Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2004, 11:54
Verwijderd
Citaat:
dem schreef op 31-12-2004 @ 12:52 :
wat een sjappies, als ze het gewoon voorzichtig aanpakken hadden ze dus geen toetsen meer hoeven te leren, maarja..
Verkrachters die gepakt worden, zijn echt sukkels. Verkrachters die ermee wegkomen, daarentegen, zijn echt de crème de la crème van de maatschappij.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2004, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Oni Shikio schreef op 31-12-2004 @ 02:39 :
Alsof die ouders er wat aan kunnen doen dat hun kinderen goed zijn in wiskunde en informatica en die kennis willen toepassen.
Zelfs een randdebiel ziet nog in dat het op straat gooien van persoonlijke gegevens stout is. Heeft geen donder te maken met het goed toepassen van wiskunde en informatica, maar gewoon met gezond verstand. En daar hebben de ouders wel degelijk grote invloed op.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 13:11
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-12-2004 @ 12:55 :
Zelfs een randdebiel ziet nog in dat het op straat gooien van persoonlijke gegevens stout is. Heeft geen donder te maken met het goed toepassen van wiskunde en informatica, maar gewoon met gezond verstand. En daar hebben de ouders wel degelijk grote invloed op.
Zo slecht is dat nou ook weer niet. Bij ons op school krijg je een boekje met alle info over de leraren, en is eht de school die hun adres op het internet zet.
En wat betreft die proefwerken, iedereen heeft wel eens een proefwerkblaadje gestolen, of iets dergelijks.
Je moet het niet zo overdrijven.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 31-12-2004 @ 14:11 :
Zo slecht is dat nou ook weer niet. Bij ons op school krijg je een boekje met alle info over de leraren, en is eht de school die hun adres op het internet zet.
En wat betreft die proefwerken, iedereen heeft wel eens een proefwerkblaadje gestolen, of iets dergelijks.
Je moet het niet zo overdrijven.
Als iemand iets steelt, is het dan minder verwerpelijk als het gestolene minder waard is?
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 13:26
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-12-2004 @ 14:14 :
Als iemand iets steelt, is het dan minder verwerpelijk als het gestolene minder waard is?
Ja tuurlijk, als ik een bank probeer te overvallen krijg ik toch ook meer straf dan bij sigarenboer. Het stelen op zich is natuurlijk wel verwerpelijk.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 13:31
neok
Avatar van neok
neok is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-12-2004 @ 00:13 :
Dit soort dingen moet keihard worden aangepakt om een voorbeeld te stellen. Niet alleen is inbreken in een computer gewoon verwerpelijk omdat een computer net zo goed als een woning hoogstpersoonlijk is, maar ook nog eens wordt allerlei informatie over de eigenaar van die computer op straat gegooid. Alsof je eerst ontdekt dat in je huis is ingebroken en later dat de inbreker al je foto's, dagboeken en dergelijke heeft gepubliceerd. Walgelijk. Aanpakken die zielige kinderen.
ik vind die kinderen wel cool...en dat meen ik
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 31-12-2004 @ 14:26 :
Ja tuurlijk, als ik een bank probeer te overvallen krijg ik toch ook meer straf dan bij sigarenboer. Het stelen op zich is natuurlijk wel verwerpelijk.
Ah, en als het nu gaat om dingen die een niet in geld uit te drukken waarde hebben voor een bepaald persoon? Is het dan meer of minder verwerpelijk en zoja, hoe moet je dan gaan vaststellen welke waarde die zaak dan had?

Nee, je ontkomt niet aan de conclusie dat het verwerpelijke het stelen zélf is. Als er enorm veel gepikt wordt kan de straf misschien wel zwaarder worden, maar de reden dat stelen niet mag is dat je andermans eigendom dient te respecteren, ook al is die eigendom niet of niet goed in geld uit te drukken.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 13:35
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
D@mien schreef op 31-12-2004 @ 01:37 :
Ik vind dat de gasten al genoeg gestraft zijn...als ze op het Driestar college zaten....
eens

voor zover ik weet zijn er alleen wat wachtwoorden gekraakt. en wat voor uiterst belangrijke prive documenten (we beginnen hier tenslotte over dagboeken) mag een leraar of leerling wel niet op een schoolnetwerk hebben staan?
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 13:37
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
en dat publiceren was ook redelijk overtrokken.
maar dat kan ik fout hebben.

laten die 3 5vwo leerlingetjes lekker plezier hebben gehad. het zij ze gegund .
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 14:56
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
ik heb de mogelijk gehad om ff te kijken naar de beveiliging daar. Een vriend van mij moest het goede beveiligen. Hiervoor was het echt een lachertje, je kon alle computer opzoeken met de zoek functie van windows. Het enige wat je moet raden is welk computernummer van welke leraar is.

Natuurlijk hadden ze het niet mogen doen, maar de school had ook wat zorgvuldiger met gegeven van hun leraren en studenten mogen omgaan.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 15:53
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 31-12-2004 @ 14:37 :
en dat publiceren was ook redelijk overtrokken.
maar dat kan ik fout hebben.

laten die 3 5vwo leerlingetjes lekker plezier hebben gehad. het zij ze gegund .
Misdaden kun je rechtvaardigen door er plezier in te hebben.

Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 17:11
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 31-12-2004 @ 14:35 :
eens

voor zover ik weet zijn er alleen wat wachtwoorden gekraakt. en wat voor uiterst belangrijke prive documenten (we beginnen hier tenslotte over dagboeken) mag een leraar of leerling wel niet op een schoolnetwerk hebben staan?
*Logt in op werk
*Kijkt op de gemeenschappelijke schijven
*Vind:
- Documenten sexuele aanklachten
- Functioneringsgesprekken
- Rechtszaakinformatie
- Interviews met leerlingen die geschorst zijn

En dat MOET op het netwerk opgeslagen zijn, aangezien ik de lokale werkstationt potdicht gedonderd heb en C:\TEMP (enige beschrijfbare map op de lokale werkstations) leeggedonderd wordt bij het inloggen en uitloggen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 31-12-2004 @ 14:11 :
Zo slecht is dat nou ook weer niet. Bij ons op school krijg je een boekje met alle info over de leraren, en is eht de school die hun adres op het internet zet.
En wat betreft die proefwerken, iedereen heeft wel eens een proefwerkblaadje gestolen, of iets dergelijks.
Je moet het niet zo overdrijven.
Iets dat gepubliceerd wordt is gepubliceerd. Alle docenten weten daarvan.
En het stelen wordt niet minder erg bij kleinere dingetjes. Stelen == stelen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 18:33
GVR
GVR is offline
Even namens de hackers, hacken is niet slopen, dat is cracken, ook al heeft de media dat totaal door elkaar gehaald. (Zelfs de van dale heeft het fout)

Zover ik begrijp zijn er geen wachtwoorden aan te pas gekomen en pas als je ergens een wachtwoord voor moet gebruiken is het echt cracken. De gegevens zijn dan al publiek toegankelijk. Verbaast me ook niet echt want op mijn oude school was systeembeheer in handen van een of andere oude vent die zelf lijstjes had met hoe iets te printen ed.
Dit neemt echter niet weg dat er wel document ed zijn ontvreemt en persoonlijke gegevens gepubliceert wat waarschijnlijk wel strafbaar is. (en in ieder geval fout)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 19:05
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
al staat er geen wachtwoord op, al ligt er naast de pc een handleiding hoe erbij te komen, kom je aan vertrouwelijke informatie, of afgesloten systemen, dan ben je strafbaar.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 19:18
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2005 @ 20:05 :
al staat er geen wachtwoord op, al ligt er naast de pc een handleiding hoe erbij te komen, kom je aan vertrouwelijke informatie, of afgesloten systemen, dan ben je strafbaar.
Niet dus . Een rechter zal je nooooit strafbaar stellen in dit geval.

Maar ik begrijp wat je bedoeld ;P
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 19:19
Verwijderd
Citaat:
GVR schreef op 07-01-2005 @ 19:33 :
Even namens de hackers, hacken is niet slopen, dat is cracken, ook al heeft de media dat totaal door elkaar gehaald. (Zelfs de van dale heeft het fout)
Nog nooit van Blackhats gehoord zeker
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 19:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
deadlock schreef op 07-01-2005 @ 20:18 :
Niet dus . Een rechter zal je nooooit strafbaar stellen in dit geval.

Maar ik begrijp wat je bedoeld ;P
tis ook in theorie

Offtopic: volgens jouw sig ben ik een gecrashte server?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 20:08
Verwijderd
Offtopic: Hehehe. Je bent in ieder geval een Technical Information Document. Ga naar support.novell.com en tik het nummer in in mijn sig
Ik vind trouwens dat die jongens helemaal gekregen hebben wat ze verdienen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 14:01
GVR
GVR is offline
Citaat:
deadlock schreef op 07-01-2005 @ 20:19 :
Nog nooit van Blackhats gehoord zeker
Jawel, een Blackhat hacker is een cracker die zichzelf geen cracker wil noemen, denkt dat hij niet crimineel is en de wereld helpt door te bewijzen dat de meeste beveiligingen te omzeilen zijn terwijl zij zelf degenen zijn waartegen die beveiligingen dienen.

Citaat:
al staat er geen wachtwoord op, al ligt er naast de pc een handleiding hoe erbij te komen, kom je aan vertrouwelijke informatie, of afgesloten systemen, dan ben je strafbaar.
De informatie is dan niet vertrouwelijk. (en het systeem ook niet afgesloten...). Zie het als een brief, zit hij in een envelop mag je hem niet lezen, ligt hij los dan mag het wel.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 21:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
D@mien schreef op 31-12-2004 @ 01:37 :
Ik vind dat de gasten al genoeg gestraft zijn...als ze op het Driestar college zaten....

Een van de jongens werd op geen enkele school in de omgeving meer aangenomen behalve op... mijn oude school. Dat zegt genoeg over de school waar ik op zat

Maar ik vind het wel terecht dat ze van school af worden getrapt. Leraren en leerlingen kunnen hen nooit meer serieus nemen nadat hun privé informatie op straat is gegooid door deze leerlingen. Bovendien vind ik dat er op zulke dingen een straf moet staan die impact maakt bij de jongeren in kwestie, zodat ze weten hoe fout het was. En van school af worden getrapt is voor jongeren geen kleinigheid, aangezien je al je vrienden kwijt bent (overdag in ieder geval) en in een compleet nieuwe omgeving je geliefd moet maken, terwijl iedereen uit je nieuwe klas weet wat je geflikt hebt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 09:08
Verwijderd
Citaat:
GVR schreef op 08-01-2005 @ 15:01 :
Jawel, een Blackhat hacker is een cracker die zichzelf geen cracker wil noemen, denkt dat hij niet crimineel is en de wereld helpt door te bewijzen dat de meeste beveiligingen te omzeilen zijn terwijl zij zelf degenen zijn waartegen die beveiligingen dienen.
Een Blackhatter is geen cracker maar een echte hacker. Een blackhat verkoopt wat hij hacked of doet er slechte dingen mee.
White hat is tegenovergesteld. Als je het niet gelooft ga je het maar bij een echte hackgroep vragen.

Citaat:
De informatie is dan niet vertrouwelijk. (en het systeem ook niet afgesloten...). Zie het als een brief, zit hij in een envelop mag je hem niet lezen, ligt hij los dan mag het wel.
Hij kan dan nog steeds wel vertrouwelijk zijn hoor. Ook al ligt ie los. Dat noemt men dan slordigheid. En néé dan mag je wettelijk gezien nog niets met die informatie doen, hoewel het wel veel moeilijker wordt om eea te bewijzen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 17:11
0123456789
0123456789 is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 30-12-2004 @ 09:58 :
Ik probeerde te zeggen dat zij er ook niets aan kunnen doen dat ze als nerd zijn geboren. Ik heb die jongens nog niet gezien, maar ik weet nu al hoe ze eruit zien. Jij ook. Ik denk dat de nerdheid genetisch is bepaald.
Wat een vooroordelen toch!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 17:44
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Love&Peace: criminele allochtoon rot toch op (crimineel zijn is genetisch bepaald en duidelijk bij jou aanwezig, dat in combinatie met wat nader niet te noemen factoren brengt teweeg dat je hier niet welkom bent).



Ontopic:
Dit is geen hackwerk, maar crackwerk en dat moet aangepakt worden. Jammer van de verkeerde benaming en dat zoiets weer een argument gaat worden door achterlijke leken die niet weten wat wat precies is.

Laatst gewijzigd op 11-01-2005 om 17:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.