Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2010, 15:48
caity
caity is offline
Halo,ik ben caitlin 12 jaar.
rond deze tijd begint de pubertijd en alles daarrond.
maar ik heb nu al ongeveer van mijn 11 jaar slijmverlies.
Ik heb mijn menstruatie nog niet gehad.
het is zo om de paar weken ,
het is soms wit soms geel.
En ook redelijk veel.
ik voel me er niet goed bij omdat het al zo lang duurt.
alles wat ik er van vind op de pc is dat
je slijmverlies krijgt voor de zwangerschap
of tussen de mestruatie
maar die heb ik dus nog niet gehad.


is dit dan wel normaal?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 16:12
Verwijderd
Wat wil je precies weten ? Begrijp het niet zo goed
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 16:25
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Of het normaal is, zoals in haar topictitel en laatste zin staat.

Nou ja, het lijkt me gewoon normaal, of ik lijd al zo'n 6 (?) jaar aan één of andere afwijking. En met mij de rest van de vrouwen.

Wat jij bedoeld is gewoon afscheiding, neem ik aan. Dat had ik ook al voor ik ongesteld werd, nooit precies bijgehouden wanneer het begon. Als je gaat menstrueren (en genoeg mensen die beweren dat afscheiding één van de voortekenen daarvoor is, zelf heb ik dat nooit zo gemerkt) dan verandert je afscheiding ook nog eens mee met je cyclus. Met je zwangerschap zal het ook wel wat veranderen, vermoed ik. Zelf heb ik er nooit zo'n last van (op een héél enkele keer na ) maar het verschilt een beetje per vrouw. Niets om je zorgen over te maken, in ieder geval, tenzij het ineens heel dramatisch verandert misschien.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 16:33
Verwijderd
Ja dat is normaal. Je zult binnenkort wel een keertje ongesteld worden, maar of dat over een maand is of over een paar jaar, dat valt niet te zeggen... Volgens mij heeft het bij mij iets van anderhalf/twee jaar geduurd tussen dat ik afscheiding kreeg en ongesteld werd, maar dat is een gokje want ik weet het echt niet precies meer.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 17:24
caity
caity is offline
al bedankt voor jullie reacties
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 19:13
Verwijderd
Ja hoor, is normaal
voordat ik ongesteld werd had ik ook al twee jaar ofzo afscheiding.
Zo lang het glad is en niet korrelig, en misschien wel ruikt maar niet stinkt, is het goed
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 19:27
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ja heel veel meisjes krijgen afscheiding enige weken/maanden of jaren voordat ze ongesteld worden. Ook veel vrouwen blijven er altijd een beetje of sommige meer last van houden. Niks raars aan. Je vagina alleen wassen met water en niet met zeep zorgt soms wel dat het minder wordt maar het is normaal.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 20:48
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Zelfs nadat je je eerste menstruatie hebt gehad blijf je afscheiding houden. De een meer dan de ander.

Wat marrel zegt, regelmatig afsproeien in de douche houdt het hygienisch. Je kunt ook inlegkruisjes dragen (minder zooi in je onderbroek!) en katoenen slipjes helpen ook. Dan zweet het minder en heb je er waarschijnlijk ook minder last van
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 12:24
Verwijderd
Inlegkruisjes maken het vaak juist erger, hoor... Nou ja, tenzij je door je onderbroek heen lekt, maar dat zal wel niet tenzij je last hebt van een infectie.

Daarbij heb je onderbroeken om je gewone broek schoon te houden. Beetje idioot als je dan inlegkruisjes in gaat doen om je onderbroek schoon te houden. Wat is de volgende stap, een tampon in om je inlegkruisje schoon te houden?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 12:30
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Inlegkruisjes maken het vaak juist erger, hoor... Nou ja, tenzij je door je onderbroek heen lekt, maar dat zal wel niet tenzij je last hebt van een infectie.

Daarbij heb je onderbroeken om je gewone broek schoon te houden. Beetje idioot als je dan inlegkruisjes in gaat doen om je onderbroek schoon te houden. Wat is de volgende stap, een tampon in om je inlegkruisje schoon te houden?
Ik ben inderdaad ontzettend infectiegevoelig en heb er vaak last van. Bij mij is een inlegkruisje dus wel gewenst. Daarbij. In de begin periode voor mijn eerste menstruatie was de afscheiding zo hevig dat het wel zo hygienisch was om er een inlegkruisje in te leggen. Dat had dan weer niets met infecties te maken. Soms 2 keer per dag vervangen zelfs. Dat is daarna minder geworden, maar zeker in wat hevigere perioden vind ik (zeker ook uit respect voor je moeder die die vieze onderbroeken moet schoonmaken) het niet ongewoon om er een inlegkruisje in te doen. Vandaar.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2010, 08:47
Verwijderd
Hmm ok, in zulke gevallen misschien wel handig, maar vaak krijgen mensen juist ook meer afscheiding of eerder infecties juist door het vele dragen van inlegkruisjes, want daar wordt het veel broeieriger van allemaal...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 17:04
Willemien2
Willemien2 is offline
Dat is normaal.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2010, 22:09
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Citaat:
Halo,ik ben caitlin 12 jaar.
rond deze tijd begint de pubertijd en alles daarrond.
maar ik heb nu al ongeveer van mijn 11 jaar slijmverlies.
Ik heb mijn menstruatie nog niet gehad.
het is zo om de paar weken ,
het is soms wit soms geel.
En ook redelijk veel.
ik voel me er niet goed bij omdat het al zo lang duurt.
alles wat ik er van vind op de pc is dat
je slijmverlies krijgt voor de zwangerschap
of tussen de mestruatie
maar die heb ik dus nog niet gehad.


is dit dan wel normaal?
Ik had precies het zelfde.
Het is gewoon normaal maak je maar geen zorgen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2010, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Hmm ok, in zulke gevallen misschien wel handig, maar vaak krijgen mensen juist ook meer afscheiding of eerder infecties juist door het vele dragen van inlegkruisjes, want daar wordt het veel broeieriger van allemaal...
Idd, als je last hebt van veel afscheiding en je gebruikt inlegkruisjes, dan kun je beter proberen dat gebruik te stoppen; draag katoenen ondergoed en broeken die niet te strak zitten, en dus geen inlegkruisjes. Dat broeien is namelijk echt een enorme trigger voor veel afscheiding. Als je op bepaalde dagen in je cyclus meer afscheiding hebt, kun je dan natuurlijk inlegkruisjes proberen, maar op andere dagen dan beter niet.

En afscheiding voor je ongesteld wordt - ook de eerste keer - is heel normaal Ik heb denk ik vanaf mijn twaalfde afscheiding gehad en ik werd op mijn veertiende voor het eerst ongesteld.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid is dit normaal? :/
Rozewolkje.
7 22-04-2015 18:53
Lichaam & Gezondheid is dit normaal?
xmanon
8 14-09-2010 09:36
Psychologie is dit normaal?
groot-kleintje
13 15-06-2006 19:30
Algemene schoolzaken Is dit normaal??
Miess
13 30-08-2002 18:33
Psychologie Is dit normaal?
pati
5 25-12-2001 18:05
Lichaam & Gezondheid is dit normaal ??
biefstuk13
2 14-10-2001 11:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.