaris van oom agent.

Laatst gewijzigd op 03-01-2005 om 19:25.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 19:33
Verwijderd
Dat vraag ik me af. Hoe dan ook, als het niet komt door de inzet van mankracht en materiaal moet je dat ook niet zeggen
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 21:41
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
met z'n allen de schouders eronder, tegen het openbare gezag in .

ik fiets gewoon door als ze met willen laten identificeren .
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 21:54
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
juno schreef op 03-01-2005 @ 18:20 :
Nee hoor, het zegt alleen dat ze hun doel niet gehaald hebben.
Me dunkt dat ze vrij aardig van te voren kunnen inschatten hoeveel bekeuringen ze ongeveer uitdelen, gebaseerd op eerdere dergelijke acties.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 01:33
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 02-01-2005 @ 20:18 :
Ik vind dit een goed initiatief. Ik was tegen de invoering van identificatieplicht, en met behulp van deze actie zullen veel agenten niet zomaar vragen om je Ausweis.

Wat vinden jullie van deze actie?
mooi zo!

Iedereen gelijk voor de wet. ()

Ik roep de Nederlandse bevolking op tot burgerlijke ongehoorzaamheid !
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 02:04
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-01-2005 @ 20:53 :
Je kunt ervan uitgaan dat als jij, als bijdehand kereltje dat zijn ID niet wil tonen een agent om zijn identificatie gaat vragen, je nog eens extra hard wordt aangepakt.
Hoe zou een agent je moeten aanpakken als je eerst om zijn ID vraagt? Dit is geheel legaal.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 02:07
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 04-01-2005 @ 03:04 :
Hoe zou een agent je moeten aanpakken als je eerst om zijn ID vraagt? Dit is geheel legaal.
In ons land word dit door de Politie zélf aangemoedigd te doen, om de vele misbruiken die er zijn, tegen te gaan.

http://www.fedpol.be en nog iets..
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 09:10
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 02-01-2005 @ 20:22 :
wel een leuk idee, je kunt ook geen ID meenemen en als ze er om vragen aangifte doen van diefstal, zijn ze 10 keer zo lang bezig
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 04-01-2005 @ 03:04 :
Hoe zou een agent je moeten aanpakken als je eerst om zijn ID vraagt? Dit is geheel legaal.
Als jij met een groep ettertjes (nouja, jij niet, maar zo'n vervelend vijftienjarig eikeltje) relletjes staat te schoppen op straat voor een kroeg, je wordt aangesproken op je gedrag, gevraagd je te legitimeren en vervolgens ga je heel bijdehand die agent om zijn ID vragen, dan kun je er donder op zeggen dat je keihard tegen de grond gewerkt wordt. En zo hoort het ook.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 11:13
Verwijderd
Ik vind het buitengewoon verstandig om een politieagent naar zijn ID te vragen. Iedereen kan wel een apepakkie aantrekken, zeggen dat ie van de politie is en vervolgens naar je ID vragen. Eerst maar eens bewijs dat het werkelijk een agent is.

@Nare Man: Dus jij vindt dat je aan iedere boerenkinkel met een nep-uniform je ID maar moet laten zien, omdat ie zich voor agent uitgeeft? En ineens vind je dat de regels van de rechtstaat ook al niet meer gelden en dat een agent gewoon geweld tegen je mag gebruiken, omdat jij totaal rechtmatig vraagt of hij zich kan legitimeren?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 11:33
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik vroeg me af of stadswachten er nu ook naar mogen vragen?

Opzich is het wel een goed idee om naar de id van een politieagent te vragen. Er zijn wel eens neppe agenten dis qua uniform etc niet van echte te onderscheiden zijn. Maar goed, of ik het vraag hangt wel van de omstandigheden af.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 12:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
stadswachten mogen niets tenzij ze er speciaal toe gemachtigd zijn.

een machtiging waar je ook naar mag vragen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 15:33
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ik vind het maar onzin, je moet respect hebben voor de politie in ons land. Je kan dus eventueel wel even hun legitimatie vragen, mnaar doe dat op een gepaste manier en alleen als je er een goede reden toe hebt, dus alleen als hij wat af wilt nemen oid... Anders kan hij toch niks


Citaat:
juno schreef op 03-01-2005 @ 12:50 :
De verlichtingsactie was ook boetegeld verdienen, en nog nutteloos ook, want de inzet van mankracht en materieel was duurder dan de opbrengst. Kom op, laten ze boeven gaan vangen,, wat meer mankracht inzetten voor het oplossen van al die achterstallige zaakjes.

Een handiger actie was geweest om gewapend met een overvalwagen vol van die leuke lampjes te gaan staan en die uit te delen tegen kostprijs, inplaats van alleen een bekeuring, waarna de eigenwijze fietser nog steeds zijn licht niet laat maken, want die boete was al zo duur en je licht wordt toch weer kapotgetrapt.

Als het toch om de verkeersveiligheid gaat?

Ik ben overigens nog nooit om mijn ID gevraagd dooor de politie. Wel door het postkantoor, de bank, het telefoonbedrijf, de tentamensurveillanten, het uitzendburo, mijn werkgever...noem maar op. En die mensen vroeg ik toch ook nooit om hun ID.
Ja, het feit dat het ze meer kostte dan opbracht, bewijst maar weer dat het niet om het geld, maar om de verkeersveiligheid ging. En wat is dat voor onzin, lampjes uitdelen? Komop zeg, het is je eigen verantwoordelijkheid, niet die van de politie...

Mensen die op de politie lopen te zeuren omdat ze een boete hebben zijn dieptriest, want je weet zelf dat je het risico loopt om die boete te krijgen als je zonder licht fietst oid...


---------------

edit: ik vond dit trouwens nog, maar dan heb je ook niks aan legitimatie, aangezien ze hem in dit geval bedreigde
http://www.nhd.nl/Index/0,4731,,00.h...605-%2C00.html
__________________
As finishing touch, God created the dutch

Laatst gewijzigd op 04-01-2005 om 16:08.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 16:15
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
TDH schreef op 02-01-2005 @ 22:58 :
Om maar eerlijk te antwoorden: een enorm kinderachtige, puberale en weinig zinnige actie.
__________________
- "Zulke dingen gebeuren niet in het echt." "Nee, nee, nee. Het is andersom: zulke dingen verzin je niet!" -
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 17:11
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
juno schreef op 03-01-2005 @ 20:22 :
Gaat het ooit ergens anders om dan? Als het echt om verkeersveiligheid was gegaan hadden ze wel dat plannetje van mij uitgedacht waarbij overtreders ter plekke een verlichtingssetje verplicht moesten aanschaffen. Kost een tientje. Resultaat: nog steeds evenveel dienders bezig met iets anders dan boeven vangen, maar wel heel fietsend nederland verlicht op de wieltjes.

Maar nee, ze schrijven een administratieve sanctie uit van 26 euro. Weet je wat dat kost, al die boetse die verwerkt moeten worden door het CJIB? Al dat betalingsverkeer? die herinneringen? Deurwaarders? Uiteindelijk toch een rechterlijk vonnis, gijzeling? Meer dan 26 euro hoor!

Daar zit meer aan vast dan het salaris van oom agent.
Het zal wel degelijk om geld gaan, alles draait nou eenmaal om geld. Maar dat politietaken geheel gericht zijn op geld vind ik een beetje overdreven.
En zoals Da_mark zegt, mensen die lopen te ouwehoeren omdat ze een boete hebben gekregen, hadden van te voren een setje moeten kopen van een tientje en hun licht moeten maken. Dan hadden ze ook geen boete van 26 euro gekregen. Jij draait de zaken om, de politie moet maar voor setjes zorgen? Sinds wanneer hebben de mensen geen eigen verantwoording meer?
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 17:15
Verwijderd
Misschien is het wel een goed idee om én een boete uit te schrijven én verplicht ter plekke nieuwe verlichting aan te schaffen.

Maar ik dacht dat dit topic ging over de identificatieplicht.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 18:04
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Even een berichtje over de identificatieplicht: Ik vind dat dus een vrij vervelende invoering. Als geldig legitimatiebewijs heb ik namelijk alleen een paspoort, ik heb geen ID (meer) en geen rijbewijs. Als ik mezelf dus altijd zou moeten identificeren, betekent dat dat ik altijd mijn paspoort bij me moet dragen.

Ik vind dat nogal wat. Mijn paspoort bewaar ik altijd veilig opgeborgen, het is niet iets dat ik zomaar bij me zou dragen. Voor een identiteitskaart ligt dat wat anders, dat is een klein pasje dat je zo in je portmonnee kunt steken, simpel mee te nemen. Ik zou mijn paspoort echt niet ALTIJD bij me willen dragen.

Ik kan dan een identiteitskaart aan vragen naast mijn paspoort, maar dat kost weer zoveel geld extra voor iets waar ik helemaal niet achtersta....

Ligt het nou aan mij, ben ik nou dwars? Of zitten hier meer mensen mee?
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 18:05
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik zit daar ook mee

ik vind dat de overheid dan op zn minst een soort van ID kaart moet gaan verstrekken voor iedereen dat zo groot is als een bankpasje; zodat je t makkelijk kunt meenemen.

maar dat kost geld
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 18:06
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Doe maar even hierbij
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 18:26
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 04-01-2005 @ 18:11 :
Het zal wel degelijk om geld gaan, alles draait nou eenmaal om geld. Maar dat politietaken geheel gericht zijn op geld vind ik een beetje overdreven.
En zoals Da_mark zegt, mensen die lopen te ouwehoeren omdat ze een boete hebben gekregen, hadden van te voren een setje moeten kopen van een tientje en hun licht moeten maken. Dan hadden ze ook geen boete van 26 euro gekregen. Jij draait de zaken om, de politie moet maar voor setjes zorgen? Sinds wanneer hebben de mensen geen eigen verantwoording meer?
Politietaken draaien om generale en speciale preventie, vaak behaald door repressie en actie achteraf. De preventieve taken zijn er echter wel degelijk. Op lagere scholen worden fietsexamens afgelegd en fietsen gekeurd. Er zijn publieksvoorlichtingsacties, er wordt meer gesurveilleerd om het veiligheidsgevoel te vergroten. Het hele ID plan is preventief van aard. Mijn verlichtingsplannetje had prima in dat straatje gepast.

Natuurlijk is het ieders eigen verantwoordelijkheid, maar soms wordt dat een beetje gestimuleerd. Zoals de APK keuring voor auto's. Vroeger kon je nog met een wrak de weg op, nu niet meer. Pure verplichte preventie.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 18:26
Verwijderd
Persoonlijk vind ik dat de overheid inderdaad een handig formaat identiteitskaart had moeten maken en dit gratis aan iedereen had moeten verstrekken. Immers, als toch iedereen zo'n ding moet, wat is dan het nut van er geld voor vragen?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 19:29
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-01-2005 @ 19:26 :
Persoonlijk vind ik dat de overheid inderdaad een handig formaat identiteitskaart had moeten maken en dit gratis aan iedereen had moeten verstrekken. Immers, als toch iedereen zo'n ding moet, wat is dan het nut van er geld voor vragen?
persoonlijk ben ik het wel met je eens.

alhoewel ze beter een id kunnen maken in de vorm van een ingebouwde chip ofzo. dat vermakkelijkt de hele zooi weer .

tegelijkertijd verbeterd dat de opsporing van criminelen, hangjongeren en moslimextremisten .
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 04-01-2005 @ 19:05 :
Ik zit daar ook mee

ik vind dat de overheid dan op zn minst een soort van ID kaart moet gaan verstrekken voor iedereen dat zo groot is als een bankpasje; zodat je t makkelijk kunt meenemen.

maar dat kost geld
Dit bestaat vanaf 2009 voor elke Belg, het is zelfs méér dan dat.. België wordt het allereerste land op de wereld dat zijn bevolking zal voorzien van een elektronische identiteitskaart met énorm veel mogelijkheden (betaling, commerciëel, burgerlijke stand, ...)

de kostprijs hiervan zou zo'n 10 tot 12 euro voor de burger bedragen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 20:05
Gornetsnoaker
Avatar van Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Dit is niks nieuws.. K doe het altijd al bij bromfietscontroles. Ze stonden bij mn school 5x per jaar met zo'n rollerbank. En aangezien de meeste scooters toch flink te hard lopen moeten we altijd wel even wachten. Alleen krijgen die agenten van school altijd klachten als er veel leerlingen te laat zijn omdat ze allemaal in de rij moeten wachten. Gevolg : Ze proberen het zo snel mogelijk te doen/als de rij te lang is mag de rest doorrijden. Dus gingen we 1 voor 1 die agenten vragen om al hun papieren te laten zien + eikingscertificaat van de rollerbank En dat duurt meestal wel lang dus dan mogen er flink wat doorrijden. Je moet het alleen wel netjes vragen anders gaan die agenten jou ook naaien op profieldiepte enzo..
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 20:05
Verwijderd
KIJK: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1017849
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 20:09
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 04-01-2005 @ 12:13 :
@Nare Man: Dus jij vindt dat je aan iedere boerenkinkel met een nep-uniform je ID maar moet laten zien, omdat ie zich voor agent uitgeeft? En ineens vind je dat de regels van de rechtstaat ook al niet meer gelden en dat een agent gewoon geweld tegen je mag gebruiken, omdat jij totaal rechtmatig vraagt of hij zich kan legitimeren?

ik snap niet waar mensen die onzin vandaan halen. dan ga ik eerst maar eens in de plaatselijke supermarkt vragen naar een identificatiebewijs van de cassiere daar. wie weet is dat mens wel nep . zou ik zomaar afrekenen daar!
en wat nare man zegt.
zeur niet met je gelijk oversteken. dat ben je dus echt lomp, kinderachtig, nutteloos en zielig bezig. wie denk je wel dat je bent zeg.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 20:31
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 04-01-2005 @ 21:09 :

ik snap niet waar mensen die onzin vandaan halen. dan ga ik eerst maar eens in de plaatselijke supermarkt vragen naar een identificatiebewijs van de cassiere daar. wie weet is dat mens wel nep . zou ik zomaar afrekenen daar!
en wat nare man zegt.
zeur niet met je gelijk oversteken. dat ben je dus echt lomp, kinderachtig, nutteloos en zielig bezig. wie denk je wel dat je bent zeg.
Ik heb recht om te weten wie mijn identiteitskaart wil zien. Dat is toch nog altijd privacy en ik moet er wel zeker van zijnd at hij daar bevoegd voor is etc. En dat van een cassiere is een domme vergelijking. Denk je niet dat haar bazen haar daar weg gehaald zouden hebben anders? Als je je geld maar kwijt wat zeik je anders wat een rare vergelijking.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 20:37
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 04-01-2005 @ 21:31 :
Ik heb recht om te weten wie mijn identiteitskaart wil zien.
natuurlijk heb jij dat.
maar dat kan het nog wel overbodig maken.
en wat de TS bedoelt was lijkt mij ook niet per se het -is het wel veilig?- maar het -uitdagen-.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 20:41
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 04-01-2005 @ 21:37 :
natuurlijk heb jij dat.
maar dat kan het nog wel overbodig maken.
en wat de TS bedoelt was lijkt mij ook niet per se het -is het wel veilig?- maar het -uitdagen-.
Nee iemand die jou identiteit wil zien vragen om zijn identiteit is niet overbodig. Zulk informatie geef je niet zomaar weg aan vreemden. Het is alleen uit voorzorgmaatregelen. En nee ik denk niet dat hij het uitdagen bedoelde. Natuurlijk kan het zo zijn dat als je als allochtoon ergens rustig staat te wachten er ineens om je identiteit wordt gevraagd. Maar doordat hier klachten over bepaalde politie-agenten die dit leuk of grappig vinden om te doen komen, zal dat ze ook weer afremmen. En daarnaast zoals ik al zei is het uit voorzorgsmaatregelen. Want ja, je hebt er recht op. Waarom zou je het niet doen? Om die kutpolitieagent (als hij dat wel echt is) een pleziertje te doen?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 21:30
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 04-01-2005 @ 21:41 :
Nee iemand die jou identiteit wil zien vragen om zijn identiteit is niet overbodig. Zulk informatie geef je niet zomaar weg aan vreemden. Het is alleen uit voorzorgmaatregelen. En nee ik denk niet dat hij het uitdagen bedoelde. Natuurlijk kan het zo zijn dat als je als allochtoon ergens rustig staat te wachten er ineens om je identiteit wordt gevraagd. Maar doordat hier klachten over bepaalde politie-agenten die dit leuk of grappig vinden om te doen komen, zal dat ze ook weer afremmen. En daarnaast zoals ik al zei is het uit voorzorgsmaatregelen. Want ja, je hebt er recht op. Waarom zou je het niet doen? Om die kutpolitieagent (als hij dat wel echt is) een pleziertje te doen?
Agenten mogen niet zomaar personen om ID vragen, dus ook geen allochtonen. Dus waarom zouden agenten dit zomaar vragen als er een allochtoon ergens rustig staat te wachten.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 21:31
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 04-01-2005 @ 22:30 :
Agenten mogen niet zomaar personen om ID vragen, dus ook geen allochtonen. Dus waarom zouden agenten dit zomaar vragen als er een allochtoon ergens rustig staat te wachten.
Nou...dezelfde reden waarom gekleurde mensen vaak extra goed in de gaten worden gehouden in winkels. En ga dit nu niet ontkennen want jij bent niet degene die zo erg nagekeken wordt.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 21:37
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 04-01-2005 @ 22:31 :
Nou...dezelfde reden waarom gekleurde mensen vaak extra goed in de gaten worden gehouden in winkels. En ga dit nu niet ontkennen want jij bent niet degene die zo erg nagekeken wordt.
Met nakijken heb ik gelukkig geen enkele ervaring. Maar er is praktisch geen enkele agent die om een ID vraag zonder dat daar aanleiding toe is. Ook niet bij allochtonen.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 21:45
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 04-01-2005 @ 22:37 :
Met nakijken heb ik gelukkig geen enkele ervaring. Maar er is praktisch geen enkele agent die om een ID vraag zonder dat daar aanleiding toe is. Ook niet bij allochtonen.
En toch is het verstandig om om hun identiteit te vragen uit voorzorgsmaatregelen. Wie weet wat voor freak dat is dat een makkelijk gevalletje uitzoekt als iemand ergens een regel overtreedt ofzo.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 22:05
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-01-2005 @ 11:39 :
Als jij met een groep ettertjes (nouja, jij niet, maar zo'n vervelend vijftienjarig eikeltje) relletjes staat te schoppen op straat voor een kroeg, je wordt aangesproken op je gedrag, gevraagd je te legitimeren en vervolgens ga je heel bijdehand die agent om zijn ID vragen, dan kun je er donder op zeggen dat je keihard tegen de grond gewerkt wordt. En zo hoort het ook.
Mits dit soort volk integer en betrouwbaar genoeg is.
Dit gaat overigens voor het hele parket op.
Helaas zijn agenten niet veel meer dan ventjes die tien jaar geleden nog gepoort werden tijdens voetbal op het veldje in de buurt of mensen die amper het verschil weten tussen identificatie en indicatie.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 10:09
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 04-01-2005 @ 22:45 :
Wie weet wat voor freak dat is dat een makkelijk gevalletje uitzoekt als iemand ergens een regel overtreedt ofzo.
Alsof het zo moeilijk is geen regels te overtreden.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 11:05
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Oh, sorry, matige titel.

Mja, ik heb een paspoort en die past niet in m'n zak soms. Ik vind dat als zulke regels worden ingevoerd ze ook een aanpassing moeten maken aan het paspoort, namelijk: gratis en klein.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 11:10
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 04-01-2005 @ 21:41 :
Nee iemand die jou identiteit wil zien vragen om zijn identiteit is niet overbodig. Zulk informatie geef je niet zomaar weg aan vreemden. Het is alleen uit voorzorgmaatregelen. En nee ik denk niet dat hij het uitdagen bedoelde. Natuurlijk kan het zo zijn dat als je als allochtoon ergens rustig staat te wachten er ineens om je identiteit wordt gevraagd. Maar doordat hier klachten over bepaalde politie-agenten die dit leuk of grappig vinden om te doen komen, zal dat ze ook weer afremmen. En daarnaast zoals ik al zei is het uit voorzorgsmaatregelen. Want ja, je hebt er recht op. Waarom zou je het niet doen? Om die kutpolitieagent (als hij dat wel echt is) een pleziertje te doen?
mij heb je niets horen zeggen over politie-agenten die zomaar zonder redenen mensen -allochtonen nog wel- zich laten identificeren.
ik doelde eigenlijk op de situatie bij een verkeersovertreding bijvoorbeeld .
ze hebben geen eens het recht om dat zomaar te doen. duh. kijken hoeveel het gebeurd. lijkt mij ontzettend minimaal.

waarom zou je eigenwijs zijn? om die kutpolitieagent, die jou zomaar durft te straffen voor een overtreding van de wet, te grazen te nemen? want hij houdt jou aan en je (blanke) buurvrouw toevallig niet? dat lijkt me dan zielig .

maar als jij denkt dat ze jou zonder reden of om je te pesten willen laten identificeren, vraag ze dan gewoon terug ja .
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 12:48
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-01-2005 @ 19:05 :
Ik zit daar ook mee

ik vind dat de overheid dan op zn minst een soort van ID kaart moet gaan verstrekken voor iedereen dat zo groot is als een bankpasje; zodat je t makkelijk kunt meenemen.

maar dat kost geld
Mijn id-kaart is ook zo groot als een pinpas. Heb ik altijd in de portemonnee. En rijbewijs zit altijd in een hoesje in mijn jaszak of broekzak, afhankelijk van of ik mijn jas aan heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Gelijk oversteken?
Kayleigh
44 18-06-2006 14:48
Verhalen & Gedichten Welk boek lees je nu? Deel 6!
hasseltboy
500 10-08-2005 14:02
Seksualiteit Jezelf post-mortuum laten prostitueren
Riconoscente
101 06-08-2003 04:51
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Formatie
NN
357 03-05-2003 03:05
De Kantine [Poll] Het spoor (bij geen overgang oversteken, kan dat?
Field
21 18-07-2002 19:00
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap VVD rechtser dan LPF
Rabbi Daniel
77 16-05-2002 16:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.