Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2003, 17:29
Mark47299
Mark47299 is offline
Hallo!
Ik ga dit jaar gymnasium 6 doen en ik zit er over te denken om daarna 2 studies te gaan doen op de universiteit. Frans en medicijnen. Alleen ik vroeg me af of dat nou verschrikkelijk veel werk is? Ik stond aan het eind van de 5e een 10,0 voor Frans en voor de andere vakken ook allemaal redelijk goed.
Is het menselijk om te doen, want de studies hebben vrijwel niets met elkaar te maken! Zijn er mensen hier met ervaring op dit gebied?

Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2003, 17:40
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
En waarom wil je ze in godsnaam allebei tegelijk gaan doen dan?
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 17:42
Feles
Avatar van Feles
Feles is offline
Ik begin dit jaar op de universiteit, dus ik heb geen idee hoeveel werk het is, al verwacht ik dat het in ieder geval flink meer is dan in VWO6. Maar een kennis van mij studeert geneeskunde, en daar stopt ze al haar tijd al in. Dat is natuurlijk maar de mening/ ervaring van één enkel persoon. Het feit dat zij er veel moeite mee heeft wil dus niet automatisch zeggen dat het ook zwaar voor jou zal zijn. Maar medicijnen lijkt mij een vrij pittige studie toe eigenlijk! Veel succes met kiezen!
__________________
Het was zo'n dag als deze dat Marco Polo naar China vertrok. Wat zijn jouw plannen voor vandaag?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 18:29
Eurydice
Avatar van Eurydice
Eurydice is offline
Citaat:
Qamra schreef op 30-07-2003 @ 18:40:
En waarom wil je ze in godsnaam allebei tegelijk gaan doen dan?
tis voordeliger dan 2 studies na elkaar... als je gewoon je prioriteit stelt aan 1 studie en die andere 'erbij' doet lijkt het me wel haalbaar. Dan haal je tenminste 1 studie en als het zwaarder is dan je dacht heb je na 4 jaar toch een diploma. Als je daarentegen eerst studie 1 doet en afmaakt en daarna pas studie 2 betaal je dubbel collegegeld, volgens mij. Is dus minder voordelig
__________________
'Che farò senza Euridice?" (Wat moet ik zonder Eurydice?).
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 20:07
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Ik overweeg ook nog steeds een beetje om een tweede studie te doen, naast mijn huidige studie Nederlands recht. Ik twijfel tussen notarieel recht (makkelijkste optie, want: veel overlap), geschiedenis (interesse) politicologie (interesse) en filosofie (interesse, en in Nijmegen kun je een bovenbouwstudie filosofie doen die ook nog eens veel keuzeruimte heeft waardoor je feitelijk in 2,5 jaar die studie kunt afronden)

Maar aangezien ik ook al deelneem aan het honours programma van mijn universiteit, weet ik niet of dat nog gaat lukken.
__________________
plop

Laatst gewijzigd op 30-07-2003 om 20:43.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 00:18
chris9 tje
chris9 tje is offline
Uhm... als je denkt dat je Frans makkelijk haalt.....

Reken er iig op dat geneeskunde erg veel werk is... Niet alleen veel leerstof maar ook practica en stages.... Die zijn verplicht en kosten veel tijd....

Je kunt ook eerst een jaar geneeskunde doen en na dat jaar beslissen of je frans er nog naast doet...
geneeskunde is nl 6 jaar en frans maar 4....

owja.... kan iemand mij uitleggen waarom geneeskunde nog altijd medicijnen wordt genoemd? dat slaat echt helemaal nergens op.... de enige studie waar medicijnen een zinnige naam voor is, is farmacie ofzo....
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 00:29
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
chris9 tje schreef op 31-07-2003 @ 01:18:

owja.... kan iemand mij uitleggen waarom geneeskunde nog altijd medicijnen wordt genoemd? dat slaat echt helemaal nergens op.... de enige studie waar medicijnen een zinnige naam voor is, is farmacie ofzo....
Inderdaad, dat heb ik ook nooit begrepen.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 11:29
NN
NN is offline
Twee studies is in theorie een studieweek van 80 uur per week. Hoe het in de praktijk is zal voor iedereen anders uitpakken. of het te doen is moet je geheel zelf bepalen. Geizen je cijfer op Frans moet je die studie wel aankunnen, maar Geneeskunde staat wel bekend als moeilijk en tijdrovend. Het ligt er ook aan hoe je wilt studeren, alles in precies het juiste aantal jaren of wat meer tijd, misschien een jaartje buitenland, lid worden van een studentenvereniging, bestuursactiviteiten, etc.....
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 11:40
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
chris9 tje schreef op 31-07-2003 @ 01:18:

owja.... kan iemand mij uitleggen waarom geneeskunde nog altijd medicijnen wordt genoemd? dat slaat echt helemaal nergens op.... de enige studie waar medicijnen een zinnige naam voor is, is farmacie ofzo....
Aangezien het vroeger zo genoemd werd, is het toch wel begrijpelijk dat het nu nog wel eens zo genoemd wordt?
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 11:51
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
NN schreef op 31-07-2003 @ 12:29:
[B]Twee studies is in theorie een studieweek van 80 uur per week.
In theorie misschien. In de praktijk zijn er maar weinig studies waarbij je echt 40 uur per week bezig bent, voor rechten geldt het in ieder geval zeker niet.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 12:46
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 31-07-2003 @ 12:40:
Aangezien het vroeger zo genoemd werd, is het toch wel begrijpelijk dat het nu nog wel eens zo genoemd wordt?

het is echt al jaren niet meer zo en het slaat echt helemaal nergens op..... "wel eens" zou misschien nog begrijpelijk zijn, maar het is nu eerder "erg vaak"
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 13:55
Verwijderd
Op zich zou het wel mogelijk moeten zijn maar dat ligt heel erg aan de studie. Ik denk dat geneeskunde heel moeilijk te combineren valt met een andere studie.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 20:05
Verwijderd
Een goede vriend van mij studeert Tandheelkunde en hij was in vwo 6 ook supergoed. Als geneeskunde even moeilijk is als tandheelkunde berg je dan maar! Ik denk ook niet dat deze studie te combineren is.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 22:24
chris9 tje
chris9 tje is offline
K heb nog ff nagedacht hierover....

als je zou zeggen: ik wil 2 studies combineren met weinig practica of andere verplichte contacturen zou ik zeggen: is goed te doen....
bij 2 studies met veel practica e.d. het tegenovergestelde...

maar nu is het 1 studie met veel en 1 met weinig contacturen....

aan de andere kant kun je die 4 jaar frans over 6 jaar verspreiden...

Het lijkt me handig om met studieadviseurs om de tafel te gaan zitten om te overleggen... misschien in het eerste jaar maar een paar frans vakken volgen.... ofzo.... meestal is er wel te knutselen met roosters...

Ik ga komend jaar een aantal 1e en 2e jaars vakken industrieel ontwerpen volgen naast mij studie biomedische technologie....
eerst zat ik er over te denken om de hele studie er naast te gaan doen, maar dat kan niet i.v.m practica en projecten in beide studies. Nu doe ik dus een aantal vakken en ik ga als het lukt met de studieadviseur zo'n vakkenpakket samenstellen dat dat als vervanging kan worden gezien van de IO-propedeuse... vind ik wel cool.... en als het niet lukt dan is het jammer, maar er is niets aan de hand.....
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 12:35
NN
NN is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 31-07-2003 @ 12:51:
In theorie misschien. In de praktijk zijn er maar weinig studies waarbij je echt 40 uur per week bezig bent, voor rechten geldt het in ieder geval zeker niet.
Inderdaad, vandaar dat ik ook stel "in theorie". Zelf heb ik als rechtenstudent ongeveer de helft nodig denk ik.........
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 13:23
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
NN schreef op 01-08-2003 @ 13:35:
Inderdaad, vandaar dat ik ook stel "in theorie". Zelf heb ik als rechtenstudent ongeveer de helft nodig denk ik.........
Ik denk dat ik vorig jaar gemiddeld 10 uur per week aan mijn studie heb besteed, tentamenperiodes niet meegerekend.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 13:26
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Het lijkt mij vrij veel. Vooral omdat het studies zijn met veel college-uren. Alleen dat is al lastig te combineren, daar komt het studeren zelf nog bij. Je moet van goeden huize komen
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef op 01-08-2003 @ 14:26:
Het lijkt mij vrij veel. Vooral omdat het studies zijn met veel college-uren. Alleen dat is al lastig te combineren, daar komt het studeren zelf nog bij. Je moet van goeden huize komen
ben ik het mee eens. Op zich kun je best 2 studies doen, maar met zo veel contacturen zul je veel colleges etc missen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-08-2003, 13:01
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik ga het volgend jaar ook proberen, omdat afgelopen jaar me niet echt bevallen is qua studie ga ik er nog wat bij doen. (politicologie+ kunstgeschiedenis) Ik zie wel hoe het loopt
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 17:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij kost de studie Frans ook meer tijd dan je denkt omdat je er veel voor moet lezen, romans enzo. Maar als je dat ook in je vrije tijd graag doet, als hobby ofzo dan kan het misschien maar geneeskunde alleen lijkt me al een pittige studie.

Anders loot je voor geneeskunde en als je ingeloot wordt ga je het eerste jaar doen en kijk je hoe druk het is, als je het makkelijk aan kan dan start je in het tweede jaar met Frans erbij. Als je uitgeloot wordt start je vast met Frans en loot je het jaar erna weer voor geneeskunde.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 15:14
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
misschien dat ik het volgend jaar ook wil doen.
begin dit jaar iig met bestuurskunde. misschien volgend jaar nog een andere studie erbij. ik zou eerst met de studieadviseurs van beide studies praten en roosters bekijken enz.
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 11:25
Sithan
Sithan is offline
Geneeskunde valt amper te combineren, tenzij je geen enkele vrije tijd meer wil overhouden en je van Frans de colleges en practica niet gaat volgen en alleen de tentamens maakt...

Of je gaat gewoon in Frankrijk geneeskunde doen
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -

Laatst gewijzigd op 05-08-2003 om 02:06.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 15:44
Loesje
Avatar van Loesje
Loesje is offline
Het is mogelijk om 2 studies te combineren. Maar de combinatie die jij geeft, lijkt me erg moeilijk en ook behoorlijk onnodig. Want ze hebben echt geen enkele overlapping, en wat wil je er in de toekomst mee gaan doen?

Ik zelf studeer economie en ik heb mijn 1e jaar afgesloten, ik heb met zeer weinig werk al mijn punten gehaald. Waardoor ik ook ben gaan nadenken over een 2e studie. Ik kijk aan hoe het volgend jaar gaat, dan ga ik ook bij studentenverening (wat best wat tijd vergt) Mocht alles nog steeds zo makkelijk gaan als afgelopen jaar, dan ga ik ook een 2e studie erbij doen (maar dan wel iets waar ik echt wat aan heb, en wat een goede combinatie is met economie)

Ik ken een aantal mesnen die geneeskunde studeren, en het blijkt toch wel dat dat een zware studie is...met veel colleges/practica, waardoor het eigenlijk al onmogelijk wordt om nog een 2e studie te doen en daarvan ook de college's te volgen.Ik ben benieuwd hoe je bij het idee van deze 2 studies bent gekomen, want het is een zeer rare combinatie
__________________
*ik besloot dat ik alles kon* Loesje
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 13:33
Bravo
Bravo is offline
Een vriend van mij doet 2 studies (Business Administration in R'dam en Filosofie in Tilburg) en die vertelde me dat hij maar op het nippertje alle studiepunten heeft gehaald dit jaar.

Als ik jou was, zou ik het eerste jaar gewoon 1 studie doen. Gaat dat goed dan kan je toch als nog die andere gaan doen?
__________________
There are nine million bicycles in Beijing
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 13:56
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Roze Lila schreef op 05-08-2003 @ 14:33:
Een vriend van mij doet 2 studies (Business Administration in R'dam en Filosofie in Tilburg) en die vertelde me dat hij maar op het nippertje alle studiepunten heeft gehaald dit jaar.
Like who cares als je alle studiepunten op het nippertje haalt, het gaat om het minimum wat je dient te halen om door te mogen gaan en niet het maximum lijkt me...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2003, 14:00
Bravo
Bravo is offline
Naja, ik zal het wel verkeerd begrepen hebben. Wat ik wel heb begrepen, is dat het zwaar is. En daar gaat het uiteindelijk om in dit topic.
__________________
There are nine million bicycles in Beijing
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 11:07
GinnyPig
GinnyPig is offline
Geneeskunde wordt zo pittig genoemd door het vele aantal boeken dat je moet lezen. En dat terwijl het een stuk minder echt 'begrijpen' is als het ware. Reken er maar op dat je dus flink veel tijd in de boeken zit waarbij je alles uit je hoofd moet stampen. En dan heb je ook nog de colleges en verplichte practica. Die kan je ook niet missen lijkt me.

Wat ik wil zeggen is dat geneeskunde niet de meest geschikste studie is om te combineren met een tweede studie...
__________________
O_o
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 13:14
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Tja, je kunt het altijd proberen dat kan geen kwaad....en eventueel later in het jaar 1 van de studies (frans lijkt me) laat vallen.

Ik zelf heb ook besloten 2 studies te gaan doen...theoretische natuurkunde en wiskunde. Omdat ik ze allebei erg leuk vind en ze redelijk wat overlappingen hebben.


Groetjes
Ben(die 1 september moet beginnen
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Alweer verkeerd gekozen!
Shaneq
6 04-11-2011 13:10
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Hulp voor zwervers.
hawleri_diva
57 02-11-2008 20:06
Algemene schoolzaken Studies combineren
Yab-Yum
15 24-01-2006 19:16
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Studeren International Economic Studies vs. International Business
-::SyrinX-NL::-
27 12-10-2004 17:31
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoger straffen werkt wel.
Verwijderd
81 27-06-2004 20:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.