Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2010, 22:00
-x-Anoniem-x-
-x-Anoniem-x- is offline
Hey,

Ik heb al best lang last van me kaak.
Ik moet me kaak verschuiven om bijv. te gapen, als ik dat niet doe dan hoor je of keihard knak of hij blijft hangen.
Me kaak die knakt ook heel vaak, en me kaak blijft soms hangen en dan kan ik niks meer doen. Soms als me kaak te hard knakt dan doet het pijn. Met eten heb ik er ook altijd last van.

Moet ik misschien even langs de dokter gaan?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 22:09
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Het verbaast me dat je niet eerder bent gegaan als je er zoveel last van hebt.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 22:13
-x-Anoniem-x-
-x-Anoniem-x- is offline
Citaat:
Het verbaast me dat je niet eerder bent gegaan als je er zoveel last van hebt.
Eigenlijk wel ja, maar ik dacht het gaat vast wel over. Maar volgens mij niet.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 22:17
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
dat klinkt als TMD: http://www.nijdaele.nl/site/site.php...ws&onderwerp=4

Ik heb er zelf ook last van gehad een paar jaar terug. Aan een kant kon ik heel makkelijk mijn kaak eruit knoepen maar dat deed geen pijn en ik had er verder ook geen last van en dit heeft zo 2 jaar geduurd gok ik. Tot op een dag mijn kaak "vast" bleef zitten ik kon hem nog maar een klein stukje opendoen. Dit kwam af en toe wel vaker voor maar was meestal van korte duur (paar uur) ditmaal ging het echter na een paar dagen nog niet weg waardoor ik niet fantsoenelijk kon eten en ging ik me wel zorgen maken. Ben toen ook naar de dokter geweest en die verwees mij naar de fysio wat geen nut heeft gehad. De fysio heeft mij naar de kaakchirurgie gestuurd en die vertelde mij dat het TMD moest zijn. Dit werd veroorzaakt doordat mijn boven en ondergebit niet goed op elkaar stonden. Waarschijnelijk door een tand die niet doorgekomen was omdat hij op de verkeerde plek zat en hierdoor tanden in mijn bovenbit heeft verschoven.
Ik heb die tand toen laten verwijderen (kon ook voor beugel kiezen) maar dat heeft minstens anderhalf jaar geduurd.

Vanaf het moment dat mijn kaak "vast" kwam te zitten kwam hij wel weer steeds iets losser maar het heeft toch echt een paar maanden geduurd en ditmaal had ik wel pijn rond mijn oor. Mijn kaak is nu weer "normaal" hij gaat normaal open en hij knoept er niet meer uit. Maar als ik genoeg mijn best doe zit hij nog wel een beetje los maar hier heb ik geen last van en het doet geen pijn. De laatste foto's die ik heb laten maken van mijn kaken toonden ook aan dat er niks beschadigd was.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2010, 11:06
-x-Anoniem-x-
-x-Anoniem-x- is offline
Okee,, Ik heb gelukkig nog niet echt gehad dat me kaak vast bleef zitten, zo af en toe zit ie zo'n 5 sec vast en dan geef ik er een klap op en dan zit tie weer goed. Maar ik heb wel een beugel gehad, kan het dan ook van me beugel komen?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2010, 11:21
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Ja dat kan ook.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 15:16
-x-Anoniem-x-
-x-Anoniem-x- is offline
Okée,, dan zal het wel van me beugel af komen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 20:33
silentbob
silentbob is offline
ik heb het ook wel eens gehad maar bij mij is het na een dag/paar dagen altijd weer helemaal goed(wss heb ik dan ff wat verkeerd gelegen 's nachts)
Met citaat reageren
Oud 13-08-2010, 13:25
-x-Anoniem-x-
-x-Anoniem-x- is offline
Ik heb er dus weer een nieuw probleem bij, nu gaat me andere kaak ook beginnen
En dan heb ik van die rare tikken, dat ik steeds me kaak laat knakken, en ik weet dat dat niet goed is, maar ik kan er eigenlijk niet goed mee stoppen.
En soms gaat het heel goed, dan knak ik me kaken helemaal niet veel, maar dan moet ik het toch een keer doen anders ben ik bang dat die blijft hangen. En dat wil ik echt voorkomen.

Ik kreeg van de tandarts een oefening mee, dat ik elke dag me mond normaal open moet doen, en iets met een tandenstoker maar dat deel snap ik niet echt. Hij zei dat als je dat elke dag doet dat je kaak weer normaal word, maar ik heb er nog steeds last van en doe het toch wel een paar keer op een dag.

Ik heb er volgens mij al 1 jaar last van en vind het nu toch echt wel genoeg geweest.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2010, 13:50
Verwijderd
Ga naar de dokter en vraag een doorverwijzing naar de kaakchirurg. Ik ben er dinsdag ook geweest. Zij kunnen sowieso kijken wat er nou precies aan de hand is, en je misschien door sturen naar een kaakfysio.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2010, 18:55
Verwijderd
Kaakchirurg is misschien een beetje snel. Ik ben zelf eerst doorverwezen naar kaakfysio. Met een paar oefeningen ben je er zo weer vanaf! .

Als oefening werd bij mij gezegd, dat ik mijn tong zo ver mogelijk naar mijn keel moest bewegen, en dan langzaam je mond open en dicht doen...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2010, 12:30
-x-Anoniem-x-
-x-Anoniem-x- is offline
Ik denk dat ik deze week idd even langs zo'n iemand ga,, want heb nu elke ochtend dat me kaak op slot zit, en dan kan ik dus niet meer eten!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2010, 15:11
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Ik ben ook een half jaar naar de fysio mee geweest. Nadat ik later bij speciale tandheelkunde ben geweest kreeg ik te horen dat dit geen zin heeft bij TMD. Er werd toen tegen mij gezegd dat ze een opzetstukje op mn gebit konden plaatsen waardoor je boven en ondergebit weer recht op elkaar gaan staan, en de problemen na een tijdje zouden moeten verdwijnen.

Ik heb dit echter nooit gedaan omdat het bij mij vanzelf minder is geworden.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Koortslip
-x-Anoniem-x-
2 02-01-2011 16:11
De Kantine Saaiende kaken #918
Verwijderd
500 18-03-2010 07:58
Lichaam & Gezondheid Knakkende kaak
Verwijderd
53 29-10-2007 19:51
Lichaam & Gezondheid "Scheve"/knakkende kaak
Verwijderd
19 07-05-2006 18:10
Drugs & Alcohol Iets voor je kaken?
Verwijderd
37 22-01-2005 15:19
Lichaam & Gezondheid knakkende kaken
miro
42 10-07-2003 17:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.