Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2005, 14:08
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 22-03-2005 @ 15:06 :
Ach, dat interesseert mij niets. Ik heb in die tijd niet geleefd. Het is wat ik gelezen heb. Die zin is in ieder geval niet juist.
Hij is wel juist, maar niet consequent.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2005, 14:11
Verwijderd
Het doet er helemaal niet toe of het correct is dat een meervoudsvorm met -t wordt geschreven, want het is gewoon niet correct om hier een meervoudsvorm toe te passen. Zo.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 14:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sarah schreef op 22-03-2005 @ 15:11 :
Het doet er helemaal niet toe of het correct is dat een meervoudsvorm met -t wordt geschreven, want het is gewoon niet correct om hier een meervoudsvorm toe te passen. Zo.
Precies. Dat zei ik ook al.

Daarbij is het ook gewoon niet zo dat er een t hoort als het een meervoudsvorm is.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 14:16
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Dan nog bestaat de gebiedende wijs mét t wel. Maar het blijft inconsequent.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 14:26
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-03-2005 @ 15:16 :
Dan nog bestaat de gebiedende wijs mét t wel. Maar het blijft inconsequent.
Hm ik ben niet overtuigd... Ik denk nog steeds dat het "oud" Nederlands is... En dus totaal overbodig om het nu nog te gaan toepassen.

Maar goed, het is sowieso fout.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 14:36
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 22-03-2005 @ 15:26 :
Hm ik ben niet overtuigd... Ik denk nog steeds dat het "oud" Nederlands is... En dus totaal overbodig om het nu nog te gaan toepassen.

Maar goed, het is sowieso fout.
Ja, okee, in deze zin is het technisch gezien niet correct. Maar als je bijvoorbeeld zegt "gaat u zitten", is het weldegelijk verplicht de t neer te zetten. De zogenaamde beleefdheidsvorm dus...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 14:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-03-2005 @ 15:36 :
Ja, okee, in deze zin is het technisch gezien niet correct. Maar als je bijvoorbeeld zegt "gaat u zitten", is het weldegelijk verplicht de t neer te zetten. De zogenaamde beleefdheidsvorm dus...
Oh okay, ja inderdaad. Op die manier had ik het nog niet bekeken. Maar goed, dan spreekt het ook wel voor zich. Of misschien niet voor iedereen, dat zou kunnen
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 14:49
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 22-03-2005 @ 15:43 :
Oh okay, ja inderdaad. Op die manier had ik het nog niet bekeken. Maar goed, dan spreekt het ook wel voor zich. Of misschien niet voor iedereen, dat zou kunnen
Niet als bijvoorbeeld het gebod "houdt u zich aan de regels" aan de muur hangt, veel mensen zullen het daar echt fout doen. En het is weldegelijk een gebiedende wijs mét t...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 14:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-03-2005 @ 15:49 :
Niet als bijvoorbeeld het gebod "houdt u zich aan de regels" aan de muur hangt, veel mensen zullen het daar echt fout doen. En het is weldegelijk een gebiedende wijs mét t...
Dan was het dus niet in het geval van meervoud, maar in het geval van de beleefdheidsvorm. En dat neem ik wel aan. Omdat ik dat ook hoor.

Maar ja, dat mensen het in dat geval fout zouden doen, vind ik gewoon een beetje stom... Maar ja.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 14:56
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 22-03-2005 @ 15:53 :
Dan was het dus niet in het geval van meervoud, maar in het geval van de beleefdheidsvorm. En dat neem ik wel aan. Omdat ik dat ook hoor.

Maar ja, dat mensen het in dat geval fout zouden doen, vind ik gewoon een beetje stom... Maar ja.
Nou is het wel weer zo dat als er staat "houd u aan de regels", het zonder t moet, omdat er geen echt onderwerp in de zin staat, lees ik zojuist. Pff, teveel nadenken
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 14:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-03-2005 @ 15:56 :
Nou is het wel weer zo dat als er staat "houd u aan de regels", het zonder t moet, omdat er geen echt onderwerp in de zin staat, lees ik zojuist. Pff, teveel nadenken
Hahaha Ik zou die zin wel goed schrijven, maar ik zou niet weten waarom Al die regeltjes inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Not for Sale schreef op 22-03-2005 @ 12:46 :
Perseus, hoe heet de taal in teksten van tussen 1450 en 1550?
Waarschijnlijk moet '1450' eigenlijk '1550' zijn en gaat het hier dus om een typfout. Rond die tijd was namelijk de boekdrukkunst recentelijk uitgevonden.

Had je dat niet ook even op kunnen zoeken?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 21:53
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Laten we een poll maken
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 23:30
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
perseus schreef op 22-03-2005 @ 21:11 :
Waarschijnlijk moet '1450' eigenlijk '1550' zijn en gaat het hier dus om een typfout. Rond die tijd was namelijk de boekdrukkunst recentelijk uitgevonden.

Had je dat niet ook even op kunnen zoeken?
Dat is één mogelijkheid.
Misschien houden ze een overgangsperiode van een eeuw aan. Speculatie
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 14:54
Chronocide
Chronocide is offline
kniesoor

http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1109450
__________________
(onderschrift)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:22.