Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2008, 13:38
matucana
matucana is offline
Voor de zoveelste keer hebben we nog maar eens de brandende vuilnis in de straten van Napels op TV gezien.
En kunnen we nog maar eens lachen met het ‘arme’ Italië...
Nochtans was er nog veel belangrijker nieuws.

Wie controleert er onze media? Wie bepaalt wat nieuws is?
Blijkbaar ligt het thema van de mediamanipulatie nogal gevoelig.
Zelfs in de Humo kan je deze onpopulaire boodschap niet kwijt en vind men dit blijkbaar niet belangrijk...

Op hetzelfde moment(15 mei) waren er zeker sensationelere beelden te tonen maar die hebben we niet te zien gekregen.
http://www.nytimes.com/2008/05/16/wo...gg&exprod=digg

Twee grote zigeunerkampen zijn volledig in de as gelegd na nachtelijke raids met molotov cocktails en baseball knuppels.
Dit is democratisch Europa anno 2008!
De dakloze Roma zigeuners zijn de volgende dag onder politiebegeleiding weggevoerd en een groot deel gedeporteerd.

Niet dat de bescherming van de ordehandhavers moet komen.
Intimidatie en razzia’s zijn dagelijkse kost en het is duidelijk aan wie de oorlog is verklaard.
Nog gisteren is er een grootscheepse razzia geweest in alle zigeunerkampen in Sardinië.

Indien U wel wilt weten wie onze media controleert:
http://www.wikio.com/article/56367203
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2008, 13:39
Verwijderd
Het zijn de vrijmetselaars.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 13:47
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Het zijn de vrijmetselaars.
Je kunt hier laatdunkend op reageren, maar ik denk dat ook jij kan beamen dat onafhankelijke media in Italie minder vanzelfsprekend zijn dan hier en dat zulke overvallen op woonwagenkampen niet deugen.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Je kunt hier laatdunkend op reageren, maar ik denk dat ook jij kan beamen dat onafhankelijke media in Italie minder vanzelfsprekend zijn dan hier, niet waar?
Ja, maar dat is geen nieuws en los je al helemaal niet op door op vervelende reclamelinks te klikken.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Het zijn de vrijmetselaars.
Zionisten, .
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Twee grote zigeunerkampen zijn volledig in de as gelegd na nachtelijke raids met molotov cocktails en baseball knuppels.
Dit is democratisch Europa anno 2008!
Het feit dat het 'democratisch Europa' is, maakt nog niet dat er geen mongolen zijn. Die dingen hebben helemaal niets met elkaar te maken.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 15:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
woonwagenkampen niet deugen.
Als dat een op zichzelf staande zin was had je de spijker op de kop geslagen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 16:58
Verwijderd
Zigeuners zijn zelf ook niet echt een volk dat een goede reputatie heeft opgebouwd in Italië. Ook in Rome zijn ze een enorm probleem, zowel in de metro als op straat. Misschien als zigeuners zelf ook een keer iets deden om hun eigen reputatie te verbeteren?

Daarnaast vind ik je link met de Duitse kristalnacht ook weer aardig misselijkmakend. Ik ga absoluut niet zeggen dat alle zigeuners wegmoeten maar om de Italianen alle schuld geven is meer een reactie die ik van onze overheid zou verwachten.

Citaat:
Dit is democratisch Europa anno 2008!
Ja, een democratisch Europa waar homoseksuelen in veel landen nog niet gerespecteerd worden, de EU zelf een slap bureaucratisch zooitje is, waar we wel kritiek leveren op de VS maar niet op China of Rusland en waar we de Islam 'maar even deel van onze cultuur gaan maken'.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 18:09
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Hopelijk waait dit snel over naar de rest van Europa, het is tijd voor schoon schip.

Vota Lega Nord.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 22:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hopelijk waait dit snel over naar de rest van Europa, het is tijd voor schoon schip.

Vota Lega Nord.
Nee, dit soort geweld moet niet overwaaien naar andere gebieden. Wel moet het afgelopen zijn met de slappe en falende aanpak van beroepscriminelen, en als we eerlijk zijn komt het er vrij vaak op neer dat Roma en Sinti dat wel zijn.

Kijk naar Houten en Utrecht, die beiden tonnen betaalden om van een zigeunergezin af te komen. Met wat die gozer (heette Nicolic geloof ik) aan overlast en misdaad veroorzaakte hadden ze hem als ze wilden alleen al daarop kunnen verwijderen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 22:59
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Ja, die aanpak speelt ons allemaal parten. Op een gegeven moment is een volk het zat en gaan ze het recht in eigen hand nemen. Iets met een schaap en een dam. En niet alleen zigeuners, maar alle criminelen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 05:20
Verwijderd
Oh ja, want zigeuners = criminelen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 10:12
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Oh ja, want zigeuners = criminelen.
Hoeveel procent van de nieuwsberichten mbt. zigeuners is positief? Eerst kijken, dan politiek correcte uitspraken doen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Hoeveel procent van de nieuwsberichten mbt. zigeuners is positief? Eerst kijken, dan politiek correcte uitspraken doen.
Huh, ik las laatst nog op de voorpagina van het NRC dat een zigeuner een oud omaatje over straat had geholpen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Hoeveel procent van de nieuwsberichten mbt. zigeuners is positief? Eerst kijken, dan politiek correcte uitspraken doen.
Kom eens met een percentage negatieve berichtgeving. En dan wel zigeuners, niet kampers...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 13:03
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Hoeveel procent van de nieuwsberichten mbt. zigeuners is positief? Eerst kijken, dan politiek correcte uitspraken doen.
Ad populum drog redenatie
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 19:06
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Huh, ik las laatst nog op de voorpagina van het NRC dat een zigeuner een oud omaatje over straat had geholpen.
Het feit dat het op de voorpagina staat zegt al meer dan het bericht zelf.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 19:20
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Kom eens met een percentage negatieve berichtgeving. En dan wel zigeuners, niet kampers...
Zo vaak komen ze niet in het nieuws, maar als ze erin komen is het vaak niet positief. In Italië werden ze verjaagd vanwege criminele activiteiten, in Brunssum werden winkels leeggeroofd, de Bestse familie Moro die uiteindelijk door de wanhopige gemeente werd uitgekocht en de algemene beschouwing. Zelf heb ik vroeger in een dorp gewoond met twee zigeunerkampen: de ene gebruikte criminele activiteiten zoals bedreiging, afpersing en brandstichting om aan geld te komen, de andere had een grote wietplantage en tapte voor meer dan 160.000 euro aan stroom af van de gemeente. Dat noem ik criminaliteit.

Nu is er wel een nuance; de meeste zigeuners zijn woonwagenbewoners, maar de meeste woonwagenbewoners zijn geen zigeuners. Wel zijn de meeste woonwagenbewoners asociaal, ongemanierd en in veel gevallen crimineel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-05-2008, 19:21
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ad populum drog redenatie
Meestal berusten dat soort redenaties puur op waarheid en statistiek.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Meestal berusten dat soort redenaties puur op waarheid en statistiek.
Je moeder ook en daar klaag ik ook niet over.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 21:19
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Je moeder ook en daar klaag ik ook niet over.
Kerel alsjeblieft, je bent 26.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Kerel alsjeblieft, je bent 26.
Kom op zeg, wat verwacht je. Je redenaties raken kánt nog wal. Het enige dat aan jou in orde is is je niveau van Nederlandse taal....
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 22:03
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Kom op zeg, wat verwacht je. Je redenaties raken kánt nog wal. Het enige dat aan jou in orde is is je niveau van Nederlandse taal....
Wat raakt er dat exact kant noch wal mijn waarde?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Het feit dat het op de voorpagina staat zegt al meer dan het bericht zelf.
Eh?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 06:40
Verwijderd
Citaat:
Wat raakt er dat exact kant noch wal mijn waarde?
*Omdat het op de voorpagina staat, zegt het eigenlijk al genoeg*

Vind je het gek dat er dan Muhahahahahaha gezegd wordt tegen je?

De heren Viets & Co, jarenlang in de bak vanwege de Puttense moordzaak, hebben ook jarenlang op de voorpagina gestaan.

Laatst gewijzigd op 23-05-2008 om 06:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2008, 10:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kom op zeg, wat verwacht je. Je redenaties raken kánt nog wal. Het enige dat aan jou in orde is is je niveau van Nederlandse taal....
In dat geval is het, als je gelijk hebt, kinderspel om wat met statistiek van het WODC de argumenten van Mobius te weerleggen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 10:38
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Meestal berusten dat soort redenaties puur op waarheid en statistiek.
Maar dan is de redenatie zelf nog wel slecht.

Ik ken d'r nog zo eens: "100 wetenschappers hebben gezegd dat evolutie onzin is" (dat ze allemaal nog nooit een bladzijde er over gelezen hebben is daarbij even weggelaten)
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 11:16
MH
Avatar van MH
MH is offline
Zullen we het dan anders zeggen: ik ben in Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Roemenië, Kroatië, Slovenië én Italië zigeuners tegengekomen. Bleven wel verdraaid lang achter me lopen en hadden volgens omstanders erg veel interesse in mijn backpack. Ik moet de eerste welwillende zigeuner nog treffen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 11:28
Verwijderd
Ik moet de eerste niet-gierige nederlander nog tegenkomen. Ze hadden allemaal erg veel interesse in mijn geld. Ik moet de eerste gulle en oprecht vriendelijke hollander nog treffen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 11:40
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
Ik moet de eerste niet-gierige nederlander nog tegenkomen. Ze hadden allemaal erg veel interesse in mijn geld. Ik moet de eerste gulle en oprecht vriendelijke hollander nog treffen.

Haalt u het doek maar op, hier ben ik. Ooit in Oost-Europa geweest trouwens, met de zigeuners langs de weg, net buiten de stad?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 12:52
Verwijderd
Nee, maar ik heb dan wel weer in mijn oude rotdorp kennis gemaakt met 'zigeuners' en die bleken verschrikkelijk aardig te zijn

Achja, generalisatie. We kunnen er natuurlijk niet omheen. Dat jij slechte ervaringen hebt met zigeuners en ik met hollanders vaak hypocriet vind wil natuurlijk niet zeggen dat we ze dan maar moeten bekogelen met molotovs, toch?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 15:34
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
Nee, maar ik heb dan wel weer in mijn oude rotdorp kennis gemaakt met 'zigeuners' en die bleken verschrikkelijk aardig te zijn

Achja, generalisatie. We kunnen er natuurlijk niet omheen. Dat jij slechte ervaringen hebt met zigeuners en ik met hollanders vaak hypocriet vind wil natuurlijk niet zeggen dat we ze dan maar moeten bekogelen met molotovs, toch?
Chargeren is ook een vak op zich. Maar ik zal je een hint geven: enig idee waarom zelfs na allerlei projecten geen enkele zigeuner in Oost-Europa een "normaal" leven leidt?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2008, 17:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nee, maar ik heb dan wel weer in mijn oude rotdorp kennis gemaakt met 'zigeuners' en die bleken verschrikkelijk aardig te zijn
En hoe verdienden die aardige zigeuners hun geld?

Daar wringt hem de schoen. Hun levensstijl maakt dat ze op voorhand gedoemd zijn tot falen. Dat dat van een merendeel beroepscriminelen maakt is daarvan een logisch gevolg. Totdat die levensstijl gemoderniseerd wordt zal dat cirkeltje falen -> stelen -> vanwege stelen uitgestoten worden -> falen door blijven gaan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 11:28
Verwijderd
Humm, ik zag ze regelmatig klussen en eentje had een garage. Ongetwijfeld zal er eens een zakje wiet verkocht zijn maar dat is niet alleen weggelegd voor zigeuners.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 12:28
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
Humm, ik zag ze regelmatig klussen en eentje had een garage. Ongetwijfeld zal er eens een zakje wiet verkocht zijn maar dat is niet alleen weggelegd voor zigeuners.
En dan haal je wel een paar discussies door elkaar. We hadden het ruwweg net over of zigeuners criminelen zijn, terwijl je nu die stelling ook vertaalt als criminelen (of delinquenten) zijn zigeuners.
Ontopic ben ik nog niet zo zeker of dat klussen in de garage wel zo correct was, maar dat kan aan eigen ervaringen in mijn wijk liggen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 11:55
MH
Avatar van MH
MH is offline
Nu ik de titel van dit topic nog eens bekijk... het ontkracht zichzelf door direct een en ander te vergelijken met een controversieel regime uit de jaren '30 en een wereldoorlog.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-05-2008, 14:12
Verwijderd
Reductio ad Hitlerum.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 14:45
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Ach, zigeuners zijn gewoon zonder uitzondering uitschot en tuig. Typisch gevalletje van couldn't care less.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 17:07
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
Reductio ad Hitlerum.
Zoiets idd.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 17:46
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Ach, zigeuners zijn gewoon zonder uitzondering uitschot en tuig. Typisch gevalletje van couldn't care less.


Je kent ze allemaal persoonlijk?
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 17:48
baas
Avatar van baas
baas is offline
Citaat:
Ooit in Oost-Europa geweest trouwens, met de zigeuners langs de weg, net buiten de stad?
Ja, maar:

is de gedachte al ooit bij je opgekomen dat het criminele gedrag van zigeuners in Oost-Europa ook wel eens mede het gevolg zou kunnen zijn van de discriminatie waar ze mee te maken hebben?

Je moet nl. iets als je daardoor geen enkel vooruitzicht op een baan hebt en waarom zou je je druk maken om de rest van de bevolking als je door hen verafschuwd wordt?
__________________
De Honderdjarige oorlog was hét evenement van die eeuw.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 18:25
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Tja, de kip of het ei?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Tja, de kip of het ei?
Zigeuners hebben natuurlijk tasjesdiefgenen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 18:52
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Zigeuners hebben natuurlijk tasjesdiefgenen.
Standup comedy in Irak, iets voor jou?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 19:20
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Mwah de kip/ei vraag zit natuurlijk wel wat dieper in elkaar.. het gedonder met zigeuners is natuurlijk niks nieuws. Ze zijn al tig jaar de parias van Europa (wellicht al enkele eeuwen). Je hebt in feite dan ook een beetje een self-fulfilling prophecy in dit geval. Er zal best ooit een grote groep zigeuners zijn geweest die rotzooi trapten (zo'n reputatie moet toch ergens vandaan komen), wat je dan krijgt is dat zigeuners systematisch buitengesloten en gediscrimineerd worden, waardoor zij vervolgens de kont tegen de krib gooien en geen fuck meer met de buitenweeld vandoen willen hebben.. wij versus zij redenaties de gekste..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 21:12
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Dat krijg je als nomadenvolk. De mens is van nature wantrouwend.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Dat krijg je als nomadenvolk. De mens is van nature wantrouwend.
Onjuist.

http://en.wikipedia.org/wiki/Reciprocal_altruism

Mensen zijn wel van nature xenofoob, wat wel de discriminatie verklaart.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 22:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Er zal best ooit een grote groep zigeuners zijn geweest die rotzooi trapten (zo'n reputatie moet toch ergens vandaan komen), wat je dan krijgt is dat zigeuners systematisch buitengesloten en gediscrimineerd worden, waardoor zij vervolgens de kont tegen de krib gooien en geen fuck meer met de buitenweeld vandoen willen hebben..
Naah, ik denk niet dat het gaat om een dergelijke wisselwerking van uitsluiting (soms culture of poverty of culture of exclusion genoemd).

Het is de levensstijl van zigeuners die hen tot het uitschot van de samenlevingen waar ze op dat moment in verblijven maakt. Als je rondtrekt kun je bijvoorbeeld nooit je eigen voedsel verbouwen. Je kunt nooit meer bezitten dan je mee kunt nemen. Je kunt nooit integreren in een samenleving en daar hogerop raken, omdat dat een investering in tijd kost die nomaden niet op kunnen brengen.

Ook in andere delen van de wereld en door de historie zijn het altijd de nomaden die gemarginaliseerd en verdreven werden, omdat hun levensstijl hen geen kansen geeft.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 22:51
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Als een zigeuner zich niet als een zigeuner gedraagt heeft niemand door dat het een zigeuner is en heeft hij net zoveel kansen als elk ander mens, echter, gedraagt hij zich als een zigeuner, dan is het tuig.

Lijkt me logisch; zigeuners en tuig is net zo synoniem als het telefoonnummer van de politie en 0900-tuig.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 22:58
baas
Avatar van baas
baas is offline
Citaat:
Tja, de kip of het ei?
Ja een goede vraag. Die in ieder geval niet zo makkelijk te beantwoorden is als Pruttelpot met zijn achterlijke statements tracht te doen.
__________________
De Honderdjarige oorlog was hét evenement van die eeuw.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.