Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2003, 21:18
lovelyluna
Avatar van lovelyluna
lovelyluna is offline
ik heb er geen zin meer in hoor, kan iemand me ff opbeuren ofzo want ik voel me zooo kut, ik vind me werk niet meer leuk en ik heb net me examen gedaan en ben geslaagd maar ik weet niet of ik wel de goede keuze maak, ik bedoel, ik ben pas 16 hoe moet ik nou al weten wat ik later wil gaan doen, en misschien moet ik dan nog maar havo gaan doen dan heb ik nog 2 jaar maar voor recreatie hoef je geen havo dus is het misschien onzin om havo te gaan doen enz enz enz... help iemand?!?!
__________________
...ROY...HouEchtSuperKeiErgVeelVanJeVoorAltijd!!!!...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2003, 21:22
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Lijkt mij meer wat voor Psychologie.
Maar toch, je moet alles gewoon positiever bekijken. Sterkte.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 21:41
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Dminor schreef op 14-06-2003 @ 22:22:
Lijkt mij meer wat voor Psychologie.
Maar toch, je moet alles gewoon positiever bekijken. Sterkte.
school/richting keuze? Lijkt me meer voor S&S
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 21:56
Verwijderd
misschien zijn er ook wel hbo opleidingen die je leuk vindt (die eventueel te maken hebben met recreatie?). Probeer eens een oproep te plaatsen (op dit forum misschien) die ook een recreatie opleiding gaan doen en probeer daar contact mee te zoeken, misschien vind het je krijg je dan meer zin om een opleiding te volgen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 22:42
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Volgens mij kun je beter gewoon een jaartje "niets" gaan doen als je nog niet weet wat je wilt gaan doen.
Maar je zou inderdaad ook havo kunnen gaan doen, want dan heb je daarna meer keuzes en weet je misschien beter wat je wilt gaan doen
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 07:04
Verwijderd
Citaat:
lucy48 schreef op 14-06-2003 @ 23:42:
Volgens mij kun je beter gewoon een jaartje "niets" gaan doen als je nog niet weet wat je wilt gaan doen.
Maar je zou inderdaad ook havo kunnen gaan doen, want dan heb je daarna meer keuzes en weet je misschien beter wat je wilt gaan doen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 09:17
Verwijderd
Niets doen omdat je niet weet wat je moet doen, zou ik niet doen...de kans dat je dan niets blijft doen is vrij groot... Je zou havo kunnen gaan doen, dan heb je idd nog twee jaar extra om te denken wat je nu eigenlijk precies wilt. Plus dat je daarna meer mogelijkheden hebt. Je kunt ook een een afspraak maken met de decaan en/of een beroepskeuzetest doen en/of internetsites afzoeken naar een leuke opleiding ed. Succes idd.

(Wat zouden we met deze topic op psych moeten...? 'k vind het idd meer S&S.)
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 10:37
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik denk ook dat HAVO de beste keuze is maar laat je idd ff testen zoals Leonoor zegt.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 11:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
je zegt dat je geen havo wilt gaan doen, omdat je voor recreatie geen havo nodig hebt, maar uit je berichtje leid ik af dat je helemaal niet zeker ervan bent of recreatie wel de juiste opleiding is. misschien is het júist daarom handig om havo te gaan doen, aangezien het veel opleidingen biedt (je kan altijd nog een mbo opleiding gaan doen, ook na de havo) en je nog wat extra tijd krijgt om te kiezen wat nou écht iets voor jou is.
en over dat je je werk niet meer leuk vindt: stoppen? zoek een ander baantje of, als je niet persé hoeft te werken, rust even lekker uit. niks tegen je zin in doen iig. succes d'r mee
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 11:44
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
lovelyluna schreef op 14-06-2003 @ 22:18:
...ik bedoel, ik ben pas 16 hoe moet ik nou al weten wat ik later wil gaan doen...
je hoeft ook niet te weten wat je later wil gaan doen - doe iets wat je nu leuk lijkt. als je met recreatie begint, en het valt tegen, dan zal (hopelijk) niemand jou verplichten om het tot je 65e te blijven doen.

ik begon na mijn middelbare school ook aan een onbekende studie; het bleek nix voor mij te zijn en toen ben ik gestopt
...
niw, ik heb de afgelopen drie jaar veel geleerd over studies en mijn toekomstperspectief (dit heb ik geleerd door ervaring en niet uit boekjes) en nu zit ik op een opleiding die me wel een leuk uitzicht biedt voor een heel aantal jaren.


na je eindexamen valt een bepaalde zekerheid van je school weg (je moet nu echt zelf kiezen) - maar daarom moet je je niet blind gaan staren op de verre toekomst
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 19:26
lovelyluna
Avatar van lovelyluna
lovelyluna is offline
Ik wil jullie echt harstikke bedanken voor alle reacties, ik heb er echt wel iets aan gehad. Dat over mij werk, het seizoen is nou al begonnen en er hebben meer mensen onslag genomen dus dat kan ik niet maken, maar ik stop zeker in november (dan is t werk voor dit jaar afgelopen) en dan hopelijk vind ik iets leukers.
over school: ik ben best goed geslaagd met het vmbo theoretische leerweg alleen betekent dat ook dat ik havo meeen goed kan?!?!? ik heb goede punten maar ik heb er ook veel voor egdaan en ik hou helemaal niet van leren en ik stroom in in havo 4, dat is meteen het moeilijkste jaar.....duss... reacties?
xx sophie
__________________
...ROY...HouEchtSuperKeiErgVeelVanJeVoorAltijd!!!!...

Laatst gewijzigd op 15-06-2003 om 19:52.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 20:15
Verwijderd
Gewoon je best blijven doen! Misschien zul je iets meer moeten qua huiswerk en het werk op school, maar als je eenmaal in je ritme zit is het goed uit te houden! En als het goed is kan je dan over twee jaar ook op het eindexamenfora uitsloven met je diploma
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 23:13
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
kun je met een vmbo-T diploma doorstromen naar havo 4?
__________________
Live Life.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 22:33
charly not
Avatar van charly not
charly not is offline
Ik heb nu net m'n havo diploma gehaald. Maar ik had echt geen flauw idee wat ik wilde gaan doen. Heb na verschillende studies gekeken, maar ik vond echt niks leuk. Nu ga ik maar vwo doen, omdat ik toch wel heel graag naar de uni wil. Ik wil m'n vwo diploma gewoon halen. Maar ja, als ik het niet kan.. dan houdt het op. maar goed, ik neem aan dat jij nu je mavo diploma hebt? Als ik jou was zou ik gewoon havo gaan doen. Ik bedoel je bent zoals je zegt pas 16, wat maakt dat ene jaartje nou weer uit. Als je het niet aan kan, kun je altijd nog gewoon mbo gaan doen en je hebt daarbij ook nog tijd om er nog even langer over na te denken!
iig succes met je beslissing...!!
__________________
whine whine whine, to be or not to be...I'm dead
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Suqeunse schreef op 16-06-2003 @ 00:13:
kun je met een vmbo-T diploma doorstromen naar havo 4?
Als je cijfers goed genoeg zijn wel... allemaal 7ens op het hoogste niveau..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 18-06-2003 @ 23:56:
Als je cijfers goed genoeg zijn wel... allemaal 7ens op het hoogste niveau..
en toch ook met wiskunde en een tweede moderne vreemde taal erbij??
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 00:03
Verwijderd
Gewoon HAVO doen, misschien vind je ietsje later wat je leuk vindt. Met een HAVO diploma kan je bovendien veel meer kanten uit. Nog een tip is: sommige mensen zijn zo bang dat ze de verkeerde studiekeuze maken dat ze niet meer durven te kiezen.
Maar daar moet je nu juist niet bang voor zijn. Het komt vanzelf wel en een jaar iets anders is nooit weggegooid ook al lijkt dit misschien zo
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 10:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
lovelyluna schreef op 15-06-2003 @ 20:26:
Dat over mij werk, het seizoen is nou al begonnen en er hebben meer mensen onslag genomen dus dat kan ik niet maken, maar ik stop zeker in november (dan is t werk voor dit jaar afgelopen) en dan hopelijk vind ik iets leukers.
Dit is werkelijk jouw probleem niet! Jij mag ontslag nemen wanneer je dat wil!! Uiteraard heb je, wanneer dat in je contract staat, je wel te houden aan een bepaald termijn, maar je hoeft jezelf echt niet te dwingen werk te doen, omdat je het anders zielig vindt voor de baas oid! Het is zijn probleem en laat het dat ook blijven. Mocht je echt zo goed om kunnen gaan met je baas dat je het verschrikkelijk zielig voor hem vindt, ga dan eens met hem praten. Vertel dat je het niet meer leuk vindt, maar dat je het ook zielig vindt om ontslag te nemen. Misschien weet hij nog wel ander werk voor je, om te kijken of dat beter gaat. Zo niet, dan heb je hem iig alvast voorbereid op een mogelijk ontslag.

En voor wat betreft school: ga lekker genieten van je vakantie. Je bent nu al dat leren helemaal zat, wat begrijpelijk is na je examen. Maar over 9 weken ben je weer helemaal fris en kan je d'r weer tegenaan gaan. Als je het echt wil, dan lukt 4havo je vast wel.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie ik weet t eecht niet meer:(
doornroosje
46 09-12-2005 14:04
Psychologie ik weet het ff niet meer
..*0ne kisz*..
10 29-07-2004 16:20
Liefde & Relatie Ik weet t ff niet meer allemaal!
CoveredEyes
14 11-10-2003 08:27
Liefde & Relatie zonder mij issie niet gelukkig! *help!*
CoveredEyes
23 19-06-2003 09:56
Liefde & Relatie waar moet ik beginnen??
CoveredEyes
18 28-04-2003 19:53
Liefde & Relatie Ik weet 't zelf ff niet meer!
apresskier
10 20-11-2002 14:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.