Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2006, 15:10
gewoonmezelf
gewoonmezelf is offline
Haihai!

Ik heb eigenlijk een paar vragen die ik hier maar even bij elkaar in een topicje plant

- Zijn er mensen die geneeskunde studeren hier (vast wel )? Zoja...waar? Ben je meteen ingeloot? Wat was je tweede keus studie voor t geval je uitgeloot zou worden? Hoe vind je de studie?
- Zijn er mensen die pedagogische wetenschappen studeren hier? Waar? Vind je t leuk? Waar kun je nou eigenlijk precies terecht als je klaar bent met je studie?

- Verder zoek ik nog even mensen die mee gaan doen met de loting voor geneeskunde dit jaar. Welke universiteit(en) heb je opgegeven? Wat ga je doen als je uitgeloot wordt?

Dan ook nog maar even waarom ik dit topic open Ik ga dus meeloten voor geneeskunde, 1e keus maastricht, 2e keus nijmegen. Als ik uitgeloot word, denk ik dat ik pedagogische wetenschappen wil gaan doen. Maar ik ben er niet echt zo zeker van....

Bedankt alvast

x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2006, 15:49
Verwijderd
Hoihoi!
Ik heb me ingeschreven voor geneeskunde, maar misschien ga ik dat nog veranderen en eerst het eerste jaar een andere studie doen. Maar tot nu toe dus nog wel. Mijn eerste keuze is de UvA, tweede keuze VU, derde keuze Leiden en de vierde Utrecht. Als ik niet word ingeloot ga ik GLTC doen en misschien ga ik dat dus sowiezo het eerste jaar doen... maar dat weet ik nog niet. Ik wil namelijk alletwee de studies doen .

Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 15:53
Verwijderd
trouwens, stel dat je uitgeloot wordt en pedagogische wetenschappen gaat doen, ga je dan de komende jaren ook niet meer meeloten of wel?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 16:04
gewoonmezelf
gewoonmezelf is offline
Citaat:
lise_smiles schreef op 12-05-2006 @ 16:53 :
trouwens, stel dat je uitgeloot wordt en pedagogische wetenschappen gaat doen, ga je dan de komende jaren ook niet meer meeloten of wel?
Ik denk dat ik dan wel weer ga loten. Of ik moet t al zo leuk vinden dat ik t liever bij pedagogische wetenschappen houd
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 16:05
Estar
Estar is offline
Ik probeer geneeskunde binnen te komen, eerst dmv decentrale selectie en als dat niet lukt via loting.

Als ik uitgeloot wordt ga ik me verdiepen in de vakken waar ik een te laag punt voor heb gehaald, en ga ik italiaans,spaans en klassieke culturele vorming en filosofie doen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 16:40
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben vierdejaars Pedagogische Wetenschappen aan de RU in Nijmegen, met als afstudeerrichting Leerproblemen.
Ik vind het een erg interessante studie, maar het is wel erg theoretisch. In de eerste 2,5 jaar heb ik 1 practicum gehad waarbij ik een (zelfgekozen) kind moest onderzoeken en gespreksvaardigheden moest oefenen, de rest was allemaal theorie. Ik vond dat toen wel prettig, maar na een paar jaar begint dat toch wel te vervelen. Ik ben dan ook heel blij met de stage die ik nu loop, dat is echt heel leerzaam.

Wat je na je studie kunt doen, hangt een beetje af van de afstudeerrichting die je kiest. Wanneer je verstandelijke handicaps kiest, heb je natuurlijk andere kennis dan wanneer je bijvoorbeeld voor gedragsproblemen kiest, maar uiteindelijk kun je op veel verschillende functies terecht komen, zoals bij een onderwijsbegeleidingsdienst, gehandicaptenzorg, GGZ, een (speciale) basisschool, voortgezet onderwijs, een particuliere praktijk, noem het maar op.

Verder ken ik twee meisjes die Pedagogische Wetenschappen gedaan hebben omdat ze uitgeloot werden bij Geneeskunde. De ene deed het jaar erop weer mee met de loting, werd ingeloot en stopte toen met PW, de andere vond PW juist zo leuk dat ze niet meer meegeloot heeft voor Geneeskunde.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 11:55
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik heb me ingeschreven voor de loting (geneeskunde uiteraard) met volgende keuzes:
1 Utrecht
2 Groningen
3 Nijmegen
4 Maastricht

Ik hoop heel erg dat ik in Utrecht ingeloot word (eigenlijk ook dat ik uberhaupt slaag en ingeloot word ) Maar ja, kans dat je in Utrecht terechtkomt is niet heel erg groot..
Als ik uitgeloot word weet ik niet wat ik precies wil, wilde graag psychologie als alternatief maar die bitches hebben daar een lotingsstudie van gemaakt Je kunt geloof ik ook meedoen met naloting ofzo, met best hoge kans op inloten, maar ik moet eerst kijken of dat niet van mijn 3 keer loten afgaat.. Want dan hoeft dat voor mij niet.
Ik wil eigenlijk alleen maar geneeskunde, er zijn wel studies die ik wel leuk vind verder, maar ze komen allemaal niet eens in de buurt van geneeskunde..


edit: ik zie dat je 3 keer per opleiding mag loten.. Dus wat dat betreft kan ik misschien wel meedoen met naloting voor psychologie
__________________
Dat dan weer wel.

Laatst gewijzigd op 13-05-2006 om 11:59.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 19:42
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Ik studeer Geneeskunde in Nijmegen, ben nu derdejaars. Ben, geheel tegen mijn eigen verwachtingen in, meteen de eerste keer ingeloot, ondanks dat ik gemiddeld "maar" net een 7 stond. Mijn tweede optie was HBO-V (ook in Nijmegen), maar dat was alleen omdat ik íets in moest vullen en ik sowieso de zorg in wilde. Ik wilde gewoon perse Geneeskunde doen, er was verder niks dat me daarnaast nog interessant leek. Heb het er nog steeds helemaal naar mijn zin, nog even en dan is het tijd voor het echte werk!

[edit] Wat de studieplaatsen betreft: mijn eerste keus was Nijmegen, daarna Maastricht en daarna Utrecht, voor zover ik nu nog weet [/edit]
__________________
de rest is geschiedenis
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Op welke leeftijd wisten jullie welke studie je ging doen?
Durian
38 13-10-2015 16:17
Studeren Toch geneeskunde?
kimberley15
20 16-09-2013 13:32
Studeren Biologie of toch niet?
xilonkaa
2 06-11-2012 17:50
Studeren wat moet ik doen (geneeskunde of..)?
jipje009
15 23-05-2007 20:29
Algemene schoolzaken 2 studies doen..
*** Sido ***
30 25-08-2004 19:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58.