Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2004, 16:24
juno
Avatar van juno
juno is offline
Het gaat er nu om om de hangjongeren die overlast veroorzaken en vaak de buurt echt terroriseren aan te kunnen pakken. Op zich kan ik me in dat doel wel vinden. Ook tijdens het uitgaan zal het mensen misschien ertoe dwingen om zich minder te misdragen, omdat je nu immers bekend bent als je opgepakt wordt. En alles wordt opgeslagen in het Justitieel Register. En iedere werkgever wil een Verklaring omtrent het gedrag. Waar wordt onderzocht of je die ook krijgt? Precies, in dat register.

Ik vind het weer wat minder bien als het wordt ingezet om lastige krakers en demonstranten me af te schrikken. De weg naar de politiestaat is hiermee wel ingeslagen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2004, 21:02
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-11-2004 @ 17:17 :
Dat jij nou niet direct het nut van die regeling inziet of onderkent is natuurlijk geen reden om het maar niet te doen. Onze democratisch gekozen regering meent dat dat nodig is, dan hebben we ons daaraan te houden. Tenzij het zulke evident onrechtvaardige wetgeving is dat burgerlijke ongehoorzaamheid misschien op zijn plaats is. Maar je begrijpt zelf wel dat dat hier niet het geval is.



Het is dus puur en alleen een geldkwestie. Dan let je toch gewoon wat beter op je ID-kaart? Ik zie eenvoudigweg niet in wat de rechtvaardiging is voor jou om elke verloren OV-kaart niet zelf te hoeven betalen. De overheid moet dus opdraaien voor jouw slordigheid? Onzin natuurlijk.
de vraag, wat is een democratie? 1 keer in de vier jaar een hokje zetten, en een paar procent meer is voor die partij, dus moet de andere partij maar in een land leven waar ze et niet mee eens zijn? Bijvoorbeeld amerika, een paar mensen meer zijn voor bush, kortom de andere helft krijgt ook bush.
Ik vind het gewoon bullshit dat je hem bij je moet hebben en dat ik slordig ben, boeiend, ik heb hem toch nooit nodig dus neem hem nooit mee. En het is id een geld kwestie, 30 euro plus 10 euro foto's is 40 euro, is toch best veel omdat de regering dat perse wil.
Ik zie ook niet in, dat als ze perse je identiteit willen weten.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 21-11-2004 @ 22:02 :
de vraag, wat is een democratie? 1 keer in de vier jaar een hokje zetten, en een paar procent meer is voor die partij, dus moet de andere partij maar in een land leven waar ze et niet mee eens zijn? Bijvoorbeeld amerika, een paar mensen meer zijn voor bush, kortom de andere helft krijgt ook bush.
De kiesdrempel in de VS is ca. 50%, in Nederland ca. 0,67%. Een 'democratisch' besluit in Nederland heeft dus meer waarde dan in de VS.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 21:08
Verwijderd
Ik ben wel voor het bij je hebben van een identiteitsbewijs, maar vind wel dat ze het formaat van een paspoort of identiteitskaart wat kleiner moeten maken. M'n paspoort past net niet in m'n portemonnee. Hierdoor zal de bovenkant dus krom worden en een beetje afrafelen (en als je zweet gaat het papier ook nog eens kapot). Heb ook wel eens gehoord dat als je paspoort er niet goed meer uit ziet, dat je dan ook een boete krijgt .
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 19-11-2004 @ 13:14 :
Vanaf volgend jaar moet je verplicht je identiteitsbewijs hebben. Moest je jezelf sowieso niet altijd kunnen legitimeren?

En als er nu ineens op gecontroleerd zou worden, is dat dan niet weer een schraal idee van hogerop om extra geld te krijgen bij controles? Of zou het zijn om 'willekeurig' (huidskleur, kledingsstijl ) aan te mogen houden en te controleren?
Ik heb geen id hoe de situatie zich manifesteerd in Nederland... maar in België is het zo dat je vanaf je 15de je 'pas' (identiteitskaart) moet bijhebben, je moet je kunnen identificeren. Op straffe van een geldboete.

Ik zelf ben dus constant in overtreding met die regel (wegens verschillende redenen) maar ik heb nog nooit last gehad!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 21-11-2004 @ 22:02 :
de vraag, wat is een democratie? 1 keer in de vier jaar een hokje zetten, en een paar procent meer is voor die partij, dus moet de andere partij maar in een land leven waar ze et niet mee eens zijn? Bijvoorbeeld amerika, een paar mensen meer zijn voor bush, kortom de andere helft krijgt ook bush.
Oh nee he, niet weet dat ongeldige 'argument' dat Nederland niet democratisch is. Dat is de grootst mogelijke onzin waar ik hier niet eens op inga.

Citaat:
Ik vind het gewoon bullshit dat je hem bij je moet hebben en dat ik slordig ben, boeiend, ik heb hem toch nooit nodig dus neem hem nooit mee. En het is id een geld kwestie, 30 euro plus 10 euro foto's is 40 euro, is toch best veel omdat de regering dat perse wil.
Ik zie ook niet in, dat als ze perse je identiteit willen weten.
Dat vind je dat maar bullshit. Het is legitieme wetgeving. Maak voor jezelf maar een afweging of je hem koopt en bij je draagt, of dat je wacht tot je bekeurd wordt en zie welke kosten voor jou het laagst zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 23:24
Verwijderd
[EXTRAATJE]
De invoering van een elektronische identiteitskaart. (eID)


>> VANAF 2009 HEEFT ELKE BELG ER EEN OP ZAK!!



Uitreksel site overheid:

Op 19 juli 2001 heeft de federale Regering de princiepsbeslissing genomen m.b.t. de invoering van een elektronische identiteitskaart voor natuurlijke personen. De kaart zal worden uitgereikt door de gemeenten ter vervanging van de huidige plastieken identiteitskaart en een geldigheidsduur hebben van 5 jaar. De elektronische identiteitskaart wordt momenteel uitgereikt aan de inwoners van 11 proefgemeenten. Na evaluatie hiervan wordt een beslissing genomen omtrent de uitreiking aan de inwoners van alle gemeenten.

De elektronische identiteitskaart zal de vorm aannemen van een processorchipkaart. Ze zal volgende functies vervullen:


identificatie van de houder;

authentisering van de houder (zijnde het bewijs dat de houder van de kaart wel degelijk de persoon is die door de kaart wordt geïdentificeerd);

middel om een elektronische handtekening met juridische waarde te plaatsen;

drager van programma’s, die binnen de chip van de kaart kunnen worden uitgevoerd.


Met het oog op de identificatie van de houder zal de elektronische identiteitskaart op visuele en elektronisch leesbare manier volgende gegevens bevatten:


de naam;

de voornamen;

het geslacht;

de geboorteplaats;

de geboortedatum;

de nationaliteit;

het rijksregisternummer;

een foto.


Deze gegevens worden op de kaart op onveranderlijke wijze vermeld en opgeslagen. Indien één van deze gegevens wijzigt, wordt dus een nieuwe elektronische identiteitskaart uitgereikt.


http://www.belgium.be/eportal/applic...age&navId=5933

Laatst gewijzigd op 21-11-2004 om 23:31.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 05:41
Verwijderd
zoiets was al toen ik 12 jaar was, dus ik zie niet in wat er nou precies veranderd

en ik neem die dingen nog steeds niet me.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 07:37
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Voor jouw als blank meisje verandert er natuurlijk niets
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 08:58
Verwijderd
Het is mij nog nooit opgevallen dat Marokkaanse jongens in de tram vaker naar hun OV gevraagd worden.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 10:44
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Waarom doen ze het niet met de iris van het oog. Die zijn niet te vervalsen.

Zo ging dat ook bij het vliegveld. Dat je iris aan je naam + gegevens gekoppeld is.

Dat ze daar geld aan uit geven, ipv bezuingen
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 12:33
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-11-2004 @ 09:58 :
Het is mij nog nooit opgevallen dat Marokkaanse jongens in de tram vaker naar hun OV gevraagd worden.
Nee. Maar als er ingangscontrole is en de metro er net aan komt rijden zet ik paniekerige bambi-oogjes op en ik word rustig doorgelaten zonder eerst mijn ov tevoorschijn te halen. Een Marokkaanse jongen kan nog zo knipperen.

Face it: mensen met een andere nationaliteit, kleur of taal worden sneller op bepaalde dingen aangekeken en komen minder snel met iets weg. Als er niets aan de hand is blijft dat zo, maar op het moment dat er wel iets aan de hand is ben ik liever een Nederlands meisje.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 14:55
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 19-11-2004 @ 13:14 :
Of zou het zijn om 'willekeurig' (huidskleur, kledingsstijl ) aan te mogen houden en te controleren?
ja.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 22-11-2004 @ 13:33 :
Nee. Maar als er ingangscontrole is en de metro er net aan komt rijden zet ik paniekerige bambi-oogjes op en ik word rustig doorgelaten zonder eerst mijn ov tevoorschijn te halen. Een Marokkaanse jongen kan nog zo knipperen.

Face it: mensen met een andere nationaliteit, kleur of taal worden sneller op bepaalde dingen aangekeken en komen minder snel met iets weg. Als er niets aan de hand is blijft dat zo, maar op het moment dat er wel iets aan de hand is ben ik liever een Nederlands meisje.
Ja, dat is inderdaad kut. Op zich hangt dat ook wel samen met de feitelijke constatering dat van de straatcriminaliteit en overlast in de Grote Vier een verhoudingsgewijs enorm percentage door Marokkaanse jeugd wordt veroorzaakt. Niet zo netjes om dan elke Marokkaan aan te pakken, maar wel begrijpelijk. En zoals ik al zei, dan komt er maar een klachtenlijn.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 15:38
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
@ nare man, ik weet niet hoor, maar wat is het nut van het identiteitsbewijs bij je te hebben? Dat worden dus gewoon domweg controles. Je doet alsof de politie in Nederland uberhaupt wat voorsteld. Het enige wat de politie hier doet, zijn snelheidscontroles, lichtcontroles, en nu dit. Zo loopt er wel wat makkelijk geld binnen. Net als gister, er was scooterteam. Niet 3 agenten op motor rijden rond, niet 4, niet 5 nee 20 politie agenten om pubers met teveel hormonen te pakken op een opgevoerde scooter of brommer. Hoe vaak heb ik wel niet mee gemaakt dat ik iemand in elkaar geschopt zag worden waar de politie bij stond!
Dan doen ze dus echt niks, alleen met zijn tienen bij het spoor staan waar weer alle puberale mensen met teveel hormonen voorbij komen te pakken met licht.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 15:40
Verwijderd
Ja, met zo'n instelling ('de politie stelt toch niks voor') kun je dus helemaal wel ophouden met discussiëren. En dat jij het nut van die maatregel toevallig niet inziet, is onbelangrijk. De regering vindt het belangrijk en hoewel ik zelf niet eenzelfde maatregel zou hebben genomen, kan ik wel begrijpen waarom ze het doen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 15:44
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-11-2004 @ 16:40 :
Ja, met zo'n instelling ('de politie stelt toch niks voor') kun je dus helemaal wel ophouden met discussiëren. En dat jij het nut van die maatregel toevallig niet inziet, is onbelangrijk. De regering vindt het belangrijk en hoewel ik zelf niet eenzelfde maatregel zou hebben genomen, kan ik wel begrijpen waarom ze het doen.
je ziet niet eens wat er staat. Gast, het enige wat de politie hier doet is boetes geven, en stop maar met ontkennen, want zo is het. Op het nieuws werd er gezegd dat er meer boetes gegeven zullen worden in Zeeland voor te hard rijden. Waarom, omdat de politie verplicht is een aantal boetes per jaar te halen, en wat is DAT voor een instelling?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 17:44
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 23-11-2004 @ 16:44 :
Waarom, omdat de politie verplicht is een aantal boetes per jaar te halen
Je eigen idee of heb je daar een bron voor?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 23-11-2004 @ 16:44 :
je ziet niet eens wat er staat. Gast, het enige wat de politie hier doet is boetes geven, en stop maar met ontkennen, want zo is het. Op het nieuws werd er gezegd dat er meer boetes gegeven zullen worden in Zeeland voor te hard rijden. Waarom, omdat de politie verplicht is een aantal boetes per jaar te halen, en wat is DAT voor een instelling?
De politie doet wel meer dan boetes uitdelen. Zeeland is niet heel Nederland. Het nieuws is niet de absolute waarheid. Niemand beweert dat boetequota een goed plan zijn.

Met andere woorden, je post voegt niets toe.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 18:39
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-11-2004 @ 18:48 :
De politie doet wel meer dan boetes uitdelen. Zeeland is niet heel Nederland. Het nieuws is niet de absolute waarheid. Niemand beweert dat boetequota een goed plan zijn.

Met andere woorden, je post voegt niets toe.
hoe vaak heb ik wel niet gezien dat mensen in elkaar geslagen worden, waar de politie bij staat. en idd, de politie behoort er niet alleen te zijn voor boetes, helaas krijg je daar wel het idee van, als je hier woont. als ik de dag ervoor iemand in elkaar heb zien geslagen worden, en de dag erna zie ik lichtcontrole van 10 politieagenten heb ik er niet zoveel vertrouwen meer in...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 19:08
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 23-11-2004 @ 16:38 :
@ nare man, ik weet niet hoor, maar wat is het nut van het identiteitsbewijs bij je te hebben? Dat worden dus gewoon domweg controles. Je doet alsof de politie in Nederland uberhaupt wat voorsteld. Het enige wat de politie hier doet, zijn snelheidscontroles, lichtcontroles, en nu dit. Zo loopt er wel wat makkelijk geld binnen. Net als gister, er was scooterteam. Niet 3 agenten op motor rijden rond, niet 4, niet 5 nee 20 politie agenten om pubers met teveel hormonen te pakken op een opgevoerde scooter of brommer. Hoe vaak heb ik wel niet mee gemaakt dat ik iemand in elkaar geschopt zag worden waar de politie bij stond!
Dan doen ze dus echt niks, alleen met zijn tienen bij het spoor staan waar weer alle puberale mensen met teveel hormonen voorbij komen te pakken met licht.
Misschien omdat het levensgevaarlijk is om op een brommer te rijden die 80 km per uur kan. Of dat het levensgevaarlijk is om zonder licht te rijden? Er zijn genoeg ongelukken gebeurd doordat personen zonder licht fietsen en en brommers die 80 kunnen.
En dat mensen nog kunnen zeiken ook nog als ze daarvoor een boete krijgen. Laat ze dan maar eens met 80 tegen een boom knallen, of aangereden worden omdat je geen licht hebt.
En dan is het goed dat je je moet kunnen legitimeren. Geen gezeik met valse namen, en als je hem niet bij je hebt, boete.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 19:46
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 23-11-2004 @ 20:08 :
Misschien omdat het levensgevaarlijk is om op een brommer te rijden die 80 km per uur kan. Of dat het levensgevaarlijk is om zonder licht te rijden? Er zijn genoeg ongelukken gebeurd doordat personen zonder licht fietsen en en brommers die 80 kunnen.
En dat mensen nog kunnen zeiken ook nog als ze daarvoor een boete krijgen. Laat ze dan maar eens met 80 tegen een boom knallen, of aangereden worden omdat je geen licht hebt.
En dan is het goed dat je je moet kunnen legitimeren. Geen gezeik met valse namen, en als je hem niet bij je hebt, boete.
ik zei niet dat ik dot soort dingen onnodig vond, ik zei dat ik het onnodig vind dat er een halve razzia word uitgevoerd op dit soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 20:06
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 23-11-2004 @ 20:46 :
ik zei niet dat ik dot soort dingen onnodig vond, ik zei dat ik het onnodig vind dat er een halve razzia word uitgevoerd op dit soort dingen.
Daar leek het wel verdacht veel op.
En met 2 of 3 politieagenten een controle houden op scooter heeft natuurlijk geen enkele zin. Vooral niet in de grote stad. Als daar tientallen jongelui voorbij rijden. Hoe wil je dat met 3 agenten doen? Of zelfs met 5 of 6 agenten. Die jongelui rijden er links en rechts voorbij en steken de middelvinger op. Als er agenten op motor etc bij staan gebeurd dat niet.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 20:12
Verwijderd
Weg met die Stasi-plicht!
Weer een nieuwe inkomstenbron voor die boevenbende
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 20:16
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-11-2004 @ 22:04 :
De kiesdrempel in de VS is ca. 50%, in Nederland ca. 0,67%. Een 'democratisch' besluit in Nederland heeft dus meer waarde dan in de VS.
ik denk dat je 67% bedoelt.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 20:16
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 23-11-2004 @ 21:06 :
Daar leek het wel verdacht veel op.
En met 2 of 3 politieagenten een controle houden op scooter heeft natuurlijk geen enkele zin. Vooral niet in de grote stad. Als daar tientallen jongelui voorbij rijden. Hoe wil je dat met 3 agenten doen? Of zelfs met 5 of 6 agenten. Die jongelui rijden er links en rechts voorbij en steken de middelvinger op. Als er agenten op motor etc bij staan gebeurd dat niet.
het ging mij erom de tegenstelling. Dag 1 word er iemand in elkaar geslagen, en de politie doet niets, dag twee gaan ze met 20 mensen rondjes rijden.
En met lichtcontrole doen ze het wel, gaan ze op een plek staan waar iedereen langs moet, althans als je naar school moet. Gaan ze daar dus staan met zijn tienen of meer. dit is gewoon ook weer een inkomstenbron. Allemaal controleren of je je id bij je hebt, zo niet weer 20 euro, of weet ik veel boete.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 20:38
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 23-11-2004 @ 21:16 :
het ging mij erom de tegenstelling. Dag 1 word er iemand in elkaar geslagen, en de politie doet niets, dag twee gaan ze met 20 mensen rondjes rijden.
En met lichtcontrole doen ze het wel, gaan ze op een plek staan waar iedereen langs moet, althans als je naar school moet. Gaan ze daar dus staan met zijn tienen of meer. dit is gewoon ook weer een inkomstenbron. Allemaal controleren of je je id bij je hebt, zo niet weer 20 euro, of weet ik veel boete.
Ik kan me niet voorstellen dat de politie erbij staat als iemand in elkaar wordt geslagen. Afhankelijk van het aantal personen natuurlijk. Al heb ik wel meegemaakt dat er 2 groepen waren die elkaar aan het meppen waren, waarbij de politie wel bij stond te kijken. En dan krijg ik toch 2 meningen eigenlijk. 1e: begrijpelijk, laat die zatlappen elkaar maar in mekaar rossen. En met z'n vieren kun je toch niks. Maar aan de andere kant, er zullen maar zwaar gewonden of zelfs doden vallen.

Ik begrijp jouw mening wel, maar ik kan me haast niet voorstellen dat als er 1 persoon in elkaar wordt geslagen dat ze erbij staan te kijken.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 20:39
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 23-11-2004 @ 21:38 :
Ik kan me niet voorstellen dat de politie erbij staat als iemand in elkaar wordt geslagen. Afhankelijk van het aantal personen natuurlijk. Al heb ik wel meegemaakt dat er 2 groepen waren die elkaar aan het meppen waren, waarbij de politie wel bij stond te kijken. En dan krijg ik toch 2 meningen eigenlijk. 1e: begrijpelijk, laat die zatlappen elkaar maar in mekaar rossen. En met z'n vieren kun je toch niks. Maar aan de andere kant, er zullen maar zwaar gewonden of zelfs doden vallen.

Ik begrijp jouw mening wel, maar ik kan me haast niet voorstellen dat als er 1 persoon in elkaar wordt geslagen dat ze erbij staan te kijken.
dat snapte ik dus ook niet, helaas was het dus wel zo. maar ook al zijn ze in de minderheid, dan roep je versterking en dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 20:43
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 23-11-2004 @ 21:16 :
ik denk dat je 67% bedoelt.
Jij denkt dat er in de tweede kamer 1 en een halve zetel staat?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 20:44
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 23-11-2004 @ 21:16 :
het ging mij erom de tegenstelling. Dag 1 word er iemand in elkaar geslagen, en de politie doet niets, dag twee gaan ze met 20 mensen rondjes rijden.
En met lichtcontrole doen ze het wel, gaan ze op een plek staan waar iedereen langs moet, althans als je naar school moet. Gaan ze daar dus staan met zijn tienen of meer. dit is gewoon ook weer een inkomstenbron. Allemaal controleren of je je id bij je hebt, zo niet weer 20 euro, of weet ik veel boete.
Ze mogen niet zomaar controleren of je je ID bij je hebt als je geen overtreding hebt begaan.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 20:47
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 23-11-2004 @ 21:43 :
Jij denkt dat er in de tweede kamer 1 en een halve zetel staat?
Hehe zou niet best zijn. Ik denk dat hij niet excact weet wanneer je een zetel kunt krijgen.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:31
marijzja
marijzja is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 23-11-2004 @ 21:44 :
Ze mogen niet zomaar controleren of je je ID bij je hebt als je geen overtreding hebt begaan.
ja maar dat doen ze toch wel. ik dnek dat ze het gaan misbruiken, en je om het kleinste dingentje eruit pakken. al staat je hoofd hun niet aan dan pikken ze er je uit. nee ik geloof er niet zo in. ik snap dat het in veel situaties handig kan zijn, maar ik dnek dat ze hun recht en macht lekker gaan misbruiken, zoals nu al heel vaak gebreurt.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:36
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-11-2004 @ 16:40 :
Ja, met zo'n instelling ('de politie stelt toch niks voor') kun je dus helemaal wel ophouden met discussiëren. En dat jij het nut van die maatregel toevallig niet inziet, is onbelangrijk. De regering vindt het belangrijk en hoewel ik zelf niet eenzelfde maatregel zou hebben genomen, kan ik wel begrijpen waarom ze het doen.
Uiteraard, maar geef toe dat andere taken van politie zo af en toe wel verwaarloosd worden. Na een aangifte van zinloos geweld heb ik eens te horen gekregen dat het goed was dat een getuige de namen van de daders wist, anders waren ze er niet eens achteraan gegaan.
In andere woorden: natuurlijk is politie niet zinloos. Maar wel voor verbetering vatbaar, en kritisch zijn is zo slecht nog niet.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:38
Verwijderd
Nee, natuurlijk is dat niet slecht, heb ik dat ooit beweerd dan? Ik betoogde al pagina's terug dat er een evaluatie moet komen omdat er natuurlijk allerlei operationele problemen zullen ontstaan, zoals bijv. verlies van ID-kaarten en mogelijk misbruik door bepaalde groepen meer naar hun ID te vragen dan andere. Die problemen moet je in kaart brengen, anders kun je er niets aan verbeteren.

Waar het mij om gaat is die kut-instelling 'de politie doet toch niets nuttigs', alleen uitgesproken door sukkels die een keertje geflitst zijn vanwege te hard rijden en vervolgens een keer hun gestolen fiets niet konden terugvinden. Denk toch eens een beetje objectief, je kunt als privépersoon onmogelijk een uitspraak doen over de hele politie op grond van je eigen (negatieve) ervaringen.,
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:44
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Daar ben ik het wel mee eens (al moet ik zeggen dat ook de publieke opinie bestaat uit een verzameling van persoonlijke ervaringen).
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 26-11-2004 @ 13:44 :
Daar ben ik het wel mee eens (al moet ik zeggen dat ook de publieke opinie bestaat uit een verzameling van persoonlijke ervaringen).
De publieke opinie is dan ook absoluut waardeloos als je serieus onderzoek wilt doen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 26-11-2004 @ 13:44 :
Daar ben ik het wel mee eens (al moet ik zeggen dat ook de publieke opinie bestaat uit een verzameling van persoonlijke ervaringen).
Dus is het zeer representatief
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 15:43
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
marijzja schreef op 26-11-2004 @ 13:31 :
ja maar dat doen ze toch wel. ik dnek dat ze het gaan misbruiken, en je om het kleinste dingentje eruit pakken. al staat je hoofd hun niet aan dan pikken ze er je uit. nee ik geloof er niet zo in. ik snap dat het in veel situaties handig kan zijn, maar ik dnek dat ze hun recht en macht lekker gaan misbruiken, zoals nu al heel vaak gebreurt.
Dan ga je niet akkoord met de boete omdat je zonder reden gecontroleerd bent.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 17:34
Fay
Avatar van Fay
Fay is offline
aan de ene kant vind ik het wel goed, zoals zwartrijders in de trein, aan de andere kant, ik moet ff kipfilet halen, moet ik me paspoort meesjouwen, waar moet ik hem dan laten, in me portemonnee past ie niet
__________________
__ [[**Peanut**]]__ Op een dag wordt alles beter
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 18:36
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
volgende misstap.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 18:39
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Fay schreef op 27-11-2004 @ 18:34 :
aan de ene kant vind ik het wel goed, zoals zwartrijders in de trein, aan de andere kant, ik moet ff kipfilet halen, moet ik me paspoort meesjouwen, waar moet ik hem dan laten, in me portemonnee past ie niet
Doet me denken aan mijn vakantiebaantje toen ik in de AH in de beveilingskamer was, en op een camera te zien was hoe een man 20 kipfilets ofzo in zijn jas propte. Die had honger.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 18:43
Fay
Avatar van Fay
Fay is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-11-2004 @ 19:39 :
Doet me denken aan mijn vakantiebaantje toen ik in de AH in de beveilingskamer was, en op een camera te zien was hoe een man 20 kipfilets ofzo in zijn jas propte. Die had honger.

hahahaha, ik nam kipfilet als voorbeeld, ach misschien had die man wel een weeshuis thuis ofsow hahaha
__________________
__ [[**Peanut**]]__ Op een dag wordt alles beter
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 21:33
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Fay schreef op 27-11-2004 @ 18:34 :
aan de ene kant vind ik het wel goed, zoals zwartrijders in de trein, aan de andere kant, ik moet ff kipfilet halen, moet ik me paspoort meesjouwen, waar moet ik hem dan laten, in me portemonnee past ie niet
Het punt van waar je het moet laten is toch niet anders in de trein?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 21:42
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik zag het al aankomen, speciaal geen paspoort genomen, maar zo'n kleine ID kaart. Ik ga toch niet buiten de EU, de komende jaren.

Maar uit principe neem ik hem meestal gewoon niet mee. Ik weet niet, ik wil dat gewoon niet.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 00:01
MB
Avatar van MB
MB is offline
Deze maatregel lijkt me wel vervelend en irritant, maar ik kan me het goed voorstellen. Zo kun je mooi bepaalde mensen in de gaten houden. En als je een waarschuwing heb gegeven, dan kun je ook de volgende keer tot actie overgaan. Als je niet weet aan wie je die waarschuwing heb gegeven dan kun je je dat toch niet zo maar even weer herinneren.

Citaat:
Mr. Pignati schreef op 23-11-2004 @ 21:39 :
dat snapte ik dus ook niet, helaas was het dus wel zo. maar ook al zijn ze in de minderheid, dan roep je versterking en dat soort dingen.
Blijkbaar stond jij er ook bij en blijkbaar deed jij dus ook niks? Het is toch goed denkbaar dat de politie bang is om zich erin te mengen? Het is ook je burgerplicht om ertussen te gaan staan, en het is de plicht van de politie om te zorgen dat het ophoudt. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet

Kijk de politie is er wel voor opgeleid en ik kan me ook niet voorstellen dat de politie er gewoon bij staat te kijken en ze zouden idd wat moeten doen. Maar hetzelfde geld voor jou alleen kan de politie meer doen en hebben ze misschien meer invloed. De politie stelt wel degelijk wat voor in Nederland, maar er is gebrek aan respect voor d epolitie

Als ik wordt aangehouden op mijn brommer (die te hard loopt) dan zoek ik de schuld ook bij mezelf en niet bij hen, want ik weet dta ik fout zit
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 10:34
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 28-11-2004 @ 01:01 :
Blijkbaar stond jij er ook bij en blijkbaar deed jij dus ook niks? Het is toch goed denkbaar dat de politie bang is om zich erin te mengen? Het is ook je burgerplicht om ertussen te gaan staan, en het is de plicht van de politie om te zorgen dat het ophoudt. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet

Kijk de politie is er wel voor opgeleid en ik kan me ook niet voorstellen dat de politie er gewoon bij staat te kijken en ze zouden idd wat moeten doen. Maar hetzelfde geld voor jou alleen kan de politie meer doen en hebben ze misschien meer invloed. De politie stelt wel degelijk wat voor in Nederland, maar er is gebrek aan respect voor d epolitie
1 burger die niets doet tegenover 4 agenten die opgeleid zijn om met deze situaties om te gaan en ook niets doen lijkt me niet bepaald een pot verwijt de ketel situatie. Het is toch belachelijk dat je als omstander in actie moet komen terwijl de politie erbij staat te kijken. Respect is trouwens ook iets wat je moet verdienen en blijkbaar doen ze dat niet.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 15:32
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ergens hier staat een banner over de ID-plicht. Er staat ook dat je niet zomaar gecontroleerd mag worden, dat er een reden voor moet zijn. Dus in feite, als je je gewoon "aan de regels houdt", dan hoef je -in principe- je id toch niet bij je te hebben?
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 16:10
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 28-11-2004 @ 16:32 :
Ergens hier staat een banner over de ID-plicht. Er staat ook dat je niet zomaar gecontroleerd mag worden, dat er een reden voor moet zijn. Dus in feite, als je je gewoon "aan de regels houdt", dan hoef je -in principe- je id toch niet bij je te hebben?
klopt

Hoewel je natuurlijk altijd onterecht ergens van verdacht kan worden.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 28-11-2004 @ 17:10 :
klopt

Hoewel je natuurlijk altijd onterecht ergens van verdacht kan worden.
zoals het niet bij je hebben van een ID kaart.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 14:53
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
red5 schreef op 29-11-2004 @ 14:50 :
zoals het niet bij je hebben van een ID kaart.
nee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.