Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2005, 17:16
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Hoi allemaal,

Ik heb een lang verhaal, eigenlijk een dilemma. Of eigenlijk heeft mijn vriend een dilemma, maar hij zit niet op dit forum dus post ik het voor hem..

Mijn vriend wil graag makelaar worden. Hij begon ooit op havo-atheneum, door scheiding van zijn ouders is hij uiteindelijk naar de mavo gegaan en zijn diploma gehaald. Hij heeft daarna 2x een halfjaar mbo gedaan, marketingcommunicatie en bouwkunde (dacht ik).
Daarmee is ie ook gestopt en toen gaan werken en dat heeft ie nu al 3 jaar ofzo gedaan. Hij wil nu makelaar worden omdat ie geinteresseerd is in bouwkunde, huizen verkopen en contact met mensen.
Maar hij heeft dus geen havo-diploma en het is een hbo opleiding. Hij heeft ook geen mbo niveau 4-diploma. Hij wordt donderdag 21 en ik weet dat er toelatingstests zijn voor hbo zodat je alsnog wordt toegelaten.

Hij heeft bij de LOI informatie aangevraagd, want hij wil graag werken naast zijn opleiding. De LOI zei dat ie eerst een tweetal cursussen moest doen voor ie voldeed aan de toelatingseisen.

Dit moet ie dus eerst doen. Maar zijn moeder is serieus op zoek naar een nieuw huis en kwam dus in contact met een jonge makelaar die net van de Fontys in Eindhoven kwam. Die zei dat je wel gewoon toe kon worden gelaten daar zonder extra cursussen enzo, maar met een toelatingstest.

Ik zit zelf op een hbo en weet dat er ook duale opleidingen zijn. Die is er voor makelaar dus ook bij Fontys, maar dan zit je eerst 2 jaar op school en pas als je 60% van al je ECTS hebt gehaald ga je naast school werken.

Dit ziet mijn vriend ook wel zitten, maar misschien toch maar fulltime naar school en een bijbaantje, wel, niet, wel, niet. Uiteindelijk kwam het eruit dat ie zijn auto dan niet meer kon houden. Hij is gehecht aan zijn auto en wil die niet kwijt maar het kost hem teveel geld als ie fulltime naar school gaat. En hij was bang dat ie mij kwijt zou raken daardoor, omdat we vrijwel elke dag de auto gebruiken. Ik heb m duidelijk gemaakt dat ik dat écht geen probleem vind, als we allebei fulltime naar school gaan wacht ons het studentenleven samen en aangezien we toch een OV hebben enzo..

Maar hij weet nu dus niet wat ie moet doen. Hij wil niet nog een jaar wachten want nu is ie gemotiveerd, maar alle opleidingen zijn in september gestart. Dan heb je weer opleidingen die ook in februari starten, maar waar wel en waar niet, heb je daar dan weer een test voor nodig of mag je daar gewoon niet heen?

Door de bomen zien we het bos niet meer. Hij heeft nu een aantal brochures opgevraagd maar daarin zal weinig nieuws staan dan wat op internet zal staan..

Ik word langzamerhand wel een beetje moedeloos want hij kan gewoon niet beslissen wat ie wil, waar, wanneer, hoe.. En vindt het erg sneu voor m want hij zit er erg mee, is stil, piekert veel enz.

Iemand enig idee? Zelf zoiets meegemaakt? Iemand die de (vastgoed- en) makelaarsopleiding doet?

Groetjes Kim
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2005, 18:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik ken een jongen die dit ook duaal is gaan doen en vanaf het eerste moment kon werken... Maar hij doet de opleiding ergens particulier geloof ik...
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 18:15
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-10-2005 @ 19:02 :
Ik ken een jongen die dit ook duaal is gaan doen en vanaf het eerste moment kon werken... Maar hij doet de opleiding ergens particulier geloof ik...
Kun je dan instromen zonder havo-diploma? Is het erg veel duurder? Waar zit het ergens?
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 18:53
Verwijderd
Waarom kan hij geen 21+-toelatingstest doen? (Die zal hij in vrijwel alle gevallen dat hij een hbo-opleiding wil doen toch moeten doen, tenzij hij een mbo of een havo-diploma haalt.)

En kan hij de opleiding niet in deeltijd doen ipv voltijd of duaal?

Laat je vriend de Fontys bellen en er eens een afspraak maken of bezoek een open dag, dan kan hij al zijn vragen stellen aan mensen die het antwoord eerder en beter zullen weten dan de gemiddelde forumbezoeker hier.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Moeilijk geval, graag advies
Brunette91
1 22-09-2011 18:26
Studeren makelaardij & vastgoed
sjefke
14 07-03-2006 12:10
Algemene schoolzaken Hoe heb jij je opleiding/studie gekozen?
Miracle
51 24-05-2004 11:39
Algemene schoolzaken Makelaar
Verwijderd
12 11-02-2004 19:21
Algemene schoolzaken Beroepsopleiding Makelaar
SXEDRUGFREE
2 08-01-2004 18:52
Algemene schoolzaken makelarij
chessy
7 05-09-2003 08:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.