Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2006, 18:13
Mr. Bungle
Avatar van Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
God=Liefde=Bewustzijn

Denk daar maar eens overna, als je meer wilt weten hoor ik het wel.
__________________
Fyh!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2006, 19:05
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Mr. Bungle schreef op 18-03-2006 @ 19:13 :
God=Liefde=Bewustzijn

Denk daar maar eens overnal.
nou.. diep hoor
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 19:14
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Twanos schreef op 18-03-2006 @ 20:05 :
nou.. diep hoor
Waarom zou het "diep" moeten zijn?


@Mr. Bungle: zou je kunnen uitleggen wat je bedoelt met "liefde=bewustzijn"?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-03-2006 @ 20:14 :
Waarom zou het "diep" moeten zijn?
Doorgaans moet je nadenken over dingen die "diep" zijn, ik denk vandaar.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 19:57
Mr. Bungle
Avatar van Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-03-2006 @ 20:14 :
Waarom zou het "diep" moeten zijn?


@Mr. Bungle: zou je kunnen uitleggen wat je bedoelt met "liefde=bewustzijn"?
Als ik alles uit het verleden vergeef, en de toekomst als neutraal beschouwd, leef ik op mn gevoel. Aangezien ik uit liefde ben ontstaan, ben ik van nature liefhebbend. Gevoel voor alles wat mij gebeurd, doet mij beseffen dat ik leef.

En dit zit helaas erg "diep" bij ons. Doordat we als kind in onze gevoelens zijn aangestuurt (kinderen zijn erg impulsief, maar wel op hun gevoel) en we ons hebben aangepast creeëren we een imago. Je hebt een bepaald imago en daar geloof je in. Dus als je weinig op gevoel doet en teveel over actie nadenkt word je gestuurt door je omgeving, omdat je in een bepaald imago zit, waardoor je gaat oordelen. Er is geen goed of slecht.

Probleem is dat er zoveel onbewuste mensen zijn, waardoor als je bewust leeft je aardig wat te lijden hebt. Een mooi voorbeeld is Jezus, die veel heeft moeten lijden omdat hij zo bewust was.

Iedereen heeft zn eigen waarheid over het leven, en daar geloof je in, dus ben je gelovig. Zelfs als je in niets gelooft, geloof je, ook al wil je dat niet geloven.
__________________
Fyh!

Laatst gewijzigd op 18-03-2006 om 20:00.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 11:54
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Mr. Bungle schreef op 18-03-2006 @ 19:13 :
God=Liefde=Bewustzijn

Denk daar maar eens overna, als je meer wilt weten hoor ik het wel.
De begrippen aan beide kanten van een = teken moet je van plaats kunnen verwisselen, zonder dat de formule verandert. Denk daar maar eens over na.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 16:24
Mr. Bungle
Avatar van Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Citaat:
Juice schreef op 19-03-2006 @ 12:54 :
De begrippen aan beide kanten van een = teken moet je van plaats kunnen verwisselen, zonder dat de formule verandert. Denk daar maar eens over na.
Dan zie ik het probleem nog niet.
__________________
Fyh!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 18:47
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
God is liefde is niet hetzelfde als God = liefde
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 12:06
Verwijderd
Ik val midden in een discussie, en heb niet alles gelezen, maar wat ik me dan toch afvraag (en waar ik nu toch wel een echt, sterk onderbouwd, antwoord op wil, want geen een christen doet dat tot nu toe):
Als er een god is, en als die echt bestaat en daadwerkelijk het beste met de mensen voor heeft, hoe kan het dan dat er in Amerika mensen zijn die zich druk maken om het printje van het jasje van hun hond, terwijl er in Afrika mensen dood liggen te gaan van de honger? De verhoudingen liggen scheef, leg me dat maar eens goed uit.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Mr. Bungle schreef op 19-03-2006 @ 17:24 :
Dan zie ik het probleem nog niet.
Ik heb een bewustzijn, maar dat bewustzijn is geen god. Eveneens is de liefde die ik voel voor mijn vriendin geen god.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 15:37
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Secret Agent schreef op 20-03-2006 @ 13:06 :
Ik val midden in een discussie, en heb niet alles gelezen, maar wat ik me dan toch afvraag (en waar ik nu toch wel een echt, sterk onderbouwd, antwoord op wil, want geen een christen doet dat tot nu toe):
Als er een god is, en als die echt bestaat en daadwerkelijk het beste met de mensen voor heeft, hoe kan het dan dat er in Amerika mensen zijn die zich druk maken om het printje van het jasje van hun hond, terwijl er in Afrika mensen dood liggen te gaan van de honger? De verhoudingen liggen scheef, leg me dat maar eens goed uit.
Dat komt door de mensen zelf. Zij hebben tegen God gekozen en zo een vloek over de aarde gehaald.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 16:39
Mr. Bungle
Avatar van Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-03-2006 @ 13:18 :
Ik heb een bewustzijn, maar dat bewustzijn is geen god. Eveneens is de liefde die ik voel voor mijn vriendin geen god.
Iedereen heeft een bewustzijn, de groote is alleen verschillend. Liefde moet je niet alleen aan je vriendin geven, je vriendin is alleen specialer omdat je het ermee kan bedrijven. En een God heb je, je moet het alleen niet buiten jezelf zoeken. Voor mij zijn God, Liefde en Bewustzijn ongeveer het zelfde.
__________________
Fyh!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Mr. Bungle schreef op 20-03-2006 @ 17:39 :
Iedereen heeft een bewustzijn, de groote is alleen verschillend. Liefde moet je niet alleen aan je vriendin geven, je vriendin is alleen specialer omdat je het ermee kan bedrijven. En een God heb je, je moet het alleen niet buiten jezelf zoeken. Voor mij zijn God, Liefde en Bewustzijn ongeveer het zelfde.
Ja dat kun je vinden, maar de begrippen zijn niet hetzelfde, omdat de algemeen geaccepteerde definities verschillend zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 18:48
Mr. Bungle
Avatar van Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-03-2006 @ 17:49 :
Ja dat kun je vinden, maar de begrippen zijn niet hetzelfde, omdat de algemeen geaccepteerde definities verschillend zijn.
Dat is zo jammer he, maar ik heb de hoop dat we er nog wel achter komen.
__________________
Fyh!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 10:40
Verwijderd
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 20-03-2006 @ 16:37 :
Dat komt door de mensen zelf. Zij hebben tegen God gekozen en zo een vloek over de aarde gehaald.
Dus allemaal die mensen in Afrika enzo, die kiezen er voor om niet in jóu god te geloven, en dus straft jóu god hen? Heb ik dat goed?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Secret Agent schreef op 21-03-2006 @ 11:40 :
Dus allemaal die mensen in Afrika enzo, die kiezen er voor om niet in jóu god te geloven, en dus straft jóu god hen? Heb ik dat goed?
Ja, daarom zijn de minst relgieuze landen ook het meest welvarend.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 14:02
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Secret Agent schreef op 21-03-2006 @ 11:40 :
Dus allemaal die mensen in Afrika enzo, die kiezen er voor om niet in jóu god te geloven, en dus straft jóu god hen? Heb ik dat goed?
Dat zeg ik niet. De mensen kiezen tegen God, de duivel speelt daar handig op in. God heeft de mens een eigen wil gegeven zodat ze zelf beslissingen kunnen nemen. De mensen zelf willen macht en rijkdom, vandaar die oorlogen.
Als je in God gelooft betekend het niet direct dat je een goed leven zoder zorgen krijgt. Andersom werkt het ook niet.

Niet iedere tegenslag is een straf van God, kijk maar eens naar het verhaal van Job.
God is rechtvaardig en straft natuurlijk wel, maar hij laat de duivel soms ook zijn werk doen.

De vraag die je altijd weer krijgt is; waarom laat God het toe als Hij er iets aan kan doen.
Waarom kan ik niet zo zeggen, ik ben immers God niet.
Ik zeg dan altijd maar, als Bill Gates al zijn geld weggeeft aan de arme landen dan is het armoede probleem voorbij, waarom doet hij dat niet?
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 14:15
Verwijderd
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 21-03-2006 @ 15:02 :
Ik zeg dan altijd maar, als Bill Gates al zijn geld weggeeft aan de arme landen dan is het armoede probleem voorbij, waarom doet hij dat niet?
Haha, hoe kom je daar nou weer bij? Bill Gates heeft 50 miljard USD ofzo, als hij dat aan de 2 miljard arme mensen geeft krijgen ze elk 25 dollar. En dat lost het armoedeprobleem op?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 14:32
Verwijderd
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 21-03-2006 @ 15:02 :
Waarom kan ik niet zo zeggen, ik ben immers God niet.
Ik zeg dan altijd maar, als Bill Gates al zijn geld weggeeft aan de arme landen dan is het armoede probleem voorbij, waarom doet hij dat niet?
Nou, anders dan aan Bill Gates worden aan God wel regelmatig de eigenschappen 'goed', 'liefdevol' of 'rechtvaardig' toegedicht.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 14:48
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-03-2006 @ 15:32 :
Nou, anders dan aan Bill Gates worden aan God wel regelmatig de eigenschappen 'goed', 'liefdevol' of 'rechtvaardig' toegedicht.
idd dat is hij toch. Eigenlijk zou iedereen moeten sterven om de zonden die hij elke dag doet.
Gelukkig is God zo liefdevol dat Hij zijn Zoon gegeven heeft als het ultieme offer voor alle zonden.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 14:54
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-03-2006 @ 15:32 :
Nou, anders dan aan Bill Gates worden aan God wel regelmatig de eigenschappen 'goed', 'liefdevol' of 'rechtvaardig' toegedicht.
liefdevol en rechtvaardig zijn makkelijk te rijmen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 16:09
Verwijderd
Er is geen god in de zin van de personificatie van universele liefde.
Er is überhaupt geen god die over jou "heerst" en "waakt".
Er is wel universele liefde, maar om dat te personificeren en er allerlei dogma's omheen te maken is het meest obscene wat de mensheid ooit heeft kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 16:47
Verwijderd
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 21-03-2006 @ 15:48 :
idd dat is hij toch. Eigenlijk zou iedereen moeten sterven om de zonden die hij elke dag doet.
Gelukkig is God zo liefdevol dat Hij zijn Zoon gegeven heeft als het ultieme offer voor alle zonden.
Dat zal best, maar daar ging het even niet om. De vraag werd opgeworpen 'als god goed is en vol van liefde, waarom laat hij dan kindertjes in Afrika doodgaan' waarop de reactie was 'als Bill Gates al zijn geld zou weggeven is armoede verdwenen, en toch doet hij dat niet'.

Het verschil is dat BG een mens is, en god een god, die bovengenoemde eigenschappen toegedicht krijgt. Je ziet jezelf dus geconfronteerd met de vraag waarom god al zijn eigenschappen niet aanwendt om ellende op te heffen. Je zegt zelf al dat je niet weet waarom hij dat doet. Toch blijf jij (en andere gelovigen) hem rechtvaardig noemen.

Dat is gewoon een discrepantie tussen jouw begrip van rechtvaardigheid (en dat van de meeste mensen) en het begrip goddelijke rechtvaardigheid, dat dus in het geheel niet kenbaar is en zich ook niet makkelijk laat afleiden uit wat dan ook. Je moet er maar op vertrouwen dat god rechtvaardig is, want hij heeft geen motiveringsplicht, om het maar even zo te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 07:50
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-03-2006 @ 17:47 :
Dat zal best, maar daar ging het even niet om. De vraag werd opgeworpen 'als god goed is en vol van liefde, waarom laat hij dan kindertjes in Afrika doodgaan'
Waar ik nog steeds geen antwoord op. Hoe kun je tegen iets kiezen? Is het niet zo, dat als je tegen iets kiest, dat je er dan niet voor kiest, en dat je dan dus tegen datgene (in dit geval god) bent?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 16:23
Mr. Bungle
Avatar van Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Citaat:
Secret Agent schreef op 22-03-2006 @ 08:50 :
Waar ik nog steeds geen antwoord op. Hoe kun je tegen iets kiezen? Is het niet zo, dat als je tegen iets kiest, dat je er dan niet voor kiest, en dat je dan dus tegen datgene (in dit geval god) bent?
Je kan er voor kiezen om tegen je gevoel in te gaan.
__________________
Fyh!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 19:02
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
meestal heet dat gezond verstand, als ik het gevoel af dat ik van het dak wil springen, en het niet doe, ga ik dus naar de hel?
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 19:06
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Secret Agent schreef op 22-03-2006 @ 08:50 :
Waar ik nog steeds geen antwoord op. Hoe kun je tegen iets kiezen? Is het niet zo, dat als je tegen iets kiest, dat je er dan niet voor kiest, en dat je dan dus tegen datgene (in dit geval god) bent?
Misschien bedoelt hij dat als je niet leeft volgens de regels van 'God' dat je dan tegen 'God' kiest.
(Maar dan zou iedereen tegen 'God' kiezen).
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 20:30
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 21-03-2006 @ 15:48 :
idd dat is hij toch. Eigenlijk zou iedereen moeten sterven om de zonden die hij elke dag doet.
Gelukkig is God zo liefdevol dat Hij zijn Zoon gegeven heeft als het ultieme offer voor alle zonden.

echt dit soort waanzin doet mij bijna kotsen.

Waarom zou ik moeten sterven ,omdat er een paar idioten zijn die 2000jaar terug een matig boek hebben geschreven?

Echt, dat je zelf gelooft ,ok, dat je ervoor uitkomt, ok, maar dat je vervolgens dit soort onzin tentoon durft te spreiden buiten de muren van je kerkje ,vind ik op zn zachtst gezegd droevig.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 21:17
Mr. Bungle
Avatar van Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 22-03-2006 @ 20:02 :
meestal heet dat gezond verstand, als ik het gevoel af dat ik van het dak wil springen, en het niet doe, ga ik dus naar de hel?
Nee, de hel bestaat sowieso niet. Je moet je afvragen waarom je dat gevoel krijgt.
__________________
Fyh!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 08:21
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Tiño schreef op 22-03-2006 @ 21:30 :
echt dit soort waanzin doet mij bijna kotsen.

Waarom zou ik moeten sterven ,omdat er een paar idioten zijn die 2000jaar terug een matig boek hebben geschreven?

Echt, dat je zelf gelooft ,ok, dat je ervoor uitkomt, ok, maar dat je vervolgens dit soort onzin tentoon durft te spreiden buiten de muren van je kerkje ,vind ik op zn zachtst gezegd droevig.
Blijkbaar heb je boodschap niet begrepen.
Ik leg het wel weer uit. Omdat de mens tegen God koos in het paradijs is de gehele schepping vervloekt. De mensen moesten eigenlijk sterfen voor hun zonden, maar dan hou je natuurlijk geen mens meer over. Daarom moest er in plaats van hun bloed het bloed van een dier vloeien, ookwel offer genoemd. Dit kan je ook allemaal lezen in het oude testament.
Maar God heeft de mensen zo lief dat Hij zijn Zoon naar de aarde heeft gestuurd om als het ultieme offer aan het kruis te sterfen. Zijn bloed is genoeg om te betalen voor alle zonden. Daarom is het niet meer nodig om offers te brengen. Je mag nu zo met God praten, ookwel bidden genoemd, en om vergeving van je zonden vragen. Jezus is weg om in de hemel te komen.

Deze boodschap is zo mooi dat we het niet tussen de kerkmuren kunnen houden. Het is juist droevig dat jullie denken dat het onzin is.

De bijbel is trouwes het beste boek ooit geschreven. Eigen zijn het 66 boeken die in de loop van duizende jaren zijn geschreven en toch vormt het een geheel. Alle genre's vind je er in, dus als je het een matig boekje vind, heb je duidelijk geen verstand van boeken
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 08:32
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 23-03-2006 @ 09:21 :
Blijkbaar heb je boodschap niet begrepen.
Ik leg het wel weer uit. Omdat de mens tegen God koos in het paradijs is de gehele schepping vervloekt. De mensen moesten eigenlijk sterfen voor hun zonden, maar dan hou je natuurlijk geen mens meer over. Daarom moest er in plaats van hun bloed het bloed van een dier vloeien, ookwel offer genoemd. Dit kan je ook allemaal lezen in het oude testament.
Maar God heeft de mensen zo lief dat Hij zijn Zoon naar de aarde heeft gestuurd om als het ultieme offer aan het kruis te sterfen. Zijn bloed is genoeg om te betalen voor alle zonden. Daarom is het niet meer nodig om offers te brengen. Je mag nu zo met God praten, ookwel bidden genoemd, en om vergeving van je zonden vragen. Jezus is weg om in de hemel te komen.

Deze boodschap is zo mooi dat we het niet tussen de kerkmuren kunnen houden. Het is juist droevig dat jullie denken dat het onzin is.

De bijbel is trouwes het beste boek ooit geschreven. Eigen zijn het 66 boeken die in de loop van duizende jaren zijn geschreven en toch vormt het een geheel. Alle genre's vind je er in, dus als je het een matig boekje vind, heb je duidelijk geen verstand van boeken
Hoezo,maar dan ook echt, in godsnaam( ) zou je je eigen zoon gaan offeren ,voor een volk waarvan je al vindt dat ze het verpest hebben.En dan mocht het eigenlijk ook nog een dier zijn,maar nee meneer kiest voor zn eigen zoon(naastenliefde?)

Als je ziet hoeveel dierenbloed er vloeit in de bio industrie tegenwoordig, zeg ik ; Jezus had helemaal niet opgeofferd hoeven te worden.

En over dat boek, Als iemand er niets aan vindt of het een matig boekje vindt, zeg jij bij voorbaat al dat dat niet kan. apart dat je alvast van te voren weet dat ik het niet matig kan vinden. Nog meer motivatie om het niet te lezen dus.

Maar vooral dat god de mensen zo lief heeft dat ie zijn zoon offert is natuurlijk de grootst mogelijke onzin.

Hij is zelf boos op ons mensen, wij hebben het verbruidt bij hem, er zal dierenbloed geofferd moeten worden,maar nee...ik stuur mn zoon wel.

Contradictie alom.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 09:01
Mooske
Mooske is offline
heel erg tof geantwoord!! Ben het helemaal met je eens.

God heeft ons liefde voor onze mede mens gegeven. Deze liefde houd in dat wij de mensen willen beschermen voor al het kwaad dat de duivel ons elke dag weer brengt. Wat ons uiteindelijk in de hel zou brengen. Dit wil God ons besparen en je een nieuw goed leven geven. Waar je uiteindelijk nadat je je leven hebt geleefd voor God in de hemel terecht komt. Bij God. kan het nog mooier???? Als wij het voor onszelf zouden houden zouden we egocentrisch zijn, en zouden jullie al zijn wij eenmaal helemaal gelukkig ons daarop afkeuren omdat we het niet met jullie gedeeld hebben. Daarom gaan we de straten op en gaan we mensen vertellen over Jezus Christus. Wij gunnen jullie allemaal die blijde boodschap en een blij geloof. Je moet er alleen wel zelf voor open staan en het met open armen ontvangen. Pas als je je helemaal over geeft aan God kan de Heilige Geest in je gaan werken.
Dus je moet het van ons niet zien dat we jullie willen lastig vallen; alleen maar dat we jullie ook een goed leven gunnen, hoeveel fouten je ook hebt gemaakt in je leven.., het maakt voor God niet uit.. Hij kijkt niet achterom.. maar steekt energie in de toekomst..
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 09:05
Mooske
Mooske is offline
Het is inderdaad verschil van mening of je de bijbel wel of neit interessant vind. Over smaak valt niet te twisten immers. Ik heb ook ervaren dat ik het vroeger heel erg moeilijkvond om hem echt helemaal te begrijpen en er ook daadwerkelijk kracht uit te putten. Maar sinds ik me meer open heb gesteld voor het geloof zijn er zoveel dingen op zijn plaats gevallen. En begrijp ik de bijbel ook veel meer omdat de Heilige Geest in me werkt.
Ze zeggen in de bijbel dat je eerst opnieuw geboren moet worden (ik heb dit ook mee gemaakt.., ik ben geestelijk opnieuw geboren) en dit merk je in zoveel dingen. Van het begrijpen tot mooi en spannend vinden van de bijbel maar ook tot hoe ik nu zoveel anders kijk dan mensen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 15:13
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Mooske schreef op 24-03-2006 @ 10:05 :
Het is inderdaad verschil van mening of je de bijbel wel of neit interessant vind. Over smaak valt niet te twisten immers. Ik heb ook ervaren dat ik het vroeger heel erg moeilijkvond om hem echt helemaal te begrijpen en er ook daadwerkelijk kracht uit te putten. Maar sinds ik me meer open heb gesteld voor het geloof zijn er zoveel dingen op zijn plaats gevallen. En begrijp ik de bijbel ook veel meer omdat de Heilige Geest in me werkt.
Ze zeggen in de bijbel dat je eerst opnieuw geboren moet worden (ik heb dit ook mee gemaakt.., ik ben geestelijk opnieuw geboren) en dit merk je in zoveel dingen. Van het begrijpen tot mooi en spannend vinden van de bijbel maar ook tot hoe ik nu zoveel anders kijk dan mensen.
ja, heel leuk.Ben oprecht blij voor je dat je er zo blij mee bent.
Maar verder voegt het weinig toe aan dit topic.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 17:58
Mooske
Mooske is offline
zoveel geblaat.. kan um geeneens meer vinden om eens echt te reageren op de topic.. zoals jij wilt... tell! Waar staat ie of typ m ffe pleaz
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 09:47
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 23-03-2006 @ 09:21 :


De bijbel is trouwes het beste boek ooit geschreven. Eigen zijn het 66 boeken die in de loop van duizende jaren zijn geschreven en toch vormt het een geheel. Alle genre's vind je er in, dus als je het een matig boekje vind, heb je duidelijk geen verstand van boeken
Je zegt eerst dat jij het het beste boek ooit geschreven vindt. Dat is jouw mening, daarna zeg je dat wij het mooi moeten vinden en als we dat niet doen hebben we geen verstand van boeken. Jij hebt een mening maar mogen anderen dan niet een andere mening hebben?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 16:14
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 25-03-2006 @ 10:47 :
Je zegt eerst dat jij het het beste boek ooit geschreven vindt. Dat is jouw mening, daarna zeg je dat wij het mooi moeten vinden en als we dat niet doen hebben we geen verstand van boeken. Jij hebt een mening maar mogen anderen dan niet een andere mening hebben?
laten we ValliantWarrior' post dan even overzichtelijk weergeven:
-mening: de bijbel is het beste boek ooit geschreven
-informatie over de bijbel voor het staven van zijn mening en als bewijs voor het nog te presenteren feit.
-feit: de bijbel is geen 'matig boekje'
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 21:39
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 23-03-2006 @ 09:21 :
De bijbel is trouwes het beste boek ooit geschreven. Eigen zijn het 66 boeken die in de loop van duizende jaren zijn geschreven en toch vormt het een geheel. Alle genre's vind je er in, dus als je het een matig boekje vind, heb je duidelijk geen verstand van boeken
Nee, als je denkt dat de kwaliteit van een boek afhangt van het aantal genre's dat erin verenigd worden heb je geen verstand van boeken.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 10:52
Mooske
Mooske is offline
Wat een nutteloze discussie! Of de bijbel wel of geen goed boek is. Sommige mensen blijven doof en blind. Er zal een dag zijn.., de dag waarop Jezus Christus terug komt... dat je denkt: had ik nu de bijbel maar gelezen, en gelooft in de Eeuwige!
Want al zijn vijanden zullen dan verteerd worden. Terwijl in de Hemel een groot feest zal losbarstten wat nooit ophoud!

Zalig zijn zij die het Woord van God geloven, en het bewaren willen in hun hart! HALLELUJA! Amen!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 10:57
Verwijderd
Er zal een dag zijn, dat het spaghettimonster komt en iedereen die niet in hem gelooft in de bolognesesaus zal verwerken!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 14:30
Mooske
Mooske is offline
Oh echt ? In welk boek staat dat? Misschien moet ik dan toch wel in een nieuwe religie gaan geloven. Het bolognesemonster deel 1!
(net zoiets als Harry Potter??!!)




Laatst gewijzigd op 26-03-2006 om 14:33.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 14:48
Verwijderd
En ik wacht op een dag dat het basisonderwijs mensen af zal leveren die fatsoenlijk kunnen spellen, een dag waarop zij die zondigen tegen de Nederlandse taal verteerd zullen worden.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 15:11
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-03-2006 @ 15:48 :
En ik wacht op een dag dat het basisonderwijs mensen af zal leveren die fatsoenlijk kunnen spellen, een dag waarop zij die zondigen tegen de Nederlandse taal verteerd zullen worden.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 15:24
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Mooske schreef op 26-03-2006 @ 15:30 :
Oh echt ? In welk boek staat dat? Misschien moet ik dan toch wel in een nieuwe religie gaan geloven. Het bolognesemonster deel 1!
(net zoiets als Harry Potter??!!)



waarom doe je er zo laagdunkend over? Dit is net zo aannemelijk als het christelijke geloof of ieder ander geloof.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 15:38
Mr. Bungle
Avatar van Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Toch blijft de essendtie van geloven hetzelfde, en dat is liefde. Je mag best in het spaghetti monster geloven, als dat je kracht geeft.
__________________
Fyh!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 15:59
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Mooske schreef op 26-03-2006 @ 11:52 :
Wat een nutteloze discussie! Of de bijbel wel of geen goed boek is. Sommige mensen blijven doof en blind. Er zal een dag zijn.., de dag waarop Jezus Christus terug komt... dat je denkt: had ik nu de bijbel maar gelezen, en gelooft in de Eeuwige!
Want al zijn vijanden zullen dan verteerd worden. Terwijl in de Hemel een groot feest zal losbarstten wat nooit ophoud!

Zalig zijn zij die het Woord van God geloven, en het bewaren willen in hun hart! HALLELUJA! Amen!
yeah,right.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Mooske schreef op 26-03-2006 @ 15:30 :
Oh echt ? In welk boek staat dat? Misschien moet ik dan toch wel in een nieuwe religie gaan geloven. Het bolognesemonster deel 1!
(net zoiets als Harry Potter??!!) :
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 21:29
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Mooske schreef op 26-03-2006 @ 15:30 :
Oh echt ? In welk boek staat dat? Misschien moet ik dan toch wel in een nieuwe religie gaan geloven. Het bolognesemonster deel 1!
(net zoiets als Harry Potter??!!)



opzich is de bijbel niet heel veel anders als een harry potter boek hoor.Zul jij wel niet bij kunnen met je eenzijdige kijk op het verhaal,maar in principe komt het op hetzelfde neer.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 21:47
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Tiño schreef op 26-03-2006 @ 22:29 :
opzich is de bijbel niet heel veel anders als een harry potter boek hoor.Zul jij wel niet bij kunnen met je eenzijdige kijk op het verhaal,maar in principe komt het op hetzelfde neer.
Neuh. Potter is geschreven als vermakelijk fantasieverhaal, de Bijbel als boek dat verteld hoe het werkelijk gegaan is en mensen wil voorschrijven hoe ze moeten leven.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-03-2006 @ 11:57 :
Er zal een dag zijn, dat het spaghettimonster komt en iedereen die niet in hem gelooft in de bolognesesaus zal verwerken!




gaahahahahahahah dit is te grappig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie god heeft veel gezichten
=zwart wit=
71 26-06-2008 18:04
Verhalen & Gedichten Brief aan God
Verwijderd
8 28-12-2005 12:01
Verhalen & Gedichten Een gedeelte uit mijn leven..
U*NiQ
3 28-09-2005 18:06
Verhalen & Gedichten Lees en keur dit (Een nieuw leven herschreven)
lestat080
11 27-11-2004 18:30
Levensbeschouwing & Filosofie de agnosticus
Rerisen Phoenix
45 08-02-2003 23:40
Verhalen & Gedichten Pijn in mijn leven, liefde in mijn leven, waarom
louis84
1 07-11-2001 16:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.