Oud 07-12-2001, 15:34
Sweetkisss
Sweetkisss is offline
Jaja ik heb het niet georganiseerd maar ff voor een vriend van me! Er word op 16 januari een staking gehouden tegen de 2e fase! Iedereen moet komen naar Den haag! Als je ook een dagje wil staken voeg dan ff wijstaken@hotmail.com aan je msn lijst! Wel doen mensen!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2001, 15:40
Verwijderd
Alweer? Ik denk dat je beter ff de veranderingen af kan wachten die het huidige kabinet wil maken. Er wordt nu bv gesproken over het afschaffen van bepaalde vakken en de studielast lichter maken. Wacht dus nog maar ff met die staking.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 15:44
Verwijderd
BDW, je moet naar school hoor, er is ook nog zoiets als 'leerplicht'
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 16:34
Verwijderd
Twee jaar tussen een staking is relatief kort, ja. Als je te vaak staakt, wordt je niet meer serieus genomen als je het doet. Tja, die staking maakt voor mij niks meer uit, ik zit in mijn examenjaar...
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 17:31
Sweetkisss
Sweetkisss is offline
Ik vind het ook al nogal ongeregeld! Maar wel een goeie actie. Ik wist ook niet dat er nog andere actie tegen 2e fase is. Daarom voor al je vragen en de redenen waarom moet je wijstaken@hotmail.com toevoegen zodat je het kunt vragen.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 19:16
PV
PV is offline
het ís al verlicht. Jullie leraren zijn nu al aan de 2e fase gewend, kunnen veel gerichter les geven. Wij (proefkonijnen 2/3 jaar geleden) waren er veel slechter aan toe. En toch zijn we geslaagd, nu wilde jij nog gaan staken? De Tweede Fase is helemaal niet zo slecht, ik merk er op HBO juist voordelen van, het werken in groepjes hebben mensen met oude stijl bijvoorbeeld niet gehad.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 19:31
NN
NN is offline
Als wij als studenten/scholieren wat willen bereiken zullen we samen met onze docenten naar Den Haag moeten om aan te tonen dat het voor beide partijen onaanvaardbaar is.

Ik zelf ervaar de tweede fase niet als te zwaar of iets dergelijks. Ik vind wel dat het slecht is uitgevoerd op de Nederlandse scholen en dat heeft maar één oorzaak: geld.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 19:33
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
NN schreef:
Ik zelf ervaar de tweede fase niet als te zwaar of iets dergelijks. Ik vind wel dat het slecht is uitgevoerd op de Nederlandse scholen en dat heeft maar één oorzaak: geld.
Zie mijn topic dan eens.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2001, 13:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Da Girl schreef:
maar als ze de 2e fase gaan afschaffen of verbeteringen invoeren wil ik graag dat ik er ook nog wat aan heb en het in mijn schoolperiode gebeurt!
merk je sowieso niks van... of die acties nou wel of niet uitmaken. want zo'n verandering in het onderwijs doen ze echt niet binnen een maandje ofzo dat je hebt geprotesteerd! en als ze dan (na een jaar of nog veel langer) het gaan veranderen, beginnen ze bij de nieuwe lichting! de gene die al met die 2e fase te maken hebben moeten dan gewoon die 2e fase afmaken hoor!
en ze waren toch al bezig met het afschaffen van de tweede fase? ik dacht dat de lichting van over 2 jaar (die dan naar de eerste gaan) al niet meer met de 2e fase te maken krijgt! tenminste, dat hoorde ik van een ouder...
maar ja, voor mij maakt het toch niet meer uit, ik zit er al middenin!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2001, 16:34
more.than.a.woman
more.than.a.woman is offline
ik vind het eigenlijk wel goed zo..

__________________
struikel niet over je twijfels
Met citaat reageren
Oud 08-12-2001, 17:57
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Je schiet er toch niets mee op als je gaat staken, had je 3 jaar geleden moeten doen. De normen worden toch nog steeds aangepast, maar de complete tweede fase houden ze verlopig nog wel aan.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 10-12-2001, 14:00
Lindatje
Avatar van Lindatje
Lindatje is offline
Ik vond de 2e fase vorig jaa ook kut maar nu ik op een nieuwe school zit (HBO) ben ik er alleen maar blij mee....denk daar ook aan!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 14:27
jochem321
jochem321 is offline
Citaat:
Da Girl schreef:
taking leerlingen!!!

Dit is de allerbelangrijkste e-mail voor al de scholieren!!!
Vinden jullie (...) Dus wij organiseren een
leerlingenstaking. Doe je mee? Het gebeurD op maandag 21 januari 2002. Zend dit
bericht naar iedereen die je kent aub.

BEDANKT VOOR DE MEDEWERKING!!!
ik denk dat het belangrijk is dat je naar school gaat, aangezien je nog niet eens goed kan spellen...
verder, als je een staking organiseert moet je het goed plannen, niet zomaar een datum prikken. je moet plannen, waar, voor wie, wanneer precies, en je moet een plan schrijven. WAAROM STAAK JE? schrijf eerst een hele goede argumentatie, en geef aan wat er moet veranderen.
bedenk wel, dat altijd iedereen ontevreden blijft. hoe licht de situatie ook is, altijd willen er wel die onbenullen staken. kijk eerst goed wat je wil bereiken.
[Dit bericht is aangepast door jochem321 (14-12-2001).]

[Dit bericht is aangepast door jochem321 (14-12-2001).]
__________________
join grondellisme now...
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 15:56
jeroen1107
jeroen1107 is offline
Ik wens jullie enorm veel succes met je staking, maar ik denk niet dat je erg serieus genomen zal worden door de overheid om onder andere de volgende redenen:

- de argumentatie is belabberd.
- de presentatie van je argumenten is ook om te janken.
- bedenk je nog eens goed wat er twee jaar geleden is gebeurd bij de staking: rellen voor de lol.
- organisatorisch is er geen structuur. Er is geen orgaan die het allemaal organiseert.
- wat wil je er eigenlijk mee bereiken? naar mijn idee dat school wordt afgeschaft.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 17:56
Verwijderd
Staken vind ik een zeer slecht idee. De redenen vind ik ronduit zwak en een staking zoals die van 2 jaar geleden...we weten allemaal hoe dat is afgelopen. Ze zijn bezig met een verlichting van de 2e fase. Ik vind de 2e fase op zich best meevallen. Ik ben in de 5e dan wel blijven zitten maar dat had ook gewoon andere redenen. Ik ben het niet helemaal eens met de 2e fase, maar ik accepteer het gewoon, ik vind het de moeite niet waard om te staken. OP zich vind ik de 2e fase qua werkdruk best nog wel meevallen (dit is mijn 4e jaar 2e fase)
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 17:44
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Ik heb geen last v/d 2e fase.........
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 19:48
luckyleo
luckyleo is offline
Sporen jullie wel met je STAKING?
2e fase is zwaar relaxt. Alles zelf plannen, vet verlicht, veel minder te doen, veel minder huiswerk en veel meer kans op halen examen.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 20:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
luckyleo schreef:
Sporen jullie wel met je STAKING?
2e fase is zwaar relaxt. Alles zelf plannen, vet verlicht, veel minder te doen, veel minder huiswerk en veel meer kans op halen examen.


ik kijk tegenwoordig niet eens meer raar op als ik 6 toetsen in een week heb (afgelopen drie weken was dat het geval, 1 week daarvan waren het er zelfs 7)
ik zit inmiddels al op +/- 40 verslagen (alleen dit jaar he?) en al 10% van de 4vwo is bij ons naar havo gegaan omdat ze het niet redden...
de eerste tot en met de derde ben ik echt slaaaaaaaaapend door gegaan, echt waar! maar het is nou echt niet normaal man!

btw: maandag 2 toetsen, dinsdag dossiertoets en ga zo maar door.... en dat is 'vet verlicht?'

__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-12-2001, 22:50
Verwijderd
Citaat:
PV schreef:
het ís al verlicht. Jullie leraren zijn nu al aan de 2e fase gewend, kunnen veel gerichter les geven. Wij (proefkonijnen 2/3 jaar geleden) waren er veel slechter aan toe. En toch zijn we geslaagd, nu wilde jij nog gaan staken? De Tweede Fase is helemaal niet zo slecht, ik merk er op HBO juist voordelen van, het werken in groepjes hebben mensen met oude stijl bijvoorbeeld niet gehad.

Vind ik ook.. er is al een hele hoop verlicht na die eerste staking, en laatst was er weer iets over het afschaffen van Anw en maatschappijleer in bepaalde profielen enzo.. en de tweede fase valt nu idd best wel mee! Dr zijn soms wel weekjes dat ik het erg druk heb, maja, dat zal wel bij het vwo horen dan.. het nut van nog een staking zie ik niet zo in..
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 14:49
badtothebone
badtothebone is offline
De tweede fase is een goed idee maar er zit teveel onzin tussen zoals duits en frans oor de n&T er's. ik geef aan iedereen een tip: koop een antowoordenboekje scan ze in en zet ze op het internet (heb ik gedaan) zo heb ik nu voor mijn klas al een pagina gemaakt waar dit soort spul opstaat. het is zeer handig. En als je oproept voor een staking wil je dan ook duidelijk zijn waarvoor je wilt staken. Grapjas
__________________
Wat is het dat wij niet de waarheid kunnen zien en alleenmaar de leugen geloven. Als je moe bent, zoek je je bed.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 17:12
Verwijderd
De Tweede Fase is pas weer aangepast, dus staken is echt overbodig en het lijkt me in dit geval een spinsel uit pure verveling. Ga in plaats van het bedenken van een staking je huiswerk maken...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 18:08
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
staken?! WHY??

2e fase roelsssss!!! ik hoef egt NIX te doen hehe
dus mij zul je nie vinden daar!!
kuzzzz

[Dit bericht is aangepast door bLuB iK=ViS (17-12-2001).]
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 18:26
Me2u
Me2u is offline
De meeste die willen staken zitten volgens mij pas het 1e jaar in de tweede fase, en die hebben daarvoor alleen de verhalen gehoort van hoe slecht het wel niet is bla bla bla maar nooit positieve, die zijn er al met een negatieve gedachte in gestapt, terwijl ze het zelf nog niet eens hadden ondervonden. En het argument dat ze slapend door de 1 t/m de 3e zijn gekomen is wel erg slap. Ook voor de tweede fase moest je veel meer doen in de bovenbouw.
Staken heeft toch geen zin meer, de scholen hebben allemaal hun eigen methode, bij ons had je verplicht ICT en bij andere was dat een eigen keuze, als je echt zo veel proefwerken in een week hebt, moet je naar de directie van jouw school stappen. Dat hebben ze bij mij ook school ook gedaan en toen is besloten dat het grootste gedeelte (op enkele proefwerken na) in de proefwerk week zou komen, is op die week na een verlichting. De leraren en iedereen heeft toch al hun draai gevonden, ik zit nu 3 jaar in de tweede fase en weet hoe het in het begin was. Denk eens na, het is veel relaxer op je vervolg studie en i.p.v je druk maken over de 'werkdruk' (te veel bijbaantje??) eens wat huiswerk maken -&gt; plannen ofzo.

doeg (ben vandaag sjaggie, vandaar dit misschien wel saaie/ kwaai verhaaltje)
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 19:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Me2u schreef:
waslijst
klopt, ik zit in het eerste jaar van de 2e fase, dus het kan zijn dat het er straks beter op wordt ja... maar toen ik de tweede fase in ging, had ik juist positieve verhalen gehoord! een vriendin zei dat het allemaal wel meeviel enzo.. dus daar ligt het niet aan. In het begin vond ik het ook wel meevallen, maar na een maand werd het superdruk en dat is tot en met nu nog steeds zo. Ik zit tot en met februari al volgeplant met toetsen, minimaal 3 per week terwijl dat bij ons het maximum is. daar wordt dus nooit aan gehouden. Ben al vaak naar m'n mentor gestapt, maar die doet niks. misschien een goed idee om idd naar de directie te stappen, want er zijn er nu dus al behoorlijk wat afgevallen, ook door pfeiffer bijvoorbeeld.
ik heb zelf trouwens gezegd (stukkie naar boven) dat het geen zin heeft voor ons om nog te gaan staken.. en dat anw en ma misschien worden afgeschaft, daar hebben wij ook niks meer aan, want wij hebben het al.

maar goed, misschien dat het idd wel handig is voor een vervolgstudie en misschien wordt het straks wel rustiger *hoop*
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.