Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2010, 00:02
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Sorry, maar je weet niet dat het vrij normaal is om misselijk te zijn tijdens je zwangerschap? Stress zou het kunnen versterken, maar de zwangerschap op zich is al genoeg oorzaak voor misselijkheid.

Ik zou eens wat boeken gaan lezen over de zwangerschap, en vooral ook over kinderen krijgen, want volgens mij ben je niet heel goed geïnformeerd.

Daarnaast, je ouders horen dit gewoon te weten, ongeacht hoeveel ruzies er van gaan komen.
Je post deed me ineens afvragen hoe het eigenlijk komt dat de TS zwanger is geraakt. Mag ik dat vragen? Want wat je ook gaat kiezen, het lijkt me dat zorgen dat dit de komende vier jaar (of iets dergelijks) niet meer gebeurd, in álle gevallen een mooie oplossing is. *Herinnerd zich vaag gemurmel van een Amerikaans tv-programma dat tienermoeders relatief vaak opnieuw per ongeluk zwanger raken op jonge leeftijd.*

Het zou natuurlijk kunnen dat je één van die zeer zeer weinigen bent waarbij het toch misging ondanks dat je alles goed deed, maar het lijkt me tig keer logischer dat je ergens iets 'fout' hebt gedaan. En dan lijkt het mij best handig om te zorgen dat je die kennis heel snel bijspijkert (als je toch zwangerschapsboekjes aan het lezen bent ). Al is het wat laat, maar, beter laat dan nooit, want twee kinderen/twee keer abortus wil je helemaal niet als tiener zijnde. uitzonderingen daargelaten
Met citaat reageren
Oud 12-08-2010, 07:55
Verwijderd
Citaat:
Het is straks jouw kind, dus jij beslist of je het wilt houden of niet. Bovendien: een kind dat dood ter wereld komt, wordt geacht nooit te hebben bestaan ofzoiets.
Voor de 24e week van de zwangerschap geldt het als miskraam (of abortus) en wordt het inderdaad niet geregistreerd bij de burgelijke stand. Een kind dat na de 24e week doodgeboren wordt wordt wel ingeschreven en meteen geregistreerd als overleden. Maargoed, dat is wettelijk, gevoelsmatig is het natuurlijk heel anders.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2010, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Voor de 24e week van de zwangerschap geldt het als miskraam (of abortus) en wordt het inderdaad niet geregistreerd bij de burgelijke stand. Een kind dat na de 24e week doodgeboren wordt wordt wel ingeschreven en meteen geregistreerd als overleden. Maargoed, dat is wettelijk, gevoelsmatig is het natuurlijk heel anders.
Daarom staat er ook het woordje 'geacht'. Ookal is het ingeschreven geweest; het heeft nooit bestaan.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ben ik zwanger of niet?
Verwijderd
21 25-04-2012 10:40
Lichaam & Gezondheid de pil en zwanger?
zo0tjuh
1 02-02-2004 11:29
Huiswerkvragen: Exacte vakken Berekening over zwanger raken
GimmeMath
11 04-12-2003 12:37
Liefde & Relatie Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar)....
Verwijderd
31 20-03-2003 14:19
Seksualiteit Zwanger
Zuccherino
16 10-01-2003 22:18
Seksualiteit stel je voor... je raakt zwanger... en dan???
Luvlytallie
26 18-05-2002 14:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.