Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2005, 21:02
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ik heb een halfjaar geleden een ongeluk gehad tijdens het paardrijden. Ik kan echter niet zonder paarden, en ik rij dus weer. Maar zodra een paard een stap verkeerd doet raak ik totaal in paniek en begin ik zelfs te hyperventileren. Ik reageer hoe dan ook verkeerd en dat is ook niet goed voor de paarden. Hoe kom je hier weer van af?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2005, 21:17
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
door door te zetten en het liefst een vast paardje hebben om te berijden zodat je daar je vertrouwen weer op terug kunt winnen.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low

Laatst gewijzigd op 29-11-2005 om 16:05.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 15:09
Verwijderd
Idd, zoek een rustig paardje/pony die je voor langere tijd kunt berIJden () Zodra je dat beestje leert te vertrouwen komt het wel weer goed
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 21:35
hodelahitie
Avatar van hodelahitie
hodelahitie is offline
Zoals al gezegd een lief paardje berijden en het liefst voor langere tijd op hetzelfde paardje blijven rijden. Gewoon dat paardje vertrouwen (klinkt heel makkelijk... is het niet altijd...) Als je op een manege rijdt, is dat soms lastig, maar vraag of ze er rekening mee houden. En gewoon meer doen met dat beestje dan alleen rijden, ook gewoon de verzorging en ik weet niet wat je er nog meer allemaal mee mag doen (verschilt per manege).

Maar wat is er eigenlijk precies gebeurd? Als je gewoon bent gevallen, dan wil "gymnastiek" op een paard wel eens helpen. Gewoon omdat je dan "afhankelijk" bent van je paard en het geeft je ook wel meer vertrouwen omdat je toch je teugels loslaat, beugels uit.. dus je hebt eigenlijk niets (nouja niets.. voor je gevoel een stuk minder) Gewoon als iemand het paard longeert of er langs loopt.. want om gewoon je paard los te laten lopen in de bak en dat dan te gaan doen, werkt niet zo.. maar dat is logisch...

Wat je ook zeker niet moet doen, als je iets niet durft, het toch proberen. Dan ga je juist verkrampt zitten en dat merkt je paard ook. Gewoon weer rustig aan beginnen, ook al stap en draaf je een half jaar alleen maar, dat is dan toch nog niet erg?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 17:29
Mariekje*
Mariekje* is offline
Probeer te regelen dat je telkens op hetzelfde paard mag rijden, in iedergeval de aankomende tijd. Zorg er dan wel voor dat dit een lief een vooral betrouwbaar dier is dat ook rekening houdt met jou... Een leerpaard dus eigenlijk. Doorzetten, en na een tijdje alles rustig 'uitbouwen'.

Komt vast goed!
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 16:32
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik ken het. Ben zelf gestopt op die manege toen omdat ik echt niet meer kon. Daarbij hadden we toen een andere instructrice gekregen en die maakte best wel flauwe opmerkingen.
Zoek een omgeving uit waar je je goed bij voelt en een paard wat je vertrouwt/die je bevalt en daar dan ook standaard op rijden. Rustig opbouwen en doorzetten. Op den duur wordt de angst dan vanzelf minder. Wat ik zelf nog wel lang merkte van als er iets gebeurde (paard sprong voor iets weg) dat ik iets angstiger was dan ik voor het ongeluk was. Op den duur komt je vertrouwen wel terug. Ik ben zelf er een aantal keer daarna ook weer afgedonderd (niks ernsigs van die keren gehad) maar dat maakte dan ook niet meer uit. Nu doorzetten, maar als je echt bang op een paard zit op een moment (door iets, bijv dat het paard schrikt) kan je er beter af gaan en het een volgende keer weer proberen. Aan heel bang erop zitten heb je ook niks, rij je ook slechter.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 13:58
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Stuur me even PM. Ik heb hetzelfde meegemaakt als jij ongeveer. Toen ik 9 was, ben ik van mijn (inmiddels overleden) paard gevallen. Ik had mijn milt gescheurd, en was eigenlijk aan het randje van de dood ontsnapt..

Daarna heb ik nog een paard gehad, die ik nu ook nog heb. Daar ben ik ZO bang voor, dat ik al schrik als ze achter me staat bij wijze van...

PM?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 12:26
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
ik ga het vanavond eens bespreken met mn instructrice
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 20:35
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Maar wat heb je gehad dan? Lag het wel aan je paard dat je nu zo bang bent.
Kben zelf ook wel paar keer echt hard gevallen (arm gebroken over de kop gegaan) maar dat lag niet echt aan mn pony dus bang ben ik er niet echt van geworden (verkramp nog wel beetje als ik zie dat ik niet uitkom ) dat heb ik er wel een beetje aan overgehouden.

Maar je kan het idd met je instructrice bespreken
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 20:43
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
ik ben ook meerdere keren gevallen en verder nooit wat gehad. het was niemands schuld, het was een ongeluk, sorry maar verder wil ik er echt niet over praten.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 20:44
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Ist zo traumatisch voor je geweest?
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 21:03
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
ja.. eigenlijk wel ja
we braken allebei ons been
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 21:35
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 05-12-2005 @ 22:03 :
ja.. eigenlijk wel ja
we braken allebei ons been
Jah das erg ja. Dan kan ik me wel voorstellen datje voorzichtig bent geworden maar eerlijk gezegt denk ik niet dathet helpt als je jusit op een rustig paard gaat zitten maar dat elk paard je er wel van af kan helpen.
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 03:48
Verwijderd
Citaat:
HvJ schreef op 30-11-2005 @ 18:29 :
Probeer te regelen dat je telkens op hetzelfde paard mag rijden, in iedergeval de aankomende tijd. Zorg er dan wel voor dat dit een lief een vooral betrouwbaar dier is dat ook rekening houdt met jou... Een leerpaard dus eigenlijk. Doorzetten, en na een tijdje alles rustig 'uitbouwen'.

Komt vast goed!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 15:37
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Ik zou in zo'n geval ruim voordat je eigenlijk les hebt al op de manege zijn en dan kijken op welk paard je bent ingedeeld. Dan kan je op stal al een beetje vertrouwen krijgen in dat paard door het zelf te poetsen en op te zadelen en zo kan je al peilen of het klikt met dat paard en in wat voor humeur hij op dat moment is en dan het meest dan zoals eerder vermeld is een vast paard proberen aan te houden.

Succes!!
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.